Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Badkamer verbouwing

<<

Smurfin

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 114

Geregistreerd: 19 Jul 2016 15:04

Bericht 04 Aug 2021 22:27

Badkamer verbouwing

Bin ons beginnen ze over 4 weken met de verbouwing van de badkamer. Er staat 3 weken voor. Zijn er mensne die dan tijdelijk in een vakantiehuisje zijn geweest of is het wel te doen om dan thuis te blijven.
Ik twijfel en zoek daarom naar wat ervaringen.
Liefde is een gevoel dat je voelt als je een gevoel voelt dat je nog nooit gevoeld hebt!


Afbeelding
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 04 Aug 2021 22:43

Re: Badkamer verbouwing

Wij hebben vorig jaar zomer onze badkamer verbouwd. Ik vond het goed te doen om hier te blijven wonen, we gingen om de dag ergens douchen. Heb zelfs nog een paar dagen thuisgewerkt volgens mij 😅 Ze zijn echt niet de hele dag bezig en ook niet de hele dag herrie aan het maken, het slopen was in een dag klaar en de leidingen verleggen ook. Van de rest van het werk hadden we niet zoveel last eigenlijk (op het stof en niet kunnen douchen na dan).
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 920

Geregistreerd: 10 Jan 2019 17:59

Bericht 05 Aug 2021 07:49

Re: Badkamer verbouwing

Bij ons hebben ze het in twee weken gedaan ipv drie. Ze werkte liever elke dag wat extra uren en dat vonden wij geen probleem. Verder viel het qua lawaai ook erg mee. Ik denk dat er twee dagen zijn geweest met echt lawaai, waardoor ik geen online afspraken kon hebben.

Verder hebben wij de luxe dat wij 2 badkamers hebben en dus gewoon konden douchen etc.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 05 Aug 2021 08:31

Re: Badkamer verbouwing

Wij zijn thuis gebleven. Ik was in die tijd ook nog hoogzwanger. Volgens mij hebben ze het in 3 weken gedaan. Wij hadden een tijdelijke douche gehuurd (leuk, 50x50 met een dikke buik!), dat was wel fijn dat we niet ergens anders heen moesten.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 05 Aug 2021 08:37

Re: Badkamer verbouwing

Wij woonden er ook gewoon en gingen overal douchen hihi. Maar ging prima. Je kan inderdaad ook een tijdelijke douche huren. (Heb er zelfs toen nog een blog over geschreven)
<<

Anoniem323

Bericht 05 Aug 2021 08:42

Re: Badkamer verbouwing

Vroeger waste ze zich aan het aanrecht, hebben mijn ouders ook gedaan toen ze gingen verbouwen. Ging goed.
En wij spelen buiten wel eens met zand en water, wij kunnen de tuinslang op warm water aansluiten en zo douchen wij in de zomer wel eens buiten. Gewoon met badpak aan. Misschien een optie bij mooi weer?
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3499

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 05 Aug 2021 08:44

Re: Badkamer verbouwing

Wij doen de gehele verbouwing terwijl we er wonen, week of 5 zonder badkamer gehad.

Deels wassen bij wasbak & douchen bij familie, zoon kon in wasbak gewoon..

Stoffig was / is het sowieso wel door het klussen overal in huis, maar ze probeerden het wel schoon te houden, dus ging wel prima.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem317

Bericht 05 Aug 2021 11:44

Re: Badkamer verbouwing

Wij hebben de badkamer zelf verbouwd. Mijn man heeft dit in zijn vrije tijd gedaan, dus duurde daarom wat langer. Wij woonden toen al in het huis, maar hebben het geluk dat we nog een badkamer hebben. Qua herrie etc. was het goed te doen.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 05 Aug 2021 13:07

Re: Badkamer verbouwing

Wij hebben een aantal maanden zonder gezeten, maar hadden nog wel een los bad staan die we konden gebruiken. In ons vorige huis wel ook een tijd zonder gezeten, maar toen vond ik het ook geen probleem. Drie weken is goed te doen met washandjes, teiltjes etc. En af en toe een douche bij familie of de sportschool.

En qua verbouwingstroep, ik leef alweer ruim een jaar in een klushuis, en eerder ook 2 jaar in een kluswoning overleefd dus daar ben ik niet zo representatief in ;)
Smile, it's free!
<<

Smurfin

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 114

Geregistreerd: 19 Jul 2016 15:04

Bericht 05 Aug 2021 14:06

Re: Badkamer verbouwing

Dank voor jullie reacties.
We kunnen douchen bij familie want die wonen in dezelfde straat.
Maar het was meer het lawaai en de rommel waar ik tegen op zie.
Maar als ik jullie verhalen lees is het dus goed te doen. 😀
Liefde is een gevoel dat je voelt als je een gevoel voelt dat je nog nooit gevoeld hebt!


Afbeelding
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 05 Aug 2021 14:31

Re: Badkamer verbouwing

Het is vooral de knop omzetten en weten dat je een paar weken in de stof en rommel zit.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 05 Aug 2021 20:32

Re: Badkamer verbouwing

Wij hebben in november de badkamer laten doen, was wel een heftige verbouwing omdat we nog geen standleiding hadden en er een betonnen vloer moest worden gestort, leidingen zijn ook allemaal verplaatst en de draairichting van de deur ed.

Ik moet zeggen dat ik het wel heel heftig vond. Ik was twee dagen door de week thuis met onze jongste en ik had soms de hele dag geen verwarming omdat het gas afgesloten was ( en het was koud), hetzelfde voor (warm) water grote delen van de dag, onze overloop is klein boven dus die lag volledig vol met spullen van de bouwvakkers waardoor ik vaak hele dagen niet naar boven kon. Onze wasmachine staat op zolder dus al dat soort dingen kon ik overdag niet doen, vaak geen eten koken wat ik altijd al voorbereid, geen kopje thee zetten. Zes weken bouwvakkers die in en uit liepen en ook ( logisch natuurlijk) koffie pakte en binnen pauze hielden, peuter die zijn kamer niet in kon overdag en daardoor uit zijn hum was, werkelijk alles in huis stoffig en vies. En de laatste weken begonnen ze ook aan het toilet beneden, toen deed de toilet in de badkamer het al wel maar zat er nog geen deur in de badkamer en waren de bouwvakkers nog de hele dag in de badkamer bezig, dus als zij dan even pauze hielde beneden ging ik snel boven plassen, peuter moest maar op het potje.
Ik vond het dus vooral heel vervelend dat ik niet mijn gang kon gaan in mijn eigen huis.

Allemaal helemaal waard en nu heel blij met de badkamer, maar ik vond het best een heftige tijd. Ik douchte op mijn werk, de kinderen in een grote wasmand in de keuken in bad, mochten ook bij buren douchen maar dit was prima zo, dat vond ik niet zo’n probleem. We zijn wel een weekendje weg geweest toen en een weekend naar mijn ouders geweest, ik vond het wel echt fijn om even uit de rommel en stof te zijn toen.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 05 Aug 2021 21:15

Re: Badkamer verbouwing

Oh dit lijkt mij zo vreselijk! Wij willen over een paar jaar denk ik ook een andere badkamer, maar ik overweeg dan echt ergens anders te gaan wonen tijdelijk denk ik. Krijg daar te veel stress van.
❤ 7 juni 2018
<<

Dot

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 223

Geregistreerd: 29 Dec 2015 15:26

Bericht 05 Aug 2021 21:26

Re: Badkamer verbouwing

Wij hebben dit een paar jaar geleden laten doen, best een uitdaging met jonge kinderen. Maar de aannemer die wij ingehuurd hadden, heeft een mobiele douchecabine neergezet, waardoor we wel gewoon thuis konden douchen. Het heeft in totaal 3 weken geduurd, de badkamer en het toilet beneden zijn toen gedaan. Het enige wat ik echt vervelend vond, was het slopen van de oude badkamer, er bleken meerdere lagen tegels op de muur te zitten, waardoor het heel lang geduurd heeft voordat alles gesloopt was. En aangezien ze steeds door de woonkamer moesten om de rommel af te voeren, was mijn huis echt een puinhoop van voordeur naar badkamer.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 06 Aug 2021 08:31

Re: Badkamer verbouwing

Andere reden om juist niet ergens anders te gaan wonen: je moet ze wel echt in de gaten houden. Let je een halve dag niet op, zit zo je aansluiting verkeerd ingebouwd + afgesmeerd en wel. Ja, ik spreek uit ervaring... Of bv bij de tegelzetter het patroon checken.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3499

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 06 Aug 2021 10:43

Re: Badkamer verbouwing

Eens met Scandic, 1 van ons werkte thuis om erbij te zijn, toch veel vragen / overleggen / dingen die ineens zichtbaar werden na slopen, dan is het fijn om in de buurt te zijn en snel te kunnen schakelen. Wij hebben hexagon op de vloer en dat kon op meerdere manieren, ophangen van spiegel op juiste hoogte, stopcontact etc.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1965

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 16 Aug 2021 14:37

Re: Badkamer verbouwing

Bliss schreef:Oh dit lijkt mij zo vreselijk! Wij willen over een paar jaar denk ik ook een andere badkamer, maar ik overweeg dan echt ergens anders te gaan wonen tijdelijk denk ik. Krijg daar te veel stress van.


Hier idem, ik zou dan in een vakantiehuis in de buurt gaan zitten met de kat, dan loopt die ook niemand in de weg, en dan kan m'n man eventueel thuiswerken en die mensen binnenlaten. Er zit een vakantiepark in de wijk hierachter, dat scheelt.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 16 Aug 2021 15:46

Re: Badkamer verbouwing

Bij ons werd de badkamer verbouwd in maart 2020. De eerste 3 dagen ging goed, daarna gingen we in lockdown en zaten we dus dag in dag uit met z'n 4en thuis + 1 of 2 werklui...
Dat was af en toe behoorlijk behelpen, al scheelde het wel dat het toen zo mooi weer was en wij voornamelijk in de tuin leefden.


Verder eens met Scandic, ik zou zeker niet ergens anders verblijven. Mijn ervaring (niet alleen met deze maar ook met vorige verbouwingen) is ook dat je er echt wel bij moet zijn om te kijken of alles oke verloopt.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers