Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het hardlooptopic #2

<<

Anoniem328

Bericht 05 Jul 2021 13:23

Re: Het hardlooptopic #2

Oke goeie tip, thanks!
Vanavond maar eens een eerste rondje doen!
<<

Anoniem332

Bericht 05 Jul 2021 14:07

Re: Het hardlooptopic #2

Ik heb zojuist ook 14 km gerend.

Nu heb ik een enorm inkak moment.

Succes olijfje. Ik heb beide gedaan zelf opgebouwd en jaren in een hardloopgroep mee geregend m. Vond dat laatste wel heel fijn. Veel geleerd daar. Zoals caulfield al zegt loopscholing is daar ook fijn.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 05 Jul 2021 18:52

Re: Het hardlooptopic #2

Ik gebruik de app van Evy. Was geloof ik 1,99 per maand of 9,99 voor een heel jaar. Ik heb dat laatste gedaan. Je hebt dan een heleboel schema’s. Opbouwen van 5, 10, halve marathon, marathon. Maar ook onderhoud van die afstanden en snelheid verbeteren. Ik ben er erg tevreden over!

En goed bezig Housebird. Lekkere afstand ook 14km!
<<

Anoniem328

Bericht 05 Jul 2021 19:02

Re: Het hardlooptopic #2

Nou ik wou weten waar ik stond dus ben aardig tot het gaatje gegaan maar heb toch ruim 6 kilometer nonstop gerend. Weliswaar in het slakkentempo van 6:43 per kilometer maar ben toch blij verrast.

Maar wil inderdaad wel echt loopscholing of coach want opbouwen ben ik niet goed in.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 05 Jul 2021 19:16

Re: Het hardlooptopic #2

Slakken tempo? Jeetje! Ik vind dat snel!
Wel lekker om direct weer 6km te kunnen lopen! 😄
Laatst gewijzigd door Burn op 05 Jul 2021 19:27, in totaal 1 keer gewijzigd.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 05 Jul 2021 19:19

Re: Het hardlooptopic #2

Ik heb zaterdag voor het eerst sinds 3 weken gelopen. 2km in een tempo van 7.14m/km.

Lang niet zo snel en veel als anderen hier, daardoor schrijf ik hier ook nauwelijks mee 😅
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem328

Bericht 05 Jul 2021 19:47

Re: Het hardlooptopic #2

Oh ik bedoelde puur dat dat voor mijn doen langzaam is. Zegt niks over anderen.

Hoe ver en hoe hard/zacht je ook gaat, het is altijd goed dat je gaat ipv op de bank zitten. En jij bouwde de vorige keer hartstikke mooi op.
<<

Anoniem332

Bericht 05 Jul 2021 20:20

Re: Het hardlooptopic #2

Nee joh burn. Juist goed dat je gegaan bent. Al
Is het 2 km, je hebt het toch weer gerend!
<<

Anoniem332

Bericht 05 Jul 2021 20:22

Re: Het hardlooptopic #2

Olijfje schreef:Nou ik wou weten waar ik stond dus ben aardig tot het gaatje gegaan maar heb toch ruim 6 kilometer nonstop gerend. Weliswaar in het slakkentempo van 6:43 per kilometer maar ben toch blij verrast.

Maar wil inderdaad wel echt loopscholing of coach want opbouwen ben ik niet goed in.


Lekker bezig, ik hoop alleen niet dat je het morgen heel erg gaat voelen.

Ik voel de spierpijn in mijn benen nu al 😒
<<

Anoniem328

Bericht 05 Jul 2021 20:28

Re: Het hardlooptopic #2

Housebird nou dat mag ook na 14 km :P Super goed zeg!

Ik voel het ook nu al. Dat wordt nog wat morgen en nog erger, overmorgen!
<<

Anoniem313

Bericht 05 Jul 2021 21:18

Re: Het hardlooptopic #2

Oh mensen laten we alsjeblieft niet tempo’s en afstanden vergelijken, zeker niet als dat ervoor zorgt dat mensen niet meer meeschrijven. We lopen allemaal voor en met onszelf en niet tegen elkaar. Ik zal nooit zo snel worden als bijvoorbeeld Exo en ik vergelijk me ook niet met haar, als ik al vergelijk is dat met mezelf.

Ik had gelukkig geen spierpijn na mijn duurloop. Op de planning staat morgenochtend vroeg voor werk een klein rondje, maar ik ben net bij kickboksen helemaal bont en blauw getrapt dus ik weet niet of dat gaat lukken :nopompom:
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 06 Jul 2021 06:11

Re: Het hardlooptopic #2

Ai CF! Voor de rest eens. Ik vond trouwens dat iedereen hier zijn tijden moet kunnen benoemen en ook of je dit voor jezelf snel of langzaam vind. Maar Burn, ik neem jou al voorbeeld, laat het je niet tegen houden om te reageren hier!

Ik heb gisteravond bootcamp gedaan en dat was echt veel lopen. Ik denk dat we de vijf km sowieso aangetikt hebben. Ik ben daar heb qua lopen nooit op mijn best. Door de intervallen en de combinatie met kracht vind ik het altijd lastig om dan snelheid te maken. Doe ik dus ook niet meer, ik loop lekker op mijn eigen tempo en kan de groep wel bijhouden.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem328

Bericht 06 Jul 2021 09:58

Re: Het hardlooptopic #2

Poeh dat lijkt me echt zwaar Lady due afwisseling. Ik merk al als ik tijdens het hardlopen een keer moet stoppen om bijvoorbeeld een veter te strikken ik daarna weer moeilijker op gang kom. Laat staan zo'n bootcamp. Wat voor oefeningen die je dan zoal?

Ik heb weinig spierpijn tot nu toe. Valt me hard mee!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 06 Jul 2021 13:31

Re: Het hardlooptopic #2

Lekker tempo hoor Olijfje, zeker voor een eerste keer weer! Wat liep je voorheen voor snelheden?

Ik heb een interval staan vanavond. 20 minuten inlopen, 10x1 minuut hard met 200meter pauze en dan nog 10 minuten uitlopen. Als ik goed mijn best gedaan heb, vind ik dat uitlopen altijd zwaar, haha!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem328

Bericht 08 Jul 2021 18:39

Re: Het hardlooptopic #2

6:00 per km of sneller is mijn doel. Wil de 10 km onder het uur lopen.
Vanavond ging het een stuk minder soepel. Heb ook wat interval gedaan en daardoor was ik kapot na 2,5 km. Dus met moeite de 4 km gehaald met een paar keer wandelen tussendoor.

Maar ben blij dat ik weer ben geweest.

Warm om te lopen nu joh :redface:
<<

Anoniem313

Bericht 08 Jul 2021 18:50

Re: Het hardlooptopic #2

Ja het is benauwd hoor, vind ik ook! Ik heb vanmorgen vroeg een klein intervalletje gedaan maar poeh, pittig.
<<

Anoniem328

Bericht 27 Jul 2021 09:41

Re: Het hardlooptopic #2

Hoe gaat het met het hardlopen dames?

Hier ging het steeds zwaarder dus de conclusie is dat ik iets niet goed doe.

Mijn buurvrouw heeft de cursus running therapie gedaan en daar ben ik nu mee gestart. Is voor mensen met bv een burnout of depressie dus daar val ik ook wel zo'n beetje onder. Zij loopt zelf marathons dus weet wel hoe op te bouwen ook.

Gister met haar getraind en het ging super goed. In totaal 6km gerend. Veel interval ook.

Ik ga zelf gewoon te snel van start en daardoor zit ik te snel aan een hoge hartslag en bouw ik dus niet op. Gister m'n hartslag in kaart gebracht op diverse momenten en aan de hand daarvan gaan we een schema opstellen. En dan in combinatie met ademhalingsoefeningen. Denk dat het fysiek en mentaal heel goed voor me is.

Ga nu 1x per week samen met haar trainen en dan 1of 2 x per week zelf.

Ga zondag op vakantie maar wil m'n hardloopschoenen wel meenemen. Lekker langs het strand rennen 's morgens. Althans dat is de planning :wink:
<<

Anoniem313

Bericht 27 Jul 2021 10:14

Re: Het hardlooptopic #2

Lekker bezig Olijfje! Ik kan me voorstellen dat zoiets goed werkt. Het is de laatste weken ook wel vaak benauwd hoor, heb ook vaak dat ik geen meter vooruit kom en m'n hartslag hoger is dan zou moeten. De zomer is gewoon niet zo fijn om te lopen.
Hier staat hardlopen ff op een laag pitje, ik concentreer me op kicboksen nu. Loop wel wat, maar vaak kort, en gewoon niet zoveel als eerst.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 27 Jul 2021 12:34

Re: Het hardlooptopic #2

Ik was er een tijdje uit! Heb anderhalve maand niet gelopen en voor m’n gevoel ben ik daardoor alles kwijt wat ik had opgebouwd 🥵

Maar goed, ben nu sinds een week weer gestart, zit in Frankrijk en het is heet hier dus het is een behoorlijke dobber om weer op te bouwen. Maar vanmorgen was m’n vierde loopje en ik liep 30 minuten aan 1 stuk.
Hopelijk ieder loopje 5 min langer. Ik heb die rotte Dam tot Damloop die steeds dichterbij komt, ergens hoop ik dat hij wordt afgelast 😳
#teammaple🍁
<<

Anoniem313

Bericht 27 Jul 2021 13:13

Re: Het hardlooptopic #2

Urban Naked schreef:ergens hoop ik dat hij wordt afgelast 😳


Vast wel toch? Ga ik vanuit :angel:
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 27 Jul 2021 13:16

Re: Het hardlooptopic #2

Hehe jij ziet hem ook niet zitten?
#teammaple🍁
<<

Anoniem313

Bericht 27 Jul 2021 14:03

Re: Het hardlooptopic #2

Nee!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 27 Jul 2021 14:06

Re: Het hardlooptopic #2

Wat doen we onszelf aan 😕
#teammaple🍁
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 27 Jul 2021 14:44

Re: Het hardlooptopic #2

Haha, je hoeft niet mee te doen! Alleen doen als je er plezier aan beleeft!

Ik heb in mijn vakantie precies 1x hardgelopen. Toen kwam er een bak vermoeidheid uit en had ik geen zin. Ik zou deze week weer beginnen, maar ben mega verkouden en klink alsof ik een verstokt roker ben. Morgen ga ik skiën, dus wil dan wel iets fitter zijn. De reden om vandaag dan toch ook nog maar uit te stellen.

Ik heb sowieso een beetje last van een motivatiedip. Ik zat er lekker in voor de evaka toe. Maar ik baalde wel dat ik niet echt sneller word en het ook niet heel makkelijk gaat voelen. Zo'n verschil met vroeger. Ik ga daar donderdag met m'n coach over bellen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem332

Bericht 27 Jul 2021 18:26

Re: Het hardlooptopic #2

Owww lastig af en toe om motivatie te hebben.

Ik voel mij gaar. Loop elke week een duurloop van tussen de 10-15 km.
Laatst gewijzigd door Anoniem332 op 16 Aug 2021 20:31, in totaal 1 keer gewijzigd.
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers