Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bijeenkomst in corona-tijd, to go or not to go?

<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 05 Sep 2021 22:03

Bijeenkomst in corona-tijd, to go or not to go?

*verwijderd ivm herkenbaarheid
Laatst gewijzigd door MissBitchy op 07 Sep 2021 13:42, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6196

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 05 Sep 2021 22:17

Re: Bijeenkomst in corona-tijd, to go or not to go?

Ik snap wel dat als je beide eigenlijk niet wil, je je voor het blok gezet voelt. Maar ik zou denken dat je daar in dat geval over in gesprek kan met degene die graag wil dat jij erheen gaat.

Over die wel of niet vervangende werkzaamheden voor anderen zou ik me dan weer niet druk maken. Mensen die ergens misbruik van maken hou je altijd. Vaker hebben mensen wel verantwoordelijkheidsgevoel, dus het lijkt me fijner om het het positieve te kijken.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 05 Sep 2021 22:25

Re: Bijeenkomst in corona-tijd, to go or not to go?

*
Laatst gewijzigd door MissBitchy op 07 Sep 2021 13:42, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6196

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 05 Sep 2021 22:32

Re: Bijeenkomst in corona-tijd, to go or not to go?

Ja los van het vaccineren/testen snap ik ook echt niet dat zulke bijeenkomsten wel allemaal moeten hoor. Kom zelf niet in zo'n situatie en zo wel dan zou het me ook ergeren.
<<

Anoniem326

Bericht 06 Sep 2021 11:38

Re: Bijeenkomst in corona-tijd, to go or not to go?

Ik vraag me af in hoeverre jij er iets van moet vinden. Je werkgever heeft besloten dat zij deze bijeenkomst nodig vinden en ze hebben maatregelen getroffen om het binnen de richtlijnen te organiseren. Het lijkt me dat je dan gewoon moet gaan. Tenzij je klachten hebt en/of een positieve test hebt. Ik vind niet dat je dan een mak schaap bent.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 06 Sep 2021 13:12

Re: Bijeenkomst in corona-tijd, to go or not to go?

We gaan nu langzamerhand weer terug naar de ‘normale’ samenleving natuurlijk, dus ik vind het opzich niet gek dat een werkgever nu weer eens iets binnen de geldende regels organiseert. En dat betekent dan testen of gevaccineerd zijn, maar dat ben jij gewoon. Dus ik zou gaan en vertrouwen hebben dat de risico inschatting juist gemaakt is.
Smile, it's free!
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6196

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 06 Sep 2021 13:31

Re: Bijeenkomst in corona-tijd, to go or not to go?

Er is nog steeds thuiswerkadvies tot 20 september. Hier in de buurt zijn de eerste studiedagen van het onderwijs ook alweer geweest. Ik ben er heel erg voor dat onderwijs gewoon in de klas gegeven wordt. Maar waarom je zoiets als werkgever nu zoiets zou organiseren, snap ik echt niet.
<<

Anoniem334

Bericht 06 Sep 2021 14:06

Re: Bijeenkomst in corona-tijd, to go or not to go?

Het valt binnen de regels en ze zijn hiermee voorzichtig genoeg in de ogen van de overheid, het RIVM en OMT. We gaan natuurlijk ooit terug 'open'. Of we het nu eng vinden of niet, ooit moet de eerste keer weer zijn. Ik snap dat je het niet prettig vindt, zelf weiger ik momenteel ook nog om voor de klas te staan máár dat is omdat ik nog niet volledig beschermd ben. Volgende week heb ik mijn 2e prik twee weken laten inwerken en ga ik ook weer voor de klas staan. Vind ik ook eng, zonder afstand met studenten die mogelijk niet gevaccineerd zijn. Maar heb ik een keuze? Niet echt... Als ik langer blijf weigeren voor de klas te gaan dan wordt het straks ook werkweigering. Er kan natuurlijk altijd iets uitbreken. Dat kon vroeger ook al. We hebben altijd al griep en noro-virussen gehad. Ziekte hoort ook bij het leven, maar zo lang het leven niet direct in gevaar is, moeten we door gaan met leven. Voorheen met de IC's vol-vol was er wel direct levensgevaar voor een grote groep die niet in het ziekenhuis terecht kon. Op dit moment is die dreiging er gelukkig niet meer, dus snap ik ook dat we weer terug naar normaal moeten.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4379

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 06 Sep 2021 14:19

Re: Bijeenkomst in corona-tijd, to go or not to go?

Lavendel schreef:We gaan nu langzamerhand weer terug naar de ‘normale’ samenleving natuurlijk, dus ik vind het opzich niet gek dat een werkgever nu weer eens iets binnen de geldende regels organiseert. En dat betekent dan testen of gevaccineerd zijn, maar dat ben jij gewoon. Dus ik zou gaan en vertrouwen hebben dat de risico inschatting juist gemaakt is.


Ja precies dit. En ik herken het gevoel hoor, ik vind het heel lastig al die omschakelingen. Mijn brein staat ook nog steeds een beetje geprogrammeerd op standje ‘wees voorzichtig’, maar eigenlijk is dat overdreven. Als je gevaccineerd bent (of getest) en je houdt afstand, dan doe je het prima volgens de regels.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11568

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 06 Sep 2021 20:02

Re: Bijeenkomst in corona-tijd, to go or not to go?

Mijn werkgever heeft volgende week ook een best grote bijeenkomst. Zelf kan ik niet omdat ik geen oppas heb maar ik ben er van overtuigd dat ze netjes alles regelen en men is ook gewoon echt bewust van de risico’s want het is al eens verplaatst.
2015 💙
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 07 Sep 2021 11:13

Re: Bijeenkomst in corona-tijd, to go or not to go?

Ik snap je gevoel wel. Waarom zoiets organiseren als op dit moment nog de regels gelden van 1,5 meter afstand en thuiswerken.
Bij ons is de sportdag geannuleerd omdat de afstand van 1,5 meter niet gegarandeerd kon worden terwijl het zelfs buiten is. Daarnaast werken we nog allemaal thuis en gaan we straks ook nog geen grotere bijeenkomsten fysiek doen. Afdelingsoverleggen blijven voorlopig nog digitaal is aangegeven.

In verband met de privacywet vind ik het heel gek dat je verplicht een negatieve test of de app moet tonen. Hierdoor weet de werkgever direct wie er niet gevaccineerd is. Ik begrijp dat het nodig is voor de organisatie van dit, maar ik zou het er persoonlijk niet mee eens zijn geweest. Niemand hoeft te weten of ik wel of niet het vaccin heb gehaald.

Ikzelf zou er denk ik niet naar toe zijn gegaan.
Afbeelding

Afbeelding
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 07 Sep 2021 11:50

Re: Bijeenkomst in corona-tijd, to go or not to go?

*
Laatst gewijzigd door MissBitchy op 07 Sep 2021 13:43, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem326

Bericht 07 Sep 2021 12:00

Re: Bijeenkomst in corona-tijd, to go or not to go?

Wat maakt dat je twijfelt?

- ben je bang om ziek te worden
- ben je bang het te verspreiden
- vind je dat je privacy wordt aangetast door vaccinatiebewijs te overleggen
- iets anders

En hoe ga je hier in de toekomst mee om? Wil je het liefste grote bijeenkomsten blijven vermijden? Wat zou je twijfel wel wegnemen?
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 07 Sep 2021 12:58

Re: Bijeenkomst in corona-tijd, to go or not to go?

*
Laatst gewijzigd door MissBitchy op 07 Sep 2021 13:43, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 07 Sep 2021 13:13

Re: Bijeenkomst in corona-tijd, to go or not to go?

Het werd je niet verplicht, je had je kunnen afmelden schrijf je. Ik neem aan dat het niet willen testen/ laten zien van een vaccinatiebewijs een geldige was geweest.

Maar blijkbaar heb je daar geen moeite mee, want voor de kroeg doe je het wel. Heb je geen zin (meer) in verplichte werkactiviteiten? Dat lijkt me dan wel weer lastig naar de toekomst, hoort er toch af en toe bij.
Smile, it's free!
<<

Anoniem326

Bericht 07 Sep 2021 13:26

Re: Bijeenkomst in corona-tijd, to go or not to go?

Lijkt me wel lastig voor werkgevers dat werknemers nu ter discussie stellen of het nodig is om bijeen te komen. Je werkgever heeft er redenen voor om dit wel te doen (niet om je te pesten of om onnodig risico te nemen). Ze hebben ongetwijfeld een afweging gemaakt. Hier blijkt ook een stuk wantrouwen naar je werkgever uit. Maar het zit je hoog. Dus misschien helpt het om je leidinggevende te vragen naar de afweging die ze hebben gemaakt.
<<

waterkoker

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 23 Jul 2019 12:11

Bericht 07 Sep 2021 13:36

Re: Bijeenkomst in corona-tijd, to go or not to go?

Als het vooral om je privacy gaat dan zou ik vooral nagaan of ze iets met je coronabewijs gaan doen (gegevens opslaan). Volgens mij mag je werkgever er sowieso niet zomaar om vragen of je gevaccineerd bent, maar daarvoor zou je bij een rechtsbijstand oid. info moeten inwinnen.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 07 Sep 2021 13:44

Re: Bijeenkomst in corona-tijd, to go or not to go?

Bedankt voor de reacties 😊
<<

Anoniem336

Bericht 07 Sep 2021 21:02

Re: Bijeenkomst in corona-tijd, to go or not to go?

Lavendel schreef:Het werd je niet verplicht, je had je kunnen afmelden schrijf je. Ik neem aan dat het niet willen testen/ laten zien van een vaccinatiebewijs een geldige was geweest.

Maar blijkbaar heb je daar geen moeite mee, want voor de kroeg doe je het wel. Heb je geen zin (meer) in verplichte werkactiviteiten? Dat lijkt me dan wel weer lastig naar de toekomst, hoort er toch af en toe bij.



Dat vind ik wel een goede verwoording.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers