Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vouwwagen

<<

Anoniem319

Bericht 08 Aug 2021 12:31

Re: Vouwwagen

Ik up dit topic even, voorlopig is het nog niet aan de orde (want auto zonder trekhaak & daarnaast andere prioriteiten) maar als we over een aantal jaar een andere auto hebben, dan lijkt het me misschien ook wel tof om een vouwwagen aan te schaffen. Ik ben nooit zo van het kamperen geweest, leek me vreselijk, dat gehannes met tent opzetten, elektriciteit, lekkende tenten met slecht weer, met je wc-rol onder de arm naar het campingtoilet etc etc, maar ik begin denk ik toch een beetje de charme van kamperen in te zien. Maar dan wel met een vouwwagen, lijkt me toch iets relaxter. Vriend vind kamperen dan weer wel tof maar loopt nog niet zo warm voor een vouwwagen, maar kan niet helemaal goed onderbouwen waarom (maar wordt eigenlijk ook wel steeds enthousiaster). Ik weet verder eigenlijk niet zo goed wat ik met de up van dit topic wil haha, ik denk dat ik het vooral leuk vind om tips en ervaringen te lezen, een beetje genieten van voorpret zolang we nog niets kunnen/willen aanschaffen.

Zou een wouwwagen mét keuken echt een must zijn, of zou je je eigenlijk prima kunnen redden met een skottelbraai en eventueel een los gaspitje? En wat zijn dingen die je nog meer aan zou moeten schaffen? Ben echt compleet bleu op kampeergebied...
<<

Anoniem331

Bericht 08 Aug 2021 12:33

Re: Vouwwagen

Ik heb een vouwwagen met keuken maar kook altijd op de skottel.
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:38

Bericht 08 Aug 2021 12:40

Re: Vouwwagen

Wij hadden een vouwwagen met keuken, ik kookte daar geregeld op omdat je dan 3 pitten hebt. Je hebt dan vaak ook een wasbakje en dmv een pompje kun je daar stromend water in maken. Ook kon ik daar een heleboel in opbergen, maar dat kun je met een los (keuken) kastje ook. Als je geen zin hebt in gedoe met tent opzetten zou ik kijken naar een 123 systeem. Wat ik een must vond was een plasemmer (of een los chemisch toiletje) voor de nachten.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 08 Aug 2021 12:43

Re: Vouwwagen

Ik heb geen vouwwagen maar een kleine caravan met voortent. Er zit een keukentje in de caravan en als het goed is zou alles daarin moeten werken, maar ik heb het nog nooit gebruikt. Ik kook altijd op een gaskooktoestel met gasfles. Zowel buiten als in de voortent. Ik zou een keukentje dus geen must vinden. En ik zie nu bij mijn campingburen dat ze werkelijk alles op de skottel maken, gaat ook prima.

En ook het kraantje in mijn keuken gebruik ik niet, ik heb zo'n grote jerrycan met kraantje eraan en dat gaat ook prima.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2391

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 08 Aug 2021 13:20

Re: Vouwwagen

Ik vind de vaste keuken wel een must, vooral met kleine kinderen. Die van ons staat onder de luifel, dus lekker buiten maar wel droog.
Fijne werkhoogte en stabiel. Geen kinderen die er bij kunnen komen.
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2391

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 08 Aug 2021 13:28

Re: Vouwwagen

Afbeelding
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2391

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 08 Aug 2021 13:29

Re: Vouwwagen

Afbeelding
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2391

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 08 Aug 2021 13:32

Re: Vouwwagen

Wij zijn voor het eerst op vakantie geweest met de vouwwagen ♡
Geen Kyte, maar een tweedehands Cocoon. Het is ontzettend goed bevallen!
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 08 Aug 2021 14:07

Re: Vouwwagen

Wat ziet het er bij jullie ontzettend leuk uit Blue Phone, echt heel erg tof!

Oja, nog even een toevoeging, ik heb wel een camping keukenkastje waar mijn gastoestel op staat. Wel zo handig qua werkhoogte en er kunnen inderdaad geen kleine kinderen bij (hier niet meer zo van toepassing). Ik zie ook mensen die hun kooktoestel of gaspitje gewoon op de grond hebben, maar dat lijkt me ontzettend onhandig werken.
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 795

Geregistreerd: 29 Jul 2016 13:50

Bericht 08 Aug 2021 16:01

Re: Vouwwagen

Wij hebben dit jaar voor het eerst een skottelbraai gekocht en meegenomen op vakantie en dat is uitstekend bevallen. We hebben een vrij luxe keuken op onze vouwwagen zitten (ook een Holtkamper, maar dan de Cocoon Aero) en dat bevalt prima, maar met een groot gezin is het op een skottelbraai toch wel lekker koken. Op de gaspitjes van de keuken past niet goed een grote wok samen met een pan voor rijst of pasta, en ik had zin om gewoon echt lekker te koken op de camping.

Ik sluit niet uit dat wij over een jaar/twee jaar toch een Holtkamper Kyte gaan kopen.

Maple, ik ben al ik geen jaren op een camping geweest waar je met je wc-rolletje over de camping moet lopen. Laatste keer was op een camping toen ik 16 was, dus al bijna 20 jaar geleden.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2391

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 08 Aug 2021 16:51

Re: Vouwwagen

Wij hebben deze zomer 2 weken op staatsbosbeheer campings gestaan en daar moet je nog wel met je wcrol over de camping 😆
Verder kom ik het ook niet meer tegen idd
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 08 Aug 2021 17:58

Re: Vouwwagen

Een kyte 😍

Wij hadden vorig jaar bijna een Aart kok gekocht. Erg vergelijkbaar met holtkamper vind ik maar net wat betaalbaarder. En zo mooi ook! We werden toen afgeschrikt door de afmetingen van de tent plaats die je minimaal moest hebben (50m2) terwijl wij juist graag in de middle of nowhere of een leuk beschut plekje staan. Maar blijft fantastisch zo’n ding!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
Vorige

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers