Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vaccinatie-topic

<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 22 Jul 2021 08:07

Re: Vaccinatie-topic

Ik heb ook Corona gehad na de eerste vaccinatie. Er moeten 8 weken tussen je positieve test en de tweede vaccinatie zitten. Het wordt wel aangeraden om de tweede te halen als je Corona na je vaccinatie hebt gehad. Dat is anders als je eerst Corona hebt gehad en toen pas de vaccinatie.

Ze gaven bij mij aan dat ik nu wel 8 weken ‘immuun’ ben doordat je de Corona in je lichaam hebt zitten. Ik had ook gevraagd of het niet eerder kon en ze zeiden we kunnen de vaccinatie 1 week eerder doen dus na 7 weken maar eerder niet
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 22 Jul 2021 09:19

Re: Vaccinatie-topic

Siem, hebben ze ook uitgelegd waarom er 8 weken tussen je positieve test en tweede vaccinatie moet zitten?
<<

Anoniem319

Bericht 22 Jul 2021 09:25

Re: Vaccinatie-topic

Ik denk door die 8wkn immuniteit, dus een vaccinatie zal vanwege die immuniteit misschien weinig doen?

En verder duidelijk! Ik vroeg het me al af idd of het anders was omdat jij corona kreeg na je eerste vaccinatie (toch?).
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 22 Jul 2021 09:47

Re: Vaccinatie-topic

Maple schreef:Ik denk door die 8wkn immuniteit, dus een vaccinatie zal vanwege die immuniteit misschien weinig doen?

En verder duidelijk! Ik vroeg het me al af idd of het anders was omdat jij corona kreeg na je eerste vaccinatie (toch?).


Oh ja, dat zou wel goed kunnen, dat het met die immuniteit te maken heeft.

Ik kreeg corona 5 dagen na de eerste inenting.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3611

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 22 Jul 2021 13:59

Re: Vaccinatie-topic

Ik heb net mijn tweede vaccinatie gehad.
Toen ik de vaccinatielocatie weer verliet, kwam er knakker voorbij die zei: "Je hebt je toch niet laten vaccineren, want dat is je doodvonnis!"

Heb er smakelijk om gelachen :lol:
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 22 Jul 2021 14:05

Re: Vaccinatie-topic

Prosecco schreef:Siem, hebben ze ook uitgelegd waarom er 8 weken tussen je positieve test en tweede vaccinatie moet zitten?


Nee heb ik eigenlijk ook niet gevraagd. Maar wat Maple zegt klinkt aannemelijk.

Ik ben zelf 14 dagen na de eerste vaccinatie besmet geraakt.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3187

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 26 Jul 2021 07:43

Re: Vaccinatie-topic

Een vraag. Man heeft voor zondag on 18u zijn tweede afspraak staan. Eigenlijk willen we zondag op pad gaan. Nu zegt man dat hij toch ook gewoon die ochtend even binnen kan lopen. Zou dat kunnen? Of moet hij gewoon z’n afspraak verzetten.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 26 Jul 2021 08:15

Re: Vaccinatie-topic

Dat heb ik ook gedaan. Een collega van mij werkt op een vaccinatie locatie en vertelde dat dat prima kan, als je maar op de juiste dag komt. Ze vroegen bij mij niet eens naar het tijdstip en toen ik zelf aangaf dat ik eigenlijk in de middag mijn afspraak had staan, gaven ze ook aan dat dat prima was.
Dat was ideaal voor mij want nu kon ik dus voor werktijd ipv tijdens.
10.04.17
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 26 Jul 2021 08:38

Re: Vaccinatie-topic

Ik heb gister Pfizer 2 gehad. Beetje spierpijn en weer 1.5 uur liggen slapen. Verder voel ik mij prima :)
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 26 Jul 2021 10:10

Re: Vaccinatie-topic

Saga schreef:Dat heb ik ook gedaan. Een collega van mij werkt op een vaccinatie locatie en vertelde dat dat prima kan, als je maar op de juiste dag komt. Ze vroegen bij mij niet eens naar het tijdstip en toen ik zelf aangaf dat ik eigenlijk in de middag mijn afspraak had staan, gaven ze ook aan dat dat prima was.
Dat was ideaal voor mij want nu kon ik dus voor werktijd ipv tijdens.


Dit inderdaad! Hoor van meerdere mensen dat het geen probleem is qua tijd als je maar op de dag zelf komt.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3187

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 26 Jul 2021 10:15

Re: Vaccinatie-topic

Nou, dan gaan we het gewoon proberen!
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Anoniem325

Bericht 26 Jul 2021 10:47

Re: Vaccinatie-topic

Bloom schreef:Een vraag. Man heeft voor zondag on 18u zijn tweede afspraak staan. Eigenlijk willen we zondag op pad gaan. Nu zegt man dat hij toch ook gewoon die ochtend even binnen kan lopen. Zou dat kunnen? Of moet hij gewoon z’n afspraak verzetten.

Mijn zus heeft dit ook gedaan. Wij moesten allebei op dezelfde dag, ander tijdstip. In plaats van allebei oppas regelen hebben zijn we samen gegaan en hadden dus maar 1 keer oppas nodig. Was inderdaad geen probleem, als je maar op de goede dag komt.
<<

Anoniem325

Bericht 26 Jul 2021 10:48

Re: Vaccinatie-topic

Ik ben 2 weken na mijn eerste Moderna prik nog behoorlijk moe. Is dit herkenbaar?
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 26 Jul 2021 11:22

Re: Vaccinatie-topic

Volgens mij had ik al eerder gereageerd, maar is voor mij erg herkenbaar! Het werd daarna langzaam beter en na mijn tweede prik (nu 8 dagen geleden) heb ik er geen last meer van gelukkig.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 26 Jul 2021 11:56

Re: Vaccinatie-topic

Auxo schreef:Ik ben 2 weken na mijn eerste Moderna prik nog behoorlijk moe. Is dit herkenbaar?


Ja! Maar ik ben 2 weken geleden ook geopereerd en daarvoor 2 uur onder narcose geweest dus dat speelt misschien ook nog mee.
Doe echt nooit dutjes overdag en vorige week gewoon 2 middagen achter elkaar dat ik m'n ogen niet open kon houden, heel vervelend.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 26 Jul 2021 12:22

Re: Vaccinatie-topic

Yesss m'n tweede zit er eindelijk in! Nu maar hopen dat ik er niet te veel last van krijg.
❤ 7 juni 2018
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3611

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 26 Jul 2021 12:25

Re: Vaccinatie-topic

Bliss schreef:Yesss m'n tweede zit er eindelijk in! Nu maar hopen dat ik er niet te veel last van krijg.

Ik had, net zoals na de eerste prik, alleen wat last van een pijnlijke arm.
Hopelijk valt het bij jou ook mee.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Anoniem325

Bericht 26 Jul 2021 13:00

Re: Vaccinatie-topic

Hopelijk wordt het nu langzaam minder dan inderdaad. Echt van die aparte vermoeidheid, heel vervelend.
<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 12 Dec 2020 12:31

Bericht 26 Jul 2021 13:03

Re: Vaccinatie-topic

Auxo schreef:Ik ben 2 weken na mijn eerste Moderna prik nog behoorlijk moe. Is dit herkenbaar?


Ik heb pfizer gehad en ben echt 5 weken enorm moe geweest. Vorige week zondag de 2de gehad en ik heb het idee dat sinds 2 dagen na de 2de prik de vermoeidheid afneemt. Ik had vooral heel erg last van zware ogen, alsof ze continu zo dicht konden vallen.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 26 Jul 2021 22:20

Re: Vaccinatie-topic

Ik heb na lang twijfelen vandaag mijn tweede prik gehad. Al een paar uur lamlendig, onrustig, verkouden en wolken in mijn hoofd. Maar kan nu niet meer terug dus we doen het er maar mee 😂
R. 2013
D. 2016
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 26 Jul 2021 22:38

Re: Vaccinatie-topic

Hopelijk voel je je snel beter Spencer.
Ik heb vandaag ook de 2e prik gehad en voel me net als de 1e prik wat lamlendig, overal spierpijn en heb last van onderrug en nek.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Anoniem319

Bericht 26 Jul 2021 23:07

Re: Vaccinatie-topic

Signature schreef:
Auxo schreef:Ik ben 2 weken na mijn eerste Moderna prik nog behoorlijk moe. Is dit herkenbaar?


Ik heb pfizer gehad en ben echt 5 weken enorm moe geweest. Vorige week zondag de 2de gehad en ik heb het idee dat sinds 2 dagen na de 2de prik de vermoeidheid afneemt. Ik had vooral heel erg last van zware ogen, alsof ze continu zo dicht konden vallen.

Ik heb dit inderdaad ook gehad na de eerste Pfizer. Wekenlang doodmoe. Een week voor de tweede was het nagenoeg over. Gelukkig was ik van de tweede minder moe. Wel iets vermoeid hoor, maar iig niet half zo erg als bij de eerste. Ik heb toen zelfs met momenten getwijfeld of ik niet een burn out kon hebben oid, ik vond het echt heftig.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 27 Jul 2021 14:01

Re: Vaccinatie-topic

Gisteren mijn tweede prik gehad in de ochtend. Overdag nergens last van gehad, 's avonds wel met koude rillingen naar bed gegaan, vannacht goed liggen zweten en nu een beetje duf/lam. Maar verder nergens last van.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 28 Jul 2021 11:42

Re: Vaccinatie-topic

Spencer schreef:Ik heb na lang twijfelen vandaag mijn tweede prik gehad. Al een paar uur lamlendig, onrustig, verkouden en wolken in mijn hoofd. Maar kan nu niet meer terug dus we doen het er maar mee 😂


Na ongeveer 24 uur was alles over. Wel moe maar dat kan ook komen doordat ik tot tien uur heb geslapen haha.
R. 2013
D. 2016
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 28 Jul 2021 17:46

Re: Vaccinatie-topic

Ik ben nog steeds aan het twijfelen over het moment van m'n tweede inenting. Ik heb de afspraak nu zo staan dat ik twee weken voor mijn vakantie volledig gevaccineerd ben. Alleen dan is m'n tweede vaccinatie ook twee weken nadat ik corona heb gehad.
De GGD geeft aan dat het voor de werkzaamheid van het vaccin niet uitmaakt. Ze raden alleen aan om het 8 weken na de corona te doen, omdat ze niet weten hoe je lichaam op de vaccinatie reageert zo snel nadat je corona hebt gehad.
Reden om de vaccinatie nu toch door te laten gaan zou zijn zodat ik dan tijdens de vakantie 'safe' zit. Bijna alle landen geven aan dat je met 2 vaccinaties welkom bent en alles kunt doen.
De vraag is hoe dat met een herstelbewijs gaat en hoelang dat herstel bewijs geldig blijft.
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers