Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gevoelig voor geur

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 19 Aug 2021 21:54

Gevoelig voor geur

Ik heb steeds meer dat ik slecht tegen sterke geuren kan. Zo draag ik al een aantal jaar geen parfum meer omdat ik er hoofdpijn van krijg. En ik lig nu in bed met hoofdpijn omdat m'n moeder haar smerige (nou ja zij vindt het lekker maar ik vind het dus vreselijk) Lampe Berger aan heeft gehad en ik daar te laat achter kwam. Van die geur dingen in huis verdraag ik allemaal niet meer. Echt van die bonzende hoofdpijn krijg ik er van.

Vroeger had ik dit helemaal niet. Toen brandde ik gerust geurkaarsen in huis en droeg ik ook echt wel parfum.

Heeft iemand dit ook? Of enig idee hoe dit veranderd kan zijn?
Let's discover the world together.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 19 Aug 2021 22:01

Re: Gevoelig voor geur

Yep, herkenbaar!
Geurkaarsen zijn sowieso nooit m'n favoriet geweest, maar sinds de jongste draag ik geen parfum meer. Kan het gewoon niet meer hebben.
En nu ik zwanger ben al helemaal niet meer 😅
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 19 Aug 2021 22:04

Re: Gevoelig voor geur

Ja ik heb het ook.
Geurkaarsen vind ik echt verschrikkelijk.
Als ik bij Intratuin langs die Lampe Berger dingen loop dan voelt het echt alsof iemand mijn keel dicht drukt.
Ik weer niet zo goed wanneer dit begonnen is. Maar ik word snel misselijk en krijg hoofdpijn bij geurtjes.
2016
<<

Anoniem332

Bericht 19 Aug 2021 22:05

Re: Gevoelig voor geur

Ja zeker herkenbaar! Zeker van die synthetische geuren 🤮
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 14:19

Bericht 19 Aug 2021 22:33

Re: Gevoelig voor geur

Ja heel herkenbaar. Ik kan ook hondsberoerd en knallende koppijn krijgen als ik per ongeluk langs een douglas winkel of schap met geurkaarsen oid loop. Parfum van collega’s of deodorant van man maakt ook echt m’n dag. Ik heb echt nog liever dat man naar zweet ruikt en gaat douchen dan dat hij in de buurt is en net z’n deo op spuit. Luchtverfrissers op het toilet ga ik ook heel slecht op.

Verder ben ik ‘geurendoof’. Veel dingen ruik ik niet maar op die geuren reageer ik heel sterk.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 19 Aug 2021 22:38

Re: Gevoelig voor geur

Lijkt wel een beetje op overprikkeling. Misschien kan je het nu niet meer zo goed hebben omdat je al genoeg andere prikkels hebt (lees: kinderen).
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 19 Aug 2021 23:06

Re: Gevoelig voor geur

Ik word misselijk van bepaalde geuren. Als ik een geur fijn vind is het geen probleem maar heb mijn vriend verboden bepaalde geurtjes te dragen. Die trek ik echt niet. Ben zo gevoelig als wat dus geuren, geluiden, te veel mensen, te veel rommel, slechte stemming van mensen kan echt te veel zijn. Tja m’n filter is nou eenmaal stuk na m’n burn-out. Heb er maar mee leren leven.
2015 💙
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 20 Aug 2021 07:58

Re: Gevoelig voor geur

Lot schreef:Lijkt wel een beetje op overprikkeling. Misschien kan je het nu niet meer zo goed hebben omdat je al genoeg andere prikkels hebt (lees: kinderen).


Zoiets zou best wel eens kunnen. Ik draag sinds de kleine er is ook geen parfum meer. En haarlak is ook zo’n sterke geur ineens.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 20 Aug 2021 08:40

Re: Gevoelig voor geur

Ik heb dit altijd al gehad en mijn vriend ook. In ons huis dus geen geurstokjes, -kaarsen of diffusers.
De lift in stappen nadat iemand met een sterke parfum erin stond... vreselijk. Ik had vroeger een vriendin en die hadden altijd zo’n Airwick (?) ding in het stopcontact. Als ik daar logeerde kreeg ik ook altijd hoofdpijn.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 20 Aug 2021 09:00

Re: Gevoelig voor geur

Ik had dit ook altijd al in lichte mate, maar inderdaad sinds ik een kind heb en continu overprikkeld ben, heb ik er ook veel last van. Lampe Berger vond ik altijd al vies, maar nu krijg ik daar ook direct koppijn van en zo’n gevoel dat ik bijna niet meer kan ademen. Ook de geur die altijd bij scotch & soda hangt kan ik echt niet ruiken. Zo vies. En aqua di gio. Bah, als een man dat draagt moet ik mijn neus echt dichthouden. Zelf draag ik juliette has a gun, not a perfume. Die ruik ik zelf niet, alleen soms een vleugje in mijn kleding. En die vind ik wel lekker.
<<

ChiQ

Bericht 20 Aug 2021 10:16

Re: Gevoelig voor geur

O,ja absoluut! Sowieso hou ik eigenlijk helemaal niet van heeeeel veel geuren maar ik was in een winkel waar ze een nieuw soort wasparfum hadden. Tegen beter weten in (want ik vind er maar één lekker) toch een flesje gekocht. Mijn beddengoed meegewassen. Bed opgemaakt. Maar kon er niet van slapen zo slecht ging ik erop. 02:00 snachts bed nog lopen verschonen omdat het echt niet lukte. Als ik onverhoopt toch een vleugje ervan ruik dan moet ik echt bijna kotsen! In de parfumerie zeg ik al direct: géén proefjes want ik ga dat niet gebruiken.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 20 Aug 2021 10:57

Re: Gevoelig voor geur

Ik heb dit ook, volgens mij altijd al wel. Ik kan niet tegen sterke parfums (kom het liefst überhaupt niet in een parfumerie) en veel soorten wasmiddel trek ik ook niet. Die van ons ruikt niet echt, maar laatst had m'n schoonmoeder bijvoorbeeld wat kleren van N gewassen toen ze daar logeerde en daar kon ik ook echt niet tegen. Heb het weer in de was gedaan thuis. Zelf draag ik al sinds jaar en dag Be Delicious van DKNY, die geur is vertrouwd en niet sterk. Iets anders hoeft voor mij niet. Ook geurdingen voor in huis vind ik helemaal niks.
❤ 7 juni 2018
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 20 Aug 2021 12:01

Re: Gevoelig voor geur

Oh ja, wasmiddel idd!
Mijn man vindt die oranje van Robijn lekker, maar ik vind die geur zo overheersend.. gebruik hem soms voor de ondergoed was, dan heb ik er minder last van. In kleding vind ik die geur echt niet te harden.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Aug 2021 13:29

Re: Gevoelig voor geur

Interessante gedachte Lot. Ik weet niet of het echt is gekomen sinds ik kinderen heb of 't al eerder was. Dat weet ik gewoon niet meer. Maar het is wel iets van de laatste jaren. En overprikkeling is wel zeker erger sinds ik kinderen heb.

Oh ja wasmiddel. Ariel. Vreselijk. Maar dat vond m'n man ook veel te heftig. Haha ChiQ ik kan 't me helemaal voorstellen.
Let's discover the world together.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 20 Aug 2021 13:48

Re: Gevoelig voor geur

Ik heb het ook bedenk ik me nu. Nu kunnen wij sowieso geen geuren in huis hebben want mijn vriend gaat daar van niezen. Wij gebruiken dus ook Neutral wasmiddel. Maar ik vind wierook, geurkaarsen en sterke parfum ook niet lekker. Ik had van de week een shirt gekocht bij De Shoeby, stinken! De Sting stinkt ook vreselijk als je er binnen loopt (kom ik nooit meer). Ik vind dat echt vies.

Ik heb ook als ik mijn baby afgeef en ik krijg haar terug ruik ik gewoon bij wie ze geweest is als degene parfum gebruikt.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Aug 2021 13:54

Re: Gevoelig voor geur

Oh ja dat laatste, dan ben ik echt in staat haar acuut in bad te doen. Maar dat vind ik meer vies dan dat ik er last van heb.
Let's discover the world together.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9421

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 20 Aug 2021 14:30

Re: Gevoelig voor geur

Geur heeft inderdaad wel met prikkelverwerking te maken heb ik geleerd toen de oudste prikkelverwerkings therapie kreeg. Ze is daar ook heel gevoelig voor en ruikt dingen heel snel.
⁠♡♡♡
<<

Anoniem323

Bericht 20 Aug 2021 16:53

Re: Gevoelig voor geur

Ik heb dat vooral als ik last heb van pms klachten. Dan heb ik al last van de ochtendgeur van mijn zoon terwijl ik die normaal gesproken niet ruik.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 20 Aug 2021 17:06

Re: Gevoelig voor geur

Ik heb dat in de aanloop naar en tijdens migraineaanvallen. Er zijn ook dagen waarop ik er prima tegen kan. Maar zwaarder parfum of sterkte luchtverfrissers kan ik over het algemeen minder waarderen dan vroeger ja. Mijn favoriet is op dit moment een EDT terwijl in vroeger wel graag echt parfum droeg.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 20 Aug 2021 18:01

Re: Gevoelig voor geur

Deo parfum enz kan ik wel tegen. Maar ik krijg meteen hoofdpijn van wierook.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 21 Aug 2021 11:10

Re: Gevoelig voor geur

Ik heb het ook sinds de bevalling. Ik gebruik geen deo maar een paste en geen parfum meer. Ik heb zo’n luchtreiniger in de woonkamer want nu ik zwanger ben verdraag ik zelfs etensgeuren niet meer (gebakken ei 🤢).
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers