Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Buren topic

<<

Neno

Kletskop

Berichten: 503

Geregistreerd: 09 Feb 2020 09:45

Bericht 22 Jul 2021 13:45

Re: Buren topic

Wij hebben goed contact met de buren, waar we de kap meedelen hebben een dochter 1 jaar jonger dan onze, die lopen bij elkaar in en uit. We helpen elkaar met brengen/ halen van de kinderen van/ naar school. Ook komen we op elkaars verjaardagen, heel gezellig dus. Aan de andere kant woont een man alleen, heel aardig en breng er geregeld avondeten omdat ik het idee heb dat hij niet snel gezond voor zichzelf kookt. Voor melk suiker ed kunnen we altijd bij elkaar terecht. De buren 2 huizen verderop hebben een hond die heel vaak en lang loopt te blaffen, laatst eindelijk maar eens wat van gezegd en het lijkt nu beter. Ik snap dat slecht dat mensen daar uit zichzelf niets aan doen, het is toch vervelend, ook voor jezelf lijkt mij. Voor (a.mstel) en achter (weiland) hebben wij geen buren. Ook is hier een buurtcomité die regelmatig een borrel organiseren of een nieuwjaarsfeest en zijn ze bezig om de buurt meer te vergroenen dus dat is wel leuk!
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 22 Jul 2021 14:02

Re: Buren topic

Wij zijn erg tevreden met onze buren. Soms kleine ergernissen, maar niemand geeft echt overlast en dat is voor het eerst in mijn leven en heerlijk! Onze buren zijn vooral jongere gezinnen. De wijk is nu zo'n 20 jaar oud en de eerste bewoners vertrekken, nu de kinderen het huis uit zijn. In onze straat heeft afgelopen 5 jaar meer dan de helft te koop gestaan.

Wat meer samenhang zou ik wel fijn vinden, maar ik doe er zelf ook niet zoveel aan. Zijn redelijk op onszelf. Onlangs was ik een middag bij mijn broertje en daar kwamen toen 3x buren even over de schutting kijken en een praatje maken. Daar kan ik dan wel een beetje jaloers op zijn, maar ik weet niet of ik in de praktijk zelf over die schutting zou durven kijken om te praten.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 22 Jul 2021 17:44

Re: Buren topic

Wij wonen in een twee-onder-een-kap aan het eind van de straat. We hebben dus maar aan 1 zijkant buren. Daar woont een vrouw alleen. We hebben op zich goed contact, we lopen de deur niet bij elkaar plat maar maken regelmatig een praatje en als wij op vakantie gaan geeft ze onze plantjes water en zet ze de vuilnisbak aan de weg en zo.
Het huis achter ons staat nu al maanden leeg. Geen idee waarom, want als dit nu op de markt kwam zou het denk ik binnen een paar dagen weg zijn. Dus dat is afwachten wat daar in komt. Het huis schuin achter ons die buren kennen we niet, ook geen last van of zo.
Verder kennen we de mensen in de rest van de buurt eigenlijk niet/nauwelijks.
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1639

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 22 Jul 2021 17:54

Re: Buren topic

Wij hebben prima buren. Het stel aan de ene kant spreken we af en toe mee af. Aan de andere kant woont en man alleen, maar die is veel weg voor werk. Ook de andere buren zijn prima buren, gelukkig geen last van.
We hebben ook een buurtapp waarin we feestjes aankondigen bijv. Wel fijn en handig!
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9781

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 22 Jul 2021 19:54

Re: Buren topic

Wij wonen in een echte buurtstraat. Aan de ene kant is het het vakantiehuisje van onze buren, dus in het winter is het heerlijk stil. En nu zitten ze vaak overdag voor het huis op het bankje en komen om en om alle buren een praatje maken. Ook bij de overburen kom ik graag over de vloer. Twee keer per week zitten we ook daar buiten voor te borrelen en sluiten vaak andere buren ook aan. Eigenlijk heeft iedereen wel een bankje voor de deur (behalve wij, wij zitten eerder bij de buren haha). Kortom, het is echt een gemoedelijk straatje en iedereen lijkt iedereen te kennen. Ik vind dat dorps gevoel echt heel fijn en ben blij met onze buren.
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 22 Jul 2021 21:59

Re: Buren topic

Wij hebben echt super leuke buren en zijn inmiddels ook wel echt vrienden geworden. We kunnen altijd bij ze terecht, maken regelmatig een praatje, drinken zo nu en dan koffie bij elkaar en/of spelen gezellig een spelletje ‘s avonds een keer in de zoveel tijd. Onze jongste en hun kindje schelen weinig met elkaar dus ook wordt en af en toe ‘samen’ gespeeld. En als we ‘overlast’ hebben dan horen ze dat en wij andersom ook ;) haha nee gaat heel gemoedelijk. Gelukkig slapen de kleine mannen tegenwoordig wel goed.

De andere buren zijn een leuk jong stel, maar zien we verder niet heel vaak. Wel af en toe even een praatje. Hebben totaal geen overlast dus vind het prima buren.

Sowieso hebben we hier buiten onze buren met nog 3 huizen fijn contact. Als er iets is of er komt een pakketje wat aangenomen moet worden dan is dat nooit een probleem. Iedereen is super behulpzaam. Met kerst doen we ook altijd een borrel met elkaar (6 huizen) en 1x per jaar hebben we een straatfeest met alle buurtjes (12 huizen).
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers