Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat was jouw favoriete vak op school?

<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 12 Mei 2021 21:22

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Geen idee, geen universiteit gedaan, en geef geen les meer aan 6V.
Kan goed zijn dat wiskunde A beter aansluit dan C. Maar ik denk dat wiskunde op het VO niet nodig is voor statistiek op de uni.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

meisjesmamamaria

Noob

Berichten: 4

Geregistreerd: 08 Jun 2021 23:11

Bericht 08 Jun 2021 23:24

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Ik vond Muziek vooral erg leuk haha
De leraar was meneer Goddijn en die nam het best wel serieus :smile:
Ik was vooral goed in de Xylofoon en de triangel haha (grapje)
<<

Toetie

Kletskop

Berichten: 695

Geregistreerd: 11 Feb 2021 19:06

Bericht 09 Jun 2021 07:41

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

meisjesmamamaria schreef:Ik vond Muziek vooral erg leuk haha
De leraar was meneer Goddijn en die nam het best wel serieus :smile:
Ik was vooral goed in de Xylofoon en de triangel haha (grapje)


Haha zelfs de triangel deed ik niet op het juiste moment, kan je nagaan hoe slecht ik ben in muziek 😁
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 07:54

Bericht 10 Jun 2021 09:42

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Nederlans..op 1 met stip.
Nou had ik wel t geluk een lerares en leraar te hebben die hun interesse en plezier in de taal goed konden overbrengen bij me.
T ligt vaak ook wel aan de leerkracht of je een vak fijn vindt of niet.
Ik was echt ontzettend slecht in wiskunde,maar ging er niet met walging naartoe omdat mn leraar cool was.
<<

Banana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 489

Geregistreerd: 05 Jul 2021 17:23

Bericht 06 Jul 2021 16:10

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Leuk om te lezen van iedereen!

Als ik denk aan mijn middelbare schooltijd, kan ik me niet herinneren dat er een vak was dat ik echt leuk vond, ik herinner me voornamelijk dat ik me ALTIJD verveelde en ik geloof niet dat ik ooit heb opgelet in de les :-(. Ik deed mijn huiswerk tijdens de les (stiekem, achterin zitten) en dan had ik thuis tijd om aan de telefoon te hangen met vriendinnen en muziek te maken. Gitaar spelen was mijn leven :D
Handvaardigheid vond ik echt leuk, maar dat kregen we alleen in de brugklas. Ik heb E&M gedaan met Latijn en M&O, en het enige dat ik met tegenzin deed was wiskunde, verder had ik nergens een hekel aan, maar leuk zou ik het niet noemen. Deed wel Spaans als hobby buiten schooltijd, want dat werd niet aangeboden op school, en dat vond ik leuk!
Nooit het gevoel gehad dat ik echt heb moeten studeren, ook niet in vervolgopleidingen.

En nu ben ik juist (misschien daarom?) weer meer op zoek naar diepgang en écht leren, en ik ben in voorbereiding op een totale carrièreswitch. Moet daarvoor de VWO deelcertificaten voor Biologie, Scheikunde en Natuurkunde halen, dus daar ben ik me via thuisstudie op aan het voorbereiden. En nu weet ik dus eindelijk wat mijn favoriete vak op de middelbare school is: Biologie!! Fantastisch vind ik het. En zelfs Scheikunde en Natuurkunde vind ik leuk, terwijl Natuurkunde op de middelbare school mijn grootste nachtmerrie was! Was echt nergens voor nodig blijkbaar. Een beetje je best doen kan wonderen doen. :D
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 07 Jul 2021 05:20

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Wat grappig dat dat zo veranderd is door de jaren heen. En ik vind het bijzonder om te lezen dat je school niet leuk vond, maar wel Spaans als hobby erbij pakte. Dan vond je iets leren eigenlijk wel leuk, maar misschien niet op de schoolse manier.
Ik ben benieuwd waar je naar gaat omswitchen! Ik ben via een omweg docent bio geworden.
Er is ook een nieuwe studie topic trouwens!
<<

Banana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 489

Geregistreerd: 05 Jul 2021 17:23

Bericht 07 Jul 2021 06:52

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Haha, ja vreemd eigenlijk hè! Dacht ook echt dat ik niet meer zou gaan studeren, maar zeg nooit nooit... Ik studeerde altijd 'omdat het moet' en nu omdat ik het echt wil. En ik heb leren inderdaad wel altijd leuk gevonden, las ook altijd graag en veel, deed braaf mijn huiswerk, maar in een klas zitten en naar een leraar luisteren vond ik gewoon saai. Ik weet nog dat ik vroeger wel eens geklaagd heb tegen mijn ouders dat ik niet snapte waarom ik naar die lessen moest, waarom konden ze me niet gewoon de boeken geven en zeggen wanneer ik op examen moest komen? En nu ik bezig ben met thuisstudie, blijkt dat inderdaad veel beter te werken voor mij.

Ik ben van plan te switchen naar t.andheelkunde. Enorm moeilijk om binnen te komen, maar een lang verhaal kort: ik ga er 100% voor, het begon een aantal jaren als een "had ik maar", gevolgd door "misschien is het niet te laat", gevolgd door uitzoeken hoe het dan mogelijk zou kunnen zijn, gevolgd door "ik ga het doen!". Nu bezig met jarenlange voorbereiding en hopelijk word ik uiteindelijk aangenomen. Het is echt wel een opoffering (6 jaar fulltime!) maar als ik klaar ben moet ik alsnog 25 jaar werken, dus ik hoop en denk wel dat het de moeite waard is. Als ik aangenomen word zal ik me melden in het nieuwe studie topic :D

En jij, vertel eens? Wat deed je eerst en sinds wanneer ben je docent bio? Waarom heb je besloten om te switchen, hoe moeilijk was dat en wat heb je ervoor moeten doen, en hoe lang heeft dat geduurd? Ben je blij dat je het hebt gedaan? Super goed gedaan zeg! :D
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25046

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 07 Jul 2021 19:17

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Wow, wat ambitieus van je, Banana! Stoer zeg! Lijkt het je niet heel pittig in combinatie met een baby straks? Leuk dat je zo enthousiast bent en je nieuwe roeping hebt gevonden!
❤ 7 juni 2018
<<

Banana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 489

Geregistreerd: 05 Jul 2021 17:23

Bericht 08 Jul 2021 11:42

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Bliss schreef:Wow, wat ambitieus van je, Banana! Stoer zeg! Lijkt het je niet heel pittig in combinatie met een baby straks? Leuk dat je zo enthousiast bent en je nieuwe roeping hebt gevonden!


Dankjewel, lief van je om het ambitieus te noemen, "helemaal maf" klinkt ook redelijk accuraat :laughcry: Maar je omschrijft het inderdaad goed; ik ben enorm enthousiast en voel me zeker alsof ik mijn roeping heb gevonden! Mijn droom is om ooit vrijwilligerswerk te kunnen doen en dan zorg te bieden in regio's waar het echt nodig is, als ik dat ooit bereik, dan is het het allemaal waard geweest. Dan heb ik in ieder geval een klein steentje bijgedragen.

En ja, zeker heel pittig, mijn thuisstudie (voorbereiding op examens) ligt momenteel ook eventjes op z'n gat omdat ik behoorlijk ziek ben van de zwangerschap en mijn beetje energie op is gegaan aan mijn nieuwe baan. Maar ik ga ervan uit dat dat de komende weken wel weer beter zal gaan, en dan kan ik weer flink vooruit - gelukkig was ik goed op schema. Aangezien het toch eventjes duurde voordat ik zwanger was heb ik ook besloten om het enorm belangrijke toelatingsexamen (je krijgt maar 1 kans) een jaar uit te stellen, dat leek me niet ideaal met een newborn. Maar ik ben eigenlijk wel blij dat ik nu het eerste anderhalf jaar lekker veel tijd met de baby kan doorbrengen. Daarna, als ik zou mogen beginnen in 2023, wordt het sowieso een pittige periode omdat we dan moeten verhuizen met alle moeilijkheden dat dat met zich meebrengt. Maar vanaf de helft van mijn studie zit kind ook op school, dus dan gaan we gewoon lekker tegelijkertijd naar school, op zich ook ideaal lijkt me :-)
Kortom: ik doe mijn best, en komt tijd, komt raad. Hopen we dan maar. :D
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1635

Geregistreerd: 11 Jul 2018 17:09

Bericht 23 Aug 2021 11:05

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Aardrijkskunde en handvaardigheid! Oh en we hadden ook een keer soort keuze vakken of iets dergelijks. Weet niet meer hoe het toen heette, maar toen mocht ik in een echt doka foto's ontwikkelen. Dat was echt zo ontzettend gaaf!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Aug 2021 11:12

Re: Wat was jouw favoriete vak op school?

Wat leuk Agnes!
Ik volgde op m'n Amerikaanse high school het vak fotografie en daar hadden we ook een Doka. Vind het nog altijd waardevol dat ik die techniek daarachter heb geleerd. En een keer per week hadden we dan theorie waar we het werk van bekende fotografen bestudeerden.
Let's discover the world together.
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers