Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Buren topic

<<

Toetie

Kletskop

Berichten: 695

Geregistreerd: 11 Feb 2021 20:06

Bericht 21 Jul 2021 20:44

Buren topic

Het is weer zomer, het geklaag over de buren is er weer of juist meer contact.

Vertel, hoe is het bij jou met de buren? Zijn er ruzies, steek je de bbq aan, wil je klagen of even zeggen dat je de geweldigste buren hebt?
<<

Toetie

Kletskop

Berichten: 695

Geregistreerd: 11 Feb 2021 20:06

Bericht 21 Jul 2021 20:47

Re: Buren topic

Ik heb geweldige buren, ze zijn behulpzaam, rustig en altijd in voor gezelschap.

Maar vandaag... ik ben moe, de hele dag al prikkelbaar en de buurvrouw zit al de hele dag een monoloog te houden op een eentonige stem (tegen steeds andere mensen).
Al 3x heb ik hetzelfde verhaal gehoord en ik ben zelfs een halve dag weg geweest!
En ik weet dat dit echt mijn probleem is, want ik ben vandaag prikkelbaar maar ik hoor het zelfs op mijn slaapkamer met de ramen dicht!
<<

Anoniem332

Bericht 21 Jul 2021 20:53

Re: Buren topic

Ik heb nooit last van mijn directe buren.
Hoor ze wel ofzo maar kan mij er niet aan ergeren.

Wel af en toe als het dispuutshuis een paar deuren verder een feestje hebben. Maar een appje of het zachter kan is genoeg.

Erger mij wel kapot aan een restaurant dat nu ook ‘s avonds open is. En een terras heeft. Het geluid weerkaatst hier enorm. Het is dan echt of mensen hier naast mij aan het dineren is.

Edit: we borrelen, eten, kijken regelmatig sport met elkaar. Veel buren in dezelfde leeftijd.
Laatst gewijzigd door Anoniem332 op 21 Jul 2021 22:03, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem332

Bericht 21 Jul 2021 20:54

Re: Buren topic

Toetie schreef:Ik heb geweldige buren, ze zijn behulpzaam, rustig en altijd in voor gezelschap.

Maar vandaag... ik ben moe, de hele dag al prikkelbaar en de buurvrouw zit al de hele dag een monoloog te houden op een eentonige stem (tegen steeds andere mensen).
Al 3x heb ik hetzelfde verhaal gehoord en ik ben zelfs een halve dag weg geweest!
En ik weet dat dit echt mijn probleem is, want ik ben vandaag prikkelbaar maar ik hoor het zelfs op mijn slaapkamer met de ramen dicht!


Irritant is dat! Heb je geen koptelefoon die je op kan zetten?
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3201

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 21 Jul 2021 20:58

Re: Buren topic

Op zich hebben we een prima directe buur (hoekhuis). Hiervoor hadden we een alleenstaande vrouw die zelden thuis was. Dat was perfect. Nu hebben we een alleenstaande moeder met zoon en horen we normale leefgeluiden. Alleen haar zoon speelt drums op zolder, toen ik werkte was dat wel een beetje irritant. Maar ja, in de middag vind ik niet dat je er wat van kan zeggen. En haar zoon basketbalt in de tuin. Dat is ook wel rete irritant. Maar ook niet iets waar je wat van kan zeggen. Maar heel soms komt de bal in onze tuin en gooi ik hem niet direct terug.
De jongen is 13. Laatst lag de bal ook in onze tuin. Ik was toen aan het voeden. Hij belde aan, 4x (!) toen heb ik hem daar wel op aangesproken. Dat hij best kan aanbellen als we de bal niet snel genoeg terug gooien, maar als we niet open doen, we of niet thuis zijn of even bezig zijn. Sindsdien niet meer voorgenomen.

Voor de rest wonen we in een hofje van 34 huizen waar alle achtertuinen aan elkaar grenzen. Veel mensen hebben kleine kinderen. Ja, dat hoor je wel.

Al met al. Prima buren. Het was beter, maar ja… het zijn maar leefgeluiden.

Oh, met Koningsdag was er wel een dik feest twee huizen verderop. Dat was overdag. Ik heb opzich niks tegen een feestje, maar ik had graag van te voren een berichtje gehad. Nu heb ik de hele dag binnen gezeten met de deur dicht om het geluid (verschrikkelijke boem boem muziek) te dempen. Had het graag geweten, want dan had ik plannen buiten de deur gemaakt. Andere buren hebben aan het einde van de middag we melding gemaakt bij de wijkagent, die waren het zat.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Anoniem319

Bericht 21 Jul 2021 20:59

Re: Buren topic

Ik heb wel fijne buren. Met mijn naaste buren niet veel contact. Aan de linkerkant een groot buitenlands (Irakees) gezin, slecht Nederlands sprekend. Komen af en toe heel lief eten langsbrengen. Aan de rechterkant een alleenstaande man die we soms een wat vreemde snuiter vinden, maar op zich wel aardig. Onder ons een Marokkaans gezin met twee kinderen in de puberleeftijd.

Ik vind het vooral heel fijn dat het hier zo multiculti is, superveel afkomsten en culturen en iedereen kijkt naar elkaar om. Het zijn juist een klein aantal Nederlandse bewoners die het en der overlast veroorzaken aan de kant waar wij wonen, moeilijk doen/zeuren, of die er wat bijzondere opvattingen op nahouden enzo.
Met vrijwel alle buren oppervlakkig, maar goed contact. Met een handjevol buren verderop goed tot zeer goed contact.

Vaak denken mensen bij een flat gelijk aan overlast of aan een achterstandswijk. Een achterstandswijk is het hier sowieso niet, en overlast ervaar ik ook nauwelijks. Er is geluid, dat is zo maar ik heb meer last van duiven dan van mijn buren 🙈
Zit hier op mijn plek en wil hier niet weg. Misschien alleen voor een huis aan vaarwater ofzo, als we de loterij zouden winnen. Al zou ik dat zelfs dan nog liever investeren in een vakantiehuisje, denk ik 😇
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Jul 2021 21:06

Re: Buren topic

Wij hebben prima buren. Aan de ene kant zijn het wat oudere mensen. Niet ons type echt maar prima. En aan ons vast zit een gezin met wat oudere kinderen (de oudste gaat net naar de middelbare school). We zien elkaar vaak wel op straat naar school en achterin de tuin en we maken af en toe prima een gezellig praatje. Als er iets is beide kanten op staan we ook prima voor elkaar klaar. Maar geen echte dikke klik ofzo. Best jammer. Aan de achteroverkant (aan het water) hebben we wel leukere mensen, die wonen er allemaal nog niet zo heel lang maar moeten en willen we deze zomer uitnodigen voor een borrel. Kunnen we zwemmend naar elkaar toe. Dat is sowieso heel leuk. In de zomers zijn er vaak spontane buurtborrels op het water en afgelopen winter met het ijs was het ook echt fantastisch, schaatsend met elkaar. Ons straatleven speelt zich dus meer af aan de achterkant dan de voorkant eigenlijk.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem313

Bericht 21 Jul 2021 21:35

Re: Buren topic

Dat laatste, spontaan bij elkaar aanmeren op de vlonder voor een borrel is hier ook volop gaande, echt leuk vind ik dat. En idd toen het vroor ook joh, er was meteen een dj geregeld en de hele buurt stond met eten en drank op het ijs, zo gezellig.
Onze directe buren zijn wat ouder dan wij en hebben volwassen kinderen. Ze geven geregeld best lawaaiige feestjes tot diep in de nacht (de ouders net zo goed als de kinderen) maar de volgende dag komen ze ons dan allemaal eten brengen dus ik vind het prima 👍🏻
<<

Banana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 489

Geregistreerd: 05 Jul 2021 18:23

Bericht 21 Jul 2021 21:43

Re: Buren topic

Serieus, naar elkaar toe zwemmen Marin? Hoe cool is dat!! Klinkt gezellig hoor, daar bij jullie aan het water :-)
En bij jou dus ook Caulfield, wat een geluk hebben jullie! Super.

Ik ben heel blij met onze buren. We hadden het veel slechter kunnen treffen! We wonen in een appartement, in totaal zijn we dus met 6 eigenaren van het gebouw / land en dat is soms wel irritant. In de toekomst willen we daarom wel verhuizen naar een huis, zodat we geen VVE meer hebben.
Door de hond hebben we wel de hele buurt leren kennen dus dat vind ik ook extra gezellig, er is altijd wel iemand om een praatje mee te maken als je daar behoefte aan hebt. Verder is het een super rustige buurt dus we hebben vrijwel nooit geluidsoverlast. Blij!
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 21 Jul 2021 21:57

Re: Buren topic

Ik ben net verhuisd dus moet de buurt nog leren kennen. Mijn buurmeisje woont er nog niet maar heb haar wel paar keer ontmoet en zij is echt heel aardig. Drie weken geleden appte ze spontaan of ik even langs kwam om voetbal te kijken met haar en haar vrienden.

Verder heb ik goed contact met een buurjongen. Hij belt soms aan om even met de hond te lopen en we hebben vanavond samen gegeten.

De bovenburen zijn ook al op visite geweest en gisteravond heb ik lekker met hen aan het water zitten borrelen.

Ik had de eerste week wel last van harde muziek van de buurvrouw direct boven me maar heb even aangebeld en sindsdien nooit meer gehoord dus dat is ook fijn :)

Hopelijk leer ik nog wat mensen kennen!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 21 Jul 2021 22:08

Re: Buren topic

Wij wonen aan een doodlopend straatje met 9 huizen. In de meeste huizen wonen mensen die dit huis nieuw hebben gekocht (eind jaren ‘80, begin jaren ‘90). Dat zijn nu allemaal zestigers met volwassen kinderen. Heel vriendelijk, ze vinden het ook onwijs leuk dat er weer een jong gezin in de straat woont en iedereen is even behulpzaam. Één stel van twee huizen verder is een beetje formeel, die waren ook een beetje beledigd dat we ons niet direct hadden voorgesteld. We hadden dat eigenlijk alleen bij onze directe buren gedaan, maar kennelijk is het gebruikelijk om het hele hofje af te gaan.

Onze directe buurvrouw (met wie we het dak van onze tweekapper delen) is een vrouw alleen, haar man is al een tijdje geleden overleden. Heel lief en we horen eigenlijk nooit iets van haar, behalve wat geklets als ze in de tuin zit met bezoek. Helemaal prima.

In het huis direct achter ons (onze tuinen grenzen aan elkaar) woont een gezin met 3 zonen, tussen de 8 en 12 jaar ongeveer. Die jongens spelen vaak pingpong in de tuin, dat kan wel irritant zijn maar goed, dat zijn gewoon leefgeluiden natuurlijk. Verder hebben zij een houtkacheltje dat flink kan stinken. Maar sinds we hier wonen (vanaf januari) heeft dat kacheltje 3 keer aangestaan dus dat is ook wel prima.

Al met al hebben we niets te klagen. Vind het vooral aandoenlijk dat onze oudste zo goed overweg kan met de overbuurman, laatst ging hij expres even fietsen toen hij zag dat de buurman in de tuin bezig was. Hele verhalen, over nieuwe schoenen en dat wij die avond pizza zouden eten. Zo snoezig!

♥♥
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2868

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 21 Jul 2021 22:30

Re: Buren topic

Het eerste stuk wat Elliot schrijft hierboven zou ik geschreven kunnen hebben. Ook een doodlopende straat hier met 9 huizen en ook allemaal wat oudere mensen die het huis hier destijds gebouwd hebben. Alle kinderen niet meer thuiswonend en sommige zelfs opa en oma. Inmiddels zijn de huizen naast en tegenover ons verkocht en komen daar wel ook jongere mensen met kinderen in de leeftijd van onze kinderen dus dat wordt vast heel leuk straks.
Qua geluidsoverlast hebben wij niet snel last van de buren, tuinen zijn hier ruim en daarbij zit ons terras zo dat het niet grenst aan de terrassen van de buren dus eigenlijk hoor ik ze nooit praten.
Met een achterbuurvrouw (onze tuinen grenzen nog net een beetje aan elkaar) wandel ik wekelijks en we gaan ook zo nu en dan met z’n allen uit eten.
M’n oudste 2 jongens mogen in het straatje hier zelf rondfietsen en dan buurten ze altijd bij een buurvrouw die het super leuk vind als ze even komen. Meestal is ze wat bezig in de voortuin, maar neemt dan echt even de tijd voor onze jongens. Theedrinken, spelletjes doen. Nu met de vakantie kwam ze zelfs vakantiepakketjes brengen voor alledrie de jongens, echt heel leuk 🥰. Ik ben heel blij met ons buurtje!
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 21 Jul 2021 22:57

Re: Buren topic

Wij wonen achter een straat (hebben vanaf die straat een lange oprit) en daardoor qua buren beetje gekke indeling. Het huis waar we achter wonen zijn lieve mensen met 2 puberzonen. Hebben wel eens feestje in de ruin maar gezellig geluid vind ik dat.
Onze slaapkamer zit naast de verre achtertuin van buren die we niet kennen, maar door onze indeling ook nooit tegen het lijf zullen lopen. Misschien in de zomer eens over de heg hallo zeggen. En dan de rechterburen met een tuin zo lang als een voetbalveld, wij zitten qua huis achterin dat veld ernaast. We spreken ze veel, want hun moestuin zit tegen onze tuin aan. Krijgen vaak eten. Het zijn Pacific Islanders, dus een groot gezin, en zo hartelijk. 4 zonen, 1 dochter. Erg gezellig.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 21 Jul 2021 23:10

Re: Buren topic

Prima buren hier, we hebben met onze directe buren niet per se een klik maar doen ook beiden nooit moeilijk. Zij hebben 3 jonge kinderen die nogal wat lawaai produceren (maken ook veel ruzie) en wij borrelen vaak met een muziekje in de tuin tot laat. Als er iets is helpen we elkaar, toen wij in quarantaine zaten vroegen ze dagelijks of ze boodschappen konden doen bijvoorbeeld en andersom lenen zij regelmatig wat gereedschap oid van ons maar daar houdt de band mee op. Prima zo. Sowieso doet hier niemand moeilijk, ook niet met feestjes. Ik heb zelf ook niet zo gauw last van buren/geluiden, heb midden in het centrum van de stad aan een drukke straat qua verkeer en met veel studentenhuizen gewoond dus dan wen je wel aan wat rumoer om je heen.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 21 Jul 2021 23:20

Re: Buren topic

Mijn buren zijn perfect, hun honden daarentegen... Veel hondeneigenaren hier in de buurt waarvan twee honden met verlatingsangst, dus die kunnen uren blaffen. Helaas horen we dat zelfs binnen dus dat vinden we wel storend.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 22 Jul 2021 08:01

Re: Buren topic

Wij missen het 'noaberschap' van onze vorige buurt enorm. Nu hebben we een prachtig huis, maar weinig contact met de buren. De buren direct naast ons zijn een paar weken geleden op de borrel geweest, dat was erg gezellig dus ik denk dat we daar goede buren aan hebben.
De buren van de andere kant zijn niet helemaal onze types, maar hebben we altijd wel even een praatje mee als we elkaar tegen komen.
Sinds een paar maanden hebben we behoorlijk overlast van een achterbuurman. Daar lopen iedere dag mensen in en uit, zijn coronafeestjes, politie-invallen, muziek overlast, tieners die in en uit lopen zelfs om half 11 's avonds 🤔, gekots tegen onze tuin aan en iedere avond bbq. Na de laatste politie-inval is het iets rustiger, maar het blijft vervelend. Om ons heen zijn veel verhuurde appartementen en iedereen heeft last van hem.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 22 Jul 2021 08:15

Re: Buren topic

Ik mis soms een beetje de gezelligheid van de vorige buurt (nieuwbouw) maar onze directe buren zijn hee prettig. Met de buren met wie we de kap delen (ouder echtpaar van in de 80) hebben we goed contact. Geen probleem om elkaar even te helpen indien nodig, maar ook voor elkaar opletten. Andere buren ook prima contact. Overbuurman ook goed contact, hij komt soms wat eten uit zn moestuin brengen 😌. Schuinachter gaat ook prima,. Echte achterburen hebben we geen contact mee, maar als het nodig is kan dat ook prima.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 22 Jul 2021 08:42

Re: Buren topic

Wij hebben maar aan één kant buren en dat zijn mijn schoonouders. De buren aan de andere kant wonen een eind verder.
Naast de schoonouders zit sinds kort een vakantie woning. De mensen die daar zitten hebben dan wel regelmatig muziek of lekker luidruchtig met voetballen of Bbq’en. Maar dat is echt een eind verderop, dus daar hebben we geen last van. Er zit een flink weiland tussen.
Ik zie bij vrienden van ons ook wel zo’n straat waar de buurt kinderen in en uit lopen en waar je gewoon op straat een praatje maakt. Dat lijkt me echt gezellig, maar je weet natuurlijk nooit van te voren of je ook zulke leuke buren krijgt.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 22 Jul 2021 08:55

Re: Buren topic

We wonen in een straat met allemaal portiekflats van drie hoog dus veel buren en de meesten kennen we wel maar zeggen we alleen even gedag of soms een kort praatje. Onze onderburen zijn top daar drinken we ook wel eens een biertje mee in de zon en komen we op verjaardagen, de bovenbuurman is een gekke oude chagrijn (zo noemt hij zichzelf gelukkig ook als ie in een goede bui is) dus die ontloop ik zoveel mogelijk want je weet nooit waar hij nu weer boos om wordt (de laatste keer dacht hij dat wij zijn fiets hadden meegegeven aan de gemeente?!), de buurman daarboven spreekt geen Nederlands en gebrekkig Engels dus die spreken niet echt behalve gedag als we hem tegen komen.

Zoals Caulfield lijkt me echt super gezellig!
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 22 Jul 2021 09:15

Re: Buren topic

Aan de ene kant wonen buren van precies onze leeftijd met een baby, super gezellig, we eten of borrelen weleens samen of soms komen ze spontaan even langs of staan we in de voortuin te kletsen (met en zonder wijn). De buurman is hovenier en heeft onze voortuin gedaan voor een vriendenprijs en wij schuiven veel baby/kinderspullen die nog goed zijn en wij niet meer nodig hebben naar ze door. We horen eigenlijk nagenoeg niks van ze en dat zeggen zij van ons ook.

Aan de andere kant ook hele lieve buren maar ze maken veel herrie, het is een gezin van vijf, drie puberkinderen hebben ze en twee grote honden. De buurman is een doe-het-zelfer die bijvoorbeeld vorig jaar half juli begon aan het zelf maken van hun nieuwe keuken en met kerst was hij klaar, dat doet hij allemaal in de tuin waar hij oa professionele zaag en schuurmachines heeft staan en elk vrij moment gebruikte hij daar voor dus elke avond tot 22:00uur herrie en alle dagen in het weekend. Dat ging wel echt enorm in mijn allergie zitten, ik zat overdag vaak met de deur dicht met mooi weer tegen de herrie. Wij hebben er zelf nooit iets van gezegd maar buren van vier huizen verder zijn er op zondag een keer boos naar toe gestormd, ook onze andere buren zijn er een keer iets van gaan zeggen.
En zo verzint hij elke keer een ander project dus hoewel de herrie nu niet meer contant is, wel zeer regelmatig. Daarnaast hebben ze dus drie kinderen, de jongste een meisje past weleens bij ons op, heel lief is ze. De oudste horen we eigenlijk ook niks van maar de middelste heeft wat gedragsproblemen, dat is soms wel echt vervelend. Vooral tijdens de Corona lockdown liep het de spuigaten uit en hebben we er iets van gezegd. We wonen in een oud huis met houten vloeren en hij heeft een loopband waar hij dan rond middernacht op ging hardlopen, de halve nacht de muziek kei hard aan ed. Nu hebben we de afspraak dat het na 22:00uur stil is. Met het mooie weer staan bij zowel ons als hun de ramen en deuren open en horen we hem de hele dag iedereen bitch noemen ( ook zijn moeder) en schelden, ik vind het vervelend dat onze kinderen dat allemaal horen.
Maar goed, overdag horen we ze verder eigenlijk nauwelijks, ze komen echt rond 18:30uur tot leven en maken herrie tot 22:00uur, mijn man en ik noemen ze onderling ook wel "de hamsters.
Maar goed, het zijn wel hele vriendelijke mensen, er valt met ze te overleggen als het te gek wordt, ze zijn behulpzaam en we hebben bijvoorbeeld samen de schutting vervangen en dat ging allemaal hartstikke goed en gezellig.

Rest van de straat maken we weleens een praatje mee, er woont nog een gezin met kinderen bij mijn zoons op school ( maar ouder), met die ouders kletsen we weleens en de overige mensen zeggen we voornamelijk vriendelijk gedag.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 22 Jul 2021 09:26

Re: Buren topic

Wij wonen in een 2kap. Onze directe buren komen niet uit Nederland en je merkt echt cultuur verschil. Hun kinderen van 3 en 6 lopen om 22 uur nog op straat te spelen bijvoorbeeld. Vorig jaar hebben we veel overlast van ze gehad. Dit is nu gelukkig veel minder en we hebben prima contact nu. Ze zijn heel vriendelijk verder. Je merkt gewoon aan alles dat ze een andere opvoeding erop na houden. Hun oudste zoon zit vaak bovenop het dak van hun auto waar ze niks van zeggen, de kinderen zitten zonder gordel om voorin de auto. Ze hebben geen kinderzitjes.

De andere buren hebben we leuk contact mee. We groeten elkaar en kletsen altijd even maar geen uitgebreide bbqs of borrels. Vinden wij ook prima ik heb al moeite om mijn eigen vriendschappen te onderhouden in alle drukte.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 22 Jul 2021 09:27

Re: Buren topic

Aan de ene kant waarmee ik aan de oprit als het ware mee deel woont een wat ouder stel dat tegen de pensioenleeftijd aanzit. Aardige behulpzame mensen want ik kan daar bijv. altijd een hoge lader lenen en eventueel pakketjes laten bezorgen.

Waarmee ik de kap deel is een jong stel met twee jongens van ongeveer 4 en 5 jaar oud. Nu ze een soort van klimhuisje heb geplaatst waardoor ze over de schutting heen kunnen kijken ben ik daar wat minder blij mee. Verder zijn het wel aardige buren want ze knippen ook mijn heggetje aan de voorkant.

Verder is de buurt iets te groot om iedereen goed te kennen, maar er worden wel veel activiteiten georganiseerd in de buurt dus dat maakt het wel gezellig.
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 08:54

Bericht 22 Jul 2021 11:03

Re: Buren topic

Ik heb een hoekhuis..aan de ene kant een bejaarde buurman en aan de andere kant mn garage.
Ik heb goed contact met alles wat om me heen woont,maar niet regelmatig...ik ben behoorlijk op mezelf.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 22 Jul 2021 12:29

Re: Buren topic

Ene buurman hoor je nooit.

De andere buren en verschrikkelijk. Die maken 24 uur per dag lawaai, ik ben blij als ze even weg zij dan is het stil. Zij loopt hele dag op klompen in huis, hij gamed heel veel en vloekt en scheld daarbij altijd. Nu als we in de tuin zitten hij zit boven te gamen hoor je constant mother fucker vieze vuile kut hoer enz. Ook hebben ze z'n mega muziek box die ze in huis en in de tuin luid aanhebben.

Ze zijn beide ook beperkt dus er iets van zeggen heeft geen nut dan krijg je als antwoord jullie doen de gordijnen open en dicht. Dat maakt inderdaad lawaai maar is 10 sec. We proberen zo weinig mogelijk contact met ze te hebben, zij stuurt wel vaak berichten via messenger.

Ook heeft zij ook wel een goede kant. Ze zijn vorigen pasgeboren kindje verloren en hadden pakken melk ingeslagen die kreeg ik, ook hadden ze een cadeautje voor s gekocht.

Voor ons is dit zeker een reden om te verhuizen helaas staat hier niks te koop
Afbeelding
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:54

Bericht 22 Jul 2021 12:50

Re: Buren topic

Mijn beste vriendin woont sinds december naast ons. Voordeel is dat je meer van elkaar kan hebben en mochten er situaties voordoen kunnen we elkaar daar goed op aanspreken.

Nu hebben wij nog nooit buren gehad dus ben benieuwd hoe het dit jaar zal gaan. Maar goed doordat het mijn beste vriendin is maakt dat het wel makkelijker.
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers