Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vragentopic - Werk en studie

<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 22:09

Bericht 24 Mei 2021 22:00

Re: Stomme vragen topic - Werk en studie

Bij ons valt het ook onder bijzonder verlof.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 24 Mei 2021 22:20

Re: Stomme vragen topic - Werk en studie

Housebird schreef:Vervelend dat je dochter ziek is, hoe laat is die test? Wellicht kan je na de uitslag aan het werk?

Kan je thuis werken? Ik weet niet zeker of dit onder calamiteiten verlof?


De test is om 8.30 uur, maar ik verwacht niet voor woensdagmiddag de uitslag te krijgen. Ik werk in de horeca, dus thuis werken zal helaas niet gaan. Ik dacht ook aan calamiteitenverlof, of zorgverlof oid, maar ik kan er in de cao niks over vinden. Bijzonder verlof wordt wel genoemd, maar dat gaat dan over verlof na overlijden van een naaste.

Scandic, het is niet zo'n groot bedrijf, ik denk dat HR in dit geval de vrouw van mijn werkgever is en dat hij het haar uit zal laten zoeken.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 24 Mei 2021 22:39

Re: Stomme vragen topic - Werk en studie

Giselle, ik zou zeggen dat dit onder het zogenaamde calamiteitenverlof valt, ook bekend in de horeca: https://www.khn.nl/veelgestelde-vragen/ ... itenverlof

Daarmee kost het je geen verlof, je werkgever zal gewoon loon moeten doorbetalen.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 24 Mei 2021 22:40

Re: Stomme vragen topic - Werk en studie

Ah ja dan snap ik het. Ben je lid van een vakbond? Dan wellicht daar vragen? Of het juridisch loket?
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 25 Mei 2021 09:29

Re: Stomme vragen topic - Werk en studie

Hier staat het heel duidelijk uitgeschreven; https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -en-verlof
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 25 Mei 2021 11:54

Re: Stomme vragen topic - Werk en studie

Oh kijk nou, dat zocht ik dus! Bedankt, Siep!
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 30 Jun 2021 13:30

Re: Vragentopic - Werk en studie

Weet iemand misschien of je bij je huidige baan onbetaald verlof mag opnemen, zodat je ergens anders een tijdelijke functie kan vervullen en als die periode er op zit, ga je weer werken bij je eerste werkgever?

Ik ben wat om mijn heen aan het kijken en kom interessante vacatures tegen die vaak zijn voor zwangerschapsverlof. 3 a 4 maanden. Ik merk dat ik het spannend vind om mijn vaste contract hier voor op te zeggen. Dus ineens bedacht ik me dit.. maar wil dit niet meteen aan mijn werkgever vragen.
Soms denk ik ook doe niet zo voorzichtig waag de kans... maar de actie daarin blijft wat achter..
:heart: :heart: 2011
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 30 Jun 2021 13:33

Re: Vragentopic - Werk en studie

Je mag altijd onbetaald verlof aanvragen, echter hoeft je werkgever dit niet te geven. Afhankelijk van de periode zal de werkgever nl ook vervanging moeten regelen.
Je zal hoe dan ook een/het gesprek aan moeten gaan met je werkgever.

Wat is de reden dat je iets anders zoekt? Zijn er binnen je huidige bedrijf geen mogelijkheden?
30-04-2017
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 30 Jun 2021 14:53

Re: Vragentopic - Werk en studie

Bij ons mag je duurzame inzetbaarheidsuren gebruiken om eens buiten de deur te kijken. Zo zou ik een soort stage bij een ander bedrijf kunnen doen als ik dat zou willen. Staat zoiets niet in jouw coa toevallig?
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 30 Jun 2021 18:02

Re: Vragentopic - Werk en studie

Kees ik werk echt al jaaaaaren bij dezelfde organisatie. Allerlei functies gehad. En ik heb nu ook twee functies. Een vind ik heel leuk de ander echt al 2 jaar niet. Ik wil dus eigenlijk een andere functie voor een klein aantal
Uur zodat ik de leuke functie kan behouden.
Maar een klein contract is niet heel makkelijk te vinden en wat ik vind is dus eigenlijk allemaal tijdelijk.
Binnen mijn organisatie is niks leuks daar wacht ik al 2 jaar op :-)

Char ik ga de cao er eens bij pakken. Dankje.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem325

Bericht 20 Jul 2021 13:07

Re: Vragentopic - Werk en studie

Voor de meiden in het onderwijs, zijn jullie ook zo gestrest de laatste week/weken van het schooljaar? Mijn vriend is echt zo kortaf en chagrijnig en zo, het is echt even niet leuk hier. Hij heeft het druk en dat snap ik, maar hoe hij erop reageert lijkt me ook niet helemaal oke.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 20 Jul 2021 14:33

Re: Vragentopic - Werk en studie

Auxo schreef:Voor de meiden in het onderwijs, zijn jullie ook zo gestrest de laatste week/weken van het schooljaar? Mijn vriend is echt zo kortaf en chagrijnig en zo, het is echt even niet leuk hier. Hij heeft het druk en dat snap ik, maar hoe hij erop reageert lijkt me ook niet helemaal oke.

Ik merk vooral dat ik last heb van de onduidelijkheid hier op het werk. Vandaag ook een dag dat we alleen rapport vergadering hebben en verder is het zelf invullen. Ik word daar zelf gewoon onrustig van.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem313

Bericht 20 Jul 2021 16:10

Re: Vragentopic - Werk en studie

Wat vindt jij daar onduidelijk aan Silly?

Auxo, ik ben zelf geen docent maar veel van mijn collega’s wel en herken het hoge stressniveau. Alles MOET af en als je 1 x met je ogen knippert is het nieuwe jaar alweer begonnen. En wat bij ons ook speelt is dat onzeker is hoe het komende jaar er Coronatechnisch uit gaat zien.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6198

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 20 Jul 2021 16:30

Re: Vragentopic - Werk en studie

Ik herken het heel erg bij m'n moeder en in mindere mate bij m'n zusje ook wel Auxo. M'n moeder haar regelmatige gestress heeft me er van overtuigd dan ik niet voor de klas wil 🙄.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3087

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 20 Jul 2021 17:01

Re: Vragentopic - Werk en studie

Mijn vriend werkt ook in het onderwijs. Hij staat niet voor de klas maar is altijd chagrijnig aan het einde van het schooljaar. In al die jaren is het nog steeds niet gelukt om dat te voorkomen.
<<

Anoniem325

Bericht 20 Jul 2021 17:28

Re: Vragentopic - Werk en studie

Oke het is dus wel iets herkenbaars. Hoop dat het snel vrijdag is, dan heeft hij vakantie. Ik merk dat het dit jaar erger is dan anders, grotendeels door het gekke jaar ivm Corona. Hij is echt geen leuk mens nu.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6198

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 20 Jul 2021 18:16

Re: Vragentopic - Werk en studie

Plus hij heeft het thuis nu ook wel wat drukker ;)
<<

Anoniem325

Bericht 20 Jul 2021 18:19

Re: Vragentopic - Werk en studie

Nou daar zit ook een beetje mijn 'probleem', want hij is bijna alleen maar met z'n werk bezig. Al best wat discussies over gehad helaas. Maar daar komen we wel uit, voordat daar allemaal oordelen over komen.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 20 Jul 2021 23:16

Re: Vragentopic - Werk en studie

Caulfield schreef:Wat vindt jij daar onduidelijk aan Silly?


Dat we vandaag misschien een plenaire bijeenkomst hadden, of misschien een BTO bijeenkomst of misschien nog iets anders. Gewoon geen duidelijke agenda voor de laatste week. Dat is gewoon niet handig.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4411

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 21 Jul 2021 11:11

Re: Vragentopic - Werk en studie

Hier ook een docent en het einde van het schooljaar is ook stressvol. Er komt ineens vanalles naar boven wat nog snel gefixt moet worden. Zo heb ik bijvoorbeeld de uren verdeeld voor komend schooljaar. Alleen hebben we nu net de overgangsvergaderingen gehad en er komen ineens twee klassen bij. Dat past niet zomaar, dus de puzzel kan weer opnieuw. Leerlingen die het er niet mee eens zijn dat ze blijven zitten, dus gesprekken met ouders en misschien nog een revisie vergadering. En hiervoor de laatste toetsweek, waarvan de toetsen meteen de dag erna nagekeken moeten zijn. Beetje jammer als je dan twee klassen hebt die op die laatste dag pas de toets van jouw vak maken en je dan gedwongen wordt op je vrije dag naar school te rijden om de toetsen op te halen en je avond daaraan kwijt bent. En dan nog niet klaar bent...
december 2016
juli 2019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Jul 2021 20:17

Re: Vragentopic - Werk en studie

Beetje een gekke vraag maar hier zitten meerdere leerkrachten. Worden jullie geacht zelf materiaal te kopen voor je klaslokaal of wordt dit vanuit de school vergoed? Denk aan leesboekjes, stiften, stickers etc.

Ik moest er aan denken omdat ik meerdere van m'n Amerikaanse vrienden die leerkracht zijn, weer zoals elk jaar een oproep zag doen voor 'Clear the List', waarbij je een donatie kunt doen zodat ze niet zelf al die dingen uit hun eigen portemonnee hoeven te betalen. In Amerika is dat dus schijnbaar veelal gewoonlijk, dat de school daar niet aan bijdraagt maar dat de docent dat zelf allemaal betaalt. En dat vond ik zwaar belachelijk klinken maar realiseerde me dat ik niet wist hoe dat hier ging. Althans, toen ik zelf docent was kocht ik wel eens wat als ik iets specifieks wilde, maar het merendeel, de basis, was gewoon van school en dat vond ik heel vanzelfsprekend. Hoe zit dat bij jullie?
Let's discover the world together.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 21 Jul 2021 21:16

Re: Vragentopic - Werk en studie

Marin schreef:Beetje een gekke vraag maar hier zitten meerdere leerkrachten. Worden jullie geacht zelf materiaal te kopen voor je klaslokaal of wordt dit vanuit de school vergoed? Denk aan leesboekjes, stiften, stickers etc.

Ik moest er aan denken omdat ik meerdere van m'n Amerikaanse vrienden die leerkracht zijn, weer zoals elk jaar een oproep zag doen voor 'Clear the List', waarbij je een donatie kunt doen zodat ze niet zelf al die dingen uit hun eigen portemonnee hoeven te betalen. In Amerika is dat dus schijnbaar veelal gewoonlijk, dat de school daar niet aan bijdraagt maar dat de docent dat zelf allemaal betaalt. En dat vond ik zwaar belachelijk klinken maar realiseerde me dat ik niet wist hoe dat hier ging. Althans, toen ik zelf docent was kocht ik wel eens wat als ik iets specifieks wilde, maar het merendeel, de basis, was gewoon van school en dat vond ik heel vanzelfsprekend. Hoe zit dat bij jullie?



Dat is heel wisselend hoe veel je via school kunt regelen. Als ik mijn huidige werkplek bekijk: stickers, stiften, potloden en tot op zekere hoogte thema materiaal kunnen we bestellen van school. En dan zijn er soms collega’s die zelf materiaal meenemen, al dan niet kostenloos.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 08 Aug 2021 23:07

Re: Vragentopic - Werk en studie

Ik neem wel eens wat mee naar school van de action bijvoorbeeld. Heb daar dan niet altijd een bonnetje van om te declareren. Als ik dat wel heb kan dan gewoon.
⁠♡♡♡
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 09 Aug 2021 06:47

Re: Vragentopic - Werk en studie

Volgens mij krijgen ze ook heel veel van ouders, althans bij ons. Alle kinderen kregen een keer een hoepel van een bedrijf in buizen, rest behang wordt gebruikt voor knutselen en ze kunnen nog jaren meten met de hoeveelheid papieren meetlatjes die ik eens overhad 😂
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem323

Bericht 03 Nov 2021 07:16

Re: Vragentopic - Werk en studie

Ik had een discussie met een vriendin. Misschien is hier iemand die dat weet?
Stel je bent 15 jaar geleden afgestudeerd aan de pabo en je werkt al 10 jaar niet meer in het onderwijs.
Ben je dan nog steeds bevoegd om les te geven?
Mij lijkt van niet maar krijg het niet gevonden.
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers