Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Herstel na operatie

<<

Anoniem320

Bericht 10 Aug 2021 19:01

Herstel na operatie

3 weken geleden heb ik een operatie gehad en ben op zoek naar tips hoe te herstellen en het sporten weer op te pakken. Voor de operatie sportte ik 5x per week. Hoe kun je dit weer opbouwen? Ik loop al snel te hard van stapel, waardoor ik al een paar keer een "terugval" heb gehad.
Voor m'n gevoel heb ik vooral nog last van de narcose. Iemand ervaring?
<<

Anoniem323

Bericht 10 Aug 2021 19:15

Re: Herstel na operatie

Ga naar een goede fysio waar je onder begeleiding kan sporten. Als dat opgebouwd is naar je eigen schema, zou ik weer zelf verder gaan.
<<

Brooke

Bericht 11 Aug 2021 12:37

Re: Herstel na operatie

Ik zou eerst beginnen met korte wandelingen door je wijk bijvoorbeeld en dat langzaam steeds verder uitbreiden naar meer minuten en langere wandeling en/ of stukjes fietsen.
Van een narcose kan je best nog een tijdje 'last' hebben. Mijn tip is om vooral naar je lichaam te luisteren, je merkt zelf het beste en snel genoeg wat je aankan, maar neem ook optijd je rust en vooral belangrijk is dat je jezelf die rust ook gunt en eet gezond en gevarieerd. Dan herstel je het snelst. En als je twijfelt kan je inderdaad naar een fysio gaan.
<<

Anoniem320

Bericht 11 Aug 2021 13:22

Re: Herstel na operatie

Brooke schreef:Ik zou eerst beginnen met korte wandelingen door je wijk bijvoorbeeld en dat langzaam steeds verder uitbreiden naar meer minuten en langere wandeling en/ of stukjes fietsen.
Van een narcose kan je best nog een tijdje 'last' hebben. Mijn tip is om vooral naar je lichaam te luisteren, je merkt zelf het beste en snel genoeg wat je aankan, maar neem ook optijd je rust en vooral belangrijk is dat je jezelf die rust ook gunt en eet gezond en gevarieerd. Dan herstel je het snelst. En als je twijfelt kan je inderdaad naar een fysio gaan.

Had niet verwacht dat je zo lang last kon houden van een narcose. Ik wandel nu inderdaad dagelijks. De ene dag lukt het langer en sneller dan de andere dag. Probeer nu ook 20 min yoga per dag te doen, dat ging de afgelopen 2 dagen heel goed. Frustrerend proces!
<<

Brooke

Bericht 11 Aug 2021 13:33

Re: Herstel na operatie

Max schreef:
Brooke schreef:Ik zou eerst beginnen met korte wandelingen door je wijk bijvoorbeeld en dat langzaam steeds verder uitbreiden naar meer minuten en langere wandeling en/ of stukjes fietsen.
Van een narcose kan je best nog een tijdje 'last' hebben. Mijn tip is om vooral naar je lichaam te luisteren, je merkt zelf het beste en snel genoeg wat je aankan, maar neem ook optijd je rust en vooral belangrijk is dat je jezelf die rust ook gunt en eet gezond en gevarieerd. Dan herstel je het snelst. En als je twijfelt kan je inderdaad naar een fysio gaan.


Had niet verwacht dat je zo lang last kon houden van een narcose. Ik wandel nu inderdaad dagelijks. De ene dag lukt het langer en sneller dan de andere dag. Probeer nu ook 20 min yoga per dag te doen, dat ging de afgelopen 2 dagen heel goed. Frustrerend proces!


Het verschilt heel erg per persoon en is ook afhankelijk van hoelang je onder narcose bent geweest, hoeveel je last kan hebben van die nasleep van narcose. Bij mijn laatste operatie was ik redelijk snel hersteld denk na anderhalf/ twee maanden. Keer daarvoor duurde het toch wel 5 maanden.

Je bent goed bezig. Soms wilt je hoofd sneller dan je lichaam, dus blijf goed luisteren ernaar. Inderdaad frustrerend dat niet meteen alles gaat zoals voorheen.
<<

Anoniem320

Bericht 11 Aug 2021 14:17

Re: Herstel na operatie

Oh wow dat klinkt echt enorm lang! Ik ben iets minder dan een uur onder narcose geweest. Ik vind het best bizar hoe weinig voorlichting ze hierover geven in het ziekenhuis. De boodschap bij mij was dat ik na 10 dagen wel weer aan het werk zou kunnen. Wat overigens ook zo was aangezien ik een kantoorbaan heb, maar iets meer info was wel welkom geweest.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 11 Aug 2021 14:41

Re: Herstel na operatie

Ik ben paar weken terug tussen de 2 en 3 uurtjes onder narcose geweest en wilde 2 dagen later alweer volledig gaan werken, dat viel ook wat tegen haha..

De week erop was ik extreem moe maar ik denk dat dat ook kwam door m'n vaccinatie dus ik vind het lastig te zeggen. Denk dat je gewoon naar je lichaam moet luisteren en rustig op moet bouwen, anders duurt het alleen maar langer.

Sterkte!
<<

Anoniem320

Bericht 11 Aug 2021 15:51

Re: Herstel na operatie

Oh wat een lange narcose Feline! Heb je geen last van je conditie meer?
<<

Mara

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 216

Geregistreerd: 24 Sep 2020 11:58

Bericht 11 Aug 2021 19:28

Re: Herstel na operatie

Ik heb in het verleden een operatie gehad van 9 uur en heb daar echt maanden last van gehad en zelfs tot een jaar nog dat ik veel gaatjes had en m’n haar uitviel. Narcose is echt troep wat dat betreft.
Enige advies wat ik heb is rustig opbouwen.
💙 2016
💙 2020
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 12 Aug 2021 08:36

Re: Herstel na operatie

Volgens mij valt het mee maar ik ben sowieso chronisch ziek en heb ook net vaccinaties gehad dus kan niet met zekerheid zeggen of ik me slecht voel door de narcose.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 12 Aug 2021 18:33

Re: Herstel na operatie

Mara schreef:Ik heb in het verleden een operatie gehad van 9 uur en heb daar echt maanden last van gehad en zelfs tot een jaar nog dat ik veel gaatjes had en m’n haar uitviel. Narcose is echt troep wat dat betreft.
Enige advies wat ik heb is rustig opbouwen.


Gaatjes in je tanden? Haaruitval had ik ook heel erg, maar dat komt niet door de narcose maar doordat je lijf alle energie gebruikt om te genezen en dan heeft je haar gewoon geen prioriteit.

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google Adsense [Bot]