Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen #2

<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 28 Jul 2021 13:23

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Ik heb die ook, zal eens kijken of die van ons ook terug geroepen is.

Oja hier stoeltje nog niet gebruikt en ze is 5 weken. Fysio vertelde ons toen dat de stoel wel erg ‘stijl’ is. Dan is het niet echt een liggende houding dus ik ben er nu wat voorzichtiger mee. Newborn inzet is wel handig als ze klein zijn maar ligt er dus aan wanneer je hem gaat gebruiken.

Ik zoek een leuke ketting met beide voorletters van mijn kinderen erop. Mij lijkt het leuk als de letters echt tussen het kettinkje hangen dus niet op een muntje of zo. Iemand tips?
<<

Vajen

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 382

Geregistreerd: 10 Okt 2013 18:00

Bericht 28 Jul 2021 15:57

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Dankjewel voor de felicitaties en reacties!
Ik denk dat ik de wipstoel in de praktijk niet veel/lang zal gebruiken. Hoe ik er nu in sta lijkt het me handig om het op de steps kinderstoel te plaatsen zodat de baby erbij zit als wij eten, maar misschien gaat dat uiteindelijk niet werken. Dat het ook een wipstoel is lijkt me een handige bijkomstigheid maar vermoed het niet vaak op die manier te gebruiken.
Ik dacht dus eigenlijk dat een baby er de eerste maand al in kon maar als ik jullie reacties lees blijkt dat niet helemaal zo te zijn (of is dat gewoon persoonlijke keuze?). Ik denk nog even na of ik ga voor die zonder verkleiner of gewoon nog wacht tot er een in de buurt voorbij komt met verkleiner, heb ieder geval geen haast ermee.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 28 Jul 2021 16:20

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Als ze zo klein zijn, vallen ze vaak na drinken al in slaap en leg je ze eerder in bed/box/wagen dan in wipper. Zodra ze wat langer wakker zijn, wordt wipper pas leuk.
08/2018
05/2021
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 28 Jul 2021 16:27

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Wij hebben gekozen voor een losse wipper van Babybjorn. Hier kunnen ze lang in en is ook makkelijk mee te nemen. Je kunt hem helemaal plat opvouwen. L. zit er nu in wanneer hij zijn hapjes krijgt. Wij eten nu op de bank ons eten zodat hij kan spelen we willen hem namelijk zo min mogelijk in een stoeltje hebben.
<<

Vajen

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 382

Geregistreerd: 10 Okt 2013 18:00

Bericht 28 Jul 2021 16:32

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

MissEnergy schreef:Als ze zo klein zijn, vallen ze vaak na drinken al in slaap en leg je ze eerder in bed/box/wagen dan in wipper. Zodra ze wat langer wakker zijn, wordt wipper pas leuk.

Ohja daar heb je gelijk in, heb nog wat te leren ☺
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 28 Jul 2021 17:15

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Fantine schreef:Wij hebben gekozen voor een losse wipper van Babybjorn. Hier kunnen ze lang in en is ook makkelijk mee te nemen. Je kunt hem helemaal plat opvouwen. L. zit er nu in wanneer hij zijn hapjes krijgt. Wij eten nu op de bank ons eten zodat hij kan spelen we willen hem namelijk zo min mogelijk in een stoeltje hebben.


De stokke kan ook helemaal plat hoor!
08/2018
05/2021
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 28 Jul 2021 18:20

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Lot schreef:Ik zoek een leuke ketting met beide voorletters van mijn kinderen erop. Mij lijkt het leuk als de letters echt tussen het kettinkje hangen dus niet op een muntje of zo. Iemand tips?


Zoiets, Lot? Ik weet je budget niet hoor, maar ik vind dit merk wel erg mooi.

https://www.vedder-vedder.com/nl/letter ... nd-ketting
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 13:32

Bericht 28 Jul 2021 20:51

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Ja ik zou ook bij Vedder & Vedder kijken!

Heb/had daar een birthstone ring van, maar die ben ik sinds een paar weken kwijt 😫
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 28 Jul 2021 21:07

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Vajen schreef:
MissEnergy schreef:Als ze zo klein zijn, vallen ze vaak na drinken al in slaap en leg je ze eerder in bed/box/wagen dan in wipper. Zodra ze wat langer wakker zijn, wordt wipper pas leuk.

Ohja daar heb je gelijk in, heb nog wat te leren ☺



Ook wel kind afhankelijk dit. Wij gebruiken de wipper eigenlijk alleen met na de fles/met hapjes of als we aan tafel zitten en ze zit erbij. Zoontje vond het daarbuiten nooit echt leuk omdat hij zo niet echt kon spelen en bewegen, die lag veel liever op een kleedje op de grond.

Hoezo kunnen jullie trouwens niet aan tafel eten als zoontje speelt Fantine? 😄
Smile, it's free!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Jul 2021 07:21

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Ik gebruikte 'm juist veel in het begin. Als je de baby erin legt als je 'm als wipstoel gebruikt zakt ie veel meer in en liggen ze dus minder' steil' dan wanneer je 'm op de stoel klikt. Maar ook dat deed ik eigenlijk wel vrij snel (weet niet meer wanneer). Ik vond dat inderdaad gezellig en handig als wij eten.
Ik geloof eigenlijk dat ik de insert er nooit heb uitgehaald. Niet over nagedacht. 😂
Ik ga de mijne tzt denk ik ook verkopen want de stoelen blijven we houden.
Let's discover the world together.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 29 Jul 2021 15:07

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Vraagje over menstruatie. Na de bevalling beetje bloed daarna verloren wel paar weken lang. Toen naar 8 weken hevig ongesteld niet meer gewend. Ik was blij want het werkt nog. Maar nu zit ik maar te wachten. Is het normaal dat het na de bevalling nog geen normale cyclus is ?
Afbeelding
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 29 Jul 2021 15:34

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Ja hoor, dat is normaal. Had je hiervoor een regelmatige cyclus? Geef/gaf je borstvoeding? Kan eventjes duren maar als je het niet vertrouwt kan je voor de zekerheid contact opnemen met je huisarts.
Laatst gewijzigd door SoGood op 29 Jul 2021 18:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 29 Jul 2021 15:36

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Ik heb ook een vraag, ik heb een lange en slanke dochter die alleen maar jurken en rokjes draagt. Als het jurkje begint te passen rond haar buik dan is het weer te kort voor haar benen. Iemand tips?
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 29 Jul 2021 15:41

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Ja hier voor nette cyclus. Geef geen borstvoeding
Afbeelding
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 29 Jul 2021 16:32

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

SoGood schreef:Ik heb ook een vraag, ik heb een lange en slanke dochter die alleen maar jurken en rokjes draagt. Als het jurkje begint te passen rond haar buik dan is het weer te kort voor haar benen. Iemand tips?


Ik vond O chill en name it vaak wel smal vallen maar niet kort.
De WE heeft ook wel smal vallende kleding maar dat verschilt naar mijn mening daar echt per item.
:heart: :heart: 2011
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3159

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 29 Jul 2021 16:36

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Ik was gisteren in de winkel van name-it en vond het inderdaad allemaal lang en smal.

Ook een vraag:
Heeft iemand de PDF van Ria Blom: Regelmaat brengt rust. Het boek mag ook 😇
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 29 Jul 2021 19:41

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Lavendel schreef:
Vajen schreef:Ohja daar heb je gelijk in, heb nog wat te leren ☺



Ook wel kind afhankelijk dit. Wij gebruiken de wipper eigenlijk alleen met na de fles/met hapjes of als we aan tafel zitten en ze zit erbij. Zoontje vond het daarbuiten nooit echt leuk omdat hij zo niet echt kon spelen en bewegen, die lag veel liever op een kleedje op de grond.

Hoezo kunnen jullie trouwens niet aan tafel eten als zoontje speelt Fantine? 😄


Omdat het speelkleed in de woonkamer ligt en we te lui zijn om alles steeds te verplaatsen haha.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 30 Jul 2021 07:44

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Mijn baby heeft ineens rode vlekjes op meerdere plekken op zijn lichaam. Zijn dit gewoon muggen bultjes? Of iets anders

[
Laatst gewijzigd door sarah1985 op 30 Jul 2021 12:26, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 30 Jul 2021 08:00

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Ja zo zien muggenbultjes eruit bij kinderen!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 30 Jul 2021 08:01

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Dat lijken mij inderdaad steekjes van muggen!
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 30 Jul 2021 09:51

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Muggenbulten ja. Mijn zoon heeft er denk ik wel 30 op z'n hoofd 😑. Dochter had dit haar eerste zomer ook maar daarna nooit meer een muggenbult gezien bij haar!
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 30 Jul 2021 12:26

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Ah ok dacht ik ook al wel. Gelukkig maar
Afbeelding
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 02 Aug 2021 12:55

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Hoe werkt het met baby slaapzakken. Onze baby is 60 cm. Hij heeft nu 1 van 70 cm aan.
En wat houd tog waarde in bij slaapzakken in?


Hij sliep eerst ingebakerd maar ivm prikjes zijn we sinds donderdag al aan het oefenen in een slaapzak en dat gaat hartstikke goed. Slaapt van 20.30 tot 6 of 7. Heeft nu snachts een knuffeltje vast.
Afbeelding
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 02 Aug 2021 13:26

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

sarah1985 schreef:Hoe werkt het met baby slaapzakken. Onze baby is 60 cm. Hij heeft nu 1 van 70 cm aan.
En wat houd tog waarde in bij slaapzakken in?


Hij sliep eerst ingebakerd maar ivm prikjes zijn we sinds donderdag al aan het oefenen in een slaapzak en dat gaat hartstikke goed. Slaapt van 20.30 tot 6 of 7. Heeft nu snachts een knuffeltje vast.


Lijkt me een prima lengte nu toch! Als hij te krap wordt over naar 90.

Tog waarde is de dikte van de slaapzak. Hoe hoger het getal, hoe dikker. Staat er lang niet altijd op, bij die van Hema iig wel.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:11

Bericht 02 Aug 2021 14:07

Re: Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

Bij slaapzakken is het vooral belangrijk dat het goed aansluit om de nek. Dus dat het hoofdje niet in de slaapzak kan zakken. Als dat goed is, maakt het de maat niet zo uit.
03/2019
11/2020
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers