Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


PMS ervaringen

<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 29 Aug 2021 14:45

Re: PMS ervaringen

Heftig ook voor jou man1984. En naar dat je relatie is gestrand.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 08 Jun 2022 19:13

Re: PMS ervaringen

Nou, even een up want ik voel me vreselijk de laatste tijd.
Naast dat m’n gezondheid ontzettend slecht gaat en ik de hele fucking dag ernstige pijn heb moet ik ook nog met deze mentale shit dealen.
Ik ben boos, verdrietig, agressief en ik weet nu al dat dit m’n relatie gaat kosten.
Tot nu toe lukt het me om geen ruzie te maken omdat ik gewoon niet afspreek met m’n vriend maar dat is ook geen lange termijn oplossing en heel sneu voor hem.
M’n gevoel slaat in deze periode volledig om naar me kapot ergeren aan alles.
Ik heb m’n spiraal nu 3 jaar maar heb niet het idee dat die hormonen me nog helpen qua PMS
<<

Anoniem327

Bericht 08 Jun 2022 19:38

Re: PMS ervaringen

In jouw geval zou ik het spiraal weghalen en eens kijken hoe jouw lichaam het zelf oppakt. Een leven lang kunstmatige hormonen toedienen is echt niet gezond.

Gezond eten, veel sporten en bewegen en niet allerlei kunstmatige toestanden innemen en dan na een paar maanden zien hoe je er voor staat.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 08 Jun 2022 19:40

Re: PMS ervaringen

Dank voor de tip. Dit heb ik al eerder geprobeerd en ik heb hormonen nodig om fatsoenlijk te functioneren. Zonder hormonen word ik dus deze draak.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 08 Jun 2022 20:13

Re: PMS ervaringen

Op zich is het natuurlijk niet heel vreemd dat je hormoonhuishouding compleet uit balans is, zeker nu het echt niet goed met je gaat. Ik weet dan ook niet of een spiraaltje hier op dit moment ook een oplossing voor zou zijn.
Ik zou echt compleet open kaart spelen met je vriend, in gesprek blijven met hem. Daarnaast toch zoeken naar een andere weg om de hoormoonhuishouding een beetje op orde te krijgen. Stress, slechte nachtrust en schommelingen in je suikerspiegel dragen direct bij aan het effect op alle hormonen in je lijf. Maar ik kan me ook goed voorstellen dat dit juist de dingen zijn die nu net even níét goed gaan, vanwege alle pijn etc.
Is het een idee om eens te kijken naar het alternatieve circuit? Acupunctuur bijvoorbeeld?
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 08 Jun 2022 21:17

Re: PMS ervaringen

Dankjewel voor je begripvolle reactie Maple. Ik zit weer heel hard te huilen. Vind het heel kut voor m’n vriend want ik ontwijk ‘m al bijna twee weken maar ik sla volledig dicht, ook al probeert ie keer op keer een gesprek aan te gaan.
Het lukt me even niet om een fijne vriendin te zijn dus dan ben ik er liever niet.
Wellicht ook nog een reactie op een steroïde injectie die ik in mn rug gehad heb, volgens mij doet dat ook veel met je hormonen.
Ik hoop echt dat ik me snel weer iets beter ga voelen want ik ben zo verdrietig elke dag.
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 814

Geregistreerd: 11 Jan 2022 12:02

Bericht 09 Jun 2022 15:25

Re: PMS ervaringen

Feline, wat heftig. Voel je je voortdurend zo, of heb je na je menstruatie ook een paar goede weken waarin je wel lekker in je vel zit?
T (2008) en I (2013)
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 09 Jun 2022 20:15

Re: PMS ervaringen

Meestal 1 week ongeveer dat ik me goed voel en dan begint het weer met het toppunt ongeveer een week na m’n eisprong (waar ik volgens mij ook 3 dagen ernstige pijn van heb alleen kan ik daar niets over vinden).
Ik ga nu elke dag opschrijven hoe ik me voel zodat ik daarmee over een maand naar de dokter kan. Dan toch maar kijken of ik een pil kan gaan slikken o.i.d
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 11 Jun 2022 17:22

Re: PMS ervaringen

Misschien toch fijn om mijn pad eens te gaan proberen, Feline?

Ik zit voor mijn menstruatie en voel me ook niet heel fijn. Kort lontje, kan weinig hebben. Mn man en kinderen hangen veel te veel om me heen en ik ben gewoon niet zo blij. Niks aan maar inmiddels herken ik het goed en ik weet dat het over een paar dagen weer voorbij is. En dankzij mijn medicatie is het bij lange na niet zo heftig als dat het was.

Ik heb sinds een jaar ongeveer dat ik in de dagen voor mijn menstruatie het gevoel heb dat ik een vaginale schimmelinfectie ontwikkel. Heel vervelend. Op internet lees ik dat dit ook door de hormonen kan komen. Is dit voor iemand herkenbaar?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2391

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 11 Jun 2022 22:01

Re: PMS ervaringen

Ja! Jeuk down under voor/ tijdens menstruatie heb ik de laatste tijd ook vaak. Super vervelend!
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 12 Jun 2022 22:56

Re: PMS ervaringen

Wat vervelend voor jou ook. Wel fijn dat het herkenbaar is!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

LaLou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 297

Geregistreerd: 27 Dec 2021 23:11

Bericht 14 Jun 2022 13:29

Re: PMS ervaringen

Lady, heb je rond die tijd ook een sterkte behoefte aan suiker?
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5492

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 01 Jul 2022 14:34

Re: PMS ervaringen

Hoe is het met jullie?

Ik heb ook het idee dat mijn stemming heel erg samenhangt met mijn cyclus. En andersom ook, periodes in mijn leven waarin alles heel soepel verliep had ik ook weer minder last van stemmingswisselingen en pijn. Is dat herkenbaar? Iemand al iets gevonden dat werkt? Passen jullie je leven erop aan (dus minder afspraken plannen in vervelendste week). En helpt dat? Ik probeer me er nu ook wat op voor te bereiden en te accepteren dat het (deels) komt door mijn cyclus dus het wat te relativeren. Maar ik merk wel dat de gevoelens in die week allemaal heel echt lijken. Dat is soms best verwarrend. Herkenbaar voor iemand?
Of echt goede tips (teunisbloemolie?) tell me please!

De periodes dat ik zwanger was waren het meest stabiel voor mij eigenlijk 🤣.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 01 Jul 2022 15:08

Re: PMS ervaringen

LaLou schreef:Lady, heb je rond die tijd ook een sterkte behoefte aan suiker?

Ik lees dit nu pas. Ik heb wel meer snaaitrek maar volgens mij niet persé in suikers. Zie jij een verband?

Lot, ik herken het. Zie mijn vorige post.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6198

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 01 Jul 2022 18:20

Re: PMS ervaringen

Lot ik ben sinds eind vorig jaar gaan bijhouden hoe ik me voel op welke dag van m'n cyclus. Ik was het zo zat dat het me na 20jaar nog steeds overkwam dat ik achteraf mijn rotgevoel pas kon verklaren. En alleen het bijhouden en dus een beetje weten waar je aan toe bent scheelt mij mentaal al heel veel. Eigenlijk na 3mnd ook gestopt dit dagelijks te doen omdat dat wel genoeg was om meer inzicht te hebben. Nu kijk ik af en toe waar ik precies in m'n cyclus zit en wat ik dus kan verwachten. Ik probeer ook op de moeilijkste dagen er wel rekening mee te houden qua plannen. Ik zal niet snel meer iets plannen op de zwaarste dagen in m'n cyclus wat ook op een andere dag zou kunnen.
In de praktijk werkt het wel een beetje anders. Ben nu komende keer 2 dagen alleen met de kinderen tijdens die zwaarste dagen. Ja zo loopt het ook gewoon soms. Maar het van te voren weten helpt voor mij veel voor de acceptatie van hoe ik me voel. Dat ik weet dat het door hormonen komt en dat het een paar dagen later anders zal zijn. Eigenlijk een beetje hetzelfde als hoe je (ik) me s avonds kan voelen: alle het negatieve wat je na 21u bedenkt hoef je niet serieus te nemen. Zo is het ook met de dagen voor menstruatie.

En ik was tijdens mijn zwangerschappen veel gelijkmatiger qua stemming ja.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 03 Jul 2022 20:41

Re: PMS ervaringen

Ik herken het ook heel erg dat ik allerlei klachten aan mijn cyclus kan verbinden. Ik ga hier in september een opleiding voor doen. Hopelijk word ik daar wijzer van en kan ik er dan beter op inspelen!
<<

Anoniem327

Bericht 03 Jul 2022 20:45

Re: PMS ervaringen

Een opleiding nog wel. Bedoel je niet een cursus?
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 04 Jul 2022 08:52

Re: PMS ervaringen

Ik vind het ook wel prettig dat ik het nu bij hou. Heb nu alweer 3 dagen enorm brandende pijn rechts in m’n onderrug. Dacht altijd dat het m’n hernia was maar het is precies een maand geleden dat ik dit ook had dus ik vermoed m’n eisprong. Gister extreem vermoeid en nul energie.
Zou betekenen dat ik nu weer een slechte week in ga. M’n vriend is ervan op de hoogte en gaat er nu heel relaxed mee om. Hopelijk helpt dit om mezelf wat beter te begrijpen en lukt het me om wat langer na te denken voordat ik kwetsende dingen roep.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 28 Jan 2023 17:52

Re: PMS ervaringen

Hoe gaat het met iedereen hier?
Ik ben sinds vandaag begonnen met het slikken van de pil. Het gaat niet meer langer. Ik ben zo extreem verdrietig en voel zoveel woede in me.
We gaan nu kijken of dit de oplossing is en anders weer terug naar de huisarts. Hij is gelukkig enorm begripvol en wil samen met me de oplossing gaan vinden zodat ik weer rust in m’n hoofd krijg.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 28 Jan 2023 17:55

Re: PMS ervaringen

Wat ontzettend naar Feline. Hopelijk gaat de pil wat verschil maken. Bij was een spiraal niet afdoende. Ik heb veel baat bij de AD maar blijf wel klachten houden. De ene maand meer dan de andere. Afgelopen week was erg naar. Ongesteld geworden en ik voel weer levenslust.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 28 Jan 2023 18:14

Re: PMS ervaringen

Nee, ik heb nu m’n tweede spiraal sinds 3,5 jaar en die is gewoon echt uitgewerkt. Mag nu de pil ernaast slikken en als dat werkt ga ik het spiraaltje laten verwijderen.

Wat jammer dat de AD niet helemaal werkt bij jou maar hopelijk haalt het wel de scherpe randjes eraf?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 29 Jan 2023 16:04

Re: PMS ervaringen

Ja het haalt de scherpte randje er zeker af hoor. Ik ben heel blij dat ik er mee gestart ben en ik wil voorlopig ook niet meer zonder.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 30 Jan 2023 12:32

Re: PMS ervaringen

Hmm ik dacht dat ik hierin ook mee had geschreven maar dat is niet zo zie ik.. Ik had ook altijd heel veel last van PMS klachten maar ik ben nu alweer een tijdje aan de minipil, deze slik je non-stop zonder stopweek en dat gaat echt heel goed! Ik heb nooit last van doorbraakbloedingen, voel soms mijn eisprong wel maar dat is het ook :)

Wat fijn dat het bij jou zo goed gaat Lady!

Welke pil heb je gekregen Feline?
Wat als het lukt
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 30 Jan 2023 13:57

Re: PMS ervaringen

Pannetoet, de hele functie van die pil is toch juist dat je geen eisprong hebt. Fijn dat je klachten erdoor verminderen. Ik gebruik deze pil ook en heb geen hoofdpijn meer in mijn cyclus of stopweek.
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 30 Jan 2023 14:27

Re: PMS ervaringen

Ja, of het is vergelijkbare pijn maar het lijkt er wel op. Maar jij gebruikt ook de minipil en hebt wel een stopweek?
Wat als het lukt
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers