Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat kook je voor visite?

<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 10 Sep 2021 23:02

Re: Wat kook je voor visite?

- Surinaamse bami of nasi met boontjes en zure komkommer.
- bruine bonen met rijst en salade
- woknoedels met groenten, kip en cashewnoten
- curry massaman
- bobotie
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 11 Sep 2021 11:07

Re: Wat kook je voor visite?

Het ligt aan ons bezoek, aantal bezoekers en samenstelling (jonge kinderen bijvoorbeeld).

Vaak komen we uit op
- Verschillende soepen
- Maaltijdsalades
- BBQ aangevuld met salades, brood, smeersels
- Ovenschotel

Bij klein aantal bezoekers kook ik gewoon iets wat hier vaker op tafel komt, hoeft niet altijd super uitgebreid.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 11 Sep 2021 13:03

Re: Wat kook je voor visite?

Ligt er een beetje aan wie er komen. Als mijn zussen met kinderen komen in de zomer dan is het vaak een pasta salada buffet. Grote pan pasta koken. Groente, kaas, vlees etc. in bakjes op de aanrecht en iedereen kan zelf opschepen met wat ze willen. De jongste noemt het ondertussen pasta poke bowl.
In de winter zet ik de slowcooker aan de in ochtend met een redang of een curry.
Komen mijn ouders dan wordt het vaak een kaasfonduen. Of Indische
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 19 Sep 2021 17:17

Re: Wat kook je voor visite?

- Plaattaart/ flammkuchen
- Soep met brood/borrelplank
- pita Broodje falafel
- Chili con carne
- Spaghetti carbonara met salade
- Indiase curry met naan en rijst
Smile, it's free!
<<

Anoniem334

Bericht 19 Sep 2021 19:45

Re: Wat kook je voor visite?

Marin schreef:Nog meer ideeën:

Oven schalen die je de avond van te voren evt vast kunt maken. Lasagne, moussaka, shepherds pie, spinakopita.

Wij hebben geen open keuken dus ik vind het altijd ongezellig om dan echt lang in de keuken te staan. Dan krijg ik FOMO. 🤣 Daarom maak ik bijv zelden risotto of iets wat je echt op 't moment moet maken.

Ik maak dus juist vaak risotto, maar wij hebben wel een leuke keuken. Visite kan dan 'aan de bar' zitten. Dat is tegenover mijn fornuis. Mijn man doet dan de 'rondloop klusjes' zoals tafel dekken en drinken inschenken en de kinderen no pressure veggies toestoppen bijvoorbeeld.

Als ik geen zin heb lang in de keuken te staan dan maak ik gewoon een paar plaatjes. Dus een plaat met kazen en eentje met vlees. En dan dipjes en toastjes/stokbrood etc.

En soms doen we de gourmetplaat aan. Ook makkelijk.
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 606

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:20

Bericht 19 Sep 2021 20:51

Re: Wat kook je voor visite?

- ovenschotel met courgette rolletjes (veel werk maar kan ik van te voren maken en ziet er feestelijk uit)
- pasta bolognese, maar dan een saus die uren heeft staan pruttelen met rode wijn
- pita (vega) shoarma met frietjes en salade
- quiche
- gevulde paprika
- bulgur salade met gegrilde groenten
- aubergine a la ottolenghi
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 20 Sep 2021 06:55

Re: Wat kook je voor visite?

Even een update :)

Ik heb woensdag een schaal enchiladas gemaakt! Was lekker! En gister een quiche met gerookte zalm en een salade van tomaatjes, rucola en burrata en dat was ook allemaal goed gelukt! Volgens mij vond iedereen het ook prima te eten!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Sep 2021 06:56

Re: Wat kook je voor visite?

Klinkt lekker Feline! Wil ik ook wel. 😊
Let's discover the world together.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 20 Sep 2021 08:32

Re: Wat kook je voor visite?

Haha.. je bent altijd welkom Marin! Heb een hele leuke speeltuin om de hoek voor de kinderen en fles wijn in de koelkast voor ons ;)
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers