Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Schoolgaande kinderen topic

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 26 Aug 2021 20:35

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ja hij lijkt het wel echt leuk te vinden voor zover kleuters wat los laten over school. Als we gerichte vragen stellen vertelt hij best wel wat erover, heeft contact met een paar vaste kindjes waar hij ook over verteld. Ik vind zijn ervaring (godzijdank) geheel niet negatief. Gaat eigenlijk altijd vrolijk er naar toe.
Maar ik vind het dan dus wel rot dat ze 's ochtends moesten kleuren en hij dat niet wil (dat an sich vind ik niet rot hoor, hij moet leren dat er dingen moeten die niet zo denderend leuk zijn) en dan 's middags zijn ze altijd wat serieuzer aan het werk en gaan ze met cijfers in het Engels bezig. Ja, dát had hij leuk gevonden denk ik dan. Dat zien ze dan niet.

Maar goed, dat komt wel. Volgende week dus twee lange dagen en daar ben ik blij om.

Lief Calathea, ik ga de mogelijke stappen onthouden maar hoop niet dat dat nodig is. Denk het ook niet hoor. Denk dat het vanuit hier wel gaat rollen.
Let's discover the world together.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 26 Aug 2021 20:46

Re: Schoolgaande kinderen topic

Goed dat jullie op je strepen staan
Ik denk dat het heel goed is dat O wat hele dagen gaat. Op zo'n ochtend zien ze zo weinig.
Kring, beetje buiten spelen , fruit eten, 1 werkje en de tijd is bijna om. Ik denk dat het voor hem zelf ook veel leuker is om een hele dag te gaan.
Als hem echt iets interesseert zoals Engels laat hij vast een hele andere kant van zichzelf zien.
2016
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 26 Aug 2021 21:00

Re: Schoolgaande kinderen topic

Marin, ik vind het echt van de zotte! Jouw zoon mag gewoon alle dagen naar school. Als school het niet redt, moeten zij hulp inschakelen.
Nu is het gemakkelijk gezegd van school, en jij bent thuis dus kunt hem ook gemakkelijk opvangen, maar hoe is dat voor ouders die gewoon beide werken. BSO is dan niet beschikbaar.
Ik vind persoonlijk dat school hun probleem, jullie probleem maakt.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 26 Aug 2021 21:03

Re: Schoolgaande kinderen topic

Spencer, wat ontzettend sneu voor jouw zoon. Natuurlijk voelt het voor hem als een straf, ergens is het dat ook wel al is dat niet de intentie. Waarom is er niet voor gekozen de pester naar een andere klas te doen?
<<

ChiQ

Bericht 26 Aug 2021 21:06

Re: Schoolgaande kinderen topic

Lekker boeiend. Kleuren. J. is nu 8,5 en je ziét aan zijn werkjes wat hij met plezier doet en dingen onder lichte dwang met veel tegenzin doet. Als ik er dan naar vraag zegt hij: ik vind dat echt superstom en zonde van mijn tijd. Trek je er niet teveel van aan Marin, je zal zijn hele schoolcarriere nog horen wat hij niet graag doet. Maar gelukkig ook als hij ergens in uitblinkt. Het komt wel goed allemaal.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 26 Aug 2021 21:18

Re: Schoolgaande kinderen topic

Nu ik er nog eens over nadenk (maar wellicht is mijn blik na 5 jaar speciaal onderwijs wat verwrongen 😅): hij is een ‘startend’ kleuter en dan die werkjes verplichten. Laat m eerst landen in de klas en als hij zich veilig/vertrouwd voelt in een volledige schoolweek, ga dan werkjes opbouwen. Een boom laten groeien zonder wortels is ook minder stabiel.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 26 Aug 2021 21:20

Re: Schoolgaande kinderen topic

Wat stom Marin. Echt waar. Niet dat jou zoon nou al zo moeilijk is dat dit is waar passend onderwijs over gaat maar in die lijn verder zou je zoon gewoon juist wel alle dagen moeten kunnen gaan. En dan moeten zíj kijken hoe ze dat fixen. In elke klas zitten toch wel wat meer kindjes die wat meer aansporing/aansturing nodig hebben? Zou een saaie wereld worden als alle kinderen meteen vanaf groep 1 braaf in het gelid staan zeg. Ik vind het echt zo bijzonder! Weet je ook of ze dit wel vaker doen, die halve dagen?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 26 Aug 2021 22:40

Re: Schoolgaande kinderen topic

Wat ontzettend rot Marin. Ik hoop dat hij straks met plezier hele dagen naar school gaat. Hij zal ook anders zelf het gevoel blijven houden dat hij anders is!

Ik ben ook benieuwd of ze dit vaker doen?
⁠♡♡♡
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 27 Aug 2021 06:52

Re: Schoolgaande kinderen topic

Tjee wat stom ook dat ze hem dan niet gewoon lekker met de moeilijke dingen aan het werk zetten als dat is wat hij zo leuk vindt. Dat kleuren kan later ook wel. Als ze hem lekker laten doen wat hij leuk vindt zal de juf ook zien dat O heel makkelijk erbij te hebben is in de klas. Zo vervelend voor jullie!

Mijn 4-jarige vertelde afgelopen dinsdag dat ze in de kring niet meer naast haar vriendinnetje mag zitten, ze kletsen teveel😆😅😅😅
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 27 Aug 2021 06:58

Re: Schoolgaande kinderen topic

Haha ah dat is wel heel schattig eigenlijk. En fijn dat ze al zo'n goed vriendinnetje heeft.

Ik weet niet of ze t vaker zo lang doen. Er was één ander kindje voor de zomervakantie die ook halve dagen ging maar die ging nu ook volledig.

Enfin, gelukkig hebben we een opbouwend schema nu. Ik probeer het verder ook maar gewoon los te laten en ik wil voorkomen dat we echt een nare band krijgen direct zo aan 't begin van 't schooljaar. Heb me ook aangemeld als biebouder. Dat lijkt me heel leuk!
Let's discover the world together.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 27 Aug 2021 07:00

Re: Schoolgaande kinderen topic

Goed dat je dar gaat proberen Marin!

Hebben ze echt nog een bieb op school of gaan jullie dan naar de bieb? Beide leuk trouwens haha!
⁠♡♡♡
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 27 Aug 2021 07:04

Re: Schoolgaande kinderen topic

Nee dan ga je als ouder boekjes halen bij de lokale bieb die passen bij het thema wat ze op dat moment behandelen. Of je ook echt gaat voorlezen op school weet ik niet maar het lijkt me sowieso leuk. 😍 Geloof wel dat er nog geloot gaat worden wie 't wordt want teveel aanmeldingen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem331

Bericht 27 Aug 2021 08:48

Re: Schoolgaande kinderen topic

Mijn dochter zat vanmorgen aangekleed en wel te ontbijten beneden toen in beneden kwam.
Helemaal klaar om op de afgesproken tijd op de plek te zijn om samen met een paar anderen naar school te fietsen.
Nou dan ben ik toch trots hoor. Uit bed komen is altijd moeilijk en lastig en vervelend, dus dit doet ze maar even. Heel trots!
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2365

Geregistreerd: 08 Sep 2016 15:43

Bericht 27 Aug 2021 09:12

Re: Schoolgaande kinderen topic

Leuk is dat Karnemelk! Deed ik vroeger ook altijd.

Mijn kinderen hebben het weer erg leuk op school, zo fijn!

Ze zijn beide uitgenodigd voor het feestje van een buurjongetje. Dochter is "best friends" met zijn zusje.
De oudste heeft ook een feestje van een jongetje waar hij vorig jaar bij in de klas zat. Leuk dat dat gewoon doorgaat ook al zitten ze nu niet meer bij elkaar in de klas.

Dochter heeft vanmiddag haar allereerste echte speelafspraakje, beide meisjes hebben het er al de hele week over.

En ik ben klassenouder geworden voor groep 3 van de oudste. Binnenkort hebben we de eerste vergadering als ouderraadleden met als een van de agendapunten "taken klassenouder" heel handig want ik heb eigenlijk geen idee waar ik me voor heb laten strikken 😆
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Anoniem315

Bericht 27 Aug 2021 10:35

Re: Schoolgaande kinderen topic

Marin, ik vind het ook wat apart. Ze mogen natuurlijk adviseren om hem halve dagen te laten gaan, maar deze gang van zaken klinkt een beetje gemakkelijk ofzo (van de school uit). Maar, wij lezen hier natuurlijk maar één kant van het verhaal, en ik ben echt erg benieuwd naar hun achterliggende motivaties. Er lijkt mij meer achter te zitten. Hopelijk komen jullie er uit. Blijf je moedergevoel volgen, Marin!

Mijn kinderen zitten beide al weer helemaal in de flow. De jongste is wel moe. Volgende week is ze jarig en begint ze ook nog met zwemmen, op de vrijdag, dus dat wordt even pittig, zo alles tegelijk.
De oudste gaat na een jaar niet zwemmen nu voor diploma C, naast het turnen, dus genoeg uitdagingen voor beide.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 28 Aug 2021 06:36

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ik vind het echt een vervelende situatie voor jullie, Marin.
En dan hebben we het niet eens over je zoontje.
Hopelijk heeft hij nog niet door dat de rest van zijn klasgenoten wel de middag naar school gaan.
Bij mijn dochter en bij mijzelf op school wennen kleuters een paar keer voordat ze 4 zijn en gaan daarna volledig naar school. Dan zijn ze zo gewend. En nu begin van het schooljaar is de kleuterklas juist nog lekker leeg. Dus dan zou het juist goed te doen zijn voor hem en de juffen.
Maar als juf vraag ik mij ook af wat zij nou precies denken. Hoe saai is het als je een klas vol standaard kinderen hebt en iedereen maar precies doet wat je wilt. De uitdaging zit hem voor mij juist in het feit om kinderen allemaal vooruit te krijgen en iets te leren.
Helaas vind je in het onderwijs wel vaker van dit soort situaties en kleuterjuffen die al 100 jaar hetzelfde doen en slecht tegen vernieuwing/verandering kunnen. Ja, ook bij mij op school.
En als jullie er met de juffen niet uitkomen zou ik zeker het gesprek aangaan met de directrice of misschien liever IB'er. Die laatste zou hun ook kunnen helpen in de klas met een aanpak, als ze het zelf niet aankunnen met O. Daar is de IB'er voor. Succes, Marin!!

Ik zou trouwens niet weten hoe ik het zou moeten regelen als ze dit bij mijn dochter hadden voorgesteld. Ik moet gewoon werken en ze gaat niet voor niks 2 dagen naar de BSO.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 28 Aug 2021 07:09

Re: Schoolgaande kinderen topic

GeKKiE schreef:
Ik zou trouwens niet weten hoe ik het zou moeten regelen als ze dit bij mijn dochter hadden voorgesteld. Ik moet gewoon werken en ze gaat niet voor niks 2 dagen naar de BSO.


Er zijn in zulke situaties uitzonderingen met het KDV als een kind al 4 is en een kind nog niet (volledig) naar school toe mag.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 28 Aug 2021 07:37

Re: Schoolgaande kinderen topic

Jawel, maar hier zijn de wachtlijsten lang. Wij moesten echt heel ruim vantevoren al aangeven of we die verlenging nodig hadden.
Dus dan wordt het plekje aan de volgende gegeven.
Sowieso voor mijn kind geen optie, want die was het daar wel zat. Maar hoe zou ze daar moeten komen, als wij aan het werk zijn. Ze zat niet naast school.
Ik snap wel dat de situatie bij Marin anders was maar al 10 weken halve dagen is niet realistisch.
Zeker zo zonder uitzicht op gewoon hele dagen naar school toe.
<<

Anoniem319

Bericht 28 Aug 2021 07:44

Re: Schoolgaande kinderen topic

Hier hetzelfde als bij Gekkie, de wachtlijsten zijn enorm en op het moment dat een kind 4 wordt, is al ongeveer een halfjaar tot tegenwoordig zelfs een jaar of langer van tevoren, zijn/haar plek ná de vierde verjaardag al vergeven aan een ander kindje. In theorie is het inderdaad een prima oplossing en vroeger heb ik het ook wel eens meegemaakt, maar tegenwoordig in de praktijk is het niet meer haalbaar.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 28 Aug 2021 07:47

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ik werk zelf op hoofdkantoor kinderopvang met de planning dus ben op de hoogte van wachtlijsten etc, en het kan ook niet altijd, maar er zijn situaties waarin we contracten wel (deels) verlengen omdat het voor het kind noodzakelijk is om langer te blijven, vaak is het bij zo’n kind van te voren al wel duidelijk en reserveer je iets langer plek.

Daarom vind ik het van een school ook wel makkelijk gedacht vaak omdat zij meer “moeite” moeten doen en het beetje bij ouders parkeren op zo’n moment.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 28 Aug 2021 07:54

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ze zijn bij ons geloof ik niet op de hoogte van onze thuissituatie dus dat ik sowieso wel thuis ben. Maar goed ik heb ook geen weerwoord gegeven over opvangproblemen. Als dat een issue was geweest voor ons had ik het vast aangekaart dat dat lastig was geweest. Ik kan me ook voorstellen dat veel ouders nog thuiswerken en hoewel dat verre van ideaal is, kan ik begrijpen dat ze wellicht denken dat ik dat doe of idd gewoon thuis ben (zoals het is).

Maar in sommige situaties zou dit idd heel erg lastig zijn ja! Dat kan echt niet zomaar overal.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem319

Bericht 28 Aug 2021 07:56

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ja kan dat zo makkelijk bij jullie Pippa, langer een plek reserveren? Hier is dat echt niet te doen. Ik heb echt medelijden met de dames die jouw werk doen op ons hoofdkantoor, die komen er in een aantal gevallen gewoon echt niet uit. Ouders die een bepaalde opvangdag willen maar op de wachtlijst staan, en voor die betreffende dag pas plek hebben in 2024. En dan hopen dat er een ander kindje wegvalt, maar dan ben je ook nog eens niet de enige op die wachtlijst. Dan lukt langer blijven omdat school dat zo wil, ook niet zomaar.

Ik bedenk me trouwens dat O wel op de psz langer gebleven is, dus bij hem was het wel mogelijk. Maar goed, over een maandje is hij 4,5, dat zou me dan ook geen wenselijke oplossing lijken.

Met je laatste alinea ben ik het trouwens wel helemaal eens.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 28 Aug 2021 08:28

Re: Schoolgaande kinderen topic

Maar ik denk ook wel dat als het voor ons een opvang probleem was geweest we daar wel actiever in waren geweest met het aankaarten. Logischerwijs. Zoals die twee dagen dat hij wel hele dagen is gegaan toen ik in 't ziekenhuis was met z'n zusje. Toen vond ik het dus echt onzin om extern oppas te gaan regelen terwijl hij gewoon op school kon zitten.
Dus in ons geval snap ik wel dat ze ervan uitgaan dat de opvang geen issue is anders hadden we het wel aangekaart. Even ter verdediging van de school kant bedoel ik.
Let's discover the world together.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 28 Aug 2021 09:29

Re: Schoolgaande kinderen topic

Is er een warme overdracht geweest? Anders kan het best dat ze weten dat jij thuis bent (als de psz hiervan op de hoogte was).

Fijn dat hij volgende week twee hele dagen gaat! Jammer dat je er zelf zo aan moet trekken en het je veel energie kost. Dat zou ik ook hebben. Ik hoop dat hij het (over een tijdje) fijn gaat hebben op school.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 28 Aug 2021 09:34

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ja er is een warme overdracht geweest via Zoom meeting waar we zelf bij waren. Ik geloof niet dat onze thuis/werk situatie ter sprake is gekomen. Maar goed maakt ook niet zoveel uit verder. Ja fijn ik hoop het ook!
Let's discover the world together.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers