Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


foodies topic

<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 20 Jul 2020 19:10

Re: foodies topic

Even een uppje!

Wij zijn afgelopen zaterdag bij Nastrium (Helmond) wezen eten, en het was zó goed! Zou me niets verbazen als ze een Michelin ster krijgen. Wat het nog extra speciaal maakte, de dag van tevoren was ik jarig en ben ik ten huwelijk gevraagd door mijn vriend :love: dus we zaten echt in onze romantische bubbel. Ik zal even het menu kopiëren:

KABELJAUW | DASHI | KOOLRABI | KIM CHI | KIBBELING
RODE MUL | SCHEERMES | TOMAAT | PAPRIKA
TARBOT | GULAI IKAN | ZEEWIER | ARTISJOK
KWARTEL | SOJABONEN | CACAO | GANZENLEVER
LAMSRACK | POLENTA | PEULVRUCHTEN | SZECHUAN PEPER
APPEL | YOGHURT | SHISO | BLEEKSELDERIJ

Alleen bij het dessert kreeg ik iets anders, had aangegeven niet van koriander te houden, en dat zat erin verwerkt, ik kreeg een dessert geïnspireerd op nasi, echt heerlijk! En mijn vriend had kaas ipv zoet. Heel leuk met 5 bijpassende drankjes bij de verschillende kazen, zoals bv een rokerige thee bij een grotten kaasje, en een rode vermout bij de blauwschimmel.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Jul 2020 19:18

Re: foodies topic

Hmm dat klinkt echt heerlijk en wat een leuk dessert. Kan je meer toelichten hoe dat was? En wat leuk, een apart drankje bij elk kaasje. Zo hoort het natuurlijk ook eigenlijk!
En nog gefeliciteerd natuurlijk!

Wij zaten drie jaar geleden bij de Librije zag ik in m'n herinneringen.
Let's discover the world together.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 20 Jul 2020 19:31

Re: foodies topic

Ik heb even de foto opgezocht, het bolletje/taartje was van pinda/caramel en heel subtiel met nasikruiden, het crackertje daarop van gepofte rijst. De schuim rechts was van kokos en citroengras, en het ijs vooraan was gemaakt van kurkuma met madame Jeanette. Echt heel verrassend lekker, maar ik ben wel van de hartige desserts, ik kan me ook voorstellen dat je het niets vind. De tafel naast ons vond het ijs te heftig.

Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Jul 2020 19:35

Re: foodies topic

Ik vind het ook wel lekker en zeker interessant klinken! Ik heb ook wel eens een dessert gehad op basis van vindaloo. Was ook erg lekker.
Het ziet er trouwens ook erg mooi uit.
Let's discover the world together.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 24 Aug 2021 19:01

Re: foodies topic

Ga deze eens uppen.
Vanmorgen voor 10 oktober kunnen reserveren bij de Lindehof in Nuenen. Twee sterren. Best verrassend dat er op zo kort termijn nog gereserveerd kon worden. Ik moest wel een aanbetaling doen, maar dat scheelt straks weer in de rekening

Hij staat al lang op het lijstje van mijn vriend en nu gaan we het gewoon een keer doen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 24 Aug 2021 19:26

Re: foodies topic

Leuk Silly! Veel plezier alvast.
Let's discover the world together.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 30 Aug 2021 09:01

Re: foodies topic

Silly-One schreef:Ga deze eens uppen.
Vanmorgen voor 10 oktober kunnen reserveren bij de Lindehof in Nuenen. Twee sterren. Best verrassend dat er op zo kort termijn nog gereserveerd kon worden. Ik moest wel een aanbetaling doen, maar dat scheelt straks weer in de rekening

Hij staat al lang op het lijstje van mijn vriend en nu gaan we het gewoon een keer doen.


Leuk SO! Ben er 3x geweest, supergoed! Veel plezier alvast.
Wij zijn onlangs weer eens bij Nastrium geweest, blijft ook echt een aanrader.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 02 Jan 2022 16:38

Re: foodies topic

Zo weer even een upje aan het begin van het jaar.

Ik heb inmiddels een mooi wensenlijstje met waar ik nog eens wil eten 2 of 3 moet toch gaan lukken dit jaar.

Mijn wensenlijstje:
- de witte gans in Dalfsen
- Ratatouille in Harderwijk
- Sucade in Meppel
- Pestengasthuys in Zwolle
- bij Jef op Texel
- Daalder in Amsterdam
- Brut (klein plekje wat ik zo niet weet)
- Bosq op Texel
- Rebecca op Texel
- het Kookatelier op Texel
2015 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Jan 2022 17:08

Re: foodies topic

Oh wat leuk Minx! Jij gaat denk ik naar Texel dit jaar als ik t zo lees?
En Ratatouille in Harderwijk ken ik niet maar Ratatouille in Haarlem én het Nonnetje in Harderwijk zijn beide zeer aan te raden.

Geen ster maar ik ga komende dagen in London:

Lunchen bij de Wolseley, een klassieke brasserie.
Afternoon Tea bij de Diamond Jubilee Tea Room in Fortnum and Mason (hoe Brits 🇬🇧)
Dineren hij Duck & Waffle, en ja de signature dish is een wafel met confit eend. 🦆🧇
Lunchen bij Daylesford Farm, een organic farm (nou ja dit is dan de winkel in de stad dus weinig boerderij)
Dineren bij the Ivy in Cambridge.

Ook wish list dingetjes.
Let's discover the world together.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 02 Jan 2022 17:19

Re: foodies topic

Klinkt goed,
Ratatouille in Harderwijk is het derde restaurant in Harderwijk dat in de lekker staat. De enige zonder ster.

Texel vinden mijn vriend en ik allebei heerlijk. We zijn daar de afgelopen jaren meerdere keren geweest. Hij was er nog nooit geweest en ik kom er mijn hele leven al. Voor mij voelt het echt als thuiskomen. We gaan daar nu ook heen op vakantie maar denk dat we dan niet verder komen dan het pannenkoekenrestaurant.

Vriend heeft Silver in Lelystad nog op zijn lijstje. Die hebben dit jaar net de de lekker niet gehaald.
2015 💙
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 02 Jan 2022 17:57

Re: foodies topic

Minx: mooi lijstje. De Witte Gans in Dalfsen is dat echt een aanrader, bijzonder? Zit hun kaart al te bekijken. Is wel in de buurt maar nog nooit over gehoord. Sukade in Meppel moet ook maar eens op mijn lijstje komen te staan. Wel over gehoord maar nooit aan gedacht om zelf naar toe te gaan. Heb laatst ook erg lekker geluncht (3 gangen-diner eigenlijk maar in de middag) bij De Agnietenberg in Zwolle, vond ik erg goed en lekker en qua bediening ook erg leuk en attent. Wil ik nog een keer naar toe, toen spontane ingeving en gelukkig nog tafeltje vrij.

Marin, mooi lijstje. Hoor graag hoe het was.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Ginny

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 987

Geregistreerd: 22 Okt 2021 17:55

Bericht 02 Jan 2022 18:11

Re: foodies topic

Minx, ik heb van de zomer bij Bosq gegeten en twee keer bij het Kook Atelier (we sliepen bij Op Oost). Bosq was heel lekker maar het Kook Atelier was echt te gek! Zo creatief ook qua smaken en hele mooie presentatie. Vooral dus hun Served by Nature arrangement. Ook erg leuk om te eten in de kas.
Laatst gewijzigd door Ginny op 02 Jan 2022 18:16, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 02 Jan 2022 18:12

Re: foodies topic

Witte gans staat ook in de lekker, mijn broertje en zijn schoonfamilie gaan er regelmatig eten en schijnt echt wel goed te zijn. Dus is het wel waard om te proberen. Hotel Mooirivier en de Sukerieje staan er ook in.

Agnietenberg vergeet ik juist altijd. Laatste keer dat ik daar was was bij een bruiloft 13 jaar geleden. Wel een mooi plekje.
2015 💙
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 02 Jan 2022 18:14

Re: foodies topic

Ginny schreef:Minx, ik heb van de zomer bij Bosq gegeten en bij het Kookatelier (we sliepen bij Op Oost). Bosq was heel lekker maar het Kookatelier was echt te gek! Zo creatief ook qua smaken en hele mooie presentatie. Ook erg leuk om te eten in de kas.


Wij kwamen er te laat achter de laatste keer dat wij op Texel waren dat het kookatelier verbouwd werd en een pop-up had in het hotel waar wij toen zaten. Als we dat op tijd hadden geweten hadden we daar zeker gegeten, maar scheelt dat we regelmatig gaan.
2015 💙
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 02 Jan 2022 18:37

Re: foodies topic

Minx schreef:Agnietenberg vergeet ik juist altijd. Laatste keer dat ik daar was was bij een bruiloft 13 jaar geleden. Wel een mooi plekje.


Ik vergeet ze ook altijd, ooit ook lang geleden een bruiloft gehad maar aantal weken geleden toen restaurants nog tot 17.00 uur open mochten bedacht om daar daar te gaan lunchen na winkelen in Zwolle. En was echt verbaasd dat het zo vol zat, allemaal reserveringen, we hadden geluk dat er een tafeltje vrij was. En vond de gerechten van de dag echt heel goed.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 27 Jan 2022 00:19

Re: foodies topic

En? Iemand nog een leuke reservering in het vooruitzicht? Wij gaan eind februari naar Sabero (dit stel had voorheen restaurant Boreas in Heeze, waar nu Tribeca zit) in Roermond.

En afgelopen november een reservering gemaakt voor de Librije, de eerste mogelijkheid op een zaterdag, en dat is geworden 1 oktober 😱. Maarrr wel iets om naar uit te kijken. Is mijn afscheidscadeau van mijn vorige werkgever. Met overnachting en ontbijt.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 27 Jan 2022 09:37

Re: foodies topic

Leuk kreeft. Wij hebben nog geen reserveringen gemaakt. De komende weken zijn ook heel druk voor ons. Ik hoop zo rond mijn verjaardag in april weer een keer uit eten te gaan.
2015 💙
<<

Anoniem327

Bericht 27 Jan 2022 11:01

Re: foodies topic

Oh wat heerlijk Kreeft! Bizar he, die lange tijd. had mijn vriend vorig jaar ook, zeker een jaar ervoor gereserveerd. Het gaat goed in Nederland, althans met sommige mensen.
Met mij ook want ik heb een reservering staan voor de lunch bij l'Arpege in Parijs! Ben ontzettend benieuwd.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 30 Jan 2022 08:11

Re: foodies topic

Vrijdag gaan mijn man en ik bij de Gieser Wildeman eten. Dat is voor ons bijna het dichtstbijzijnde restaurant op de snackbar na, maar het is er eerder niet van gekomen. Ik ben benieuwd!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers