Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Baan met beweging

<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 647

Geregistreerd: 16 Jun 2015 14:05

Bericht 25 Aug 2021 06:55

Re: Baan met beweging

Iedereen super bedankt voor het meedenken! Heel leuk om te zien waar jullie mee komen. Sommige beroepen zijn inderdaad heel erg op bewegen gericht, zoals postbode, maar missen dan weer de uitdaging die ik ook graag wil.

Sommige beroepen vragen inderdaad om een volledige omscholing van 3 of 4 jaar en dat is een beetje veel van het goede. Al zou ik het ervoor over hebben, als ik zeker zou weten dat het om mijn droomberoep gaat.

Helaas heb ik gewoon niet echt 1 duidelijke roeping of passie, dat zou me zo heerlijk lijken! Ik ben meer van alles wel redelijk kunnen, niet specifiek op 1 gebied uitblinken (alhoewel ik denk ik wel écht een goede coördinator was 😁) en ook nog eens snel verveeld raken 🙈
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 25 Aug 2021 08:19

Re: Baan met beweging

Oh, dit had ik kunnen typen MK! Ik ervaar precies hetzelfde en ben ook echt jaloers op mensen die hun passie gevonden hebben.

Een baan zoals Lady heeft lijkt me ten eerste heel zwaar maar wel onwijs veel voldoening geven. Ik zou het fysiek nooit aan kunnen (even los van alle opleidingen) maar het feit dat het werk naar je toe komt vind ik altijd erg fijn. Ik ben heel slecht in zonder werkdruk werken, word ik heel laks van.
Ik vond receptiewerk altijd heel leuk maar te weinig uitdaging. Blijft echt lastig om daar een goede combi in te vinden.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 25 Aug 2021 19:38

Re: Baan met beweging

Feline schreef:Oh, dit had ik kunnen typen MK! Ik ervaar precies hetzelfde en ben ook echt jaloers op mensen die hun passie gevonden hebben.

Een baan zoals Lady heeft lijkt me ten eerste heel zwaar maar wel onwijs veel voldoening geven. Ik zou het fysiek nooit aan kunnen (even los van alle opleidingen) maar het feit dat het werk naar je toe komt vind ik altijd erg fijn. Ik ben heel slecht in zonder werkdruk werken, word ik heel laks van.
Ik vond receptiewerk altijd heel leuk maar te weinig uitdaging. Blijft echt lastig om daar een goede combi in te vinden.


Dit is zo herkenbaar. Ga je dan net als ik ook alles uitstellen en eventueel slordig doen? Dat de motivatie etc. als het ware weg aan het ebben is bij gebrek aan werkdruk.
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 647

Geregistreerd: 16 Jun 2015 14:05

Bericht 30 Aug 2021 13:10

Re: Baan met beweging

Feline schreef:Oh, dit had ik kunnen typen MK! Ik ervaar precies hetzelfde en ben ook echt jaloers op mensen die hun passie gevonden hebben.

Een baan zoals Lady heeft lijkt me ten eerste heel zwaar maar wel onwijs veel voldoening geven. Ik zou het fysiek nooit aan kunnen (even los van alle opleidingen) maar het feit dat het werk naar je toe komt vind ik altijd erg fijn. Ik ben heel slecht in zonder werkdruk werken, word ik heel laks van.
Ik vond receptiewerk altijd heel leuk maar te weinig uitdaging. Blijft echt lastig om daar een goede combi in te vinden.


Nou, dus dat!

Die mij maar deadlines, knallen en aanpoten. Anders kak ik volledig in. Zo irritant!
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 647

Geregistreerd: 16 Jun 2015 14:05

Bericht 30 Aug 2021 13:10

Re: Baan met beweging

Fred schreef:
Feline schreef:Oh, dit had ik kunnen typen MK! Ik ervaar precies hetzelfde en ben ook echt jaloers op mensen die hun passie gevonden hebben.

Een baan zoals Lady heeft lijkt me ten eerste heel zwaar maar wel onwijs veel voldoening geven. Ik zou het fysiek nooit aan kunnen (even los van alle opleidingen) maar het feit dat het werk naar je toe komt vind ik altijd erg fijn. Ik ben heel slecht in zonder werkdruk werken, word ik heel laks van.
Ik vond receptiewerk altijd heel leuk maar te weinig uitdaging. Blijft echt lastig om daar een goede combi in te vinden.


Dit is zo herkenbaar. Ga je dan net als ik ook alles uitstellen en eventueel slordig doen? Dat de motivatie etc. als het ware weg aan het ebben is bij gebrek aan werkdruk.


Yep, 100%. Helaas...
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 30 Aug 2021 15:53

Re: Baan met beweging

Ja, herkenbaar idd. De eerste 4 tot 6 maanden ben ik superactief en doe ik veel te veel waardoor werkgevers vaak onder de indruk zijn en dan komt de sleur erin en ga ik inderdaad uitstellen e.d. Elke baan weer.. heel vervelend en vermoeiend.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 30 Aug 2021 16:08

Re: Baan met beweging

Echt of ik mijn eigen verhaal lees hier Feline. Je hebt dacht ik ook een kantoorbaan toch?
Bij mij is het punt meestal bereikt als ik de systemen etc. goed ken.
Een rapportage opleveren is dan meestal niet meer dan een truckje dat zich dan telkens maandelijks herhaalt etc...

Denken jullie dan ook wel eens dat jullie last hebben / krijgen van een bore-out en de verschijnselen daarvan die veel op burn-out klachten lijken, maar waar je je dus in tegenstelling tot een burn-out je niet ziek voor mag melden. Een bore-out wordt echt onderkent en onderschat in onze maatschappij en alle aandacht gaat altijd uit naar mensen met een burn-out.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 30 Aug 2021 16:15

Re: Baan met beweging

Ook voor mij herkenbaar.

De zomerperiode is op mijn werk heel erg rustig. Er zijn dagen dat ik per saldo maar 1,5 uur écht werk en voor de rest wat dingen in huis doe of wat langer pauze houd. Vrije uren opnemen, omdat er niet genoeg werk is ga ik niet doen.
Ik moet wel bereikbaar zijn en mijn telefoon staat aan voor hoogstens twee telefoontjes per dag.

Ik heb al meerdere malen bij mijn werkgever aangeven me te vervelen, maar er wordt niets mee gedaan.

Erg frustrerend! Ik weet dat de drukkere periode wel weer komt, maar blegh!
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 31 Aug 2021 09:56

Re: Baan met beweging

Ja klopt, heb een kantoorbaan. In mijn huidige functie heb ik het hele proces vernieuwd en dat is nu klaar dus nu wordt het inderdaad een herhaling van werkzaamheden en voor mij een stuk minder interessant.

Oh Chava, dat klinkt heel vervelend. Kijk je ondertussen verder naar andere banen? Is voor jou duidelijk wat je wil en waar je gelukkig van zou worden?
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 31 Aug 2021 10:17

Re: Baan met beweging

Wat leuk dat je het hele proces hebt mogen
vernieuwen, Feline. Kan me heel goed voorstellen dat je nu dan die uitdaging mist.

Ik zoek wel naar een andere baan, helemaal omdat ik een aantal jaar geleden ook nog een andere studie heb gedaan, maar tot nu toe zonder resultaat. Inmiddels twijfel ik ook enorm of ik wel een baan wil in de richting van die studie (rechten), maar wat ik dan wel wil… geen flauw idee! 😅
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Véda

Noob

Berichten: 59

Geregistreerd: 28 Jul 2020 21:33

Bericht 31 Aug 2021 22:09

Re: Baan met beweging

Werken in de horeca? Die springen nu om personeel en het is flink aanpoten. Er zit misschien niet veel uitdaging in maar het is iets totaal anders. En ook leuk en gezellig ivm het contact met verschillende soorten mensen door de dag heen.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 01 Sep 2021 10:53

Re: Baan met beweging

In de horeca heb je ook genoeg banen mét uitdaging hoor.. Ik lig regelmatig ‘s nachts wakker 😅 horeca is wel iets breder dan alleen terras lopen. Denk aan bedrijfsleider bij een restaurant, banqueting in een hotel, partymanager op een trouwlocatie of zoals ik doe, eventmanager in de partycatering. Het unieke ‘samen’ gevoel wat je omschrijft is heel herkenbaar, wij hebben als team ook zo’n sterke band, dat heb ik nog nergens anders gevonden. En wanneer je bijvooorbeeld bij een congrescentrum of in een stadion aan de slag gaat, werk je ook voornamelijk overdag. Genoeg banen met uitdaging waar je geen omscholing voor nodig hebt in ieder geval. In welke regio woon je? Wij hebben door heel het land vacatures dus als je interesse hebt kan ik wel eens voor je kijken..
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 647

Geregistreerd: 16 Jun 2015 14:05

Bericht 01 Sep 2021 13:20

Re: Baan met beweging

Dat klinkt interessant Toet! Ik woon in de regio Utrecht…als daar iets is, dan ben zeker geïnteresseerd!
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 01 Sep 2021 18:34

Re: Baan met beweging

Röntgenlaborante maar dit wist je al :wink: daar hebben we het al eens over gehad via pb
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 647

Geregistreerd: 16 Jun 2015 14:05

Bericht 01 Sep 2021 18:54

Re: Baan met beweging

Beachgirl schreef:Röntgenlaborante maar dit wist je al :wink: daar hebben we het al eens over gehad via pb



Jaaaa, en ik heb ook daadwerkelijk gesolliciteerd om aan de slag te gaan voor het bevolkingsonderzoek…maar helaas op basis van mijn CV al direct afgewezen 😭
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 01 Sep 2021 20:13

Re: Baan met beweging

Moederkoekje schreef:
Beachgirl schreef:Röntgenlaborante maar dit wist je al :wink: daar hebben we het al eens over gehad via pb



Jaaaa, en ik heb ook daadwerkelijk gesolliciteerd om aan de slag te gaan voor het bevolkingsonderzoek…maar helaas op basis van mijn CV al direct afgewezen 😭


Oohh echt!?! Wat balen!!! :thumbdown:
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers