Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vaccinatie-topic

<<

Anoniem325

Bericht 13 Aug 2021 09:44

Re: Vaccinatie-topic

Ik mag maandag voor de 2e Moderna. Ben nog steeds zo akelig moe, ik hoop dat dat wat verdwijnt. Lijkt wel alsof ik een burn out heb of zo, zo moe!
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 13 Aug 2021 10:32

Re: Vaccinatie-topic

Wat vervelend Auxo! Klinkt wel herkenbaar na mijn 1e Moderna. Zat ik ‘s middags op de fiets en voelde ik me gewoon dronken zo moe.
Gaat nu een stuk beter dus hopelijk knap jij ook snel op! Sterkte!
<<

Anoniem325

Bericht 13 Aug 2021 11:21

Re: Vaccinatie-topic

Ja hoop het ook! Fijn dat het met jou beter gaat, geeft hoop 😉
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 19 Mrt 2022 10:45

Re: Vaccinatie-topic

Even een up. Ik heb eind december Corona gehad en daardoor mijn booster nog niet kunnen halen. Vanaf volgende week zou ik hem mogen halen, maar ik twijfel nu wat te doen. Nu met 1G hebben we hem niet nodig en naar het buitenland denken we de komende 2 jaar ook nog niet te gaan. Wat zouden jullie doen?
<<

Anoniem328

Bericht 19 Mrt 2022 11:05

Re: Vaccinatie-topic

Wat zou voor jou een reden zijn om de booster wél te halen? Dat is denk ik vooral de vraag.

Ik haal hem voor nu niet. Heb corona gehad. Stelde niks voor bij mij. Ben van de eerste 2 vaccinaties veel en veel zieker geweest. Dat zegt voor mij genoeg. Mocht ik de booster nodig hebben voor onze geplande buitenlandse zomervakantie dan haal ik hem tegen die tijd wel. Maar ik hoop van harte dat dat dan niet meer nodig is.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 19 Mrt 2022 11:05

Re: Vaccinatie-topic

Ik zou het zelf zeker doen maar ik ga wel naar het buitenland. Ik mag 'm vanaf 12 april en ga waarschijnlijk twee weken later op vakantie.

Je hebt twee (of drie?) keer Covid gehad toch? En daar had je toch best wel last van? Ik zou het alleen daarom al doen, toch weer even extra bescherming. Wie weet ben je over een tijd zwanger (🤞) en dan heb je de prik misschien liever nu vast gehad en mocht je dan Covid krijgen tijdens je zwangerschap ben je weer extra beschermd toch.

Ik zou het wel doen als ik jou was.
Let's discover the world together.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2098

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 19 Mrt 2022 11:21

Re: Vaccinatie-topic

Zou het een beetje af laten hangen van hoe je reageerde op de eerste vaccinaties en of je corona gehad hebt en wat je daarvan hebt gemerkt.

Zelf heb ik al mijn vaccinaties en booster gehad. Dochter en ik hadden vlak na de booster beide corona maar nul last gehad. Het was dat de test het zei, zeg maar. Mensen om me heen die geen vaccinatie gehad hebben, zijn wel echt behoorlijk ziek dus met dat idee zou ik hem wel halen. Maar niks is een garantie. Er zijn vast ook genoeg mensen zonder vaccinatie die ook niks hebben gemerkt van het hebben van corona en er zijn ook vast genoeg mensen die goed ziek zijn geweest met booster. Ik zou dus vooral op je eigen gevoel afgaan en er vanuit gaan dat je zeker nog wel in aanraking komt met het virus als je met mensen werkt.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 19 Mrt 2022 11:24

Re: Vaccinatie-topic

Ik had van covid op zich geen last, wel naderhand wat long-covid klachten. Maar dat is nu na de laatste keer ook alweer een ruime tijd weg.
Ik denk dat ik de vraag voor ga leggen bij de kliniek, misschien sowieso geen slecht idee om dat te doen. Ben alleen bang dat mijn cyclus even van de leg gaat zijn en dat is nu gewoon eventjes niet handig.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 19 Mrt 2022 13:14

Re: Vaccinatie-topic

Voor mensen die alleen Jansen en een booster hebben gehad: vanaf afgelopen week kun je een extra vaccinatie halen als je wil zodat je ook voor landen die strengere eisen dan wij hebben volledig gevaccineerd bent.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2198

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 19 Mrt 2022 13:43

Re: Vaccinatie-topic

Zora schreef:Voor mensen die alleen Jansen en een booster hebben gehad: vanaf afgelopen week kun je een extra vaccinatie halen als je wil zodat je ook voor landen die strengere eisen dan wij hebben volledig gevaccineerd bent.


Geldt dit ook als je corona hebt gehad en daarna 1x Pfizer?
Ik heb dus corona-Pfizer-booster gehad en ga binnenkort naar het buitenland.

Slim om voor de zekerheid nog maar een shot te halen?
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 19 Mrt 2022 14:44

Re: Vaccinatie-topic

Dat weet ik niet. Het gaat er dacht ik specifiek om dat als mensen in Nederland die met Jansen gevaccineerd zijn niet de kans hebben gehad zich zodanig te laten vaccineren dat ze ook in andere strenge landen (volgens de regels daar nu) welkom zijn.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2354

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 19 Mrt 2022 19:54

Re: Vaccinatie-topic

Olijfje schreef:Wat zou voor jou een reden zijn om de booster wél te halen?


Dit vraag ik me ook af, Maple. Doe je het voor je gezondheid of voor de ‘vrijheid’ om evt naar een evenement of het buitenland te gaan?
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 19 Mrt 2022 20:15

Re: Vaccinatie-topic

Ik heb geen idee. Ik heb het gevoel dat het met de huidige variant niet meer zo nodig is ofzo. Zeker nu alle maatregelen ook losgelaten worden overal. Ik neig meer naar niet nemen, dan naar wel, ook omdat ik bang ben wat het met m'n cyclus doet. Daar wil ik nu even niet aan rommelen.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 19 Mrt 2022 20:29

Re: Vaccinatie-topic

Ik heb nu 2 keer een vaccinatie gehaald en mag eind maart voor de booster, maar die ga ik voorlopig niet halen. Eind maart ga ik op vakantie naar Spanje en daar is geen booster voor nodig. Nu alles terug loopt en je er niet zo ziek meer van wordt vind ik het niet meer nodig voor nu.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 19 Mrt 2022 20:43

Re: Vaccinatie-topic

Ik vond/vind dit ook best een dilemma. Ik merk dat ik de booster toch vooral zou halen voor mijn vrijheid. Doordat ik in december Corona had en pas deze week mijn booster mocht halen, heb ik het nadenken erover even uitgesteld. Inmiddels nog een keer Corona gehad, dus mag nu pas op zijn vroegst weer in juni voor mijn booster.
Goed idee om bij de kliniek om advies te vragen, dat helpt vast een overwogen besluit te nemen.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 20 Mrt 2022 11:14

Re: Vaccinatie-topic

Rebecca schreef:Ik vond/vind dit ook best een dilemma. Ik merk dat ik de booster toch vooral zou halen voor mijn vrijheid. Doordat ik in december Corona had en pas deze week mijn booster mocht halen, heb ik het nadenken erover even uitgesteld. Inmiddels nog een keer Corona gehad, dus mag nu pas op zijn vroegst weer in juni voor mijn booster.
Goed idee om bij de kliniek om advies te vragen, dat helpt vast een overwogen besluit te nemen.

Heel herkenbaar. Ik mag de booster nu halen maar zie de meerwaarde niet echt meer. Maar we gaan in mei naar Spanje en in juli naar Italië en dat zou voor mij de enige reden zijn ik hem wel te haken. Maar zoals ik we nu in sta ga ik het vooralsnog niet doen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 14:19

Bericht 20 Mrt 2022 18:53

Re: Vaccinatie-topic

Ik zit met hetzelfde… Nov’20 Corona gehad, 2021 dubbel gevaccineerd (hoefde maar 1x maar omdat ik lichte klachten had mocht ik 2x) en december ‘21 opnieuw Corona.

Ik ben er gewoon een beetje klaar mee. Aan alle regels gehouden en dubbel geprikt en wie zat er tussen kerst en oud en nieuw met het volk binnen?

We hebben nog geen vakantie geboekt maar als de telefoon gaat of we met spoed in het buitenland aan het werk willen wil ik wel dezelfde dag gewoon weg kunnen. Als we nog wel op vakantie willen moeten de kinderen ook nog gevaccineerd worden. Ben er alweer klaar mee als ik er bij nadenk.
Vorige

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers