Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke woonwinkel?

<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2354

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 01 Aug 2021 22:42

Welke woonwinkel?

We zijn op zoek naar een goede woonwinkel met kwalitatief goede meubels, maar niet voor de hoofdprijs. We zijn van de week bij Pronto Wonen geweest, qua accessoires vonden we het heel leuk, maar de meubels waren het allemaal gewoon niet. Online heb ik al het een en ander bekeken, maar ik wil meubels toch in het echt zien voor ik ze koop. Dus is mijn vraag welke woonwinkel jullie zouden aanraden?
<<

Anoniem322

Bericht 01 Aug 2021 22:45

Re: Welke woonwinkel?

Ik weet niet wat voor meubels je zoekt maar ik vind de Troubadour in Amstelveen een mooie winkel.

Daarnaast hoor ik ook veel enthousiaste verhalen over Zitmaxx.
Ben er ooit een keer geweest (voor Corona) en het was toen vreselijk druk dus snel weer weggegaan.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 01 Aug 2021 22:54

Re: Welke woonwinkel?

Zitmaxx hebben wij ook onze bank en stoelen gekocht veel keuze maar niet echt in de buurt van waar jullie gaan wonen. Wij waren er toen op zaterdag ‘s ochtends vlak na opening.

Een winkel waar ik regelmatig kom is boer in Staphorst. Die winkel is echt enorm groot en als je zou willen zou je daar letterlijk je hele huis en tuin bij elkaar kunnen winkelen. Alleen bedden hebben ze geloof ik niet.

Verder lees ik mee want ik krijg het plaatje niet kloppend voor onze nieuwe woonkamer. Mijn Ikea besta wat ik echt een mooie kast vind gaat echt niet passen in de nieuwe woonkamer.
2015 💙
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 01 Aug 2021 23:09

Re: Welke woonwinkel?

Ik ben vooral erg fan van Loods 5 en Eijerkamp, maar echt goedkoop zijn die niet. Ik zie ook wel eens leuke dingen bij Jysk, bijv. kastjes. Karwei heeft ook wel leuke meubels, vaak van het merk Woood. Wordt online verkocht bij Basiclabel dus daar zou je ook kunnen kijken.
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 01 Aug 2021 23:17

Re: Welke woonwinkel?

Profijtmeubel! Ik geloof zelfs dat het bij pronto hoort, alleen net wat minder klassiek dan pronto
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 02 Aug 2021 04:06

Re: Welke woonwinkel?

Ik ben fan van Kapenga (Buitenpost), is overigens dezelfde eigenaar als Homecenter Wolvega. Effectief verkopen ze in beide winkels hetzelfde, maar in Buitenpost staan alle merken meer door elkaar en in Homecenter heb je per merk een shop.

Meubels die we hebben zijn veelal van Henders&Hazel of Xooon (check de website!). Dit is kwalitatief beter dan Pronto (massief materiaal ipv fineer bijvoorbeeld).
08/2018
05/2021
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 02 Aug 2021 06:38

Re: Welke woonwinkel?

Boer Staphorst vind ik een echte aanrader. Als ik niet alles van IKEA zou kopen, had ik het daar gekocht.
R. 2013
D. 2016
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 02 Aug 2021 07:50

Re: Welke woonwinkel?

Ik dacht nog aan Meubelpartner, zie dat het nu Sohome heet. Ze hebben een concept store in Barneveld. Moderne meubels van leuke merken, volgens mij ook wel in de stijl die jullie zoeken.
❤ 7 juni 2018
<<

Linvi

Bericht 02 Aug 2021 08:48

Re: Welke woonwinkel?

Huus!! Ontzettend leuk vind ik!

En ik vind pronto en profijt erg leuk!
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1640

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 02 Aug 2021 09:30

Re: Welke woonwinkel?

Wij zijn bij Poortvliet voor bijna ons hele huis destijds goed geslaagd. Ze hebben daar voor verschillende prijsklasses wat (niet boven kijken, dat is enorm modern en duur). Ik vind het echt een aanrader want ze hebben echt heel veel keus. Van woon tot slaapkamers. Ik lijk wel een influencer zo :smile:
<<

loura

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 658

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 02 Aug 2021 10:12

Re: Welke woonwinkel?

Scandic schreef:Ik ben vooral erg fan van Loods 5 en Eijerkamp, maar echt goedkoop zijn die niet. Ik zie ook wel eens leuke dingen bij Jysk, bijv. kastjes. Karwei heeft ook wel leuke meubels, vaak van het merk Woood. Wordt online verkocht bij Basiclabel dus daar zou je ook kunnen kijken.


Helemaal mee eens, ik wil Giga meubel nog toevoegen. Kwantum heeft ook vaak leuke accessoires.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2354

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 02 Aug 2021 10:44

Re: Welke woonwinkel?

loura schreef:Helemaal mee eens, ik wil Giga meubel nog toevoegen. Kwantum heeft ook vaak leuke accessoires.


Ja eens, Kwantum heeft zeker leuke accessoires!

Linvi schreef:Huus!! Ontzettend leuk vind ik!

En ik vind pronto en profijt erg leuk!


Huus is ook onwijs leuk inderdaad, heb er nu een mooie bank gezien en toffe boekenkast. Fysieke winkel zit ook niet gek ver van onze nieuwe woonplaats, dus dat is mooi. Kunnen we daar eens gaan kijken.

Bliss schreef:Ik dacht nog aan Meubelpartner, zie dat het nu Sohome heet. Ze hebben een concept store in Barneveld. Moderne meubels van leuke merken, volgens mij ook wel in de stijl die jullie zoeken.


Oeh dit is ook een leuke winkel! Volgens mij hebben we nog wat woonwinkels te bezoeken, haha. Zal mijn man leuk vinden :smile:
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 02 Aug 2021 11:00

Re: Welke woonwinkel?

Giga Meubel is vergelijkbaar met Sohome volgens mij, veel dezelfde merken. Dus misschien scheelt dat weer één ritje. 😬
❤ 7 juni 2018
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2354

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 02 Aug 2021 11:14

Re: Welke woonwinkel?

Scandic schreef:Ik ben vooral erg fan van Loods 5 en Eijerkamp, maar echt goedkoop zijn die niet. Ik zie ook wel eens leuke dingen bij Jysk, bijv. kastjes. Karwei heeft ook wel leuke meubels, vaak van het merk Woood. Wordt online verkocht bij Basiclabel dus daar zou je ook kunnen kijken.


Loods 5 en Eijkerkamp zijn geweldig :love: maar inderdaad net even boven ons budget. Karwei is leuk inderdaad en in de buurt, zet ik op het lijstje.

Spencer schreef:Boer Staphorst vind ik een echte aanrader. Als ik niet alles van IKEA zou kopen, had ik het daar gekocht.


Daar komen we praktisch langs onderweg naar onze nieuwe woonplaats. Gaat op het lijstje.

Bliss schreef:Giga Meubel is vergelijkbaar met Sohome volgens mij, veel dezelfde merken. Dus misschien scheelt dat weer één ritje. 😬


Haha, ik zie het inderdaad. Ik kijk even online waar ik meer gevoel bij heb (al zal het niet veel uitmaken gok ik). Dan kies ik gewoon een van die twee om te gaan kijken.
<<

Anoniem335

Bericht 02 Aug 2021 11:26

Re: Welke woonwinkel?

Ik ben erg tevreden met onze Henders en Hazel meubels, gekocht bij een lokale meubelwinkel. Zeker de moeite waard om te kijken waar ze die meubels verkopen bij jullie in de buurt, vaak hebben ze daar ook andere leuke merken zoals Xooon en Coco Maison (hoort weer bij Henders en Hazel).
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 02 Aug 2021 12:12

Re: Welke woonwinkel?

Wij zijn erg goed geslaagd bij Zitmaxx, maar kan inderdaad een stuk rijden zijn. Wij hadden er een dag voor uitgetrokken. Daarnaast ook wat aanvulling van Ikea en VTWonen/Fonq. Accessoires vaak bij Karwei en Kwantum inderdaad.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 920

Geregistreerd: 10 Jan 2019 17:59

Bericht 02 Aug 2021 15:21

Re: Welke woonwinkel?

Wij hebben onze meubels bij Haco gekocht. We zijn er erg tevreden over.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 02 Aug 2021 16:12

Re: Welke woonwinkel?

Profijtmeubelen en Pronto Wonen maken gebruik van dezelfde meubelleveranciers alleen heet hetzelfde woonthema anders in de winkels. Let maar eens goed op. Ik heb bij Pronto namelijk dezelfde korting kunnen kunnen krijgen toen Profijtmeubelen een actie had met 6 stoelen voor de prijs 5. Het mooie was dat het meisje dat de factuur van de filiaalhouder opmaakte tegen de filiaalhouder van Pronto zei: "maar we geven toch geen korting?". Met de folder van Profijtmeubelen in de hand stond ik daar bij de filiaalleider Pronto. Scheelde mij een lang ritje naar een profijtmeubelenvestiging. Hij wilde het overigens niet echt toegeven dat de stoelen van dezelfde leverancier kwamen, maar voor mij wast het over duidelijk. Ze zijn qua prijs niet voor niets nagenoeg gelijkwaardig.
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 724

Geregistreerd: 14 Aug 2019 21:51

Bericht 02 Aug 2021 16:50

Re: Welke woonwinkel?

Goossens!
Maar koop er geen bank, daar hebben wij slechte ervaring mee. Maar onze meubels zijn allemaal bij Goossens vandaan, ze hebben mooi spul, verschillende stijlen en niet de hoofdprijs.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 02 Aug 2021 17:27

Re: Welke woonwinkel?

Loïs schreef:Goossens!
Maar koop er geen bank, daar hebben wij slechte ervaring mee. Maar onze meubels zijn allemaal bij Goossens vandaan, ze hebben mooi spul, verschillende stijlen en niet de hoofdprijs.


Eens, al bevalt onzr bank daarvan wel.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

waterkoker

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 23 Jul 2019 12:11

Bericht 02 Aug 2021 19:33

Re: Welke woonwinkel?

Wij hebben een deel bij Eijerkamp vandaan, we hebben daar een combinatie van een aantal merken kunnen maken en kregen korting op de eetkamerstoelen en een cadeaubon van 100.- euro aan accessoires na de levering. Verder hebben we een deel van Ikea, onze eettafel is inmiddels een 10 jaar oude van Pronto. Je ziet nu wel gebruikerssporen op het blad en hij is wat lichter geworden dan hij was, maar voor de 450.- die hij toendertijd kostte is het een goede tafel.

Mijn ouders wonen in de buurt van Zitmaxx en zij hebben daar een jaar of vijf geleden al hun meubels vervangen. Alles is nog steeds erg netjes en ze zijn er ook goed geholpen, nette levering ook.
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 02 Aug 2021 21:29

Re: Welke woonwinkel?

Wij hebben vandaag onze nieuwe meubels binnen gekregen. Wij zijn geslaagd bij Zitmaxx. Veel keus en alles kan kwa stof en maten. Wel een lange levertijd maar dat is overal.
Ook nog wat kleine meubels gekocht bij Goossens. Die hadden ook veel keus.
Al met al zijn we er erg blij mee.

Bij zitmaxx hebben we toendertijd (in corona) een afspraak gemaakt. Dat was prima en de drukte viel mee. Nu is alles weer normaal open dus geen idee hoe het met de drukte nu is.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9785

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 03 Aug 2021 07:39

Re: Welke woonwinkel?

Hier een bank van goossens en al 7 jaar mega blij mee!

Eetkamerstoelen hebben we bij de Intratuin gescoord, daar hebben ze ook mooie woondingen.

Verder is hier veel gemaakt, dus daarvoor geen tips.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3201

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 03 Aug 2021 07:54

Re: Welke woonwinkel?

Hier een bank van Ikea. We hadden wat eisen aan de bank (waaronder wasbare hoezen) en toen vielen veel winkels al af. De servieskast is ook van Ikea.
De tafel en tv-meubel komen bij een kleine meubelwinkel vandaan. Geen idee hoe die heet.
De salontafel bij Dok2 (fan!). En de stoelen bij Kwantum.

Veel accessoires komen bij mijn man op het werk weg.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 03 Aug 2021 21:07

Re: Welke woonwinkel?

Onze eetkamerstoelen zijn van Henders and Hazel, heel tevreden en levering binnen een maand. We hebben ook nog wat Ikea spul dat we nu langzamerhand vervangen. De tafel is van het merk Vermeer, echt heel blij mee. We hebben barkrukken van Dutchbone. Wij zijn meer van de lokale woonwinkels en geen grote ketens als Pronto.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google [Bot]