Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 16 Jul 2021 13:51

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Wat mooi al deze positieve berichten!
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3087

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 16 Jul 2021 14:03

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Wat fijn Holly! Heerlijk dat ze het zo goed doen!
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 14 Aug 2021 15:27

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

De oudste had vandaag haar eerste zwemles in het laatste bandje en mag nu volgende week al proefzwemmen voor A! Zo trots!
⁠♡♡♡
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 14 Aug 2021 19:04

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Wat goed Uffe!

De oudste schreef dit vandaag met een klein beetje hulp.Afbeelding
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 15 Aug 2021 07:59

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Super knap!
⁠♡♡♡
<<

Juliet

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 05 Nov 2017 11:12

Bericht 15 Aug 2021 08:38

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Wat goed Uffe.

Knap zeg Burn.
november ‘17 & juli ‘22 🩷💙
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 15 Aug 2021 09:46

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Ohh dat is zo leuk als dat er opeens uit komt hè Burn! Knap zeg!

Ik ben mega trots dat M eindelijk van z’n speen af lijkt te zijn. We hebben het vanwege allemaal hele stomme redenen steeds uitgesteld maar deze week toch doorgepakt. Hij slaapt nu een week zonder speen en het ging echt redelijk makkelijk. Zo knap van hem!! Hopelijk is het dit het nu.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 15 Aug 2021 11:50

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Oh wat super Knap van L Burn!😃

En wat fijn zonder speen nu voor M Zora!
Gelukkig is t geen duim😊
<<

Anoniem334

Bericht 15 Aug 2021 21:10

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Oh wat fijn Zora! Mag ik vragen hoe oud hij is? Wij willen binnenkort ook gaan afbouwen of stoppen.

Mijn dropje spreekt tegenwoordig 2 woorden 'zinnen' en soms zelfs 3 woorden zinnen. Hij is 20 maanden.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 16 Aug 2021 07:00

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Haha hij is geen goed vergelijkingsmateriaal, hij is 3!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Tauriel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 466

Geregistreerd: 17 Jun 2021 13:23

Bericht 16 Aug 2021 09:29

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Wat knap van je oudste Burn.

Wat fijn Zora dat je jongste zonder speen kan.

Nixi, hier ging het ook vrij goed zo zonder speen. Moet wel zeggen dat de jongste ook 3 was. Hij had zijn speen kwijt gemaakt, nergens te vinden. En toen hebben we gezegd, dat hij hem zelf heeft kwijt gemaakt, dus nu zonder moest slapen. En dat heeft hij zo geaccepteerd. En wat goed dat je kleintje al langere zinnen spreekt.
“Smile and wave, boys. Smile and wave…"
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 17 Aug 2021 21:47

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Hier heeft zoon voor het eerst op het potje gepoept. Helemaal uit zichzelf! Wist niet dat je als moeder zo trots kon zijn op poepende kinderen, totdat ik zelf mama werd haha.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 03 Sep 2021 19:59

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Onze jongste ook weer eens gemotiveerd om te oefenen met fietsen. Na wat rondjes meerennen, lukte het om stukken zelf te fietsen (zonder zijwieltjes). Morgen wil hij met papa oefenen, ben benieuwd ☺️ Vooral zijn enthousiasme ‘ik kan het zelf!!!’ bij het eerste stuk was zo leuk.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 03 Okt 2021 22:53

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Vind t zo knap van mijn dochter van ruim 3 jaar dat ze haar eigen haren met een elastiekje in een staart kan doen!😊
Ze kon t al bij de pop en mij maar nu dus ook bij haarzelf🤗
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 05 Okt 2021 22:09

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Haha ja Tabbie, grappig hè die poep van je eigen kind is toch anders. En dan naar je partner appen dat ie heeft gepoept. Dat is toch iets raars en toch voel je trots. 😂

Wat knap Taeda en Kippetje. Goeie motorische dingen, grof en fijn.

Ik ben trots op m'n zoon die vandaag een mooie tekening had gemaakt. Hij houdt niet zo van tekenen, dus eigenlijk doet hij het nooit. Is bang ook dat het niet goed genoeg lijkt. En vandaag tekende hij z'n Duplo sloopkogel hijskraan na en dat werd zo'n mooie gedetailleerde tekening. Wel kleuter style natuurlijk, niet helemaal lijkend maar echt leuk en knap en genoot het meest van dat hij in zag dat hij wel zoiets na kon tekenen. Echt stom ook, waarom heb ik hier niet eerder aan gedacht, daar ligt z'n interesse natuurlijk.
Let's discover the world together.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 05 Okt 2021 22:15

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Ah wat goed Marin. Ik heb ook een zoon die niet knutselt (oh wat hoop ik dat de dochter wel wil straks!) en ik had laatst een goed idee dat meteen werkte, maar wellicht niet voor iedereen een goed idee lijkt haha. Ik heb R een raamstift (dus zo’n stift waarmee je op ramen kunt tekenen) mee gegeven in de douche. Eerst krassen maar nu bij elke douche beurt tekent hij overal dino’s en schrijft zijn naam. Ja, de hele douche zit er dan onder maar dat spoelt makkelijk weer weg met de douche knop. En sinds hij dat ontdekt heeft is hij veel meer into kleurplaten en tekenen. Kan toeval zijn maar ik vind het leuk!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 05 Okt 2021 22:26

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Wat een leuk idee. Kan dat gewoon op de tegels dus? Leuk dat 't 'm (waarschijnlijk) meer geenthousiasmeert heeft. Je moet soms net even 't juiste invalshoekje vinden hè. Doet me beetje denken aan O' s eerste ergotherapie sessie waar hij met een whiteboard marker mocht tekenen, ook veel interessanter. Hij moest een poppetje tekenen maar dat wilde hij niet. Toen ging de juf al z'n lichaamsdelen benoemen met 'm en daarna tekende hij zo een poppetje op het whiteboard. Gek hè hoe dat dan werkt. Alsof er echt even een knopje om moet.
O kan wel (deels, na een paar letters haakt ie vaak wel af) z'n naam schrijven maar een zon tekenen durft (?) hij niet, wat eigenlijk ook een O is met strepen. Inkleuren wil hij ook niet steeds niet. Dan doen we zo'n oefenboekje met tellen maar dat wil hij het niet omdat hij niet het aantal appels (bijv) in wil kleuren. Dus nu hebben we afgesproken dat hij dan stippen erin zet. Dan gaat 't prima.
Let's discover the world together.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 05 Okt 2021 22:31

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Ja gek hè, het is echt reverse psychology soms!
Ja gewoon op de tegels en op het glas bij ons. Jouw zoon heeft natuurlijk wel bijna 2 keer zoveel letter in zijn naam als de onze, dus dat is veel moeilijker. Bij R benoem ik alles letters half zingend en dus hoor ik hem regelmatig ‘streepje-rondje-streepje’ (voor de R) zingen (en dan ‘rondje-meteenstaartje’ ‘streepje-streepje-streepje’). Ik vind het zo schattig klinken.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 05 Okt 2021 22:38

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Aaah dat klinkt ook enorm schattig. Oh mocht je Nederlandse letters met 'm willen oefenen (en als hij op de iPad mag, weet niet of je screen time limit nog steeds naar dit is wel educatief) is de app Letter School misschien wel wat voor hem ook! Ik kreeg 'm als tip van een Amerikaanse vriendin en het fijne is dat je 'm ook op Nederlands kan zetten. Dat vind ik belangrijk voor O want hij kan het alfabet beter in het Engels dan het Nederlands (zegt dus /ie/ voor e en /ai/ voor i en bijv C is Cat en niet Citroen bijvoorbeeld). Je kunt 'm in meerdere talen instellen dus dat vond ik wel een pluspunt. En zo leren ze de letters ook beetje schrijven.

Leuk van de douche. Ik ga 't onthouden, goed voor regenachtige dagen activiteiten ook.
Let's discover the world together.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 06 Okt 2021 00:23

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Dank! Ga het erop zetten. Hij heeft elke week 2 uren Nederlandse school en dus ook huiswerk maar een extra app kan geen kwaad! Goed hoor dat O in Engels kan. Wij gebruiken voor Engels ‘Reading eggs’.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 06 Okt 2021 08:09

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Marsy31 schreef: Goed hoor dat O in Engels kan.


Ja ik vind het leuk en knap maar ook onhandig want ik wil wel dat hij het goed leert in het Nederlands. Dan noemt ie de H een /eetsj/ enzo. Maar goed dat zal hij vast nog wel goed op school leren tzt. Maar daarom zijn dit soort Nederlandse apps welkom bij ons, dan wordt ie stiekem beetje geforceerd haha.
Ik vind de tekening fijner en knapper dan het Engels dus eigenlijk haha. 😂
Let's discover the world together.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 06 Okt 2021 08:25

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Ja maar hij doet dus precies wat tweetalige kinderen ook doen. Juist dan haken veel ouders af want ‘kind haalt het door elkaar en raakt verward’. Maar dat is niet zo ;) Ze gaan vanzelf naast elkaar leven. Codeswitching hoort er ook helemaal bij, maar zo ver is hij nog niet denk ik. Zeg gewoon: klopt, dit is de H in het Engels, in het Nederlands zeg je..
Afbeelding
Afbeelding
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 06 Okt 2021 08:33

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Bij lobbes kun je die stiften voor in de douche kopen Marin! Hier ook een succes.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 06 Okt 2021 08:39

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Marsy31 schreef:Ja maar hij doet dus precies wat tweetalige kinderen ook doen. Juist dan haken veel ouders af want ‘kind haalt het door elkaar en raakt verward’. Maar dat is niet zo ;) Ze gaan vanzelf naast elkaar leven. Codeswitching hoort er ook helemaal bij, maar zo ver is hij nog niet denk ik. Zeg gewoon: klopt, dit is de H in het Engels, in het Nederlands zeg je..


Snap ik (heb ook SLA gestudeerd natuurlijk) maar omdat we 'm niet bewust tweetalig opvoeden en hij het autodidactisch heeft geleerd vind ik 't wel lastiger. Weet soms niet zo goed wat ik er nou van vind en mee moet. Van de week ook 'mama wat is pineapple in het Nederlands?' dat beantwoord ik natuurlijk hoor maar ik hoor 'm wel echt toch een beetje codeswitchen binnen zinnen (niet dat voorbeeld hoor maar als ie praat). Maar ach het past ook wel heel erg bij ons, dat doen wij ook dus wat dat betreft kopieert hij ons precies.


Oh leuk Zora! Ik vind het misschien wel een geschikt schoencadeautje voor binnenkort. Schrijf 'm even op!

Oh en m'n dochter kan intussen meerdere stapjes los zetten, dat vind ik ook heel knap. 😊
Let's discover the world together.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 06 Okt 2021 10:47

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Zora schreef:Bij lobbes kun je die stiften voor in de douche kopen Marin! Hier ook een succes.


Gaat dat goed? Trekt het niet in tegels ofzo?
⁠♡♡♡
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers