Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Revalidatie traject bij chronische pijn

<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 28 Aug 2021 12:24

Revalidatie traject bij chronische pijn

Wie heeft dit traject gevolgd en kan me er meer over vertellen?

Ik heb gisteren te horen gekregen dat dit het is na jaren van onderzoeken, operaties en andere trajecten. Ik heb een blijvende beperking aan mijn been en artrose aan beide schouders. Dit mag uiteraard pijn doen, maar mijn lichaam reageert hier extreem op. Pijnstillers helpen in mijn geval niet meer. Omdat ook mijn thuissituatie behoorlijk stressvol is door een zoon met een (verstandelijke) beperking is mijn lijf niet meer in staat te herstellen en dat uit zich bij mij dus door enorm veel lichamelijke pijn. Daarom heb ik een verwijzing gekregen om dit revalidatietraject in te gaan.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem323

Bericht 28 Aug 2021 13:00

Re: Revalidatie traject bij chronische pijn

Ja ik heb dat gehad.
De pijn is bij mij nog aanwezig bij stress en dus continu aanwezig.

Ik moest daar sporten, gesprek met psycholoog, zorgen voor gelijke dagen. Dus niet de ene dag heel veel doen en de andere dag niets.
Na dit traject had ik minder pijn alleen toen kwam corona. Ik kon dus niet doorgaan met sporten, kreeg geen psychische hulp meer en de stress werd erger.

Nu ben ik terug bij af.
Moet vooral leren om om te gaan met de stress maar mijn kind is de stressfactor dus kan ik niet zoveel mee.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 28 Aug 2021 13:09

Re: Revalidatie traject bij chronische pijn

Hè, wat rot dat jij dit ook hebt! En hoeveel dagen is dat dan per week? Ik krijg evt. een traject van 12 weken, maar werk nog twee dagen per week en er loopt van alles rondom mijn zoon. Dat is toch haast niet te combineren? En wat je zegt over je kind begrijp ik goed! Dat was ook het eerste wat ik zei.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Linvi

Bericht 28 Aug 2021 13:57

Re: Revalidatie traject bij chronische pijn

Ik heb een poliklinische revalidatie gedaan van 18 weken, 8 weken therapie, 2 "vrij" 8weken therapie. In de eerste 8 weken had ik 24 tot 30uur per week afspraken/behandelingen. In de laatste 8 weken werd dat 16 tot 24 uur. Meestal verspreid over 3 of 4 dagen.

Ik had een fysiotherapeut, een psycholoog en een revalidatie arts. Daarnaast deden we veel met het boedisme, veel ontspanningsoefeningen en ook een 3daags retraite naar een klooster. Het heeft me zoveel opgeleverd! Het heeft me geleerd weer gelukkig te zijn, keuzes te maken en niet perse alle ballen hoog te hoeven houden.

Ik heb tijdens mijn revalidatie via emdr mijn trauma een plaatsje kunnen geven waardoor ik lichamelijk veel minder klachten had, mijn klachten waren wel grotendeels psychisch.
<<

Anoniem323

Bericht 28 Aug 2021 17:09

Re: Revalidatie traject bij chronische pijn

Ik was er 3/4 dagen mee kwijt en dan iedere keer een uurtje of 2 en af en toe een hele ochtend. Die volle ochtenden waren enorm vermoeiend.

Sterkte, hopelijk krijg je hulp voor jouw zoon. Bij ons wordt het over 2 weken opgestart met een intakegesprek. Dus al met al duurt het nog maanden voordat we een stap verder zijn maar ik tel de dagen af!
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 29 Aug 2021 09:23

Re: Revalidatie traject bij chronische pijn

Wow, Linvi.. heftig traject had je. Wel fijn dat het je wat opgeleverd heeft! Hoe hebben jullie het thuis allemaal georganiseerd? Lijkt me zo lastig om alles te combineren. En werkte jij er toen ook nog bij naast?

Calathea, ja we hebben al jaren (verschillende soorten) hulp. Elke keer voor wat anders. Maar sinds begin dit jaar hebben we een gezinsbegeleidster. Zij komt twee keer in de week bij ons thuis en dat vind ik al vrij heftig. Het kost me enorm veel energie. Daarnaast werk ik nog ongeveer 18 uur dus ik vraag me af hoe ik het allemaal moet combineren.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem323

Bericht 29 Aug 2021 11:46

Re: Revalidatie traject bij chronische pijn

Het is echt zwaar om te combineren. Vooral als er dan nog iets naast loopt.
Praat met je werkgever, hopelijk komen jullie tot een oplossing.
Iemand die met mij het traject deed, werd tijdelijk in ziekteverlof gezet. Anders kreeg ze het ook niet rond.
<<

Linvi

Bericht 29 Aug 2021 16:03

Re: Revalidatie traject bij chronische pijn

Thunder schreef:Wow, Linvi.. heftig traject had je. Wel fijn dat het je wat opgeleverd heeft! Hoe hebben jullie het thuis allemaal georganiseerd? Lijkt me zo lastig om alles te combineren. En werkte jij er toen ook nog bij naast?


Het was een half jaar na de bevalling van de jongste dat ik aangemeld werd en ik startte 3mnd later. Ik zat sinds bevalling volledig in de ziektewet. We hadden voor 3dagen een gastouder aan huis die ook het huishouden erbij pakte, 1 dag hielp mijn moeder of schoonmoeder en de andere dag deed ik zelf. Tijdens de laatste 8 weken ben ik begonnen met opbouwen van mijn werk. Ik werkte 3 dagen en begon met 3 keer 3 uurtjes. Toen mijn traject afgerond was, was ik opgebouwd naar 3 keer 6 uur.

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron