Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe groot is jouw koffer?

<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 03 Aug 2021 21:02

Hoe groot is jouw koffer?

Vertel! Ik ben een koffer aan het uitzoeken maar ik vind het echt heel lastig inschatten hoeveel volume ik wil hebben. Wat voor koffer hebben jullie en wat zijn de afmetingen/gewicht/inhoud en nog tips of tricks?
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 03 Aug 2021 21:08

Re: Hoe groot is jouw koffer?

Wij hebben een M. Volgens mij zijn dat vergelijkbare maten. We hebben deze maat omdat we vaak een auto huren op vakantie, en het vaak (niet altijd, dus altijd checken) lukt om twee van zulke koffers in de kofferbak te doen.
We hebben met ieder een koffer een maand door de VS gereisd. Maar ook 16 dagen Zweden gedaan of 8 dagen Griekenland. Altijd zitten D vol. Ik pak in naar de ruimte die ik heb. Dat was naar de VS een hele strakke lijst. Maar paste wel.

We hebben twee hardcase koffers, een van princess en een van samsonite. Allebei prima. Hier is een een aanrader om vier wieltjes eronder te hebben. De princess heeft een rits in hem te sluiten, de samsonite klepjes. Beide prima.

Een tip is een opvallend koffer, waardoor je hem snel herkent op de band. Wij laten ze opvallen door de bagagebanden die we er omheen sjorren.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 03 Aug 2021 21:28

Re: Hoe groot is jouw koffer?

Het is heel erg, maar ik heb verschillende koffers:

Een Eastpak Tranverse L, die gebruik ik voor groepsreizen omdat het dan niet wenselijk is om een hardcase te hebben ivm de ruimte.

Een harde American tourister die redelijk groot is. Nadeel van deze koffer is dat hij twee wielen heeft en daardoor nogal zwaar is met vervoeren.

Een harde, medium koffer van Samsonite die ik altijd gebruikte voor zakenreizen en korte vakanties. Hier past minder in, maar is erg handig te vervoeren door het formaat en de vier wielen er onder.

Ik denk dat het ideale formaat koffer afhankelijk is van hoe goed je het principe 'travel light' hanteert en wat je gemiddelde vakantieduur is.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 03 Aug 2021 21:33

Re: Hoe groot is jouw koffer?

Ik heb de grootste maat, gekocht toen ik nog rustig 25 kg zooi mee sleepte op vakantie. Naar Bonaire hebben wij alleen die koffer en 2 kleine handbagagekoffers meegenomen met zijn 3’en en dat wilde makkelijk.

Wat ik als advies zou geven is ga voor een koffer met 4 wielen aan de onderkant zodat je niet hoeft te tillen als je met de koffer rijd. En idd zorg dat hij opvalt. Al valt mijn felblauwe koffer inmiddels niet meer heel erg op.

Wat ook een tip is laat de code gewoon op 0000 die sloten stellen echt niets voor. Je zet er een haarborstel onder en je wipt hem open. Met een harde knal zit hij weer dicht. Ooit een net verkeerde code ingesteld en er toen achter gekomen dat dit zo kan. Als ze de koffer willen openen krijgen ze hem toch wel open.
2015 💙
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 04 Aug 2021 06:05

Re: Hoe groot is jouw koffer?

Het ligt een beetje aan je doel van reizen.

Ik gebruik het meest een handbagage koffertje. Daar past voor mijzelf genoeg in voor 2 weken vakantie. De laatste vliegvakantie als gezin hadden we één grote koffer met zijn drieën en één handbagage koffer.

Dus ik heb een grote koffer, die is oud en zwaar. Tip van minx vind ik heel goed: op vier wieltjes te rollen. En kies een lichte koffer uit!

En ik heb een handbagage koffertje. Die is licht en kan op vier wieltjes.

En ik heb een rugzak. Die vind ik ook fijn te gebruiken. Ook met kids, want handen vrij.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Aug 2021 07:02

Re: Hoe groot is jouw koffer?

Ik heb volgens mij een Samsonite Spinner en ik denk een L van 75 cm. Ik vind het een ideale koffer. Vier wielen, dat is toch wel echt chiller dan 2 (ik zei altijd dat me dat niet uitmaakte maar nu ik 't heb vind ik dat toch relaxt), genoeg ruimte.
Let's discover the world together.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 04 Aug 2021 07:13

Re: Hoe groot is jouw koffer?

4 wielen idd en een opvallende print, niet kleur. Ik heb een witte koffer met vlinders er op en ben die echt nog nooit tegengekomen.

Ik heb een niet al te grote koffer, een M denk ik. Wij reizen met z'n 3en met handbagagekoffer, 2 handbagage tassen en 1 koffer als we een weekje naar de zon gaan.
30-04-2017
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 04 Aug 2021 07:27

Re: Hoe groot is jouw koffer?

Oh ja sorry, het ging me echt vooral om de afmetingen en het volume. Ik heb inderdaad al besloten dat ik wel een hard case wil en inderdaad 4 wieltjes.

En kleur/print had ik ook al bedacht inderdaad al vind ik dat vaak prima te doen als je een beetje een opvallende kofferband hebt.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 04 Aug 2021 07:30

Re: Hoe groot is jouw koffer?

Marin schreef:Ik heb volgens mij een Samsonite Spinner en ik denk een L van 75 cm. Ik vind het een ideale koffer. Vier wielen, dat is toch wel echt chiller dan 2 (ik zei altijd dat me dat niet uitmaakte maar nu ik 't heb vind ik dat toch relaxt), genoeg ruimte.


Welke heb jij en hoeveel inhoud heeft ie?

Ik twijfel met name tussen enerzijds genoeg ruimte hebben voor dat extra paar schoenen en anderzijds weer te groot = snel te zwaar als je hem ook vol stopt.
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 13:43

Bericht 04 Aug 2021 07:33

Re: Hoe groot is jouw koffer?

Mijn koffer is niet zo heel groot, ik denk ook een M. Meestal mag bagage 20-23 kilo wegen en als ik mijn koffer goed vol doe, kom ik meestal rond de 20 kilo uit. Dan hoeft ie dus ook niet groter, want dan zou ik moeten bijbetalen.
Overigens zijn we laatst 10 dagen naar Malta geweest met alleen handbagage en dat ging ook prima. En bij vakanties zonder huurauto kies ik vaker voor mijn backpack omdat ik dat fijner vind als ik met openbaar vervoer reis. Mijn koffer gebruik ik dus eigenlijk niet zo heel veel, max 1 keer per jaar bij een langere vakantie met huurauto en dan deel ik mijn koffer met mijn vriend.
<<

ChiQ

Bericht 04 Aug 2021 07:42

Re: Hoe groot is jouw koffer?

Ik heb Rimowa koffers. Dat zijn die grote aluminium kisten. Niet kapot te krijgen. We hebben 2 een na grootste en 1 slag kleiner voor mijn zoon! Investering hoor, maar heel blij mee.

Deze:

https://www.rimowa.com/nl/nl/luggage/co ... 63004.html
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Aug 2021 07:53

Re: Hoe groot is jouw koffer?

Whatever schreef:
Marin schreef:Ik heb volgens mij een Samsonite Spinner en ik denk een L van 75 cm. Ik vind het een ideale koffer. Vier wielen, dat is toch wel echt chiller dan 2 (ik zei altijd dat me dat niet uitmaakte maar nu ik 't heb vind ik dat toch relaxt), genoeg ruimte.


Welke heb jij en hoeveel inhoud heeft ie?

Ik twijfel met name tussen enerzijds genoeg ruimte hebben voor dat extra paar schoenen en anderzijds weer te groot = snel te zwaar als je hem ook vol stopt.


Ja dat weet ik dus niet precies. Hij ligt hier en ben zelfs gaan kijken voor je maar kan nergens een labeltje met info ofzo vinden. Dus ik denk die van 75 cm hoog (zag bij cool blue een overzichtje). Hoeveel liter precies durf ik niet te zeggen. De exacte is niet meer te krijgen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem320

Bericht 04 Aug 2021 08:27

Re: Hoe groot is jouw koffer?

Ik heb m'n koffer alleen gebruikt tijdens verhuizen. Ik vind een koffer al snel te zwaar om de trap op en af te dragen. Ik gebruik altijd m'n backpack van 65L, daar past alles in wat ik nodig heb. Ook als ik naar verschillende weertypes ga. Lekker makkelijk op je rug dan heb je je handen vrij om andere dingen te doen.
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 07:54

Bericht 04 Aug 2021 09:29

Re: Hoe groot is jouw koffer?

Geen koffer hier..ik heb een hele oude,grote legertas..
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:07

Bericht 04 Aug 2021 11:43

Re: Hoe groot is jouw koffer?

Beiden eentje van SuitSuit en dan de grootste maat L.
Is 75 cm hoog.
<<

Palmyra

Noob

Berichten: 238

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 04 Aug 2021 18:00

Re: Hoe groot is jouw koffer?

Heb ook een tranverz L van Eastpack. Helemaal perfect voor groepsreizen maar ook voor andere reizen. Je kunt door de banden aan de zijkant de tas ook minder dik makende door de twee compartimenten kun je de schone kleren makkelijk scheiden van de vieze.
A negative mind will never give you a positive life.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 04 Aug 2021 19:29

Re: Hoe groot is jouw koffer?

Thanks meiden! Ik heb deze besteld:

https://www.samsonite.nl/magnum-spinner ... -2238.html

Ik twijfelde tussen een maat M en L en qua volume, maar heb naar aanleiding van jullie reacties toch een L besteld. Helemaal blij mee. Als ik echt met incheck bagage reis, vind ik het ook wel fijn om echt de ruimte te hebben. En in 2019 was ik ook blij dat ik mijn 3 flessen rum mee terug kon nemen uit Cuba. :smile:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Aug 2021 20:35

Re: Hoe groot is jouw koffer?

Nice! Ga je hopelijk veel plezier van hebben.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem325

Bericht 05 Aug 2021 09:16

Re: Hoe groot is jouw koffer?

Ik heb een kleine trolley en een maat M. De kleine voor stedentrips van een paar dagen of een weekend weg, de grotere voor de langere vakanties. Of als mijn vriend en ik samen een weekend weg gaan, doen we alles daarin en hebben we maar 1 koffer. Tot nu toe meer dan genoeg voor mij/ons. Langste wat ik weg ben geweest is 14 dagen, een zomervakantie, dus wel minder kleding dan als je 14 dagen in de winter gaat.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers