Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Schoolgaande kinderen topic

<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 23 Aug 2021 19:27

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ik ben ook heel benieuwd hoe die school bevalt Lilou! Ik hoorde van mijn collega ook al van de drukte en onrust vanochtend.

Marin, je hebt het alweer weggehaald dus weet niet precies wat je schreef, maar hopelijk gaat het snel wat beter en voel jij je daar ook goed bij.

T had een hele toffe dag gehad volgens mij. Wel meteen op dag 1 al z’n nieuwe gymschoenen, broek en shirt niet mee terug in z’n tas. Hij dénkt te weten waar ze misschién liggen 🤦🏼‍♀️ Lekker dan op de eerste dag jongen haha!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem323

Bericht 23 Aug 2021 19:42

Re: Schoolgaande kinderen topic

Marin ik heb jouw reacties gemist. Maar sterkte, lijkt mij heel vervelend voor jou.
Ik zou wel gaan nadenken of dit de juiste school voor jullie is. Het klinkt niet als een leuke, meedenkende school.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43721

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 23 Aug 2021 19:49

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ja sorry was toch wel bang dat de juf hier dan mee zou lezen. Hoop dat we gewoon een fijn jaar tegemoet gaan.

Haha Zora dat heeft ie snel gedaan.
Let's discover the world together.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 23 Aug 2021 20:50

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ja wel knap hè 🙈
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 23 Aug 2021 21:27

Re: Schoolgaande kinderen topic

Hier kwamen beide kindjes helemaal vrolijk uit school!
Ze hadden allebei een heel leuke dag gehad 😄
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 24 Aug 2021 06:22

Re: Schoolgaande kinderen topic

Gisteravond zat m'n oudste om half tien beneden; buikpijn voor vandaag. Zo sneu, hij wil echt niet naar school. Ik ben al naar mijn werk, ben benieuwd hoe hij zich straks voelt.
R. 2013
D. 2016
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15968

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 24 Aug 2021 08:15

Re: Schoolgaande kinderen topic

Wat vervelend Spencer. Begrijp ik goed dat hij vanwege pesten naar een andere klas is gegaan?

Marin, ik jouw stuk niet kunnen lezen maar ik kan uit de reacties opmaken dat het nog steeds niet vlekkeloos verloopt. Je mag best een beetje op je strepen staan hoor, jouw kind heeft net zoveel recht op onderwijs als ieder andere kind!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem331

Bericht 24 Aug 2021 08:36

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ik vind het ook wat een vreemde gang van zaken Marin. En wat ik ook dacht; wanneer je zoon inderdaad anders/lastig/pittig zou zijn, dat is dan toch ook aan de juf om daar mee om te gaan, zonder jou daar telkens op aan te spreken?
Wanneer wij (bijvoorbeeld) een moeilijke bewoner hebben, klampen we ook niet steeds de kinderen aan toch. Dan worden wij toch geacht hier mee om te kunnen gaan? Dat is dan toch op een school net zo?

Spencer, wat verdrietig voor je zoon. Hoe ging het vanmorgen?

Mijn zoon vind alleen naar school (zonder zijn zus) wel even een dingetje. Mijn dochter voelt zich de koning te rijk, die was erg aan deze stap toe!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43721

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Aug 2021 09:22

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ja we kijken het nu nog even deze eerste week aan en gaan daarna aangeven dat we 'm echt hele dagen willen laten gaan vanaf volgende week. En als dat niet mag, dan willen we een gesprek met de directrice. Misschien van klas wisselen als de klik met deze juf er echt niet is. Maar hoop niet dat dat nodig is.

Ach Spencer wat zielig. Is hij idd naar een andere school gegaan? (herinner me je verhalen van paar weken terug over die onveilige sfeer nog goed).
Let's discover the world together.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 24 Aug 2021 10:44

Re: Schoolgaande kinderen topic

Vervelend Marin, ik hoop dat jullie er uit komen met de juf. Lijkt me sowieso lastig dat dit dan even snel besproken wordt met ophalen en jij met een vervelend gevoel naar huis gaat, ik weet niet of jullie dat al een keer gehad hebben maar wellicht is een rustig gesprek buiten schooltijd waar zowel jij als je man bij zijn ( kan ook digitaal) wel een stuk fijner.

Hier dag twee en ik kreeg net al een bericht van de juf dat de bril van mijn jongste gesneuveld is :palm:
Nou ja, kan gebeuren bij een vierjarige, gelukkig zit de brillenwinkel op de hoek van de straat, morgen maar even een bezoekje brengen.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

dancing_queen

Noob

Berichten: 31

Geregistreerd: 02 Okt 2019 20:34

Bericht 24 Aug 2021 10:53

Re: Schoolgaande kinderen topic

Marin, ik denk dat het goed is om het gesprek aan te gaan. Er worden wel heel snel conclusies getrokken. Hij begint net en juist de eerste maanden moeten de meeste kinderen wennen. Bij de één gaat dit sneller dan bij de ander maar de juf is er om hem erin te begeleiden en eventueel te koppelen met een ander kind (bv om hem te helpen met aan- en uitkleden).

Het ene kind kan ook veel meer dan een ander kind. De verschillen op deze leeftijd kunnen groot zijn. Dus bv met de gym is hij vast die de enigste die zich niet kan aankleden.

Ik zie zelf als juf veel verschillende kinderen maar heb nog niet meegemaakt dat er zo snel conclusies worden getrokken. Vooral gevoelige kinderen hebben meer tijd nodig.
<<

Anoniem326

Bericht 24 Aug 2021 10:58

Re: Schoolgaande kinderen topic

Spannend allemaal. Mijn tweeling gaat over twee weken naar groep 3.

Marin, ik wil alleen maar zeggen dat ik met je meeleef. Niet te lang met zo'n gevoel blijven rondlopen. Je zoekt het heel erg bij jezelf (knappe eigenschap), maar je mag het ook weleens terugleggen. Ik heb achteraf bij mijn zoon te lang gewacht. Ik zou ook een gesprek na schooltijd aanvragen en daarin jouw gevoel uiten. En nadat je dat hebt gedaan ook vragen naar een concrete aanpak en evaluatie.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11576

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 24 Aug 2021 11:26

Re: Schoolgaande kinderen topic

Spencer wat zielig

Marin idd op je strepen staan. Anders is hij tot z’n 5e aan het wennen omdat wanneer er dan toch die middagen bij komen je nog weer kan gaan wennen.

Ik mocht vandaag even in de klas kijken. Ze hadden het ingedeeld op alfabet en wij mochten de dinsdag. De juf even gesproken en ik hoef geen startgesprek te plannen dat regelen we onderling even. Wel fijn dat het wel gelijk weer door gaat met de begeleiding. Ik heb alles gezien wat J in z’n laatje had liggen en hij was helemaal enthousiast. En zo grappig dat dat hele kleuter er nu ook echt af is.
2015 💙
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 24 Aug 2021 17:33

Re: Schoolgaande kinderen topic

Hij is naar de andere groep 5 gegaan dan z'n vriendjes, omdat ze hem bij de pester weg wilden halen. Voor hem volledig onlogisch want hij heeft nu 'straf' en pester zit nog in de klas met vriendjes. Zijn allerbeste vriend (buurjongen) is ook in die klas geplaatst dus hij vist echt achter het net. Hij kan natuurlijk nieuwe vriendjes maken maar is mega onzeker door alles vorig jaar. Tijdens het buitenspelen zag hij z'n vriendjes en wilde vragen of ze mee wilde voetballen en pester zei 'hou je bek' tegen hem, dus gelijk alweer een negatieve ervaring.
Hij zit nog wel op dezelfde school, na heel veel twijfels.

Vanmorgen ging het wel goed maar wel weer boos uit school. Ga straks gelijk maar weer een gesprek aanvragen.
R. 2013
D. 2016
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15968

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 24 Aug 2021 20:16

Re: Schoolgaande kinderen topic

Oh wat ontzettend rot zeg. Ik kan me wel heel goed voorstellen dat het voor hem voelt alsof hij nu gestraft wordt. Ik vind het toch zo erg dat kinderen zo jong dit elkaar al aan kunnen doen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43721

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Aug 2021 20:22

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ach wat verdrietig dat hij voelt dat hij nu gestraft wordt en dat snap ik ook wel.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43721

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 26 Aug 2021 19:33

Re: Schoolgaande kinderen topic

Kleine update:
Vanochtend heb ik bij de (andere) juf aangegeven dat we het toch heel fijn vinden als hij zsm hele dagen kan komen. Haar voorstel: vanaf volgende week 1 dag, dat twee weken aankijken, dan met een dag ophogen etc. Dan zijn we alsnog anderhalve maand verder.
Gingen we dus niet akkoord mee en hebben nu (digitaal want dat moet nou eenmaal nu) een soort compromis gesloten dat hij volgende week 2 volle dagen gaat en daarna evalueren we. Het zijn maar 3 hele dagen in totaal natuurlijk (woe en vrij niet) dus voor nu prima.
Maar jeetje wat voelde ik me rot joh. Echt gewoon soort onderhandelen over ons kind. En m'n man benadert dit soort dingen zoveel zakelijker dan ik en ik veel empathischer naar de juffen toe dus dat botst ook. Ik ben er gewoon naar van. Wat een stomme start en wat een gedoe. Ik snap echt best dat hij een handful is maar vond deze manier echt niet zo heel welkom. Maar hopelijk is het goed nu en vindt zoontje met name het allemaal goed te doen. Dat is het belangrijkste.

(niet quoten).
Let's discover the world together.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 26 Aug 2021 19:41

Re: Schoolgaande kinderen topic

Kan me heel goed voorstellen dat het als niet welkom voelt! En bizar joh, dat ze het zo lang uit willen smeren. Als ze het opbouwen zo lang willen rekken dan kan hij nog altijd niet goed wennen omdat het onvoorspelbaar blijft voor hem wanneer hij lang of kort naar school gaat. O je strepen blijven staan hoor!
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 26 Aug 2021 19:57

Re: Schoolgaande kinderen topic

Huh, wat een raar voorstel. Echt heel gek om het zó lang te willen rekken. Ik zou nu wel echt een gesprek willen, op school mét de juffen en directie. Waarom ze het zo langzaam op willen bouwen en dat dit jullie het gevoel geven dat O. Geen goede kans maakt.
<<

dancing_queen

Noob

Berichten: 31

Geregistreerd: 02 Okt 2019 20:34

Bericht 26 Aug 2021 20:42

Re: Schoolgaande kinderen topic

Het is echt uitzonderlijk om een kind zo lang te laten wennen. Ik snap als juf zijnde, dat dit makkelijker voor hun is maar het gaat om jullie kind.

Volg vooral jullie gevoel hierin. Het is soms beter om het iets meer van een afstandje te benaderen (waar mannen heel goed in zijn) maar een kind moet zich ook op zijn gemak voelen. Is dit het geval met jullie zoon?

Ik heb zelf ervaring met onze dochter dat zij t/m groep 3 een halve tot een dag per week thuisgebleven omdat zij het echt niet trok. Zij is hooggevoelig en dit is in samenspraak met de juf gegaan. Ik merk wel uit mijn ervaring dat dit eerder een uitzondering is. Daarnaast hebben wij wel 5 schooldagen geprobeerd maar dit was echt niet te doen.

Waarom is het voor de juffen zo'n probleem als hij 3 volle dagen komt?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43721

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 26 Aug 2021 20:56

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ja dit is week 10 dat ie op school zit dus hoe lang wil je het laten duren inderdaad. Ik vind het heel fijn dat we rustig op hebben kunnen bouwen en zeker nu na de zomervakantie vind ik het helemaal niet gek om even rustig aan te beginnen maar het begon wel redelijk uitzichtloos te worden en zonder hele concrete oplossing. Dat vond ik lastig.

En ik snap ook echt wel dat hij extra tijd kost. Echt alles is een strijd bij hem. Hij wil niet kleuren want dat interesseert 'm niet dus hij doet het niet ook al moet het voor een taakje. Hij kan zich nog niet goed aankleden. Hij ging maar niet goed in de rij staan als de bel ging. Uiteindelijk gaf hij bij de juf aan dat hij niet wist waar in de rij hij moest gaan staan (vind ik knap dat ie dat zo kon benoemen) dus nu heeft ie afgesproken dat hij zich dan meldt bij juf en dan kijken ze samen waar hij gaat staan. Maar dan moet ze 'm alsnog drie keer bij zich roepen.

Ik snap het ook wel, het is veel werk. Maar hij leert pas door het te ervaren. Hij is wel naar peuterspeelzaal geweest natuurlijk maar ook in een gekke lockdown periode en nooit naar een kdv. Dus het is een hele steile leercurve voor hem en ik vind het ook heel fijn dat ze 'm rustig willen starten maar goed, dit is straks bijna een heel trimester (opgesplitst door de zomervakantie hoor) en denk echt dat een béétje in het diepe gooien wel kan helpen.

Zoon zelf heeft het er niet echt over. Hij heeft twee keer een hele dag meegedraaid vorig schooljaar (toen was ik twee keer met z'n zusje in het ziekenhuis) en dat was wel vermoeiend ja. En dat zal het ook echt wel worden komende tijd. Ik ga er volledig vanuit dat hij ook wel extra moe en prikkelbaar uit school komt. Dat merkten we direct maandag al weer. Maar daar moet ie uiteindelijk toch gewoon doorheen.

Nou ja fijn dat ik het kwijt kon.
Let's discover the world together.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 26 Aug 2021 21:01

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ik vind het echt een hele rare gang van zaken. Kijk, dat ze de eerste week, of desnoods 2 weken, zeggen, begin maar even met halve dagen snap ik. Maar ik zou nu gewoon 'eisen' dat hij volledig mag gaan hoor. Hoe hadden ze dit voor zich gezien als jij ook had gewerkt dan? Daardoor komt het in dit geval wel echt over alsof ze het wel lekker makkelijk vinden (en dat zou ik echt niet snel zeggen want ik vind dat mensen tegenwoordig wel erg negatief kritisch zijn over leraren, maar dit vind ik echt een bizarre situatie).
Mijn zus is ook lerares geweest in groep 1 (nu andere klas), maar als zij alle 'moeilijke' (tussen aanhalingstekens want ik bedoel helemaal niet dat O moeilijk is maar dat maken deze juffen er wel van op deze manier) kinderen zo lang halve dagen had laten komen had ze elke middag een lege klas gehad bij wijze van spreken. Ieder kind heeft wel iets bijzonders en dat hoort er toch ook bij.
<<

Anoniem323

Bericht 26 Aug 2021 21:22

Re: Schoolgaande kinderen topic

Joh marin, wat enorm rot moet jij je gevoeld hebben bij dat gesprek. Ik ben blij dat jouw man duidelijk aangeeft wat jullie willen.
Je weet dat jullie recht hebben op onderwijs voor hem, volledig. Dus ik zou echt aangeven dat je wil dat hij 3 hele dagen komt, zal voor hem veel rustiger zijn en geeft uiteindelijk veel duidelijkheid. Dan leert hij ook wat zijn plaats is in de groep. De dynamiek is nu eenmaal anders als een kind er in de middag nooit is.
Ik vind dat de leerkrachten onnodig moeilijk doen.
Je weet dat je de leerplichtambtenaar kan inschakelen? Ik zeg niet dat het nu moet maar hou het in je achterhoofd.
Twijfel niet aan jezelf als ouder en twijfel vooral niet aan jouw zoon! Hij past misschien niet in de hokjes die de juf in gedachten heeft maar he, wie wel?
Geef hem morgen een dikke knuffel en zeg hem dat hij goed is zoals hij is. Hij voelt de juf echt wel aan dus zorg dat jij er voor hem bent.
<<

Anoniem323

Bericht 26 Aug 2021 21:24

Re: Schoolgaande kinderen topic

Spencer wat sneu voor jouw zoon. Ik snap goed dat hij het gevoel heeft dat hij straf heeft. Hoe is de rest van de week gegaan?
<<

ChiQ

Bericht 26 Aug 2021 21:28

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ik vind het ook maar raar en heel rot voor jullie als ouder ook. Je kijkt, vind ik, heel objectief naar je kind (is heel knap hé) en ik zie je hier zeggen: alles kost meer tijd bij hem. Ik vind dat best moeilijk te lezen. Maar deze aanpak, is nergens op gebasseerd. Zo went hij niet want hij moet steeds opnieuw wennen. En ja, kleuterjuf lijkt mij een ziek stressvolle baan en ik heb echt respect voor deze mensen maar het lijkt mij niet ok om op deze manier een kind van 4 welkom te heten in zijn klasje. Gaat hij met plezier?
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers