Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Werk & studie biechttopic

<<

Elyn

Bericht 24 Jul 2021 14:06

Re: Werk & studie biechttopic

Hoe lang werk je inmiddels bij je nieuwe werkgever? Ik merkte zelf dat ik wel minstens 3 maanden nodig had om een beetje te wennen, dus als je 1 juli begonnen bent zou ik het nog iets langer aankijken. Maar je schrijft natuurlijk niet waarom het niet jouw ding is, als het echt onoverkomelijke dingen zijn ligt het misschien anders.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 26 Jul 2021 13:14

Re: Werk & studie biechttopic

Gezien ik meerdere berichten heb gekregen of ik het biechtje ben, kan het ook wel onder m'n eigen naam. 😅🙈

Mijn sollicitatie wordt vooralsnog niets, zit niet bij de eerste selectie.

Ik ben hier inderdaad 1 juli begonnen. De werkzaamheden liggen me nort. ik vermoed dat ook me hier op den duur ga vervelen.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 26 Jul 2021 14:56

Re: Werk & studie biechttopic

Oh wat jammer, Burn!
❤ 7 juni 2018
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 30 Jul 2021 10:17

Re: Werk & studie biechttopic

Wat jammer, Burn, maar super herkenbaar.
Ik ga per 1 september weer terug naar mijn oude baan en team. Heb 8 maanden op die werkplek gezeten, was het echt niet.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 05 Aug 2021 16:00

Re: Werk & studie biechttopic

Ja het is echt heel jammer, maar goed het is niet anders. Ben nu druk aan het solliciteren, maar vooralsnog nergens uitgenodigd op gesprek helaas.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 23 Aug 2021 22:12

Re: Werk & studie biechttopic

Even hier ivm eventuele herkenbaarheid.
Ik werk momenteel in een tijdelijk functie, echter is het onbekend hoe tijdelijk. In ieder geval tot 1 oktober, en een paar van ons team zullen daarna nog blijven (maar het is onbekend voor hoe lang, kan nog 3 maanden zijn, misschien iets meer of minder (corona gerelateerd, vandaar dat het onbekend is). Op zich vind ik het prima als het stopt en was ik al om mij heen aan het kijken. Vandaag heb ik onverwachts een gesprek gehad voor een andere functie binnen dezelfde organisatie. De verwachting is dat deze afdeling langer zal bestaan en eigenlijk is het enige minpunt het salaris. Dat ligt een stuk lager (ongeveer 4,5 euro per uur minder), onderhandeling is niet mogelijk. En het is verklaarbaar, ik ga van een coördinerende, verantwoordelijke functie naar een meer uitvoerende rol in een ander vakgebied.
De nieuwe rol vind ik denk ik leuker, ik ga weer creatiever aan de gang en hoe graag ik ook mijn huidige rol eerst wilde hebben, merk ik toch dat het mij wat minder ligt dan verwacht.
Dus alles zegt eigenlijk dat ik voor de nieuwe rol moet gaan, maar aan de andere kant voelt het zo als toch een stap terug of zo, het ligt niet in de lijn van verwachting (dat zou een ambitie naar een stap hoger zijn, maar geloof niet dat ik die heb) en ik ga behoorlijk achteruit in salaris (niet alleen in uurloon, maar ook geen weekenden meer en daar zit een behoorlijke toeslag op). Op zich weet ik het antwoord wel, maar zoek denk ik nog wat bevestiging. Wordt ik voor gek verklaard om deze stap wel of niet te zetten?
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 23 Aug 2021 22:19

Re: Werk & studie biechttopic

Wat is er voor jou belangrijk aan de laatste vraag die je stelt? Wat gebeurt er als mensen je voor gek verklaren?

En je weet inderdaad het antwoord al. Je mag geld wel belangrijk vinden en meewegen in je beslissing. Dat is ook niet gek. 4,5 euro per uur is veel, maar hoeveel impact het heeft, hangt sterk af van je uurloon. Als dat van 14 euro naar 9,50 euro gaat, is het anders dan wanneer het van 35 euro naar 30,50 euro gaat. Zijn er dingen die je moet laten door een lager salaris? Wat betekenen die dingen voor je?
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 23 Aug 2021 22:34

Re: Werk & studie biechttopic

Ik weet gewoon nooit zo goed wat ik wil en in mijn hoofd zit dat je stappen vooruit moet maken of zo. Terwijl ik niet eens weet of ik dat wel wil. Ja mijn huidige salaris is fijn, ik kan vooral momenteel veel sparen. En op zich ga ik terug naar het salaris dat ik het afgelopen jaar had (pas sinds 1 mei andere functie met hoger salaris). Ik heb afgelopen jaar veel snelle stappen gemaakt (in functies en salaris), maar erg vergelijkbaar met 'normaal' is het niet, omdat het een crisisbedrijf betreft.
Je stelt goede vragen, thanks, want ik zal er vooralsnog niks voor hoeven laten, maar het klinkt zo veel om minder te krijgen, terwijl ik dat salaris wellicht nog maar een maand heb en daarna in de ww of zo kom.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 24 Aug 2021 05:20

Re: Werk & studie biechttopic

Als je vanuit de WW in deze functie zou komen, zou je dan dezelfde bezwaren hebben?
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem326

Bericht 24 Aug 2021 08:00

Re: Werk & studie biechttopic

Ik vind het niet gek hoor. Ik zou niet kiezen voor teruggaan in salaris. Ik zou zoeken naar een nieuwe baan met vergelijkbaar of hoger salaris. Tenzij dit echt echt je droombaan is. Maar volgens mij is dat niet zo. Ik ben alleen verantwoordelijk voor het inkomen van een heel gezin. Dat is bij mij wel een hele grote factor in het niet inleveren op salaris.Ik weet niet of dat bij jou ook zo is.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 24 Aug 2021 08:16

Re: Werk & studie biechttopic

Ik vind werkgeluk belangrijker dan salaris. Als dat me dus echt een leuke baan lijkt en ik kan het geld missen dan zou ik toch proberen om het salaris hoger te krijgen en de baan sowieso aannemen.
30-04-2017
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 24 Aug 2021 08:50

Re: Werk & studie biechttopic

Heb je ook al berekend hoeveel je er netto op achteruit gaat?

Werkgeluk is wel belangrijk maar als je nieuwe baan toch tegen blijkt te vallen is het wel balen dat je zo'n stuk salaris ingeleverd hebt want die kun je weer lastiger terug onderhandelen bij een eventuele nieuwe baan.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 24 Aug 2021 08:52

Re: Werk & studie biechttopic

Eens met Kees als de privé situatie het toelaat.
Mijn zus heeft 2-3 jaar op een plek gezetten waar ze niet gelukkig van werd. Qua werk nog wel redelijk, maar qua sfeer niet ( hele weken alleen op kantoor zitten omdat ze de enige in de regio was). Nu heeft ze een andere pan en 1/3 van het salaris ingeleverd maar zoveel gelukkiger in haar werk. Veel meer plezier en ze heeft binnen een jaar weer doorgroeimogelijkheden gekregen, niet qua inkomsten wel qua uitdaging. En privé is ze nu ook weer veel gezelliger.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem326

Bericht 24 Aug 2021 09:13

Re: Werk & studie biechttopic

Maar daar is hier toch niet echt sprake van? En het een hoeft het ander ook niet uit te sluiten. Een leuke baan waar je blij van wordt, hoeft niet per se minder te verdienen. Tenzij TO duidelijk zou aangeven dat haar verantwoordelijkheden en coördinatietaken haar zwaar vallen en dit af wil stoten en alleen nog maar in uitvoering wil. Dan zou een lager salaris logisch zijn. De mogelijkheid om een baan te vinden waarin TO haar nieuw verworven vaardigheden (coördineren en verantwoordelijk zijn) kan combineren met haar creatieve karakter en wensen met een salaris gelijk of hoger dan haar huidige salaris is ook een optie. Zeker in de huidige arbeidsmarkt. Ze heeft waarschijnlijk veel in haar mars en is haar huidige salaris meer dan waard. Je mag best uitdragen wat je waard bent en daar de baan bij zoeken.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 24 Aug 2021 16:15

Re: Werk & studie biechttopic

@Spencer: ja vanuit de ww zou ik er voor gaan, want wil natuurlijk liever niet in de ww zitten.
@Feline: Ik denk dat het op zo'n 400 euro komt, maar is lastig te berekenen, want werk onregelmatig, weekendtoeslag en wordt per 4 weken betaald, dus het wisselt nog al. Het is sowieso meer dan dat ik in de ww zou krijgen. Maar inderdaad voor een nieuwe baan kan ik dan niet meer zeggen 'ik verdiende X, dus wil ik dat nu ook', hoewel die vlieger natuurlijk beter opgaat als je vanuit die functie solliciteert en niet als je al thuis zit.
@Kees en Silly-one, mijn privesituatie laat het toe en inderdaad is werkgeluk ook belangrijk.
@HGL, wat jij zegt is precies wat ik als reactie verwacht van anderen. Echter ben ik erg slecht in mijzelf verkopen en ben dus geen succesvolle sollicitant. En hoewel er weer veel vacatures zijn, ben ik niet overtuigd zomaar wat te vinden.
Het gebied van mijn nieuwe functie is iets waar ik wel ervaring mee heb, maar nog veel in kan leren en de ervaring dus weer mee zal tellen in andere functies.

Het is verder wellicht wat vaag, maar mijn werk is geen regulier bedrijf en weet dat er een forummer is die er ook werkt/werkte, dus wil het ook niet te herkenbaar beschrijven. Als mijn huidige functie permanent was en om in te groeien had ik het waarschijnlijk niet gedaan, maar het is nog een maand, misschien iets meer en dan houd het op.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 24 Aug 2021 17:30

Re: Werk & studie biechttopic

Ga je met de nieuwe baan wel regelmatig werken en vind je dat belangrijk voor nu of de nabije toekomst?
Weekendtoeslagen zijn fijn, maar meer op "kantooruren" werken kan ook prettig zijn.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 19 Sep 2021 12:55

Re: Werk & studie biechttopic

Hi! Ik vraag me af hoe jullie denken over deze situatie. Op mijn werk is veel onrust over de verdeeldheid onder collega’s. Ik weet dat hier veel over geklaagd wordt en dat er ook door meerdere personen om salarisverhoging is gevraagd. Ik heb onderzoek verricht en ik verdien ondergemiddeld in mijn functie icm mijn ervaring. Ik twijfel om te wachten tot de onrust wat is gaan liggen of gewoon doorpakken? Het gaat tenslotte over mezelf. Wat zouden jullie doen?
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 19 Sep 2021 13:02

Re: Werk & studie biechttopic

Ben je bereid ergens anders te gaan werken als je het niet gaat krijgen? Je hebt denk ik onderzoek verricht na alle onrust. Waarom zou je willen wachten? Hebben de andere collega’s salarisverhoging gekregen?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 19 Sep 2021 13:05

Re: Werk & studie biechttopic

Ja, dat denk ik wel. Niet vanwege het salaris maar het is erg oneerlijk verdeeld op verschillende vlakken en dat steekt.
Of zij verhoging hebben gekregen is mij niet bekend, er wordt nog over gesproken voor zover ik weet.
<<

Anoniem323

Bericht 19 Sep 2021 13:48

Re: Werk & studie biechttopic

Ik zou zeker gaan vragen. Nee heb je, ja kan je krijgen.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 19 Sep 2021 13:58

Re: Werk & studie biechttopic

Ik zou niet wachten, want uiteindelijk heb je daar alleen jezelf maar mee.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 19 Sep 2021 22:46

Re: Werk & studie biechttopic

Hoe lang werk je er al en hoeveel plezier heb je bij je huidige werkgever?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 20 Sep 2021 06:05

Re: Werk & studie biechttopic

Al 7 jaar met veel plezier, de laatste tijd minder door alle onrust. Werkinhoudelijk vind ik het leuk.
<<

Banana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 489

Geregistreerd: 05 Jul 2021 17:23

Bericht 20 Sep 2021 10:13

Re: Werk & studie biechttopic

Zeker vragen, niemand anders gaat het voor je doen! Het is geen vrijwilligerswerk, en inderdaad: nee heb je, ja kun je krijgen.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 20 Sep 2021 20:23

Re: Werk & studie biechttopic

Wat voor aanhef en schrijfstijl zouden jullie aanhouden bij een e-mail om meer informatie te vragen over een vacature?
Beste Voornaam of Geachte Mevrouw Achternaam?

Ik ben gewend aan een wat lossere schrijfstijl en het is een vrij jong bedrijf, maar toch twijfel ik.
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers