Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gedenk-/as sieraad of ander aandenken

<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 28 Jul 2021 13:54

Gedenk-/as sieraad of ander aandenken

Ik wist niet precies in welk topic dit hoorde, dus als het toch ergens anders hoort, mijn excuses.

Van mijn beste vriendinnen krijg ik een aandenken aan mijn vader die vorige maand is overleden. Super lief, alleen ik twijfel over wat het moet zijn. Ik neig naar een sieraad met zijn as erin, maar hierin zijn zoveel aanbieders... en er zijn ook andere opties zoals een deken/kussen/knuffel gemaakt van zijn kleding bijvoorbeeld. Mijn moeder gaat voor zichzelf zo'n deken maken voor op de bank. Ik weet het nog niet zo goed, ik hoor graag ideeën van jullie en ook waar je zoiets hebt laten maken en goede ervaring mee hebt!
december 2016
juli 2019
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 28 Jul 2021 15:16

Re: Gedenk-/as sieraad of ander aandenken

Wat lief van je vriendinnen Niekske.

Ik heb zelf een ring (laten) ontworpen met de as van mijn moeder erin. Heb er ook 'mama' in laten graveren, geschreven door mijn moeder zelf.

Afbeelding

Ben er nog altijd heel erg blij mee.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 28 Jul 2021 15:42

Re: Gedenk-/as sieraad of ander aandenken

Ik heb een zilveren ring van
https://www.seeyougedenksieraden.nl/pro ... ie/ringen/

Deze:
https://www.seeyougedenksieraden.nl/pro ... -s-zilver/


Ik heb gekozen voor een neutrale ring, die ik dus altijd kan dragen. In tegenstelling tot een ketting of armband oid.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 28 Jul 2021 16:18

Re: Gedenk-/as sieraad of ander aandenken

Ik heb een hangertje voor een ketting. Het is een gewoon zilveren hartje. De meeste mensen weten ook niet dat er as inzit. Ze hadden ze ook met een glazen plaatje zodat je de as ziet, dat vond ik zelf niet fijn.
2010 2012
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 29 Jul 2021 14:29

Re: Gedenk-/as sieraad of ander aandenken

Ik heb een lange zilveren ketting met een simpel balletje waar as in zit. Zo kan ik hem voor mn gevoel bij me dragen wanneer ik daar behoefte aan heb. Vind het erg fijn om deze te hebben.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Tauriel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 466

Geregistreerd: 17 Jun 2021 12:23

Bericht 29 Jul 2021 21:11

Re: Gedenk-/as sieraad of ander aandenken

Geen ervaring met as sieraden, maar via https://www.solilly.nl/ heb ik wel een gepersonaliseerd sieraad besteld. Het lijkt wel een beetje op een as sieraad. Ze heeft ook ervaring met as sieraden. Bijvoorbeeld https://www.solilly.nl/a-43266649/as-ge ... escription.
“Smile and wave, boys. Smile and wave…"
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 29 Jul 2021 22:14

Re: Gedenk-/as sieraad of ander aandenken

Dankjewel voor jullie tips!

MdU wat een prachtige ring! En wat bijzonder met die gravure erin.

Lejow, die ring is ook erg mooi. Ik zie dat er hier vlakbij een juwelier zit die deze sieraden verkoopt, dus ik denk dat ik daar gewoon een keer langs ga om te kijken wat er kan. Ik vind de smalle ringetjes erg mooi en dan een combinatie van 2 of 3 met as en/of vingerafdruk.

Lexi en Dronkentaart, klinkt ook erg mooi jullie sieraden. Ook mooi als niet iedereen kan zien wat het is, maar dat het zo echt voor jezelf is.

Tauriel, ik heb bij solily moedermelk sieraden laten maken, had er helemaal niet aan gedacht dat zij ook gedenk sieraden maakt, ik ga eens kijken!

Moeilijke keuze dit. Als het een sieraad wordt, vind ik het nog lastig wat dan. Oorbellen en ringen draag ik elke dag, ketting of armband niet. Maar wil ik dit sieraad altijd dragen of juist niet? En mijn dochter wil ook graag iets van opa 🥰 dat vind ik helemaal moeilijk. Ze is pas 4,5, dus een sieraad vind ik nogal wat en ik weer niet hoe serieus ze erover is. Maar ik wil het niet negeren omdat ze zo jong is.
december 2016
juli 2019
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9735

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 30 Jul 2021 07:08

Re: Gedenk-/as sieraad of ander aandenken

Ik heb laatst gelezen over gedenkstenen met as erin. Zo groot als een kiezel, misschien is dat iets voor je dochter. Kan ze bij zich dragen of meenemen.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 30 Jul 2021 08:22

Re: Gedenk-/as sieraad of ander aandenken

Niekske, mijn dochter was 7 toen de persoon waar ik de as van in m'n ketting heb overleed. Ik heb toen niet tegen dochter verteld dat er as in zat. Laatst vertelde ik dat en zij wil dat nu ook graag. Wij hebben bij de winkel waar ze de as in het hangertje gedaan hebben wat as apart laten doen in een zakje. Dan kan ik voor dochter als ze wil ook ooit iets laten maken. Ik vind haar nu nog te jong omdat ze met spelen nog wel eens wat verliest of dat er wat stuk gaat. Dan zou ze zo verdrietig zijn dat ik dat risico niet wil nemen. Maar als ze wat groter is en ze wil het alsnog dan kan het dus nog.
2010 2012
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 30 Jul 2021 15:48

Re: Gedenk-/as sieraad of ander aandenken

Ik draag mijn ring elke dag. Daarnaast heb ik een bijpassende tattoo met de tekst 'waar ik ben, daar ben jij'.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 30 Jul 2021 18:22

Re: Gedenk-/as sieraad of ander aandenken

Mijn broertje heeft toen een klein muntachtig hangertje laten maken met de vingerafdruk van mijn moeder. Volgens mij draagt hij het niet, maar als ie zou willen zou dat dus kunnen. In zijn broekzak, portemonnee of als ketting. Volgens mij heeft hij het nu gewoon een plekje in huis gegeven.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers