Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Lejows verbouwtopic

<<

Tauriel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 466

Geregistreerd: 17 Jun 2021 12:23

Bericht 08 Sep 2021 13:10

Re: Lejows verbouwtopic

Leuk om te volgen Lejow en het leest allemaal nog heel relaxed. Er komt bij verbouwen altijd meer werk kijken dan dat je van te voren had gepland. Heel veel succes verder.
“Smile and wave, boys. Smile and wave…"
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 10 Sep 2021 12:54

Re: Lejows verbouwtopic

Haha nou zo relaxed voel ik me niet hoor..
Ben er eigenlijk wel klaar mee en we moeten nog zo lang en veel :(

Hier weer even een update met foto's.
Ondertussen is de keuken weggesloopt en ligt de halve woonkamer open, omdat ze bezig zijn met het vervangen van het riool.
Zodra dat vervangen is, gaat de oude keuken weer even terug. Begin oktober gaan we naar de keukenboer om het ontwerp dat we hebben gemaakt door te spreken.
Doordat nu de afvoer compleet open ligt, gaat mijn wens om de spoelbak in de nieuwe keuken aan de andere kant te krijgen ook door, dus daar ben ik super blij mee.

Boven de opening van de oude schuifpui zit een latei, die helaas toch 5 a 6 cm zichtbaar blijft, met als gevolg dat je daar een koofje omheen moet bouwen, en de aanbouw dus echt een soort apart hokje blijft.
Dat kan mijn vriend niet uitstaan, dus nu zijn we een plan aan het bedenken om toch die latei iets omhoog te krijgen. Hij kan niet weg, want hij draagt de bakstenen die er boven zitten voor de gevel van de eerste verdieping.
Het had makkelijker geweest als dat gebeurd was, voor de aanbouw, maar het is nu niet anders.

Ook hoopten we dat we de vloerverwarming in de vloer konden frezen die er al lag, maar dit blijkt niet mogelijk. Dus helaas moeten we dat er ook allemaal uit slopen.
Maandag wordt eindelijk de schuifpui gemonteerd en dan gaan ze de muren afwerken en dan zit het er wat betreft de aanbouw in ieder geval op.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zelfs de kat kan het niet meer aanzien ;)
Afbeelding
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 10 Sep 2021 13:02

Re: Lejows verbouwtopic

Wat een werk.

Oh die kat.


Wanneer willen jullie het af hebben ?
Afbeelding
<<

Tauriel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 466

Geregistreerd: 17 Jun 2021 12:23

Bericht 10 Sep 2021 13:11

Re: Lejows verbouwtopic

Leuke foto van de kat 🤣.

Snap wel dat je er klaar mee bent, maar toch leuk om weer een update te zien. Succes verder.
“Smile and wave, boys. Smile and wave…"
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 10 Sep 2021 13:19

Re: Lejows verbouwtopic

Ik snap inderdaad ook dat je er klaar mee bent. Het is echt drama volgens mij klussen in een huis waar je woont. Lekker dat de spoelbak dan ook naar de andere kant kan. Als je dan toch bezig bent.
2015 💙
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 10 Sep 2021 15:56

Re: Lejows verbouwtopic

Precies Minx, dat is wel echt een pluspuntje.

Haha ja arme Nemo. Soms heb ik het idee dat hij zo doof als een ketter is, want hij geeft helemaal niks om het gehak, gebreek en geboor. Maar als ik dan zijn naam noem, reageert hij feiloos.

Ik hoop met de kerst klaar te zijn haha.
Als de deuren straks in de aanbouw zitten, is dat een kwestie van afwerken. Dan komt voor ons de rest natuurlijk nog. Eind september alle kozijnen. Begin oktober dan een afspraak voor de keuken, eer dat die er is ben je ook weer eind november denk ik...
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 10 Sep 2021 16:13

Re: Lejows verbouwtopic

Begin oktober naar eind november is maar 8 weken. Ik zou denk ik eerder van eind dec begin januari uitgaan. Met name op apparatuur heb je op het moment echt enorme levertijden. Wij hebben op 5 juni de keuken gekocht en deze is 1 sept geplaatst en dan hadden we niet eens hele aparte dingen.
2015 💙
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 10 Sep 2021 16:21

Re: Lejows verbouwtopic

Minx schreef:Begin oktober naar eind november is maar 8 weken. Ik zou denk ik eerder van eind dec begin januari uitgaan. Met name op apparatuur heb je op het moment echt enorme levertijden. Wij hebben op 5 juni de keuken gekocht en deze is 1 sept geplaatst en dan hadden we niet eens hele aparte dingen.


Apparatuur hebben we voor een groot deel al, omdat wat in de huidige keuken zit, pas 2.5 jaar oud is.
<<

Anoniem335

Bericht 11 Sep 2021 07:54

Re: Lejows verbouwtopic

Erg leuk, ben benieuwd naar het eindresultaat.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 11 Sep 2021 09:52

Re: Lejows verbouwtopic

Minx schreef:Begin oktober naar eind november is maar 8 weken. Ik zou denk ik eerder van eind dec begin januari uitgaan. Met name op apparatuur heb je op het moment echt enorme levertijden. Wij hebben op 5 juni de keuken gekocht en deze is 1 sept geplaatst en dan hadden we niet eens hele aparte dingen.


Ligt er ook aan wat je kiest, wij hebben via IKEA en hadden het binnen 6 weken allemaal bezorgd.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 16 Sep 2021 10:04

Re: Lejows verbouwtopic

Ladies aaaaaand Gentleman!
WE HEBBEN DEUREN

Afbeelding

Afbeelding

Ook de muren zijn afgewerkt. In de keuken zat een lelijke nis bovenin de hoek, dus is nu ook recht getrokken.
Eindelijk bouwen we een beetje op!
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 17 Sep 2021 07:39

Re: Lejows verbouwtopic

Eindelijk opbouwen, dan krijgt het ook allemaal meer vorm hè! Weten jullie al wat jullie willen qua keuken? En wat voor vloer?
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 07:54

Bericht 17 Sep 2021 07:47

Re: Lejows verbouwtopic

Die poeszj...die is er ook klaar mee...ik ben echt benieuwd naar t eindresultaat...en nee..ik ben niet jaloers..ik ben altijd groen:)
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 17 Sep 2021 08:29

Re: Lejows verbouwtopic

Giselle schreef:Eindelijk opbouwen, dan krijgt het ook allemaal meer vorm hè! Weten jullie al wat jullie willen qua keuken? En wat voor vloer?


We dachten eerst aan een grijsgroenige kleur, maar we zouden ook graag groen op de muren willen, dus dat wordt dan een hoop groen (matcht wel mooi met jou, Danny haha).
Nu wordt het waarschijnlijk antraciet met een grijs keukenblad.

op de plek van de deuren is het aan de ene kant gewoon open (naar de woonkamer, aan de kant van de spoelbak), de andere deur is de deur naar de bijkeuken.
Afbeelding

Daar waar nu zeg maar dat gat in de muur zit, zit een laag muurtje van 120cm hoog. Die kon ik alleen niet tekenen in de keukenplanner :P Je kijkt vanuit de keuken, als je staat te koken, dus zo de aanbouw in.

Dan op de vloer een lichte kleur pvc, of in visgraat, of normaal.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 17 Sep 2021 12:26

Re: Lejows verbouwtopic

Ziet er tof uit, Lejow! Wordt vast supermooi.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2447

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 11:30

Bericht 17 Sep 2021 13:40

Re: Lejows verbouwtopic

Lejow, die latei die er zit naar de aanbouw, hadden wij ook - en wij hebben het verlaagd allemaal, is oprecht een heel leuk effect geworden! Zal er even een foto bij proberen te plaatsen. Misschien vinden jullie dat ook een optie, en anders dit bericht lekker als niet verzonden beschouwen :)

Afbeelding
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 18 Sep 2021 09:45

Re: Lejows verbouwtopic

Dat is ook zeker leuk Parel!
Dat ging bij ons alleen niet ivm de kozijnen van het raam en de schuifpui. Dan zou het plafond daarvoor komen :P
Maar het verhogen van de latei is gelukt!!
<<

Tauriel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 466

Geregistreerd: 17 Jun 2021 12:23

Bericht 19 Sep 2021 08:33

Re: Lejows verbouwtopic

Fijn dat de deuren er in zitten en ook dat het ophogen is gelukt. Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat van de keuken. Het ziet er op de plaatjes mooi uit.
“Smile and wave, boys. Smile and wave…"
<<

Anoniem319

Bericht 19 Sep 2021 15:45

Re: Lejows verbouwtopic

Mooi Lejow! Hoe zat het bij jullie met de levertijd van de apparatuur? Hier alles slecht leverbaar en Ikea is ook niet bereidwillend om ons daarin tegemoet te komen. De keuken hebben we inmiddels besteld, veel apparatuur is (nog) niet leverbaar, waaronder onze kookplaat. Terwijl de kookplaat in 5 andere vestigingen dus blijkbaar gewoon op voorraad is. Maar daar kunnen ze dan weer niks mee, onderling tussen de vestigingen. Super irritant.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 20 Sep 2021 18:55

Re: Lejows verbouwtopic

Dat weet ik nog niet. 2 oktober hebben we een afspraak bij Ikea en de week ervoor bij Super Keukens.
We zijn gister bij 3 keukenboeren geweest, maar de ene was sowieso dicht, terwijl internet aangaf dat ze open waren en de andere twee hadden geen tijd voor ons.
Vroeger werd je nog net niet aan je hemd naar binnen getrokken.. 'Kan ik jullie helpen? Ik kan ook een tekening maken hoor!!!' maar het gaat nu echt nergens over...

Morgen komt een meneer even kijken voor het er uit slopen van de vloer, en daarna kunnen we een afspraak maken met de stukadoor.

De buurman meldde gister tussen neus en lippen door dat hij eind deze week ook nog even aan de slag gaat met onze kozijnen. 'Donderdag, vrijdag en misschien beetje zaterdag en dan is het klaar!'

Joeeee.... :nerd: :silent:
<<

Anoniem319

Bericht 20 Sep 2021 18:58

Re: Lejows verbouwtopic

Succes bij Ikea… Wij lopen een dag na onze afspraak al tegen 100 problemen aan. Nu al gezeur over levering, producten die van de bon afvallen, fouten gemaakt in onze bestelling, bestelling die mogelijk geannuleerd is omdat een mail over betaling te laat verzonden is (waar we morgen pas achteraan kunnen bellen), producten niet voorradig, en wij die -als het aan Ikea ligt- heel Nederland door rijden om producten die in Haarlem niet leverbaar zijn, in een ander vestiging op te halen. Mijn tip: sla Ikea over.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 20 Sep 2021 20:34

Re: Lejows verbouwtopic

Wat zonde om te horen maple, wij hebben half jaar geleden keuken van Ikea en alles werd geregeld en opgelost en vanuit hoofd magazijn verstuurd toen niet alles op voorraad was, hoefde dus niks op te halen zelfs..

M’n zusje wacht wel op 3 deuren nog, die zijn ineens niet meer leverbaar.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem323

Bericht 20 Sep 2021 21:19

Re: Lejows verbouwtopic

Ikea heeft nu heel veel last van leveringsproblemen en dat wordt voorlopig niet beter.
Vorige week zijn we nog half Nederland afgereden voor een specifiek bureau waarvan er nog maar 1 was in heel Nederland en de verwachte leverdatum van de nieuwe order werd alleen maar naar voren geschoven. Dus toch maar snel gaan halen.

Lejow klinkt alsof het goed op schiet, leuk dat je het nu weer vooruit ziet gaan. Succes met de keuken uitzoeken.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 21 Sep 2021 14:14

Re: Lejows verbouwtopic

Maple schreef:Succes bij Ikea… Wij lopen een dag na onze afspraak al tegen 100 problemen aan. Nu al gezeur over levering, producten die van de bon afvallen, fouten gemaakt in onze bestelling, bestelling die mogelijk geannuleerd is omdat een mail over betaling te laat verzonden is (waar we morgen pas achteraan kunnen bellen), producten niet voorradig, en wij die -als het aan Ikea ligt- heel Nederland door rijden om producten die in Haarlem niet leverbaar zijn, in een ander vestiging op te halen. Mijn tip: sla Ikea over.


Bij kennissen ging het bij Ikea met het keukenblad steeds mis. Ze kregen eerst een tijdelijk blad en vervolgens is er wel vier keer een verkeerd blad geleverd of waren de afmetingen niet goed. Uiteindelijk hebben ze het opgegeven en het tijdelijke blad maar gehouden en geld teruggekregen, want de keuken stond er ondertussen al twee jaar. Zo frustrerend.
<<

Anoniem319

Bericht 21 Sep 2021 15:12

Re: Lejows verbouwtopic

Na wat telefoontjes over en weer lijkt het goed te gaan komen. Alleen de artikelen die niet op voorraad zijn, zijn uiteraard gewoon echt niet leverbaar. Maar voor ons lijkt alleen de vaatwasser niet te leveren te zijn (voorlopig) en eigenlijk hebben we pas een nieuwe, we zijn er niet tevreden over maar kunnen wel vooruit. Dus hier valt het mee en zijn wij gerust gesteld. Alle overige artikelen proberen we bij andere Ikea vestigingen te scoren.

Ze gaven wel heel duidelijk aan dat bij heel Ikea al een jaar lang vrijwel geen enkele keuken volledig wordt afgeleverd, altijd dingen die niet/slecht leverbaar zijn. Niet alleen bij Ikea maar blijkbaar is dat in de hele keukenbranche momenteel een probleem. Ik zou die tegenslag wel alvast proberen in te calculeren Lejow, kan het alleen maar meevallen :)
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers