Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Lastige situatie omtrent de liefde.

<<

LoveDog

Noob

Berichten: 2

Geregistreerd: 21 Jul 2021 15:50

Bericht 21 Jul 2021 16:52

Lastige situatie omtrent de liefde.

Beste Forum van Zegmaaryes.

Ik sta voor een uitdaging.

Ik ga het proberen om zo goed mogelijk te verwoorden, zodat jullie kunnen begrijpen wat er op dit moment in mijn persoonlijke leven gebeurd. Ik ben normaliter niet iemand die dit soort dingen deelt. Maar ik heb op dit moment het een en ander aan ervaring en inzicht nodig van andere mensen.

7 jaar geleden. Ben ik verhuist van mijn geboorte woning, naar een nieuwe woning. Ik ben op het moment 27 jaar, en ik woon samen met moeder en stiefvader.

Een nieuwe plek, nieuwe mensen.. Nieuwe mensen die je in de loop ter tijd leert kennen. Logisch.

Laat ik wat vertellen over een buurmeisje die 2 huizen verder woont. Van alles meegemaakt met haar, ze zat in die tijd dat ik er net kwam wonen met heel veel problemen, anorexia, depressie, zelfmoordneigingen. Kliniek in en uit. Heel veel problemen met zichzelf dus.

Ik kwam zelf net uit een relatie, waarin een abrupt einde kwam, ( Bij nader inzien ook wel logisch ) Ik had veel verdriet hier om. Iets wat ik zelf had veroorzaakt, doormiddel van jaloezie, manipulatie, drankmisbruik, etc.. Ik ga hierover geen mooi verhaal schrijven. Even kleine kant tekening, voor jullie. Ik ben op mijn 11e mijn vader verloren, die aan de drank zat, ook erg jaloers was ingesteld, en veel ruzie's in mijn jeugd meegemaakt tussen mijn vader en moeder. Het opgroeien van mij zonder vader was een moeilijke opgave, en ik mag god dankbaar zijn dat ik op dit punt ben gekomen, en veel bereikt hebt.

Ik begon met trainen, stopte met roken, en dronk alleen nog wat biertjes met vrienden in het weekend.. Ik was redelijk trots op mezelf :)

Niet echt bezig met vrouwen, omdat ik nog altijd het verdriet over mijn ex vriendin niet had verwerkt..

Tijd gaat door, en door, en na wat mislukte tinder dates en vakantie liefdes, had ik niet het idee dat ik nog echt klaar was voor de liefde, of dat ik mijzelf gewoon emotioneel niet meer kon openen.. Iets wat ik heel erg lastig vond.

Afijn, door al dit verdriet en ellende, Ben ik mijn kracht ontlenen aan bezig zijn met geloof. Niet het type geloof dat ik elke zondag netjes in de kerk zit, en mij aan alle regels hield wat er in de bijbel stond. Maar ik kwam wel meer te weten over waarom dingen gegaan zijn zoals ze zijn gegaan, en vond hierin vergeving en acceptatie. Ik kon na 7 jaar weer mijn tranen laten zien. En ik had eindelijk weer het gevoel te leven. Klaar voor een nieuwe weg.

Terug naar het buurmeisje,

Zij komt uit een gezin van geloof. Wel elke zondag naar de kerk, en hoogstwaarschijnlijk ook christelijk opgevoed.
Aangezien ik ook bezig was met het geloof, begon ze mij op te vallen. Ik was wel geintereseert in een bezoek aan de kerk, en vroeg haar of ze mij hierin op sleeptouw kon nemen.

Hier stemde ze mee in, en we spraken af samen naar de kerk te gaan.

Bij nader inzien leek dit voor mij niet de geschikte manier om mij te ontwikkelen in het geloof. Ik vind het zingen en praten er over mooi om te zien bij mensen, maar ik vond er zelf weinig aan. Dit ging iets te ver.. haha.

Inmiddels zat zij al 5 jaar in een knipperlicht relatie ( Kwam ter sprake ) En die man was ook met het geloof bezig etcetc.

Ik zag haar als een potentiele vriendschap, maar was niet aangetrokken tot haar o.i.d .

Maar op een gegeven moment, viel het mij op , na mislukte dates etc.. Dat ik het gevoel kreeg dat ze iets van mij wilde. Ik kwam haar vaker tegen, tot het moment dat ik hier een beetje in mee ging, ( 2 jaar later na het samen naar de kerk gaan, voor jullie informatie, hier zat dus geruime tijd tussen )

Ik besloot haar uit te nodigen om wat te drinken, en wat te praten, omdat ik zag en wist dat ze moeite had met zichzelf , en mogelijk haar relatie )

Nog steeds niet aangetrokken tot haar, maar we hadden hele goede gesprekken, over van alles, geloof, dingen die ik deed.. Het uitgaan had ze nog nooit gedaan, en ze was geintereseerd in dingen waar ze niks van af wist. In mijn ogen was ze op zoek naar een manier om eindelijk zichzelf te accepteren zoals ze is, en ze wilde gewoon de wereld ontdekken, zonder vast te zitten in het geloof. Ik mis een klein detail merk ik tijdens het schrijven... Ze was 24/7 met het geloof bezig, omdat ze in die tijd heel erg was veranderd, ze ging van anorexia, naar een leuke meid om te zien, dus ik had diepe bewondering voor het feit dat ze zoveel kracht uit het geloof haalde. ) Echter kwam ze er zelf achter dat ze het idee had dat er ook veel misleiding was in de kerk, en ik heb het gevoel dat ze daar toen vanaf wilde, en zoals ik al zei, iemand vond die haar de wereld laat ontdekken op een andere manier!

Dus, wij afgesproken, gewoon gepraat. En weer verder gegaan met ons eigen leven.

Dit is 3 keer gebeurd, tot ik op een gegeven moment zoiets had van,, Hey, ik zoek een leuke vriendin.. En aangezien mijn beeld van haar veranderd is van net kerk meisje, naar een leuke meid die meer wilt ontdekken. Dacht ik, ik vraag haar mee om een lang weekend weg te gaan met zijn twéén,... Omdat ik al langer het idee had dat ze mij leuk vond. En ik het wel een kans wilde geven om te kijken wat er in zou zitten.

Afijn, 4 dagen met elkaar geweest. En ik kan jullie alle vertellen, het was meer dan geweldig.. Ik heb haar nog nooit zo gezien als dat ik haar daar zag. Het leek wel of ze eindelijk zichzelf kon zijn, iets waarvan ik al die tijd al het vermoeden van had, dat er meer in haar zat dan dat ze liet zien, of durfde te laten zien. Begrijpen jullie wat ik bedoel?

We begonnen met wat wijntjes drinken samen, super gezellig. En ik weer de casanova met kaarsjes natuurlijk.. Ik weet inmiddels wat wel en niet werkt haha. :haha: Uiteindelijk belande we op de bank, en begonnen we te zoenen. YES :smile: :good: Was alles wat ik dacht. Ik wist wel dat er meer in zat. Het nette christelijke meisje veranderde in een leeuw, en de situatie escaleerde al snel naar iets anders.. :banaan: Voor meer details, stuur me een PM! :angel:

Afijn, we hadden het geweldig, en we waren super verliefd.

Totdat we de volgende ochtend samen op bed wakker worden van haar telefoon. Je weet hoe het gaat met verliefde mensen, veel knuffelen, praten, kussen, je wilt het liefst de hele dag in bed blijven liggen. Gewoon omdat het kan! ( Ik werk 6 dagen in de week als hovenier, dus ik vond het heerlijk ) Maar ik besloot haar toch te adviseren om op te nemen, omdat er misschien iets aan de hand was?

Ik besloot even te gaan douchen, maar hoorde al snel dat het foute bingo was.. De man waarin ze al 5 jaar lang een aan uit relatie mee had, en waarin ze mij verteld heeft niet gelukkig te zijn, was aan de telefoon. Ik hoorde haar plots huilen, en zeggen dat hij wist dat dit ging gebeuren, en dat er al langer iets speelde, en ze nu de wind van voren krijgt.. Dit gaf mij geen goed gevoel, en ik besloot na het douchen de kat uit de boom te kijken..

Ik zag haar huilen, en mijn eerste reactie was voorzichtig te kijken wat er allemaal aan de hand was. ( Ik heb in de tijd na de breuk met mijn relatie zo veel geleerd, dat ik wist dat mee gaan in deze spanning niet de beste optie was ) Ik hoorde hem nog iets zeggen dat ze een klap verdiende en wat al meer. Hierin vroeg ik haar of ze wilde dat ik met hem ging praten. Ik ben er namelijk niet van gedient als een meisje bedreigt word, .. maar ook dit was een reactie van de vroegere ik, dus ik besloot verstandig te zijn en en een rondje te gaan lopen in het prachtige aangelegen bos.

Ik voelde een vorm van paniek onderweg. Een gevoel van geen controle op de situatie te hebben. Maar ik probeerde mij niet te laten leiden door deze emoties, en wandelde nog wat verder.

Ik was na enige tijd wat rustiger in mijn hoofd, en besloot haar uit de negatieve spiraal te halen door een ijsje voor ons te kopen. Het was 30 graden, ik had geen portomonee bij me, maar met mijn charmes kreeg ik het voor elkaar alsnog een ijsje te regelen. Hahaha.. #Trots

Ik kwam terug en verasste haar hier mee.. Lekker onschuldig en kinderlijk, maar met de juiste intentie om haar weer aan het lachen te maken.

Dit lukte, en we hadden een goed gesprek over wat er gebeurd was, en dat het voor mij ook even lastig was om hier op een goede manier mee om te gaan. Ze vertelde me dat hij overstuur was ( Deze man zit al een lange tijd in een strijd met zichzellf ) En als je dit meisje had gekent, dan weet je dat ze hem wilt helpen hiermee. Zoals ik al zeg, na 8 jaar geen liefde gekent te hebben.. En dan bedoel ik dat letterlijk, in welke vorm dan ook. Was zij een geschenk uit de hemel. Zo'n goed hart, daar kon ik alleen maar van dromen.. Ze vertelde ook dat ze het niet voor elkaar kreeg om hun 2 als man en vrouw te zien, ze hebben alle vormen van relaties geprobeerd, leraar, leerling, man vrouw, etc .. Idk ik citeer haar woorden. Ze vertelte mij dat ze het verlangen had een relatie te hebben met een leeftijds genoot ( Zei 29 jaar, ) Die man is uit mijn hoofd 45, misschien wel 50... Ze vertelde me dat ze niet met hem wilde breken, maar gewoon als vrienden verder wilde, omdat ze 5 jaar lang door lief en leed zijn gegaan. Dit is logisch voor een vrouw, omdat je natuurlijk ervaringen gedeelt hebt. Ik heb haar hierin volkomen begrepen.

Maar oke, de tijd gaat door, en we hebben het geweldig gehad. Tot de laatste dag van de daagjes weg. Vertelde ze me dat ze graag naar huis wilde, om met hem te praten, omdat hij overstuur was.. Ik liet haar hier als man zijnde in vrij, omdat ik wist dat ze het hier moeilijk mee had. Dus na een mooie wandeling samen, zijn we naar huis gereden, waar we ieder ons eigen weg gingen.

Ik kreeg nog een leuk smsje met dat ze weer thuis is, met veel kusjes etc. Geslaagd.

Maar toen begon de ellende van nu.

Ze vertelde me dat ze naar hem toe ging om wat fruit te brengen, iets wat ze al die jaren had gedaan voor hem.
En dat ze gepraat hadden, en afscheid hadden genomen van alles wat ze samen hadden meegemaakt, om uiteindelijk een nieuw avontuur met mij te beginnen. Ze wilde met mij verder. ( Ik had al het vreemde gevoel dat deze man dat niet zomaar ging accepteren! ) Hoe zij het ideale voor zich zag. Een hechte vriendschap met hem, en een intieme relatie met mij, hm... Dat zat er niet in helaas. Hij kon haar hierin niet loslaten.. Het zou de afgrond betekenen.

Afijn, we spraken een dag later af.

Ik had een bloemetje gekocht, en een flesje wijn, waarmee ik haar wilde vragen of ze mijn vriendin wilde worden. Ik had alles voorbereid, en ik wilde er ondanks dat ik een zware dag had gehad door al dit gezeur, en mijn werk, iets moois van maken!

Hierin vertelde ze dat ze verliefd op mij was, maar ze denkt dat het niet de juiste keuze is..

Ze verteld me dat god haar heeft gezegt dat ze het niet moet doen, en met hem samen moet blijven.

Mijn wereld stond enig moment op zijn kop.. Ik probeerde als man zijnde de situatie rustig te bekijken, om niet te laten merken dat ik hier van ontdaan was.

Ik vertelde haar dat als ze dat echt denkt, en daar achter staat dat ze dat moet doen..

Na een wandeling waarin we nog hand in hand liepen, vertelde ze me dat ze alleen maar aan hem moest denken, en dat dat de gedachte was die ze had, dat ze terug moest gaan naar hem.

Zo geschiede. Dit heeft mij totaal verward. En ik probeer ook zicht te krijgen over wat er aan de hand is.

Mijn onzekerheid zegt me dat het aan mij ligt. Maar mijn verstand zegt ook wel dat er meer aan de hand kan zijn.

Wat heeft deze man haar allemaal verteld? Hoeveel invloed heeft hij op haar gedachte wereld? Hoe sterk zijn de woorden over geloof, die mogelijk gebruikt kunnen worden om haar te overtuigen een bepaalde keuze te maken?

Ze vertelt me dat ZEI met mij verder wilt. Maar dat god zegt met hem verder te gaan. Heeft de ware god dit gzegt? Of is het de desbetreffende invloedrijke man die haar zwaktes gebruikt om haar voor zichzelf te houden? Ik heb niet het gevoel dat ze hier 100% achter staat. Maar dat er zoveel meer is waar ik geen invloed op uit kan oefenen.

Overigens is deze man ook een bekende van ons, ik heb als hovenier veel voor hem gedaan in zijn tuin. Omdat hij hier zelf geen energie voor had. En het niet meer zag zitten. Puur uit een goed hart. Het meisje waar ik over praat vertelde me dat ze het hem niet gezegt had met mij weg te gaan, omdat ze bang was. Bang voor de reactie, de reactie die ze nu dus kreeg.. Wat betekend dit? Als je meisje voelt dat de relatie niet goed zit, en dat ze verlangt naar een leeftijdsgenoot, dan hou je je als man van die leeftijd toch groot, en laat je haar vrij? En accepteer je dat?

Iets wat zo mooi kon zijn, is verloren en afgepakt. Zo ervaar ik dit. Na 8 jaar verdriet, ruimte voor nieuwe liefde. En dit is het resultaat. Dit kan ik niet geloven.

Liefs,

Lovedog.
<<

Anoniem332

Bericht 21 Jul 2021 17:31

Re: Lastige situatie omtrent de liefde.

Wat een lang verhaal. Ik
Ben er redelijk doorheen gescrold.

Maar ik begrijp dat ze dus toch voor die oudere man kiest omdat God dat wil? En die man invloed op haar heeft. Lastig.
Ik lees dat je het beste met haar voor hebt.
Ik vind het moeilijk om er iets zinnigs over te zeggen. Heel rot voor jou/ jullie. Wie weet komt ze tot inkeer, de tijd zal het leren.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 21 Jul 2021 17:42

Re: Lastige situatie omtrent de liefde.

Te lang.
Maar afgaande op de samenvatting van Housebird, laat haar gaan. Iemand die haar partner door God laat kiezen lijkt me lastig om een relatie mee te hebben. Dan zal ze nog wel meer aan God overlaten gok ik.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 21 Jul 2021 19:26

Re: Lastige situatie omtrent de liefde.

She’s just not that into you. Zoek een eigen huis, ga een volwassen leven leiden en dan volgt de ware liefde vanzelf.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 21 Jul 2021 19:53

Re: Lastige situatie omtrent de liefde.

Ik zou ook afstand nemen en iets voor jezelf proberen op te bouwen. Een eigen plek. Ik denk dat dit meisje zich veel te veel zich laat beïnvloeden door externe factoren en niet echt een stabiele factor zal worden.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

LoveDog

Noob

Berichten: 2

Geregistreerd: 21 Jul 2021 15:50

Bericht 25 Jul 2021 20:02

Re: Lastige situatie omtrent de liefde.

Dank voor jullie lieve en hulpzame reacties. Ik heb het opgelost. Samen gepraat. En haar losgelaten. Meest volwassen keuze die ik ooit heb gemaakt. Trots op mezelf. Ik kan niet meer geven dan ik geef. Als vrouwen dit niet willen of kunnen zien dan is er niets anders te doen dan dit te accepteren.


Liefs,
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 01 Aug 2021 10:45

Re: Lastige situatie omtrent de liefde.

Eh... ligt het aan mij of gaat er iets niet helemaal goed met berichten en titels...
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 01 Aug 2021 15:48

Re: Lastige situatie omtrent de liefde.

Je kunt wel heel dramatisch doen over hoe het had kunnen zijn maar feit blijft dat ze voor hem kiest. Ik zou je energie niet meer aan haar verspillen en lekker op jezelf focussen. Je kiest er zelf voor om in de drama te blijven hangen. Neem afstand van de situatie en sta open voor anderen zou ik zeggen. Morgen twijfelt ze wellicht weer om voor jou te kiezen maar dan wordt hij boos of krijgt ze een teken van God en is het weer anders. Daar kun je toch niet op gaan zitten wachten? Het gaat er dus niet om wat zij kiest in deze. Wat kies jij? Ik zou een dergelijke situatie niet kiezen in ieder geval. Buiten dat, veel te lang en overdramatisch verhaal. Lijkt me vermoeiend om er zo in te staan en reden genoeg om afstand te nemen dus.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 01 Aug 2021 15:50

Re: Lastige situatie omtrent de liefde.

Lejow schreef:Eh... ligt het aan mij of gaat er iets niet helemaal goed met berichten en titels...


Ik denk dat ze gewoon gereageerd heeft op dit draadje maar in die reactie de titel veranderd heeft, denkende dat ze een nieuw topic opende.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers