Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vriendschap beëindigen

<<

Elyn

Bericht 24 Jul 2021 12:51

Vriendschap beëindigen

*
Laatst gewijzigd door Elyn op 18 Mrt 2022 21:02, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 24 Jul 2021 12:55

Re: Vriendschap beëindigen

Ik zou allereerst het gesprek aan gaan. 25 jaar vriendschap gooi je niet zomaar weg. Jullie werelden liggen nu wat verder uit elkaar maar dat kun je proberen samen een weg in te vinden.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 24 Jul 2021 13:10

Re: Vriendschap beëindigen

Moet je zoiets persé beëindigen? Ik zou, als ik er geen zin meer in heb (omdat ik weet dat het niet beter gaat worden) gewoon niet meer afspreken.

Als ik er nog wel zin in zou hebben zou ik zeker feedback geven. En dus benoemen dat je de aandacht voor jouw leven een beetje mist.
#teammaple🍁
<<

Anoniem320

Bericht 24 Jul 2021 13:36

Re: Vriendschap beëindigen

Ik zou ook gewoon geen contact meer zoeken en kijken of zij dan contact met jou zoekt. Als ze dat niet doet hoef je er verder ook niks meer mee.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2525

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 24 Jul 2021 13:39

Re: Vriendschap beëindigen

Het klinkt of jij er graag iets mee wilt en dan is het denk ik niet relevant of anderen haar ook geen leuk karakter vinden hebben (dat schrijf je ook). Ik zou voor jezelf besluiten of je wel graag bevriend met haar wilt zijn/haar in je leven wilt en als het antwoord ‘ja’ is, dan zou ik bespreken wat je van haar nodig hebt wat je op dit moment niet krijgt. Als je er klaar mee bent, zou ik net zoals anderen het gewoon laten. Het wordt denk ik al snel een beetje lelijk als je ermee wilt stoppen terwijl je duidelijk irritaties hebt.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 24 Jul 2021 14:08

Re: Vriendschap beëindigen

Is het echt begonnen sinds ze kinderen heeft en was het daarvoor wel leuk of kom je nu tot de ontdekking dat het eigenlijk nooit leuk is geweest?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Banana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 489

Geregistreerd: 05 Jul 2021 18:23

Bericht 24 Jul 2021 14:15

Re: Vriendschap beëindigen

Ik had daar bij een langdurige vriendschap met een vriendin ook last van, en ik heb op een gegeven moment toch aangegeven dat het me stoort dat ze vrijwel nooit interesse toonde in mijn leven. Daarna heb ik mijn verwachtingen aangepast, en accepteer ik de vriendschap meer voor wat het is en waardeer ik de leuke momenten. Ik houd bewust ook wat meer afstand en steek er niet meer te veel energie in, en ik merk dat het daardoor juist weer wat gezelliger is geworden. Misschien helpt dat? Als je verder ook genoeg leuke momenten hebt samen, dan zou ik er wel een gesprek over aangaan in plaats van gewoon de vriendschap 'opzeggen'.
<<

Elyn

Bericht 24 Jul 2021 14:40

Re: Vriendschap beëindigen

Susan schreef:Is het echt begonnen sinds ze kinderen heeft en was het daarvoor wel leuk of kom je nu tot de ontdekking dat het eigenlijk nooit leuk is geweest?


Ze heeft dit altijd al gehad, maar vroeger deden we in ieder geval nog leuke dingen samen. Nu is ze te druk met haar gezin en woont ruim een uur verderop waardoor we bijna nooit meer afspreken. Het is voor mij nu niet mogelijk om alleen naar haar toe te gaan maar ze neemt ook niet de moeite om naar mij te komen. De laatste keer dat ik haar gezien heb zijn wij naar haar gereden.
<<

Brooke

Bericht 24 Jul 2021 19:23

Re: Vriendschap beëindigen

Elyn schreef:
Susan schreef:Is het echt begonnen sinds ze kinderen heeft en was het daarvoor wel leuk of kom je nu tot de ontdekking dat het eigenlijk nooit leuk is geweest?


Ze heeft dit altijd al gehad, maar vroeger deden we in ieder geval nog leuke dingen samen. Nu is ze te druk met haar gezin en woont ruim een uur verderop waardoor we bijna nooit meer afspreken. Het is voor mij nu niet mogelijk om alleen naar haar toe te gaan maar ze neemt ook niet de moeite om naar mij te komen. De laatste keer dat ik haar gezien heb zijn wij naar haar gereden.


Ik zou eerst een gesprek aangaan. Vriendschap beëindigen kan eigenlijk altijd nog. Is ze zich er wel bewust van dat ze het wel erg veel over zichzelf heeft en daarmee weinig aandacht heeft voor de ander? Ik zou het erover hebben en zeggen hoe jij de dingen ervaart. Dat hoeft niet eens verwijtend van jij doet dit en dat, maar ik zou het bij jezelf houden, wat het met je doet en hoe je het wel graag ziet. Misschien is ze zich er niet eens bewust van of heeft nooit iemand dat tegen haar gezegd? Mocht het in de toekomst echt niet beter gaan en ze staat niet nergens voor open, dan kan je altijd nog het initiatief bij haar leggen en gewoon afwachten hoe het loopt. En inderdaad je verwachtingen bijstellen, kan ook enorm helpen is mijn ervaring.
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1639

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 25 Jul 2021 10:31

Re: Vriendschap beëindigen

Ik zou niet snel een vriendschap beëindigen. Eerder dood laten bloeden in zo'n situatie. Maar ik heb het idee dat je zelf graag het gesprek aan wilt gaan? Dan moet je dat gewoon doen. Je kunt het op zijn minst proberen.

Een tijd geleden had ik ook moeite met een vriendschap, voelde alsof ze niet de moeite nam om langs te komen. Ik heb haar nu bijna 3 jaar niet meer gezien. Het duurde even voor ik het naast me neer kon leggen. Toen heb ik ook echt een tijdje de boot afgehouden voor contact. Nu hebben we wel weer contact over de app, maar of ze langskomt moet ik nog maar eens zien. Maar daar moet ze zelf mee komen en verder appen we af en toe even. Voor nu vind ik het prima zo :)
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 26 Jul 2021 14:33

Re: Vriendschap beëindigen

Lastige situatie. Ik kan het wel van een andere kant belichten als je degene bent die onvrijwillig geen vriendschap meer heeft met iemand die de vriendschap heeft beëindigd na zo'n 30 jaar. De reden waarom hij dat heeft gedaan laat ik even in het midden, maar ik vind het nog steeds jammer. Ondanks dat het zo'n 2 jaar geleden is gaat er bijna geen week/maand voorbij dat ik er wel eens denk. Op de verjaardagen heb ik hem en zijn vriendin nog altijd netjes gefeliciteerd en altijd aangegeven dat het nog altijd welkom is. Echter laatst heeft denk ik op zijn aanraden ook zijn vriendin mij geblokkeerd, dus contact opnemen is voor mij nu heel lastig. Dit terwijl ik van de week via via te horen kreeg dat het slecht gaat met zijn vader. Zijn vader ken ik uiteraard ook goed van vroeger bij kinderfeestjes etc... Degene die dat vertelde heeft namelijk nog wel contact met hem en ik heb dus min of meer wel aan hem gevraagd of hij aan hem wil vragen of ik eventueel wel bij de begrafenis van zijn vader aanwezig kan zijn. Te meer ook omdat mijn ouders ook goed bevriend zijn met zijn ouders. Dat maakt het allemaal zo lastig en ik zou het erg spijtig vinden dat ik vanwege zijn beëindiging van de vriendschap daar niet bij zou kunnen zijn. Hoe kijken jullie daar tegen aan?
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 26 Jul 2021 15:55

Re: Vriendschap beëindigen

Fred schreef:Lastige situatie. Ik kan het wel van een andere kant belichten als je degene bent die onvrijwillig geen vriendschap meer heeft met iemand die de vriendschap heeft beëindigd na zo'n 30 jaar. De reden waarom hij dat heeft gedaan laat ik even in het midden, maar ik vind het nog steeds jammer. Ondanks dat het zo'n 2 jaar geleden is gaat er bijna geen week/maand voorbij dat ik er wel eens denk. Op de verjaardagen heb ik hem en zijn vriendin nog altijd netjes gefeliciteerd en altijd aangegeven dat het nog altijd welkom is. Echter laatst heeft denk ik op zijn aanraden ook zijn vriendin mij geblokkeerd, dus contact opnemen is voor mij nu heel lastig. Dit terwijl ik van de week via via te horen kreeg dat het slecht gaat met zijn vader. Zijn vader ken ik uiteraard ook goed van vroeger bij kinderfeestjes etc... Degene die dat vertelde heeft namelijk nog wel contact met hem en ik heb dus min of meer wel aan hem gevraagd of hij aan hem wil vragen of ik eventueel wel bij de begrafenis van zijn vader aanwezig kan zijn. Te meer ook omdat mijn ouders ook goed bevriend zijn met zijn ouders. Dat maakt het allemaal zo lastig en ik zou het erg spijtig vinden dat ik vanwege zijn beëindiging van de vriendschap daar niet bij zou kunnen zijn. Hoe kijken jullie daar tegen aan?


Ik zou dat blokkeren als hint zien en ze verder niet meer lastigvallen.

TO: Misschien is het een optie om even niks van je te laten horen en te kijken of zij dan contact opneemt met je?
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 26 Jul 2021 17:55

Re: Vriendschap beëindigen

@ Derby, maar een uitvaart maakt het wel wat anders. Stel ik zou niet mogen gaan vanwege hem, maar andere mensen hadden wel verwacht dat ik er zou zijn. Dan komt het voor die mensen over als ik niet mijn medeleven toon, terwijl dat dus niet een keuze van mij is geweest. Dat maakt het dan dus zo dubbel. Ik kan er door die andere mensen op aan worden gekeken dat ik dan niet aanwezig was, terwijl dat ik zelf daar niet voor heb gekozen.
<<

Anoniem319

Bericht 26 Jul 2021 18:31

Re: Vriendschap beëindigen

Maar een uitvaart draait niet om jou hè, maar om de persoon die overleden is. Ik zou het blokkeren ook als hint zien, blijkbaar is er iets voorgevallen waardoor hij écht geen contact meer wil. Als jouw ouders goed bevriend zijn met zijn ouders dan kun je hun vragen of zij jouw sterktewensen willen overbrengen, je kunt een kaart sturen, maar meer dan dat zou ik niet doen. Een uitvaart is niet het moment om je neus te laten zien terwijl er blijkbaar een hoop nog onuitgesproken is tussen jullie, en de situatie blijkbaar dus best gevoelig ligt, ookal begrijp je zelf niet zo goed waarom. Ik denk dat dat zijn keuze om géén contact meer met jou te willen, alleen nog maar sterker maakt, als je daar ineens zou staan.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 27 Jul 2021 12:30

Re: Vriendschap beëindigen

Fred schreef:@ Derby, maar een uitvaart maakt het wel wat anders. Stel ik zou niet mogen gaan vanwege hem, maar andere mensen hadden wel verwacht dat ik er zou zijn. Dan komt het voor die mensen over als ik niet mijn medeleven toon, terwijl dat dus niet een keuze van mij is geweest. Dat maakt het dan dus zo dubbel. Ik kan er door die andere mensen op aan worden gekeken dat ik dan niet aanwezig was, terwijl dat ik zelf daar niet voor heb gekozen.


Als ze je erbij willen hebben, krijg je wel een rouwkaart. Je kunt de partner van die vader een kaart sturen als je het adres weet, maar daar zou ik het bij laten. Het lijkt me voor die vroegere vriend heel vervelend als je ongevraagd naar de uitvaart gaat.
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 14:19

Bericht 27 Jul 2021 12:37

Re: Vriendschap beëindigen

Maar naar een begrafenis of condoleance ga je toch ook voor andere naasten die je kent en wel een band mee hebt?

Bij mijn ouders zouden bij wijze van ook mensen komen waarvan ik iets heb van ‘ga weg, wees weg en blijf weg’ maar waar mijn broers of ouders wel een band mee hadden. Die kan ik toch niet weigeren of wegsturen omdat ik een probleem heb met die mensen. Andersom zou ik dat ook vreselijk vinden al zou bijvoorbeeld mijn broer een probleem met iemand hebben waardoor iemand waar ik wel een klik mee heb niet mag komen.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 27 Jul 2021 12:39

Re: Vriendschap beëindigen

Pluis schreef:Maar naar een begrafenis of condoleance ga je toch ook voor andere naasten die je kent en wel een band mee hebt?

Bij mijn ouders zouden bij wijze van ook mensen komen waarvan ik iets heb van ‘ga weg, wees weg en blijf weg’ maar waar mijn broers of ouders wel een band mee hadden. Die kan ik toch niet weigeren of wegsturen omdat ik een probleem heb met die mensen. Andersom zou ik dat ook vreselijk vinden al zou bijvoorbeeld mijn broer een probleem met iemand hebben waardoor iemand waar ik wel een klik mee heb niet mag komen.


Dat is zo, maar dan zijn die wel uitgenodigd door jullie als familie lijkt me.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 27 Jul 2021 13:50

Re: Vriendschap beëindigen

Ik denk maar zo: als je twijfelt en het gevoel hebt dat je om toestemming moet vragen om te gaan, dan kan je beter niet gaan.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 27 Jul 2021 21:18

Re: Vriendschap beëindigen

De kinderen zijn hier het probleem niet zoals ik het lees. Als ze altijd al zo was en je hebt het altijd gelaten voor wat het is, tja dan wordt het ook niet beter. Persoonlijk zou ik er nog weinig energie insteken en de boot afhouden, zeggen dat jij het druk hebt. Ik weet niet of ik het op basis van je verhaal perse zou moeten verbreken. Ik zou eerder benieuwd zijn of ze het doorheeft en mocht ze er naar vragen dan kun je altijd nog aangeven dat je het gevoel hebt dat ze niet echt interesse in jou heeft. Verder zou me die 25 jaar weinig verschil maken. Ik heb ook ooit een vriendschap verbroken na die tijd en het voelt nog altijd als een verlossing. Uiteindelijk kom je er inderdaad achter dat iemand alleen maar aan zichzelf kan denken en dat is gewoon zonde van al je energie. Ik vind het alleen na zo een lange tijd wel de moeite waard om in ieder geval te laten weten hoe jij er over denkt.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Tauriel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 466

Geregistreerd: 17 Jun 2021 13:23

Bericht 28 Jul 2021 08:52

Re: Vriendschap beëindigen

Elyn, ik zou het contact laten met die vriendin laten voor wat het is. Gewoon dood laten bloeden. Neemt ze contact op, dan kan je altijd nog kijken wat je er mee wil.

Fred, het feit dat die vriendin jou nu ook heeft geblokkeerd, geeft al aan dat ze echt geen contact meer met jou willen. Als zijn vader overleden is, en je hebt geen kaart ontvangen, dan zou ik ook de partner van die vader een kaart sturen en daar verder bij laten. Ik vind het wel een verdrietige situatie voor je.
“Smile and wave, boys. Smile and wave…"
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 28 Jul 2021 09:07

Re: Vriendschap beëindigen

Jemig Fred. Als mijn vader ziek zou zijn en er zou iemand (die ik niet meer in mijn leven wil) komen vissen of hij/zij welkom is bij zijn uitvaart terwijl dat nog niet eens aan de orde is zou ik werkelijk woest zijn. Hoe kun je jezelf zo centraal stellen in een vriendschap die er niet eens meer is?

Elyn, ik zou het er ook gewoon bij laten als het voor jou niet meer zo hoeft. Mocht ze er vragen over hebben dan kun je het altijd nog toelichten.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 28 Jul 2021 10:22

Re: Vriendschap beëindigen

@ Teun, je leest het niet goed. Ik zelf vraag dat dus niet, maar via via. Wat ik daarvan heb gehoord is dat de vader al min of meer de muziek etc voor de uitvaart zelf al aan het regelen is. Het is gewoon een rotsituatie en ik vind het lastig want die vader heeft geen conflict met mij. Ik zal het er vandaag eens met mijn ouders onder hebben die oa komen eten.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 28 Jul 2021 10:30

Re: Vriendschap beëindigen

Je zegt dat je aan een andere vriend/kennis hebt gevraagd of hij wil polsen namens jou. Dat is toch hetzelfde?

Verdrietig dat het zo loopt maar als je om die vriend geeft respecteer je hem hierin en geef je hem de ruimte voor zijn verdriet. Je hoort als het aan de orde is vanzelf of je welkom bent via een rouwkaart.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem319

Bericht 28 Jul 2021 13:54

Re: Vriendschap beëindigen

Fred, ik zou vragen of je de uitvaart online bij mag wonen, of ze jou een inloglink willen sturen. Ik vind dat echt een enorm fijn gevolg van de coronamaatregelen, dat deze mogelijkheid vrijwel altijd geboden wordt.

Ik zou sowieso afwachten of je een kaart krijgt. Als je een kaart krijgt waarin je wordt uitgenodigd voor de uitvaart, met gegevens waar, hoe laat en in welke vorm de uitvaart plaats vindt, dan ben je welkom. Krijg je die niet, dan ben je helaas gewoon niet genodigd.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers