Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tele 2 mobiel en andere low-budget providers - ervaringen?

<<

Anoniem7

Bericht 30 Nov 2013 12:07

Tele 2 mobiel en andere low-budget providers - ervaringen?

Wie heeft er hier ervaring met bijvoorbeeld Tele2 mobiel? Wat betaal jij in de maand en wat heb je ervoor, en belangrijker, hoe is het bereik, internetsnelheid, etc?

Ik ben van de week -ja echt, nu al- benaderd door Vodafone dat mijn abonnement komend voorjaar afloopt, en ik zou hem nu al kunnen verlengen. Eigenlijk is het zo dat ik Vodafone momenteel veel te duur vind, ik betaal 42 euro in de maand en bel/sms eigenlijk maar heel minimaal en ook qua internet zit ik om en nabij de 500mb in de maand. Eigenlijk vind ik het dus onzin om bij Vodafone te blijven en de hoofdprijs te moeten betalen, zeker in onze situatie nu. Ik twijfel over sim only, maar ik wil ook wel weer een nieuwe telefoon waar ik weer even een paar jaar mee vooruit kan.

Nu zag ik bij Tele2 mobiel dat je zelf je abonnement kunt samenstellen, met hetgeen wat ik nu verbruik kan ik voor 24 euro per maand een tweejarig abonnement afsluiten, met Samsung Galaxy S4 erbij. Moet ik wel eenmalig een bedragje betalen voor de telefoon, maar dat zou moeten lukken. Tegen die tijd als ik hem af zou sluiten is de telefoon misschien wel gratis. Maar ik wil wel een goed bereik... Wie kan me meer vertellen?
<<

Anoniem 52

Bericht 30 Nov 2013 12:17

Re: Tele 2 mobiel en andere low-budget providers - ervaringe

Mijn vader en broertje hebben Tele2 en zijn ontevreden haha. Niet zozeer over 't bereik, maar de service vinden ze niet fantastisch en wanneer je ook maar iéts over je bundel heen gaat, betaal je een godsvermogen, daar zou ik dus wel op letten.

Verder leek 't me een prima provider. Zo goed dat ik 'm m'n broer heb aangesmeerd, maar dat was zodat ik er een PS3 bij kreeg..
<<

SunnyFlower

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:07

Bericht 30 Nov 2013 12:59

Re: Tele 2 mobiel en andere low-budget providers - ervaringe

.
Laatst gewijzigd door SunnyFlower op 19 Jul 2014 14:48, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem7

Bericht 30 Nov 2013 13:14

Re: Tele 2 mobiel en andere low-budget providers - ervaringe

Ik vind het heel lastig. Ik had eigenlijk vanwege de kosten mezelf voorgenomen om voor Sim Only te gaan. Maar ik wil eigenlijk ook gewoon een nieuw toestel en dan bij voorkeur eentje waar ik voorlopig nog even mee vooruit kan. Nu zag ik op marktplaats dat gebruikte iPhones 4S (die ik nu nog heb) nog wel voor 200 euro weg gaan, dus op die manier kan ik wel wat compenseren, maar toch. Misschien dat ik dan een los toestel en een sim only zou kunnen nemen, maar eigenlijk heb ik m'n zinnen gezet op de galaxy S4, en als ik eenmaal iets wil... :laughcry: Maar dat kan nu gewoon écht niet, die los kopen.

Ik neig toch weer naar die dure Vodafone. Van de week bellen ze me terug, eens kijken of ze me een aanbieding kunnen doen... 30 euro per maand vind ik toch wel de dikke max wat ik per maand wil betalen voor een abbo incl telefoon, liever nog rond de 25. Maar dat wordt moeilijk, vrees ik. En toestellease wil ik niet, trouwens, dus veel providers vallen al af :)

Misschien toch maar even over slapen.
<<

Anoniem 52

Bericht 30 Nov 2013 13:22

Re: Tele 2 mobiel en andere low-budget providers - ervaringe

Een geheel nieuwe S4 (Edit: zoom variant, Samsung Galaxy s4 Zoom) met 2jr garantie voor 350,- is niet te doen? Als je evt. je oude toestel verkoopt? Ik zou me nog niet blindstaren op een toestel.. Wanneer je ergens anders verlengd, zit je nog wel aan Vodafone vast voor de komende maanden en dan is de S4 weer goedkoper en mss is de S5 er dan alweer.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 30 Nov 2013 14:28

Re: Tele 2 mobiel en andere low-budget providers - ervaringe

Bereik heeft op zich niks met een goedkopere provider te maken. Er zijn in Nederland maar (ik daht) 3 telefoonnetwerken: kpn, t-mobile en vodafoon.
Alle andere gaan via 1 van deze netwerken. Ben zit bijvoorbeeld op het netwerk van t-mobile. Dus je kunt het beste kijken welke van deze drie het beste in jou buurt werkt en dan kijken welke aanbieders er op dat netwerk zijn.
<<

Anoniem29

Bericht 30 Nov 2013 17:01

Re: Tele 2 mobiel en andere low-budget providers - ervaringe

Ik zit nu al een jaar bij Tele2 en bevalt prima. Vooral de app is fijn, daar kun je je gebruik bijhouden. Buiten de bundel is inderdaad duur, maar gelukkig is mij dat maar 1x overkomen.

Ik heb toevallig vorige week verlengd voor 24 maanden. €26,- per maand voor 100 minuten/sms en 1500mb Internet, en dan een Iphone 5 voor €195,- (de Iphone 4S kan ook nog en is goedkoper, of de keuze uit Iphone 5C, is ook iets goedkoper.)

Ik heb trouwens ook altijd prima bereik. Sowieso heb ik bij geen enkele provider klachten gehad over bereik.


Over Hollands nieuwe. Een nadeel, vind ik, is dat ze bij elke keer dat je Internet afsluit 1mb gebruiken (o.i.d.). Als je dus veel Internet en veel afsluit zijn dat al snel meerdere mb's.
<<

Anoniem29

Bericht 30 Nov 2013 17:02

Re: Tele 2 mobiel en andere low-budget providers - ervaringe

Ze zijn trouwens bezig met het 4G netwerk en zodat dat beschikbaar is voor hun ga je daarop.

Op het moment zitten ze op het 3G netwerk van T-mobile. Internet op mijn Iphone werkt gewoon snel in mijn ogen.
<<

Anoniem100

Bericht 30 Nov 2013 17:13

Re: Tele 2 mobiel en andere low-budget providers - ervaringe

Ik heb Sim Only van Ben en een losse telefoon erbij. Per maand betaal ik €20,32, hierin zit een databundel van 500 MB en 250 min/sms.

Heb dit nu 2 jaar en heel erg tevreden over. Ben zit inderdaad op het netwerk van T-mobile, maar het bereik is goed. ik heb er bewust voor gekozen om een losse telefoon te kopen, wilde nergens meer aan vast zitten qua abonnement en verlengingen.

Ben kun je ook maand omhoog of omlaag zetten als je dat wil, kan bij meerdere inmiddels volgens mij, maar ik vind het wel een goede. En heeft ook een app waarbij je alles bij kan houden hoever je bundel is, erg fijn.

Mijn huidige telefoon, een Samsung Galaxy Ace (1e versie), is nu na 2 jaar echt op. Geheugen blijft vol terwijl ik bijna alles eraf heb gegooid, smsjes komen niet of veel later binnen en ook loopt 'ie dagelijks vast, ongeacht wat ik er mee doe.

Een nieuwe heb ik al uitgezocht, dat gaat de Samsung Galaxy S3 mini worden. Beetje soortgelijk, maar veel nieuwer en beter. Vooral veel geheugen, dat had die van mij niet (250mb maar), kwam ik veel later pas achter :S
En omdat 'ie al iets meer dan een half jaar op de markt is, kost ie nu nog maar €200 euro. Meer dan dat heb ik er sowieso niet voor over, dus een nog nieuwere versie gaat mij qua kosten ook te ver.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 30 Nov 2013 17:24

Re: Tele 2 mobiel en andere low-budget providers - ervaringe

*Bloempje* schreef:Ik heb Sim Only van Ben en een losse telefoon erbij. Per maand betaal ik €20,32, hierin zit een databundel van 500 MB en 250 min/sms.

Heb dit nu 2 jaar en heel erg tevreden over. Ben zit inderdaad op het netwerk van T-mobile, maar het bereik is goed. ik heb er bewust voor gekozen om een losse telefoon te kopen, wilde nergens meer aan vast zitten qua abonnement en verlengingen.

Ben kun je ook maand omhoog of omlaag zetten als je dat wil, kan bij meerdere inmiddels volgens mij, maar ik vind het wel een goede. En heeft ook een app waarbij je alles bij kan houden hoever je bundel is, erg fijn.

Mijn huidige telefoon, een Samsung Galaxy Ace (1e versie), is nu na 2 jaar echt op. Geheugen blijft vol terwijl ik bijna alles eraf heb gegooid, smsjes komen niet of veel later binnen en ook loopt 'ie dagelijks vast, ongeacht wat ik er mee doe.

Een nieuwe heb ik al uitgezocht, dat gaat de Samsung Galaxy S3 mini worden. Beetje soortgelijk, maar veel nieuwer en beter. Vooral veel geheugen, dat had die van mij niet (250mb maar), kwam ik veel later pas achter :S
En omdat 'ie al iets meer dan een half jaar op de markt is, kost ie nu nog maar €200 euro. Meer dan dat heb ik er sowieso niet voor over, dus een nog nieuwere versie gaat mij qua kosten ook te ver.


Oh dat wist ik helemaal niet, ga gelijk die app opzoeken!
<<

SunnyFlower

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:07

Bericht 30 Nov 2013 17:35

Re: Tele 2 mobiel en andere low-budget providers - ervaringe

.
Laatst gewijzigd door SunnyFlower op 19 Jul 2014 14:47, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem9

Bericht 01 Dec 2013 21:44

Re: Tele 2 mobiel en andere low-budget providers - ervaringe

Ik heb ook HollandsNieuwe.
Goedkoop en duidelijk. Ik heb tot nu toe geen problemen gehad met het ontvangst en ik woon toch best wel in een uithoek ;)
<<

Anoniem30

Bericht 01 Dec 2013 21:45

Re: Tele 2 mobiel en andere low-budget providers - ervaringe

Ik ben heel erg tevreden over Tele2, heb goed bereik, snel internet en het is tenminste betaalbaar.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 03 Dec 2013 13:47

Re: Tele 2 mobiel en andere low-budget providers - ervaringe

Ik heb ook Tele2 en dit valt onder het netwerk van T-Mobile.
Heb nooit geen klachten gehad en ben tevreden.
Betaal ongeveer 32,- per maand.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Bimbam

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 15 Sep 2013 13:10

Bericht 03 Dec 2013 14:39

Re: Tele 2 mobiel en andere low-budget providers - ervaringe

Door dit topic ben ik zojuist overgestapt op Hollandsnieuwe. Ben nu inclusief telefoon goedkoper uit dan mijn oude sim only abonnement bij Hi. Ben benieuwd of het gaat bevallen!
19-12-2012
04-07-2015

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers