Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gietijzeren pan voor bbq

<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 23 Aug 2021 18:34

Gietijzeren pan voor bbq

Mijn man heeft een bastard BBQ voor zijn verjaardag gehad/gekocht. Nu wil ik graag een gietijzeren pan erbij kopen. Iemand daar een tip voor?
⁠♡♡♡
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Aug 2021 18:40

Re: Gietijzeren pan voor bbq

Ik heb goeie ervaringen met Lodge gietijzeren pannen. Zijn ook goed betaalbaar. Ze kunnen prima op de barbecue. (en op het fornuis en in de oven). Je moet ze wel goed verzorgen (zoek maar op cast iron skillet seasoning) maar dan heb je er een leven lang plezier van.
Let's discover the world together.
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 527

Geregistreerd: 09 Okt 2013 20:19

Bericht 23 Aug 2021 20:17

Re: Gietijzeren pan voor bbq

Mijn man is ook op zoek. Hij zat te kijken bij http://www.rookoven.com
Een prachtige winkel met heel veel mooie bbq spullen en workshops.
Laatst gewijzigd door Wasmand op 23 Aug 2021 20:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 527

Geregistreerd: 09 Okt 2013 20:19

Bericht 23 Aug 2021 20:17

Re: Gietijzeren pan voor bbq

Mijn man is ook op zoek. Hij zat te kijken bij http://www.rookoven.com
Een prachtige winkel met heel veel mooie bbq spullen en workshops.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 23 Aug 2021 21:00

Re: Gietijzeren pan voor bbq

Wij hebben een gietijzeren Skillet.
Bevalt heel goed. Moet even kijken of ik de link kan vinden. Bij Bol besteld.

Edit : Hij is van Valhal.
Makkelijk te vinden via google.
2016
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11504

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 24 Aug 2021 06:33

Re: Gietijzeren pan voor bbq

https://www.vuurenrook.nl/nl/dutch-oven ... =0&max=300

Hier heb ik vorig jaar een skillet, Dutch oven en pie vorm gehaald. De dutch oven nog niet veel gebruikt de pie vorm en de skillet meer. We willen ook heel graag de poffertjespan nog.

Ook kolen bestellen wij altijd bij vuur en rook. Ze werken daar echt super netjes. Toen ik bestelde bleek er op de pie vorm een iets langere levertijd te zitten en toen werd ik zelfs gebeld met de vraag of ik dat erg vond en wat ik wilde. Ik had geloof ik op donderdag besteld en ipv van vrijdag zou het dan dinsdag geleverd worden.
2015 💙
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 24 Aug 2021 09:20

Re: Gietijzeren pan voor bbq

Bedankt voor de tips! Ik ga eens kijken 😊
⁠♡♡♡
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 24 Aug 2021 09:37

Re: Gietijzeren pan voor bbq

Ik zet altijd mijn Creuset pan op de Basterd! Die gebruik ik uiteraard ook binnen gewoon. Wel prijzig maar ik vind het wel meteen een mooie pan, die ik ook in huis heel veel gebruik ( je kan er ook brood in bakken ed op de barbecue).
Ook heb ik een heel klein steelpannetje, daar bak ik uien in ed, ik weet alleen niet meer waar die vandaan komt.

Maar deze ( zijn er in verschillende maten, op onze medium Basterd past 1 grote of twee kleine) https://www.ikea.com/nl/nl/p/koncis-bra ... -50055863/ gebruik ik veruit het meest op de barbecue.

Minx, ik heb een zware gietijzeren poffertjes pan ( nooit bedacht om die op de barbecue te zetten, kan prima inderdaad), die was iets van 20,- bij de Blokker en het is echt een prima, zware gietijzeren poffertjespan. Wellicht een tip, het scheelt bijna de helft in prijs namelijk.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11504

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 24 Aug 2021 09:56

Re: Gietijzeren pan voor bbq

minoessepoes schreef:Ik zet altijd mijn Creuset pan op de Basterd! Die gebruik ik uiteraard ook binnen gewoon. Wel prijzig maar ik vind het wel meteen een mooie pan, die ik ook in huis heel veel gebruik ( je kan er ook brood in bakken ed op de barbecue).
Ook heb ik een heel klein steelpannetje, daar bak ik uien in ed, ik weet alleen niet meer waar die vandaan komt.

Maar deze ( zijn er in verschillende maten, op onze medium Basterd past 1 grote of twee kleine) https://www.ikea.com/nl/nl/p/koncis-bra ... -50055863/ gebruik ik veruit het meest op de barbecue.

Minx, ik heb een zware gietijzeren poffertjes pan ( nooit bedacht om die op de barbecue te zetten, kan prima inderdaad), die was iets van 20,- bij de Blokker en het is echt een prima, zware gietijzeren poffertjespan. Wellicht een tip, het scheelt bijna de helft in prijs namelijk.


Creuset vind ik wel anders dan echt een volledig gietijzeren pan. Op de bbq gebruik ik mijn creuset niet. In een creuset trekt de smaak niet, en dat gebeurt in een volledig gietijzeren wel. Die moet je dan wel eerst inbrengen ed maar vind er wel echt een verschil in zitten.
2015 💙
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 24 Aug 2021 10:54

Re: Gietijzeren pan voor bbq

Het is welliswaar geemailleerd gietijzer, maar het is wel degelijk een gietijzeren pan en ik gebruik hem op de Basterd vandaar dat ik het benoem.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 24 Aug 2021 11:17

Re: Gietijzeren pan voor bbq

Daar heb ik helemaal niet aan gedacht, die heb ik ook haha. Nou ja anders weet ik geen cadeau dus hij krijgt er toch 1 haha
⁠♡♡♡
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 24 Aug 2021 19:56

Re: Gietijzeren pan voor bbq

minoessepoes schreef:Ik zet altijd mijn Creuset pan op de Basterd! Die gebruik ik uiteraard ook binnen gewoon. Wel prijzig maar ik vind het wel meteen een mooie pan, die ik ook in huis heel veel gebruik ( je kan er ook brood in bakken ed op de barbecue).
Ook heb ik een heel klein steelpannetje, daar bak ik uien in ed, ik weet alleen niet meer waar die vandaan komt.

Maar deze ( zijn er in verschillende maten, op onze medium Basterd past 1 grote of twee kleine) https://www.ikea.com/nl/nl/p/koncis-bra ... -50055863/ gebruik ik veruit het meest op de barbecue.

Minx, ik heb een zware gietijzeren poffertjes pan ( nooit bedacht om die op de barbecue te zetten, kan prima inderdaad), die was iets van 20,- bij de Blokker en het is echt een prima, zware gietijzeren poffertjespan. Wellicht een tip, het scheelt bijna de helft in prijs namelijk.

Ohh kan dat ding op de BBQ ja.
Die heb ik ook nog wel ergens. Nooit aan gedacht...
2016

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers