Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tips omgeving Venlo

<<

Arizona

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 763

Geregistreerd: 16 Sep 2013 18:39

Bericht 29 Jul 2021 20:58

Tips omgeving Venlo

Wij gaan binnenkort op vakantie en verblijven in de buurt van Venlo.
Hebben jullie leuke tips/uitjes voor een gezin met 2 dochters van 6 jaar en 1,5 jaar?
Ook tips voor restaurants zijn welkom!

2014 - ♥
2019 - ♥
<<

Hugo

Kletskop

Berichten: 875

Geregistreerd: 22 Apr 2021 17:38

Bericht 29 Jul 2021 21:16

Re: Tips omgeving Venlo

Hahaha ja die heb ik wel! Waar zitten jullie? Mag ook via een PB’tje hoor.

Toverland, Klein Zwitserland, Irrland (ligt in Duitsland, ze houden op hun website heel goed de laatstr coronaregels bij dus check dat even), smokkelpad in Velden wat je moét combineren met een pannekoek bij Jagersrust, ijs eten bij Clevers in Grubbenvorst of Arcen (ik raad Arcen aan), als je van winkelen houd zou ik naar het Outletcentrum in Roermond gaan, uhmm… ik ga nog even verder denken!

Qua restaurants is het misschien handiger om te weten waar jullie zitten, omgeving Venlo is nogal ruim😅 kan ik je wat gerichtere tips geven.
• @alsik30bengaiknaardespermabank •
<<

Arizona

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 763

Geregistreerd: 16 Sep 2013 18:39

Bericht 29 Jul 2021 21:42

Re: Tips omgeving Venlo

Wat een leuke tips Hugo!
Wij gaan naar Center Parcs Limburgse Peel in America. Ken je het park? Zo ja, leuk park?

2014 - ♥
2019 - ♥
<<

Hugo

Kletskop

Berichten: 875

Geregistreerd: 22 Apr 2021 17:38

Bericht 29 Jul 2021 21:48

Re: Tips omgeving Venlo

Jump XL in Horst is nog een aanrader. En er is hier ook nog ergens een iets van een combinatie van een speeltuin en kinderboerderij maar weet de naam even niet. Heb al wat vriendinnen geappt, dus daar kom ik nog op terug.

Ik ben daar 2x overdag geweest: 1x om te bowlen en wat te eten en 1x met vrienden omdat de kinderen daar echt heel leuk buiten kunnen spelen 😃 Hopelijk wordt het weer een stuk beter als jullie komen, dit kun je geen zomer noemen..
• @alsik30bengaiknaardespermabank •
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 29 Jul 2021 22:03

Re: Tips omgeving Venlo

In Venlo zelf (centrum) heb je een heel leuk kindercafe: Spek en bonen. Leuk voor ontbijt, lunch of een lekker taartje. De kinderen kunnen er heerlijk spelen.
Ook leuk in Venlo zelf vind ik de kinderboerderij Hagerhof.
Speeltuin Roeffen Mart (?) In Grubbenvorst is ook leuk! Een grote, gratis speeltuin. Mijn zoontje van 3 vindt het geweldig, ik denk dat het voor oudere kinderen ook zeker nog leuk is.
IJsje eten bij Clevers ja, wij gaan zelf naar Grubbenvorst meestal. In Venlo centrum kun je leuk een ijsje halen bij IJsco fantastico aan de Maas (weet jij of die eigenlijk inmiddels wel weer open is Hugo?).
Kant van America op ken ik verder niet zo heel goed zelf. Ik zal nog eens nadenken voor meer tips.
<<

Hugo

Kletskop

Berichten: 875

Geregistreerd: 22 Apr 2021 17:38

Bericht 29 Jul 2021 22:10

Re: Tips omgeving Venlo

Ja, IJsco Fantistico is weer open, ook een aanrader idd.

Clevers Grubbenvorst is ook leuk maar Arcen is leuker/gezelliger zitten aan de Maas en een leuker dorpje om even een rondje te wandelen.

Heb inmiddels ook reacties van mijn vriendinnen: Platteland in Veulen en Boebadoefarm in Beringe. Ik ben bij beiden nog nooit geweest maar hoor er veel goede verhalen over.

Aardbeienland is Horst schijnt ook leuk te zijn. Wel wat oud(erwets) maar toch leuk.

Ohhhh hoe kon ik Roeffen Mart nou vergeten? Daar ben ik zo ongeveer opgegroeid geloof ik, we kwamen daar wekelijks. Hele leuke en grote speeltuin.

Ik ga nog even verder denken, er is vast meer te doen.
• @alsik30bengaiknaardespermabank •
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1026

Geregistreerd: 08 Dec 2013 12:23

Bericht 29 Jul 2021 22:55

Re: Tips omgeving Venlo

Wij waren enkele weken geleden op vakantie in die regio en we hebben by far de lekkerste pannenkoeken gegeten bij De Perdstal in Venray, aanrader dus!

We vonden ZooParc Overloon overigens ook erg mooi. Wij waren er pas eind van de middag, daardoor super rustig! Oh en Irrland is de moeite waard idd, zeker gezien de prijs kwaliteit verhouding.

Geniet van jullie vakantie!
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3159

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 30 Jul 2021 06:55

Re: Tips omgeving Venlo

Hugo: is klein Zwitserland er nog? Ik riep laatst dat ik daar met Boris over een paar jaar heen wil (daar ben ik praktisch opgegroeid) en toen riep de halve familie dat de speeltuin niet meer bestaat 😢
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3159

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 30 Jul 2021 06:59

Re: Tips omgeving Venlo

Ik heb ook nog wat kleine tips, iets zuidelijker dan Venlo. Wandelen in nationaal park de Meinweg. Dit ligt ter hoogte van Roermond. Daar kun je ook koffie drinken/taartje eten bij Venof. Dit is een manege-achtig ding.
In Roermond heb je ook een grote speeltuin: Kitskensberg.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Hugo

Kletskop

Berichten: 875

Geregistreerd: 22 Apr 2021 17:38

Bericht 30 Jul 2021 07:33

Re: Tips omgeving Venlo

Bloom schreef:Hugo: is klein Zwitserland er nog? Ik riep laatst dat ik daar met Boris over een paar jaar heen wil (daar ben ik praktisch opgegroeid) en toen riep de halve familie dat de speeltuin niet meer bestaat 😢


Die bestaat zeker nog! Zit tegenwoordig ook een midgetgolfbaan en een tof klimbos bij.
• @alsik30bengaiknaardespermabank •
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 30 Jul 2021 08:12

Re: Tips omgeving Venlo

Krijg je bij Center Parcs Limburgse Peel ook toegang tot Aqua mundo (zwembad) van Center Parcs Het Meerdal?
Die parken liggen namelijk zo ongeveer tegen elkaar aan.

Sowieso zit er op loopafstand achter het park dacht ik een pannenkoekrestaurant.

Achter het park zit ook een mooi bosgebied met een heel mooie MTB-route (route Horst).

Dierentuin: Zooparc Overloon (is goed te doen qua rijden vanaf daar) en daarna ijs eten bij Clever (ja, zit ook in Overloon), oorlogsmuseum kan ook maar daar zijn ze nog te jong voor denk ik.

Indrukwekkend (wellicht niet iets voor je kinderen, maar ik wil het toch benoemen): Duits militairbegraafplaats in IJsselstein. Dit is het grootste militair begraafplaats van Nederland.

Sowieso zit een IJsselstein een goede friettent met dacht ik ook een speelgelegenheid voor kinderen.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3159

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 30 Jul 2021 11:12

Re: Tips omgeving Venlo

Hugo schreef:
Bloom schreef:Hugo: is klein Zwitserland er nog? Ik riep laatst dat ik daar met Boris over een paar jaar heen wil (daar ben ik praktisch opgegroeid) en toen riep de halve familie dat de speeltuin niet meer bestaat 😢


Die bestaat zeker nog! Zit tegenwoordig ook een midgetgolfbaan en een tof klimbos bij.


Beter 😎
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Arizona

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 763

Geregistreerd: 16 Sep 2013 18:39

Bericht 30 Jul 2021 20:43

Re: Tips omgeving Venlo

Wat een goede tips, dank jullie wel!
Als jullie nog tips hebben voor leuke restaurants hoor ik die ook graag nog😉

@Hugo, is het smokkelaarspad ook te lopen met een kinderwagen/buggy? Denk namelijk niet dat onze jongste veel zelfstandig zal lopen.

Oh ja, qua dierentuin.. is Zooparc Overloon inderdaad leuk? Of zou je dan liever wat verder rijden naar bijv. Burgers’ Zoo of Safaripark Beekse Bergen?

2014 - ♥
2019 - ♥
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3159

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 30 Jul 2021 21:01

Re: Tips omgeving Venlo

Burgers is echt nog een uur rijden vanaf America. Daar zou ik niet voor kiezen
(Rijdt de route vaak want woon in Arnhem maar roots in Limburg).
Ik vind Overloon wel prima. Niet heel spectaculair maar wel lekker knus ofzo. Wel al een aantal jaren geleden dat ik er was.
Eventueel heb je in het zuiden ook naar Gaia Zoo. Geen idee hoe lang dat rijden is.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Hugo

Kletskop

Berichten: 875

Geregistreerd: 22 Apr 2021 17:38

Bericht 30 Jul 2021 21:11

Re: Tips omgeving Venlo

Oeh dat durf ik niet te zeggen, heb de route van het smokkelpad nog nooit zelf gelopen.

GaiaZoo ben ik nog nooit geweest maar hoor ik veel goede verhalen over. Als mijn zoontje oud genoeg is wil ik een combieabonnement van GaiaZoo en Dierenrijk. Kan niet wachten!
Burgers Zoo is by fár mijn favoriete dierentuin. Maar is idd wel nog een stukje rijden.

O ja. Ik zie de laatste dagen ook geregeld foto’s over Mattelplay is Sevenum op Facebook voorbij komen. Ziet er ook leuk uit!

Mizz_S tipte Spek & Bonen in het centrum van Venlo. Daar is de kinderhigh-tea echt leuk en lekker!

En nog een tip: houd www.socialdeal.nl in de gaten. Daar komt echt geregeld wat leuks voorbij.
• @alsik30bengaiknaardespermabank •
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 30 Jul 2021 21:16

Re: Tips omgeving Venlo

@Hugo, is het smokkelaarspad ook te lopen met een kinderwagen/buggy? Denk namelijk niet dat onze jongste veel zelfstandig zal lopen.


Wij hebben hem vorige week gelopen, ik zou dit niet aanraden met kinderwagen.
R. 2013
D. 2016
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 30 Jul 2021 21:19

Re: Tips omgeving Venlo

Verder nog wat tips:

Als het regent: Mattel Play in Sevenum. Je kan aansluitend ook bowlen en dat vonden mijn jongens heel leuk. Ook zit er een abc met echt lekkere toetjes vooral haha.


Toverland vonden we ook heel leuk. Verder hebben mijn kids wat andere interesses (klimpark etc) dus daar heb je niet zoveel aan.
R. 2013
D. 2016
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 713

Geregistreerd: 14 Aug 2019 20:51

Bericht 30 Jul 2021 21:49

Re: Tips omgeving Venlo

ZooParc overloon vinden wij echt heel leuk. Afgelopen zondag nog geweest en heerlijk rustige dierentuin. Ze hebben nu ook een binnen gedeelte erbij. En nog een leuke speeltuin. Dikke aanrader. Niet zo spectaculair als burgers zoo, maar daar is de prijs ook naar.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 31 Jul 2021 00:35

Re: Tips omgeving Venlo

Hullie in Uden en Dierenpark Zie-zo in Volkel zijn ook goed te doen en eventueel te combineren met elkaar. Zie-zo is nog wat kleiner van opzet dan Zooparc Overloon maar met zulke kleine jonge kinderen is dat wellicht beter.

Bij Jullie zit de aarbeiendrive-in zo ongeveer om de hoek dus dat zou je dan ook nog kunnen doen.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 31 Jul 2021 06:38

Re: Tips omgeving Venlo

Restaurants vind ik lastig. Ik ken veel leuks maar ik weet dan niet zo goed of het geschikt is met kinderen want door de lockdown zijn wij weinig uit eten geweest met ons zoontje erbij.
Maar voor lunch/wat drinken zou ik dus zeggen Spek en Bonen (echt een aanrader), Milk and Cookies (neem de carrot cake!), café Central, Bikmik is ook lekker. Oh en Stek, dat zit aan de bieb vast, daar is ook speelgoed en zelfs een schommel die aan het plafond hangt, en het is er vaak lekker rustig en ze werken veel met biologische en lokale producten. Allemaal in het centrum van Venlo. Als je daar heen gaat, vermijd de zaterdag en zondag zou ik zeggen want dan is het vaak te druk in verband met de Duitsers en de 'Duitse straat/kant' kun je ook wel overslaan.
Oh en bij de kinderboerderij Hagerhof die ik eerder tipte zit ook een restaurant waar je verrassend lekker kunt eten (wel simpel, maar wel prima) en is ook leuk met kinderen.

Ik vind het centrum van Roermond ook heel leuk en gezellig trouwens maar dat ken ik verder niet zo goed. Maar Roermond (vooral de outletl) kun je volgens mij ook maar beter overslaan in het weekend.

Oh en Zooparc Overloon vonden wij ook leuk. Inderdaad niet zo groot en spectaculair, wel gewoon leuk, en de prijs is er ook naar. Daar zou ik dan eerder voor kiezen dan Burgers, want dat is nou niet echt in de buurt. Ik vond Overloon zelf leuker dan Gaia Zoo. Bovendien is Gaia Zoo helemaal in Kerkrade, vanaf Venlo zelf is dat nog een uur rijden, vanaf America weet ik niet precies maar het is dus niet echt dichtbij. Dan kun je misschien net zo goed naar Burgers gaan.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 31 Jul 2021 08:05

Re: Tips omgeving Venlo

https://www.venloverwelkomt.nl/zomer?ut ... =zomer2021

Hier kun je ook nog kijken voor tips!
<<

Arizona

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 763

Geregistreerd: 16 Sep 2013 18:39

Bericht 31 Jul 2021 18:52

Re: Tips omgeving Venlo

Heel erg bedankt voor alle tips! Zo te lezen is er genoeg te doen, dus wij gaan vast een hele fijne vakantie tegemoet😊

2014 - ♥
2019 - ♥
<<

Ster

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 559

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:19

Bericht 03 Aug 2021 19:26

Re: Tips omgeving Venlo

De meeste tips zijn al gegeven denk ik,

Irrland, de boebadoefarm en matel play zijn erg leuk, al is matel play misschien wel net iets meer voor jongens. De speel/dierentuin in Brügge is ook prima voor een dagdeel en goedkoop via social deal. Al is Duitsland nu niet zo handig.

Als restaurant wil ik De Turfhoeve nog tippen, een standaard prima restaurant, maar met goed weer hebben ze er vaak een springkussen staan.
Als het abc restaurant jullie aanspreekt, is world kitchen in Horst ook een optie (ook via social deal)
En zelf ben ik fan van gossiemijne in Horst, maar dit is niet speciaal voor kinderen.

In het centrum van Panningen is ook vaker wat te doen http://www.thuisinpanningen.nl

Het blotevoetenpad is misschien ook wel leuk: toonkortoomspark
R: oktober 2016
M: april 2018
S: juni 2020

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers