Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dikke voeten

<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 31 Jul 2021 14:22

Dikke voeten

Het valt me al langere tijd op dat ik zoveel vocht vasthoud in m’n enkels. Afgelopen week dus ook daarvoor naar de huisarts geweest (in de ochtend) en ze vond ze niet schrikbarend dik dus ik kon weer gaan.
Ze heeft me ook niet verder onderzocht of doorgevraagd en achteraf toen ik thuis was dacht ik, Hmm ook wel bijzonder.

Ik had ook geen foto’s van hoe ze er in de loop van de dag uitzien dus heb inmiddels foto’s gemaakt en ga maandag nog maar eens bellen of ik langs mag komen.

Het is niet zozeer dat ik me direct zorgen maak maar er moet toch een reden zijn waarom ze zo dik zijn en ik vocht vasthoud.

Ik drink 2,5-3 liter water per dag en ben nu aan het bijhouden of ik wel genoeg plas.

Iemand dit ook al eens gehad?

Ze zei overigens wel, er is niks aan te doen, de enige oplossing zou steunkousen zijn.
<<

Anoniem319

Bericht 31 Jul 2021 14:26

Re: Dikke voeten

Misschien een open deur, maar kan het zijn dat je te zout eet?
<<

Tauriel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 466

Geregistreerd: 17 Jun 2021 13:23

Bericht 31 Jul 2021 15:09

Re: Dikke voeten

Op tv was laatst te zien dat dikke enkels misschien kan duiden op hartproblemen. Raar dat ze het niet verder heeft onderzocht.
“Smile and wave, boys. Smile and wave…"
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 31 Jul 2021 16:47

Re: Dikke voeten

Heb je een zittend beroep? Of juist hele dag staan? Beide kunnen dikke enkels geven, omdat je je kuit spieren dan niet gebruikt.

Overigens als je echte steunkousen (therapeutisch elastische kousen) zou willen, die kunnen alleen aangemeten worden op benen waar geen vocht in zit.
Als je een putje er in kan drukken, zit er vocht in.

Eventueel kan je reiskousen kopen in klasse 1, zou alleen niet voor Stox gaan, want die hebben een drukklasse 2 en die gaan op enkel schoenmaat en kuitmaat, terwijl bij een drukklasse 2, die normaal aangemeten moeten worden, de enkelomvang het belangrijkste is.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 31 Jul 2021 17:26

Re: Dikke voeten

Maple schreef:Misschien een open deur, maar kan het zijn dat je te zout eet?


Nee volgens mij niet. Ik eet geen drop, gebruik geen zout bij m’n eten.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 31 Jul 2021 17:27

Re: Dikke voeten

Tauriel schreef:Op tv was laatst te zien dat dikke enkels misschien kan duiden op hartproblemen. Raar dat ze het niet verder heeft onderzocht.


Ja ik ook, dat was eigenlijk wel ook een reden waarom ik naar de huisarts ben gegaan. Maar omdat zij al meteen zei dat ze zich niet direct zorgen maakte heb ik dat ook niet aangekaart.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 31 Jul 2021 17:28

Re: Dikke voeten

Sawadee schreef:Heb je een zittend beroep? Of juist hele dag staan? Beide kunnen dikke enkels geven, omdat je je kuit spieren dan niet gebruikt.

Overigens als je echte steunkousen (therapeutisch elastische kousen) zou willen, die kunnen alleen aangemeten worden op benen waar geen vocht in zit.
Als je een putje er in kan drukken, zit er vocht in.

Eventueel kan je reiskousen kopen in klasse 1, zou alleen niet voor Stox gaan, want die hebben een drukklasse 2 en die gaan op enkel schoenmaat en kuitmaat, terwijl bij een drukklasse 2, die normaal aangemeten moeten worden, de enkelomvang het belangrijkste is.


Momenteel werk ik niet maar zit niet een hele dag maar loop ook niet de hele dag.
<<

Tauriel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 466

Geregistreerd: 17 Jun 2021 13:23

Bericht 01 Aug 2021 20:30

Re: Dikke voeten

Goed dat je daar ook aan denkt. Succes morgen, zeker weer een afspraak maken.
“Smile and wave, boys. Smile and wave…"
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 03 Aug 2021 20:38

Re: Dikke voeten

Ik heb morgenmiddag weer een afspraak. Heb inmiddels ook foto’s gemaakt van hoe m’n enkels er ‘s avonds uit zien dus ben benieuwd.
<<

Tauriel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 466

Geregistreerd: 17 Jun 2021 13:23

Bericht 04 Aug 2021 14:50

Re: Dikke voeten

Hoe is het gegaan ShallY?
“Smile and wave, boys. Smile and wave…"
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 04 Aug 2021 20:32

Re: Dikke voeten

Nou kreeg even een andere wending.
Ik had eigenlijk ‘s middags een afspraak maar heb vanmorgen al de huisarts gebeld of ik eerder mocht want vannacht begon mijn hart telkens over te slaan en ik kreeg m’n ademhaling niet goed.. kon niet goed en diep inademen.

Dus kindjes gelukkig weg kunnen brengen en naar de huisarts gegaan. Daar kreeg ik zo’n meter op m’n vinger en was inderdaad te zien dat m’n hartslag heel snel ging. Ook de foto’s van m’n voeten laten zien en ze vond ze toch wel dik eruit zien.
Dus moest voor een hartfilmpje naar het ziekenhuis en bloedprikken voor hart enzymen (of zoiets) want daaruit zou ze ook kunnen zien of er iets aan m’n hart is waardoor ik dikke voeten heb.

Hartfilmpje was goed en morgen weet ik de uitslag van het bloedprikken.
Mocht daar niks uit komen (hopelijk) wilt de huisarts me toch weer terug sturen naar de cardioloog en dat ik dan zo’n kastje krijg die mijn hartslag gaat monitoren.

Maar daar hoor ik morgen meer over.
<<

Tauriel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 466

Geregistreerd: 17 Jun 2021 13:23

Bericht 05 Aug 2021 13:10

Re: Dikke voeten

Fijn ShallY dat ze het nu serieuzer nemen. Sterkte ermee.
“Smile and wave, boys. Smile and wave…"
<<

Anoniem315

Bericht 05 Aug 2021 20:26

Re: Dikke voeten

Wat spannend Shally. Sterkte er mee!

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers