Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vragentopic - Wonen

<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 05 Sep 2021 13:49

Re: Vragentopic - Wonen

Ja ik zou gewoon even bellen of mailen. Wat ik al zei, het verschilt dus echt overal.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43716

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 05 Sep 2021 13:50

Re: Vragentopic - Wonen

Ja zo blijkt. Wat gek eigenlijk. Maar dan zal ik wel even bellen volgende week.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem319

Bericht 05 Sep 2021 13:51

Re: Vragentopic - Wonen

https://www.ah.nl/producten/product/wi4 ... h3EALw_wcB

Ze zijn te koop bij de Albert Heijn!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43716

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 05 Sep 2021 13:57

Re: Vragentopic - Wonen

Maple schreef:https://www.ah.nl/producten/product/wi416600/pmd-zak-60-liter?gclid=Cj0KCQjw1dGJBhD4ARIsANb6Odls8D1eEwMeXPXVEPI_3KNP22irZLAhn85mzEYKgekHqeC3ZX4qM7UaAoh3EALw_wcB

Ze zijn te koop bij de Albert Heijn!


Klopt maar wist niet of dat dus de bedoeling is of niet. Zal even bellen en zo ja dan koop ik ze idd! Thanks.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem319

Bericht 05 Sep 2021 14:05

Re: Vragentopic - Wonen

Eigenlijk heb ik het altijd een beetje gek gevonden dat ze gratis verstrekt werden. Gewone vuilniszakken koop je toch ook gewoon in de supermarkt haha. Maar wel gek dat het per gemeente zo verschilt. Geen idee he het hier is trouwens, wij hoeven geen afval te scheiden, alleen papier en glas. Rest mag, nouja, moet allemaal bij elkaar, GFT-cntainer hebben we niet en de dichtsbijzijnde PMD-container is minimaal een km verderop :thumbdown:
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 679

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 05 Sep 2021 14:07

Re: Vragentopic - Wonen

Mijn gemeente werkt met de app AfvalWijzer. Misschien kan je daar ook het antwoord in terugvinden.
03/2019
11/2020
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43716

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 05 Sep 2021 14:09

Re: Vragentopic - Wonen

Ja inderdaad gek. Bij ons hoeft 't idd ook niet maar het leek ons toch wel een goed idee om eens een tijdje te proberen.


Maple schreef:Wij krijgen binnenkort een (klik)pvc-vloer. Welk dweilsysteem gebruiken jullie daarvoor?


Ik quote trouwens jouw vraag even want die viel beetje weg nu. Heb er geen antwoord op trouwens.
Let's discover the world together.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 05 Sep 2021 15:14

Re: Vragentopic - Wonen

Marin schreef:Ja zo blijkt. Wat gek eigenlijk. Maar dan zal ik wel even bellen volgende week.


Hier kon je ze ook gratis krijgen, tot het moment dat de gemeente besloot te stoppen met PMD scheiden. Toen kon je ze nergens meer krijgen en ook nergens de volle zakken meer inleveren.
Misschien is dat bij jullie ook zo?
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 05 Sep 2021 17:43

Re: Vragentopic - Wonen

Maple: wij dweilen onze pvc vloer alleen met water. Schijnt het beste voor de vloer te zijn, zodat-ie het langst mooi blijft.
Heb nu een dweil van Vileda dacht ik, die je roteert in de bak om het water eruit te krijgen. Handig ding wel!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 05 Sep 2021 22:02

Re: Vragentopic - Wonen

Marin schreef:Hmm OK. Irritant dat zoiets zoveel proactieve moeite kost. We hadden er al nooit zin in omdat het niet opgehaald wordt maar vooruit, wegbrengen is ook niet zoveel moeite. Dan bel ik wel even met de gemeente over wat voor zakken ze willen en waar ik die vandaan haal.

Moet dat serieus in speciale zakken 😱
Ik gooi het weg in van die hoge trekband zakken vd action...

Edit: ik heb zelf een oranje container. Maar gebruik dus in de prullenbak in de berging een hoge zak vd action . Die knoop ik dicht en gooi het in de container. Alles los er in vind ik vies.
2016
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 06 Sep 2021 00:25

Re: Vragentopic - Wonen

Wij hebben een pmd container maar daar mag je dan weer geen zakken in gooien waar je niet doorheen kunt kijken. Dus ik haal vaak nog gratis pmd vuilniszakken op bij de supermarkt om die in de container te gooien. Denk je makkelijk af te zijn met zo'n container in de tuin..
10.04.17
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43716

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 06 Sep 2021 10:56

Re: Vragentopic - Wonen

Nou ik heb gebeld en het mag gewoon in normale vuilniszakken gedaan worden en dan in de ondergrondse container. Easy peasy dus, moet ik 't alleen eens in de zoveel tijd weg brengen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem325

Bericht 06 Sep 2021 13:44

Re: Vragentopic - Wonen

Maar dan is het toch nog niet gescheiden? Door jou wel, maar als het dan weer op een hoop komt.
<<

Anoniem325

Bericht 06 Sep 2021 13:44

Re: Vragentopic - Wonen

Auxo schreef:Heeft iemand ervaring met raamdecoratie van Veneta en zo ja, zijn jullie tevreden?


We hebben inmiddels rolgordijnen en overgordijnen besteld!
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 679

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 06 Sep 2021 13:58

Re: Vragentopic - Wonen

Ik denk dat ze een aparte ondergrondse container voor pmd hebben ;-)

Wel grappig hoe het per gemeente zo verschilt. Hier wordt PMD, papier en GFT nog thuis opgehaald. Restafval moeten we zelf wegbrengen naar containers in de wijk. En voor restafval moeten we per zak betalen.
Laatst gewijzigd door Kaat op 06 Sep 2021 15:27, in totaal 1 keer gewijzigd.
03/2019
11/2020
<<

Anoniem325

Bericht 06 Sep 2021 15:03

Re: Vragentopic - Wonen

Ah dan heb ik niks gezegd!
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 11 Sep 2021 08:56

Re: Vragentopic - Wonen

Wij zijn aan het rondkijken naar een andere woning. Nu heb ik een klein contractje, maar werk altijd meer uren.
Wat ik me nu afvraag; Kijkt een Hypotheker puur naar het salaris wat je verdient bij het aantal uur wat je op contract hebt? Of kijken ze naar je laatste paar salarissen in het algemeen?
<<

Anoniem320

Bericht 11 Sep 2021 09:40

Re: Vragentopic - Wonen

Als je dit uitlegt aan de financieel adviseur dan kijken ze naar de afgelopen +/- 3 jaar wat je daadwerkelijk binnen kreeg.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 19 Sep 2021 19:06

Re: Vragentopic - Wonen

Vraagje: Wij hebben een eettafel gekocht van 2.40m lang. Daarvoor willen we aan de ene kant een eetkamerbank en aan de andere kant 3 eetkamerstoelen. Nu twijfel ik wat het mooiste staat qua maat van de bank? Net zo groot als de eettafel, of korter, of langer?
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 19 Sep 2021 19:25

Re: Vragentopic - Wonen

Ik zou dat niet van de tafel af laten hangen maar van de ruimte en of je wilt dat er zo af en toe meer dan 3 personen op kunnen zitten als er gasten aanschuiven.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1952

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 19 Sep 2021 19:38

Re: Vragentopic - Wonen

Wil je een bank met of zonder leuning? Wij hebben bij onze tafel een bank zonder leuning. Deze bank heeft de lengte van de tafel, maar is net iets korter dan de tafel. Hij past tussen de tafelpoten. Zo kunnen we hem er deels onder schuiven, dat zit voor de kinderen soms ook fijner.
2011 2012 2017
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 19 Sep 2021 19:42

Re: Vragentopic - Wonen

Mijn gevoel zegt dat de bank even lang als de tafel moet zijn!

Ik heb een vraag met betrekking tot onze schoonmaakster. Ik weet niet, misschien ben ik te kritisch, maar we hebben al meerdere schoonmaaksters gehad en altijd zijn er wel dingen die me storen. Nu ook weer. En nu wil ik eens van jullie horen of jullie dit gezeur vinden en of jullie altijd 100% tevreden zijn over jullie schoonmaakster.

Ze maakt sinds kort op mijn aanraden de gootsteen schoon met Cif en daardoor glanst hij veel mooier, maar tot twee keer toe zat de hele gootsteen nog vol met opgedroogde Cif toen ze weg was. Zag er niet uit! Ik snap het ook niet; als ik er Cif in doe, maak ik het meteen schoon met een spons of doek en spoel het na. Andere keer lag er nog allemaal sop in het bad. Ook dat zou ik zelf gewoon meteen naspoelen. Of ze haalt de haren niet uit het doucheputje, dat is me nu na de laatste keer weer opgevallen. Ik vind dit soort dingen dus irritant en als ik schoonmaken zelf iets leuker had gevonden en er wat meer tijd voor zou hebben, zou ik het natuurlijk beter zelf kunnen doen. Maar ik weet gewoon niet meer wat ik moet/kan verwachten! In ons vorige huis hadden we zo'n fijne vrouw, daar had ik echt nooit iets op aan te merken. Dus nu valt alles tegen geloof ik.
❤ 7 juni 2018
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 19 Sep 2021 20:35

Re: Vragentopic - Wonen

Wij hadden een eettafel van 2m en ook een bank ( met rugleuning maar geen armleuning) van 2m, dat klopte prima als plaatje. Inmiddels hebben we een nieuwe eettafel van 2.20m met dezelfde bank en dat staat ook echt prima.

Wat betreft de schoonmaakster, ik vind dat ook lastig. Wij hadden hele lieve schoonmakers ( een stel) die heel goed schoonmaakte op hun hoogte, maar zij waren 1.60m lang en ik ben 1.82m lang en ergerde me kapot aan stof op de afzuigkap, lampen ed. Communicatie was lastig doordat ze niet zo goed Engels spraken. En dan vind ik het toch elke keer best duur als je niet helemaal tevreden bent.
Dus ben ik het na onze verhuizing maar weer zelf gaan doen, maar nu werk ik weer 36uur in de week ( mijn man full-time en we hebben twee kinderen) en dus gaan we nu toch maar weer een schoonmaakster benaderen, want het is toch wat veel allemaal.
Geen echt antwoord dus maar ik snap je twijfel.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 19 Sep 2021 20:49

Re: Vragentopic - Wonen

Mijn schoonmaakster doet niet alles perfect, maar als ik om mij heen hoor heeft ieder wel wat en belangrijkste vind ik dat ik haar vertrouw in mijn huis. Dus ik probeer (met nadruk op probeer haha) het loslaten en als er iets groots is benoem ik het.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 19 Sep 2021 20:54

Re: Vragentopic - Wonen

Oh dat vind ik ook lastig Bliss. Hier uiteindelijk gekozen om de schoonmaakster te laten gaan omdat ik niet tevreden was. Vond het stom dat ik altijd nog dingen moest poetsen als ze geweest was. Dan vind ik het gewoon zonde van het geld. Maar.. tot nu toe nog niemand anders gevonden en dat merk je nu ook wel, aangezien ik weinig tijd heb om het te doen.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers