Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat ben jij per maand kwijt aan boodschappen?

<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 30 Jul 2021 08:44

Re: Wat ben jij per maand kwijt aan boodschappen?

Ik ben alleen en ik denk dat ik ook op ongeveer 150/200 euro per maand uit kom.
Ik koop vaak een verspakket van €4 en daar eet ik 3 dagen van.
Diepvriesfruit voor in m’n smoothie en een zak afbakbroodjes waar ik de hele week mee doe.
Als ik samen met iemand zou zijn zou ik wel meer geld kwijt zijn omdat ik het dan leuker vind om lekker te koken :)

Ben net verhuisd en heb nu de Lidl in de buurt, dat scheelt weer iets! Vind boodschappen wel echt duur geworden.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 30 Jul 2021 09:04

Re: Wat ben jij per maand kwijt aan boodschappen?

550 a 600 euro per maand denk ik. Hier zit een enkele keer bestellen of uit lunchen gaan niet bij. En de luiers ook niet.

Het is voor 2 volwassenen, een kleuter en 2 peuters.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem312

Bericht 30 Jul 2021 09:36

Re: Wat ben jij per maand kwijt aan boodschappen?

Ik wil nu dus 650 euro gaan budgetteren in de maand. Bij een barbeque of bestellen of speciale dingetjes wil ik dan gewoon van de normale rekening doen als extra maar de echte boodschappen via aparte boodschappen rekening met 2 pasjes.

Geen idee of het gaat lukken daar ben ik wel bang voor want wij houden van nergens rekening mee houden en kopen wat we willen maar ik vind het echt te gek worden zo.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 30 Jul 2021 10:01

Re: Wat ben jij per maand kwijt aan boodschappen?

Ik koop voor mijn gevoel ook alles waar we zin in hebben. De winst zit ‘m denk ik in geregeld voor 2 dagen koken (bijv soep, pastasaus, lasagne, stoofvlees, wrapsaus) en deel twee invriezen, en dat we gemiddeld 1 keer per week soep eten omdat de kinderen dat goed eten en zo een bak groente binnen krijgen. Dit zijn meer praktische dan budgettaire overwegingen maar het helpt wel.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 30 Jul 2021 10:08

Re: Wat ben jij per maand kwijt aan boodschappen?

Net zoiets als Teun, maar eerder €550 dan €600 euro voor twee volwassenen en twee kinderen inclusief verzorgingsproducten en schoonmaakmiddelen.

Ik bestel elke week de boodschappen aan de hand van een week menu en geef dan rond de €80,- uit. En dan loop ik meestal nog 1 keer in de week naar een andere supermarkt voor dingen die daar beduidend goedkoper zijn en wat verse producten ( meestal rond de €20,-). Wijn halen we bij de wijnboer, koffie bij een speciaalzaak en we bestellen goede thee ergens online maar dat gebruiken we allemaal niet heel veel.

Ik vind de boodschappen ook duur geworden het afgelopen jaar, valt echt op. Wij eten lang niet elke dag vlees of vleesvervangers en ook geen vleeswaren, ik denk dat daar wel echt een kostenbesparing in zit.
Frisdrank hebben we wel standaard in huis ( niet voor de kinderen), maar koekjes of chocola ed niet, 1 zak chips in de week en voor de kinderen is er wel een snoepje hoor ( doe ik niet om het geld maar voor de lijn). Fruit koop ik zoveel mogelijk in het seizoen en de bonus maar is wel altijd in overvloed in huis.
Lekkere pastasaus kook ik inderdaad ook voor twee of drie keer en vries ik in en we eten ook bijna wekelijks wel een keer soep omdat de kinderen daar dol op zijn.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem326

Bericht 30 Jul 2021 10:19

Re: Wat ben jij per maand kwijt aan boodschappen?

Ik heb net op de app gekeken. Ruim 500 euro voor 1 volwassene en 3 kinderen. Daar zit geen verzorging of afhaal, lunch en of uiteten gaan kosten bij.
<<

Anoniem325

Bericht 30 Jul 2021 10:41

Re: Wat ben jij per maand kwijt aan boodschappen?

Wij zitten met 2 volwassenen en 1 baby tussen de €80 en €100 per week. Luiers zitten daar niet bij (koop ik altijd altijd een voorraad bij Kruidvat), verder zit alles daarbij (ook melkpoeder en verzorgingsproducten). Ik denk dat het minder kan, ik koop waar we zin in hebben, maar zolang het kan vinden wij het prima zo.

Uit eten en bestellen zit er niet bij, maar dit doen we zelden.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2086

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 30 Jul 2021 13:12

Re: Wat ben jij per maand kwijt aan boodschappen?

Ik ben alleen en ik kom er wel met Max €200 per maand. Ik doe eens per week boodschappen en zit dan meestal tussen de 30-40. Verzorgingsproducten koop ik eigenlijk alleen in de aanbieding, dus dat is niet wekelijks. Eten bestellen of uit eten heb ik niet meegeteld, omdat dat er wisselt. Al denk ik dat ik in de meeste maanden ook wel uitkom met €200 als ik dat allemaal meetel.
<<

Anoniem323

Bericht 30 Jul 2021 13:48

Re: Wat ben jij per maand kwijt aan boodschappen?

Met 2 volwassenen en 2 kinderen zitten we op ongeveer 800-900 euro inclusief verzorgingsproducten en kleren.
Ik heb een huishoudpotje waar iedere week 225 euro in komt en daar koop ik alles van.
Ik probeer ook te bezuinigen want de boodschappen worden duurder maar ik wil het budget liever niet verhogen.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 30 Jul 2021 14:49

Re: Wat ben jij per maand kwijt aan boodschappen?

Ik heb samen met mijn dochter een budget van €150 per week. Hiervan doe ik boodschappen, eten bestellen, leuke dingen, tanken. Eigenlijk dus gewoon alles wat geen vaste lasten zijn. Hoeveel daarvan precies aan boodschappen opgaat weet ik niet. Hoe minder ik over heb na het weekend, hoe simpeler we die week eten :smile:.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 30 Jul 2021 15:14

Re: Wat ben jij per maand kwijt aan boodschappen?

Ik zit voor mij alleen op ongeveer 300 euro. Dat is zonder etentjes ed.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Anoniem319

Bericht 31 Jul 2021 11:43

Re: Wat ben jij per maand kwijt aan boodschappen?

Ik denk dat wij wel zo ongeveer op de €700 of hoger zitten, met zijn tweetjes en 2 katten (met duur voer), en incl. cosmetica en ongeveer 2xp/m eten bestellen. Dan doen we echt niet zuinig, als we kritischer zouden kijken en beter zouden plannen, weet ik bijna zeker dat er nog minimaal €200 vanaf zou kunnen. Dit is allemaal wel exclusief kleding en cadeautjes etc trouwens.
<<

Anoniem320

Bericht 31 Jul 2021 12:04

Re: Wat ben jij per maand kwijt aan boodschappen?

Wij zitten op 650 euro per maand met 2 volwassenen. Exclusief uit eten, thuis bezorgen en verzorging. Dan komt er nog makkelijk 400 euro per maand bij.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 31 Jul 2021 12:57

Re: Wat ben jij per maand kwijt aan boodschappen?

Ik wil ook niet weten wat wij uitgeven aan lunch en eten buiten de deur, we zitten echt vaak op het terras de laatste tijd joh 😅 En zelf ga ik in het weekend ook nog vaak met een vriendin eten of borrelen. Daar gaat echt verreweg het meeste geld heen.
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 31 Jul 2021 13:12

Re: Wat ben jij per maand kwijt aan boodschappen?

Ja dat heb ik ook allemaal niet meegerekend want dat zijn ook geen boodschappen toch? Maar idd, die kosten zijn weer stuk hoger nu 't weer kan en dat is op zich ook wel weer fijn haha.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem319

Bericht 31 Jul 2021 13:19

Re: Wat ben jij per maand kwijt aan boodschappen?

Eten buiten de deur heb ik niet meegenomen, dan is het nog veel meer. Thuisbezorgd voelt voor mij wel een beetje onder de boodschappen want meestal besluiten we dat te doen als we allebei geen zin hebben in koken.
<<

Anoniem320

Bericht 31 Jul 2021 14:50

Re: Wat ben jij per maand kwijt aan boodschappen?

Nou ja hoe vaker ik uit eten ga, hoe minder boodschappen ik hoef te doen natuurlijk.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 31 Jul 2021 21:43

Re: Wat ben jij per maand kwijt aan boodschappen?

Nou, ik probeer toch wel 'wat' op te letten, maar kom echt uit op 130-135 euro per week.
Dit is voor 2 volwassenen, en 2 meiden van 6 en 9. Ik vind boodschappen echt heel veel duurder geworden de laatste tijd.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 31 Jul 2021 22:07

Re: Wat ben jij per maand kwijt aan boodschappen?

Rond de 500 euro voor 2 volwassenen en 2 kinderen.

Ik wil wel meer met kliekjes gaan doen. We gooien best veel eten weg door weigeraars aan tafel.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 16 Aug 2021 14:54

Re: Wat ben jij per maand kwijt aan boodschappen?

Wij geven zo'n 350 euro per maand uit in de supermarkt met z'n tweeën. Ons weekbudget is 75 euro, maar daar gaan we weleens overheen.
Ik maak in het weekend een weekmenu en op maandagavond halen we boodschappen voor 7 dagen. We werken allebei veel en hebben geen puf om na het werk nog naar de supermarkt te gaan en dan pas om 21.00 uur te kunnen koken. Met een weekmenu bespaar je ook best veel geld en hoef je nooit eten weg te gooien. Ik let altijd goed op wat er in de bonus is en maak het lijstje aan de hand daarvan. Als er een product 1+1 gratis is, sla ik er meerdere in en eten we die in de weken erop. Na het boodschappen doen schrijf ik de houdbaarheidsdata op de menuplanner zodat we makkelijk kunnen zien wat we als eerste moeten eten. Aan het begin van de week eten we dan de dingen die wat minder lang houdbaar zijn of niet in de vriezer kunnen, zoals bepaalde groenten.
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers