Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kan ik hiermee werken?

<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:04

Bericht 02 Dec 2013 14:48

Kan ik hiermee werken?

Vanochtend bij de dokter geweest en blijkbaar heb ik gordelroos in mijn gezicht. Nu heb ik wel wat pijn en jeuk aan de bultjes, maar nog niet verschrikkelijk. Zou ik nu kunnen werken? Op mijn werk is er trouwens een collega zwanger en een met mindere weerstand. Wat zouden jullie doen?

Graag niet quoten!
<<

Anoniem187

Bericht 02 Dec 2013 14:48

Re: Kan ik hiermee werken?

Met de dokter overleggen? Ik zou hierin niet het heft in eigen handen nemen, de dokter weet meer over eventuele gevaren.
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:04

Bericht 02 Dec 2013 14:53

Re: Kan ik hiermee werken?

Heb het de dokter gevraagd, maar die wist het ook niet zo goed (ze zou er nog op terug komen als ze antwoord had, maar heeft dat niet meer gedaan en ik ben het toen ook vergeten). Het rivm geeft aan dat je mag werken, maar zelf voel ik mij daar toch niet helemaal prettig bij.
<<

Anoniem187

Bericht 02 Dec 2013 14:54

Re: Kan ik hiermee werken?

Kun je niet met de doktersassistente bellen en met het RIVM bellen? Dan kun je ook aangeven dat je het een zwangere collega hebt etc. Ik kan je gevoel helemaal begrijpen, ik zou me er ook niet prettig bij voelen!
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 02 Dec 2013 14:58

Re: Kan ik hiermee werken?

Volgens mij niet. Mijn man heeft het gehad toen de kinderen in het ziekenhuis lagen en hij mocht het ziekenhuis niet eens meer in. Het is vooral voor zwangeren, baby's waarvan de moeder noooit waterpokken heeft gehad en mensen met een verminderde weerstand gevaarlijk.
Maar ik zou het nog even navragen.

Sterkte ermee.
Afbeelding
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:04

Bericht 02 Dec 2013 18:14

Re: Kan ik hiermee werken?

Bedankt, ik heb de dokter toch maar even gebeld en ze wist het zo even niet. Dus na haar dienst zou ze overleggen/opzoeken en mij terugbellen.
<<

Anoniem115

Bericht 02 Dec 2013 19:30

Re: Kan ik hiermee werken?

Ik mocht niet werken toen ik het op mijn onderarm had.
Maar nu werk ik ook met zieken en ouderen
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:04

Bericht 02 Dec 2013 20:02

Re: Kan ik hiermee werken?

Dokter heeft gebeld en ze geeft aan dat het besmettelijk is, maar als ik goede hygiene heb kan het geen kwaad. Maar ze zei ook dat ik zelf me wel goed moet voelen. Leidinggevende gaf aan dat ze liever hebben dat ik even thuis blijf. Daarbij zit het op mijn hoofd en heb ik zelf ook flink last.
<<

Anoniem115

Bericht 02 Dec 2013 22:38

Re: Kan ik hiermee werken?

Mijn leidinggevende heeft overleg gehad met het hoofd van de medische dienst
En daarna ook nog met de arbo arts.
Doordat het zo besmettelijk is moest ik thuis blijven tot het over was.
Het heeft 2,5 week geduurd.
Moest het steeds met zinkzalf/zinkolie insmeren
<<

Anoniem185

Bericht 02 Dec 2013 22:39

Re: Kan ik hiermee werken?

Ik denk dat het verstandig is om even thuis te blijven inderdaad. Wanneer leidinggevende het hier mee eens is, zeker doen. Zal voor je zwangere collega ook een veiligere omgeving bieden.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 02 Dec 2013 23:46

Re: Kan ik hiermee werken?

Mijn man heeft ook gordelroos gehad (maar niet in zijn gezicht). Hij is gewoon gaan werken en dit mocht ook gewoon. Gordelroos is in principe niet besmettelijk, het enige wat kan is dat als jouw blaasjes open gaan en iemand die nog nooit de waterpokken heeft gehad komt in aanraking met het wondvocht, dan kan diegene de waterpokken krijgen. Diegene kan dan GEEN gordelroos krijgen dus.
Als de zwangere vrouw dus niet aan jouw blaasjes zit kan er niets gebeuren, vooral niet als zij al een keer waterpokken heeft gehad (dat zou je nog bij haar kunnen checken voor de zekerheid natuurlijk).

Van het rivm:
Hoe kun je gordelroos krijgen en hoe kun je anderen besmetten?
Iemand moet ooit eerst waterpokken hebben doorgemaakt om gordelroos te kunnen krijgen. Als iemand waterpokken heeft gehad trekt het virus zich terug in de wortel van de zenuw, in de hersenen of in het ruggenmerg. Hier kan het virus jarenlang ‘slapen’ zonder dat men er ziek van is. Door bepaalde omstandigheden (zoals verminderde weerstand of een emotionele periode) kan het virus weer actief worden en gordelroos veroorzaken. De kans daarop is groter boven de leeftijd van 60 jaar.
Gordelroos is dus een plaatselijke opleving van het waterpokkenvirus dat al heel lang in het lichaam is. Bij gordelroos zit het virus alleen in het vocht in de blaasjes. Het vocht uit de blaasjes is de eerste 1 à 2 weken besmettelijk. Mensen die nog nooit in contact zijn geweest met het virus kunnen na contact met het vocht uit de blaasjes van een gordelroospatient waterpokken krijgen.
Wie kan gordelroos krijgen en wie loopt extra risico?
Iedereen die waterpokken heeft doorgemaakt kan ooit gordelroos krijgen. Pasgeboren baby's, mensen met afweerstoornissen (zoals hiv en leukemie) en zwangere vrouwen die geen waterpokken hebben doorgemaakt, lopen een iets grotere kans op complicaties wanneer zij via het blaasjesvocht van een gordelroospatiënt waterpokken krijgen.
Kan iemand met gordelroos naar kindercentrum, school, werk of zorginstelling?
Mensen met gordelroos mogen gewoon naar school of kindercentrum. Informeer wel de leiding van school of kindercentrum omdat het om een besmettelijke aandoening gaat. De leiding kan dan andere ouders informeren, zodat die alert kunnen zijn op verschijnselen van waterpokken bij hun kind. Mensen die contact hebben gehad met iemand met gordelroos kunnen al besmet zijn. Thuisblijven helpt dan niet meer om de ziekte te voorkomen.
In sommige werksituaties zoals in zorginstellingen waar ernstig zieke patiënten of mensen met weerstandsstoornissen verblijven, kunnen mensen met gordelroos worden geweerd.
Laatst gewijzigd door Mizz_S op 02 Dec 2013 23:51, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 02 Dec 2013 23:49

Re: Kan ik hiermee werken?

Dubbel

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers