Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Slowcooker

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 25 Feb 2021 23:09

Slowcooker

We willen graag een slowcooker, maar jeetje wat zijn er weer veel mogelijkheden! Waar moeten we opletten? Welke functies zijn echt handig? En hoeveel liter is aan te raden? Vriend wil t liefst 5 liter of groter (zijn natuurlijk wel met veel man/kids)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Toetie

Kletskop

Berichten: 695

Geregistreerd: 11 Feb 2021 19:06

Bericht 26 Feb 2021 04:43

Re: Slowcooker

Timer is fijn, ik heb een 6,5 l van Russell hobbs.
Er zijn heel veel goede fb pagina's en komt regelmatig voorbij dat iemand er een zoekt.
Ik vind het ideaal, ik zet hem aan voor ik ga werken en als we gaan eten is het klaar.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 26 Feb 2021 20:27

Re: Slowcooker

Timer heb ik idd iets van gehoord ja!
Russel hobs zegt me niet heel veel. Aanbiedingen vind ik altijd enger, omdat je dan vaak een onbekender merk hebt en niet weet of t wel goed is
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Toetie

Kletskop

Berichten: 695

Geregistreerd: 11 Feb 2021 19:06

Bericht 26 Feb 2021 21:45

Re: Slowcooker

Dit is een goed merk. Ik zal even een link zoeken
<<

Toetie

Kletskop

Berichten: 695

Geregistreerd: 11 Feb 2021 19:06

Bericht 26 Feb 2021 21:47

Re: Slowcooker

<<

Anoniem308

Bericht 26 Feb 2021 22:07

Re: Slowcooker

Ik heb een kleine van een goedkoop merk (bestron ofzo) van zo’n 4,7 liter. Met jouw grote gezin denk ik dat je beter het grote model kan kopen inderdaad. Ik heb geen functies als een timer, alleen hoog laag en warm houden. Helemaal prima eten komt eruit, ben er gek op.
<<

Anoniem303

Bericht 27 Feb 2021 09:44

Re: Slowcooker

Ik wilde een paar jaar geleden een slowcooker en toen heeft mijn vriend voor Kerst deze voor mij gekocht: https://www.coolblue.nl/product/820435/ ... 7UEALw_wcB

En ik ben helemaal fan! Het is een multicooker, en er zit dus wel een slowcookfunctie op. Daarnaast kun je ook onder hoge druk voedsel bereiden (dus super snel! Heb je geen tijd, dan kan diezelfde slowcookmaaltijd dus ook onder hoge druk). Ik maak er stoofvlees mee, pulled chicken, pastasauzen, soepen, allerlei Indische gerechten, je kunt er perfecte rijst in koken, en ik maak er zelfs gewoon stamppot in, ideaal. En de allerlekkerste gehaktballen komen ook uit deze pan. Je kunt er ook zelf yoghurt in maken.
Het is een vrij uitgebreide pan, veel functies, maar als je die functies eenmaal een beetje doorhebt: Ideaal. Er is ook een facebookgroep voor waar ik ontzettend veel inspiratie heb uit gehaald en waar ik veel van heb geleerd.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 27 Feb 2021 11:24

Re: Slowcooker

Wij hebben ook een Russell Hobbs, maar dat is volgens mij ook geen duur merk, die van ons was 29,95 bij Bol.com. Er zit geen timer op, maar dat mis ik ook niet echt, ik kan me wel voorstellen dat je dat wil als je de slowcooker gebruikt als je zelf de hele dag de deur uit bent. Ik gebruik de slowcooker zeker wel drie of vier keer per week, niet alleen voor draadjesvlees, maar ook bijvoorbeeld voor soep of curry. Ik vind het een heel goede aankoop.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 27 Feb 2021 17:09

Re: Slowcooker

29.95 of die Roxy plaatst van 119 is nogal een verschil 🙈
Ik denk dat die hier ook wel vaker gebruikt gaat worden, dus hoeft niet heel goedkoop. Maar ja ik ben een Nederlander, dus wat niet duur hoeft te zijn hoeft ook niet 😅
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 27 Feb 2021 18:59

Re: Slowcooker

Rixt schreef:Ik wilde een paar jaar geleden een slowcooker en toen heeft mijn vriend voor Kerst deze voor mij gekocht: https://www.coolblue.nl/product/820435/ ... 7UEALw_wcB

En ik ben helemaal fan! Het is een multicooker, en er zit dus wel een slowcookfunctie op. Daarnaast kun je ook onder hoge druk voedsel bereiden (dus super snel! Heb je geen tijd, dan kan diezelfde slowcookmaaltijd dus ook onder hoge druk). Ik maak er stoofvlees mee, pulled chicken, pastasauzen, soepen, allerlei Indische gerechten, je kunt er perfecte rijst in koken, en ik maak er zelfs gewoon stamppot in, ideaal. En de allerlekkerste gehaktballen komen ook uit deze pan. Je kunt er ook zelf yoghurt in maken.
Het is een vrij uitgebreide pan, veel functies, maar als je die functies eenmaal een beetje doorhebt: Ideaal. Er is ook een facebookgroep voor waar ik ontzettend veel inspiratie heb uit gehaald en waar ik veel van heb geleerd.


Dus hier stop je de ingrediënten in en dan hoef je niet te roeren enzo?
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Toetie

Kletskop

Berichten: 695

Geregistreerd: 11 Feb 2021 19:06

Bericht 27 Feb 2021 19:35

Re: Slowcooker

Elroya schreef:29.95 of die Roxy plaatst van 119 is nogal een verschil 🙈
Ik denk dat die hier ook wel vaker gebruikt gaat worden, dus hoeft niet heel goedkoop. Maar ja ik ben een Nederlander, dus wat niet duur hoeft te zijn hoeft ook niet 😅


Dat komt omdat het 2 verschillende apparaten zijn. Een multicooker en een slowcooker.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 27 Feb 2021 19:43

Re: Slowcooker

Inderdaad, die van Rixt heeft veel meer functies. Als je dat denkt te gaan gebruiken, zou ik die nemen, als je daar niet zeker van bent zou ik beginnen met een goedkopere slowcooker. Op die Facebookpagina zijn er genoeg die uiteindelijk meerdere slowcookers hebben, dus je kunt altijd met een eenvoudige beginnen en als het iets voor je is later nog een duurdere toevoegen. Hoewel ik er meestal aan eentje genoeg heb, kan ik me voorstellen dat het soms handig is er twee te hebben.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 27 Feb 2021 19:44

Re: Slowcooker

MrsMath schreef:
Dus hier stop je de ingrediënten in en dan hoef je niet te roeren enzo?


Ik roer het altijd wel even door elkaar.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem303

Bericht 27 Feb 2021 20:31

Re: Slowcooker

MrsMath schreef:
Rixt schreef:Ik wilde een paar jaar geleden een slowcooker en toen heeft mijn vriend voor Kerst deze voor mij gekocht: https://www.coolblue.nl/product/820435/ ... 7UEALw_wcB

En ik ben helemaal fan! Het is een multicooker, en er zit dus wel een slowcookfunctie op. Daarnaast kun je ook onder hoge druk voedsel bereiden (dus super snel! Heb je geen tijd, dan kan diezelfde slowcookmaaltijd dus ook onder hoge druk). Ik maak er stoofvlees mee, pulled chicken, pastasauzen, soepen, allerlei Indische gerechten, je kunt er perfecte rijst in koken, en ik maak er zelfs gewoon stamppot in, ideaal. En de allerlekkerste gehaktballen komen ook uit deze pan. Je kunt er ook zelf yoghurt in maken.
Het is een vrij uitgebreide pan, veel functies, maar als je die functies eenmaal een beetje doorhebt: Ideaal. Er is ook een facebookgroep voor waar ik ontzettend veel inspiratie heb uit gehaald en waar ik veel van heb geleerd.


Dus hier stop je de ingrediënten in en dan hoef je niet te roeren enzo?

Idd wat Susan zegt, even door elkaar roeren en verder doet het ding zijn werk. In de slowcookfunctie kan de deksel er tijdens bereiding ook af (bij hoge druk niet), dan roer ik tussendoor vaak even extra. Maar dat is niet per se noodzaak.
<<

Toetie

Kletskop

Berichten: 695

Geregistreerd: 11 Feb 2021 19:06

Bericht 27 Feb 2021 21:44

Re: Slowcooker

Susan schreef:Inderdaad, die van Rixt heeft veel meer functies. Als je dat denkt te gaan gebruiken, zou ik die nemen, als je daar niet zeker van bent zou ik beginnen met een goedkopere slowcooker. Op die Facebookpagina zijn er genoeg die uiteindelijk meerdere slowcookers hebben, dus je kunt altijd met een eenvoudige beginnen en als het iets voor je is later nog een duurdere toevoegen. Hoewel ik er meestal aan eentje genoeg heb, kan ik me voorstellen dat het soms handig is er twee te hebben.


Ik wil ook een tweede 😇 een voor mijn hoofdgerecht maar ook een voor de soep.
Ik heb nu dus een grote en wil een kleinere voor erbij. Als alleen vlees bereid, is een kleinere voldoende. Kan ik de grote gebruiken voor de soep.
Maar dan nog wel 4 liter denk ik. Lijkt mij fijner dan een hele kleine.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 27 Feb 2021 22:03

Re: Slowcooker

Ja, ik wil op den duur ook wel een tweede, al komt het dus niet heel vaak voor, soms is het toch wel heel handig om nog iets te kunnen maken, inderdaad soep of een of ander bijgerecht. Dan neem ik denk ik wel zo'n multicooker. Het komt niet heel vaak voor dat we de snelkookpan moeten gebruiken, maar het kan altijd een keer zo uitkomen, bovendien kan je daar volgens mij ook makkelijker brood en cake in bakken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Toetie

Kletskop

Berichten: 695

Geregistreerd: 11 Feb 2021 19:06

Bericht 28 Feb 2021 03:17

Re: Slowcooker

Een snelkookpan vind ik persoonlijk niet fijn. Die heb ik staan maar ik kan dan niet tussendoor proeven of even controleren. Ik hou graag de controle. Dus voor mij weer een gewone slowcooker.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 28 Feb 2021 12:08

Re: Slowcooker

Ja, dat is waar, dat is inderdaad een nadeel. Ik heb ooit wel een losse snelkookpan gehad, die heb ik ook niet heel veel gebruikt. Het is geloof ik ook meer een gevoel van 'handig om achter de hand te hebben'.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 01 Mrt 2021 06:13

Re: Slowcooker

Dankjewel voor de reacties
Ik heb nu een Brabantia gekocht van 6,5 liter inhoudt. We kunnen er idd altijd nog 1 bijkopen als dit goed bevalt, of overstappen naar.
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Dobby

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 595

Geregistreerd: 25 Jul 2020 03:39

Bericht 25 Mrt 2021 08:01

Re: Slowcooker

Ik ben ook opzoek naar een slowcooker. Wil er het liefst een van 5-6 liter. Heb er nu 5 op het oog maar ik vind het zo moeilijk om te kiezen. Ik krijg hem van mijn schoonouders en het budget is €150 euro, maar dit hoeft niet allemaal aan de slowcooker besteedt te worden. ik zoek echt een slowcooker, geen multi cooker omdat ik dat toch niet ga gebruiken.

jDeze binnenpan kan op inductie, dus aanbraden kan ik dan ook in de slowcooker pan doen, ipv een losse pan
https://www.bol.com/nl/p/crock-pot-cr02 ... oductTitle

deze is de grotere versie van die hierboven, met dezelfde functies, maar dus ook wel duurder
https://www.bol.com/nl/p/crock-pot-cr02 ... oductImage

Deze heeft een uitstel start functie, kan handig zijn maar is met vlees ook weer niet aan te raden omdat dit dan soms te lang op het aanrecht uit de koelkast staat heb ik gelezen
https://www.bol.com/nl/p/crock-pot-cr06 ... oductTitle

https://www.bol.com/nl/p/crock-pot-cr60 ... oductTitle

of ga ik toch gewoon voor een goedkopere:
https://www.bol.com/nl/p/russell-hobbs- ... oductImage
08-03-2010
08-02-2016
<<

Toetie

Kletskop

Berichten: 695

Geregistreerd: 11 Feb 2021 19:06

Bericht 25 Mrt 2021 18:55

Re: Slowcooker

Die onderste heb ik en ik ben fan! Mooi formaat, ik kan met gemak koken voor mij en bezoek of als ik eten maak voor familie. De timer vind ik ideaal en daarna gaat hij gewoon verder op warmhouden.
Soms is iets eenvoudigers net zo goed.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 23 Jul 2021 16:20

Re: Slowcooker

Ik haal dit topic omhoog want ik krijg een slowcooker voor mijn verjaardag!

Dus... wat zijn jullie succes recepten?
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1635

Geregistreerd: 11 Jul 2018 17:09

Bericht 23 Jul 2021 18:02

Re: Slowcooker

Soleil schreef:Ik haal dit topic omhoog want ik krijg een slowcooker voor mijn verjaardag!

Dus... wat zijn jullie succes recepten?


https://www.smulweb.nl/recepten/1421730 ... low-cooker
Deze was echt een groot succes!

https://ashleywillems.nl/pindakip-uit-d ... er-lekker/
Dit was het eerste wat ik ermee heb gemaakt, ook erg lekker maar wel vooral als een bijgerecht
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 24 Jul 2021 14:18

Re: Slowcooker

Dank je wel!
Ik kan ze vanaf begin augustus uit gaan uitproberen.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 08 Aug 2021 10:48

Re: Slowcooker

De eerste lading bolognese saus zit in de slowcooker! Mijn vaste recept uit ‘koken met Karin’, ik ben heel erg benieuwd! Het is nog een beetje puzzelen met de tijden, deze saus moet normaal 1h pruttelen, in de slowcooker heb ik hem op 6 h gezet.
Ik heb ook alvast riblappen gehaald om morgen draadjesvlees te kunnen maken.
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers