Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Op welke manier heeft de pandemie jouw leven beïnvloed?

Op welke manier heeft corona jouw leven beïnvloed?

Het verlies van een geliefde
3
3%
Het verlies van een bekende
6
6%
Zelf corona gekregen en er flink ziek van geweest
4
4%
Baan verloren of veel inkomsten kwijt
4
4%
Familie in het buitenland niet kunnen zien
10
10%
Vakantie in het buitenland af moeten zeggen
16
16%
Depressieve gevoelens
13
13%
Studievertraging
1
1%
Moeite met thuiswerken
9
9%
Moeite met thuisscholing van kinderen
8
8%
Veel in quarantaine geweest
6
6%
Medisch traject / behandeling uitgesteld
5
5%
Anders
13
13%
 
Aantal stemmen : 98
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 15 Jul 2021 08:43

Re: Op welke manier heeft de pandemie jouw leven beïnvloed?

Wij mogen echt niet klagen.
Het grootste is denk ik toch wel de sociale contacten en dat je zo lang niet met meer dan 1 of 1 mensen mocht afspreken. Dat heeft met verjaardagen wel eens voor gedoe gezorgd..
Het lastigst vond ik denk ik het thuiswerken met de kinderen erbij. Werk van man ging gewoon buiten de deur door, dus dan moest ik 2 kinderen vermaken en m'n werkuren grotendeels maken.
Maar als dat het ergste is..

Anderen hebben het zoveel zwaarder (gehad). Alle verhalen over depressies, eenzaamheid, overlijdens, werkloosheid.. Ik hoop echt dat deze mensen weer een beetje kunnen opkrabbelen.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 713

Geregistreerd: 14 Aug 2019 20:51

Bericht 15 Jul 2021 09:09

Re: Op welke manier heeft de pandemie jouw leven beïnvloed?

Wij mogen absoluut niet klagen. Mijn verlof en kraamtijd verliep vorig jaar maart/april anders dan gewenst, maar dat is het dan ook. De weekenden vonden we saai, alles dicht, avond klok maar ach, in tegenstelling tot wat andere mee maken vind ik dat we hier niet over mogen klagen. We hebben beide ons werk, beide buiten de deur gewerkt, iedereen in onze omgeving is gezond gebleven, mijn oma heeft Corona gehad maar is niet heel ziek geweest. Voordeel dat alles dicht zat is dat we flink hebben kunnen sparen.

Ik hunker wel echt naar terug naar normaal, soms voelt het leven alsof je ergens op aan het wachten bent. Steeds die onzekerheden, testen bij klachten, ik ben er wel klaar mee.
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:13

Bericht 15 Jul 2021 22:19

Re: Op welke manier heeft de pandemie jouw leven beïnvloed?

Wij mogen niet klagen, want kan geen van de dingen aanvinken. Ons werk ging gewoon door op locatie. Kinderen konden hierdoor ook gewoon gebruik maken van het KDV/school/BSO. Wel vond ik het soms lastig dat ik soms het weekend werkte, dan weer paar dagen les moest geven thuis en dan weer moest werken. Hierdoor had ik soms pas na 10 dagen een dag vrij. Verder waren er stukken minder sociale contacten dan we gewend zijn. Nu was ik in die periode ook zwanger en ben ik bevallen dus vond het daardoor wel prima, lekker thuis met de kinderen en niet te veel verplichtingen. En wij en onze ouders zijn gezond gebleven.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Stuiterbal

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 29 Dec 2018 18:08

Bericht 16 Jul 2021 01:54

Re: Op welke manier heeft de pandemie jouw leven beïnvloed?

Wij hebben zelf corona gehad. Partner heeft in het ziekenhuis gelegen en fysiek een forse klap gekregen. Ik heb er ook nog naweeën van. Vooral de vermoeidheid.

De kinderen beginnen er nu ook last van te krijgen. Zeker de oudste. (stief)dochter heeft haar oma verloren, groep 8 liep niet zoals gehoopt dat het in groep 8 gaat. Veel quarantaine gehad.

En ik ben ondernemer en heb er helaas ook veel op ingeleverd.
For evigt, måske for evigt
Skal vi sammen, samme vej
Og når I morgen får øjne, og natten hviler sig
Skal vi for evigt måske samme vej
<<

Hugo

Kletskop

Berichten: 875

Geregistreerd: 22 Apr 2021 17:38

Bericht 16 Jul 2021 05:59

Re: Op welke manier heeft de pandemie jouw leven beïnvloed?

Ik niet zo heel veel. Alleen mijn zwangerschap is voor veel mensen langs hun heen gegaan, dat vind ik soms wel jammer. Ik ben in de lock down bevallen en dat was ook vrij bizar. Of dat je 3 dagen oude baby kririek in het ziekenhuis ligt en er - behalve jezelf en bij hoge uitzondering mijn ouders - niemand bij mocht. Toen heb ik echt de mensen om me heen vreselijk gemist. Geen dikke knuffel, een arm om mijn schouder, uithuilen, mijn baby showen ondanks alles. Het kon gewoon niet. Dat gun je echt niemand!
• @alsik30bengaiknaardespermabank •
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 16 Jul 2021 08:14

Re: Op welke manier heeft de pandemie jouw leven beïnvloed?

Voor ons is het leven hier van de 18 maanden zeker een jaar vrijwel normaal geweest. Paar flinke lockdowns, maar verder merkte je er hier weinig van. De lockdowns waren dan wel meteen heftig, dat was soms wel schakelen.
Man is vanaf maart vorig jaar zijn baan kwijt in de horeca, maar dat vindt hij niet zo erg, hij wilde toch weg. Nadeel is alleen dat ze nergens aannemen nu, dus zit hij tijdelijk in de bouw. Maar lijkt nu weer wat schot in andere baan te zitten.

Omdat man thuis was en er goede financiele regeling vanuit de regering was, heb ik mijn PhD af kunnen maken, dat was wel echt fijn om daar volledig fulltime voor te gaan. Ook scheelt het online lesgeven me onwijs veel tijd. Zoon is ook echt super, die vermaakt zich nu zelf wel een uur als ik wat dingen voor hem klaarzet en een bordje met wat lekkers. Kan ik gewoon thuis blijven lesgeven als man op werk is. We zitten momenteel weer in strenge lockdown, en dus gaat hij niet naar school.

Maar het rotste is toch wel dat we hier vastzitten. Binnengrenzen en buitengrenzen zitten op slot. Ik kan niet naar mijn familie, zij kunnen niet naar mij. En de onzekerheid vind ik ook ontzettend vervelend, ik weet niet wanneer het allemaal weer mag helaas. Maar goed, daar staat wel veel vrijheid en zonder virus leven tegenover.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 16 Jul 2021 11:49

Re: Op welke manier heeft de pandemie jouw leven beïnvloed?

Ik kan niet op 1 van de opties stemmen.
Hier heeft het mijn privé leven beïnvloedt als in dat bij ons op het werk de werkdruk heel erg hoog werd. Alle corona patiënten kwamen bij ons voorbij. (al werd dit niet gezien door de overheid dus naar de zorgbonus konden we in eerste instantie fluiten) Er waren in het begin niet voldoende of geen juiste beschermingsmiddelen. Collega's werden ziek. Artsen werden zien. We moesten thuis op "stand-by" staan voor het geval dat er teveel mensen ziek zouden zijn, dan kon ik gebeld worden om te komen werken.
Qua inkomen mag ik dus echt niet klagen, ik had gewoon werk. Mijn man kon af en toe thuiswerken, maar niet altijd. Maar die heeft gelukkig financieel gezien ook geen klappen gehad. Die miste vooral heel erg zijn teamsport waar hij 2x per weer super fanatiek mee bezig is. En alle grote wedstrijden gingen niet door.
Daarnaast was ik zwanger en probeerde ik zoveel mogelijk in overleg met mijn collega's de corona patiënten te vermijden maar dit was niet altijd mogelijk. "Gelukkig" kon ik in oktober met verlof. Ik liep met een hoge bloeddruk en was het behoorlijk zat met 35 weken zwangerschap, het werd me echt te zwaar. Thuis was ik daardoor niet altijd de gezelligste, zeker niet ook met de zwangerschapshormonen die door mn lijf gierden.
Helaas ook door Corona niet zo'n leuke kraamtijd gehad. Bezoek mocht komen als de kraamhulp weg was. De constante twijfel of bezoek (in ons geval alleen directe familie) wel of niet de baby vast mochten houden. Collega's die beloofden langs te komen toen de corona piek weer wat gezakt was, maar daarna toch af moesten zeggen omdat de maatregelen weer aangescherpt werden. Weinig bezoek gehad, en vorige week hebben een aantal collega's de kleine pas voor het eerst gezien, ze is alweer bijna 8 maanden.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 16 Jul 2021 15:05

Re: Op welke manier heeft de pandemie jouw leven beïnvloed?

Mijn oom is overleden aan corona, waarbij we niet naar de uitvaart konden. Ik heb een flinke angst zelf Corona te krijgen en dan vooral het stuk quarantaine en isolatie, maar ook Corona te krijgen zonder symptomen en zo ongemerkt anderen te besmetten. Hierdoor de afgelopen maanden amper mensen gezien. Door de lockdowns zijn mijn depressies weer aangewakkerd, iets wat ik nu hard probeer op te lossen. Het thuisonderwijs hielp daarin ook niet mee.

En toch denk ik dat het hier nog wel meevalt. Er zijn mensen die iemand hebben verloren die veel dichterbij stond, geen afscheid konden nemen, familie al een hele tijd niet hebben gezien, zwangerschappen en bevallingen in het teken van Corona. Allemaal veel heftiger.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1635

Geregistreerd: 11 Jul 2018 17:09

Bericht 16 Jul 2021 15:19

Re: Op welke manier heeft de pandemie jouw leven beïnvloed?

Mijn leven was redelijk hetzelfde gebleven, maar het meeste werd allemaal wel minder. Minder sociale contacten, minder tot geen klanten, minder (zelf)vertrouwen daardoor..
Mijn oudoom en oudtante zijn beiden aan corona overleden. Verder ken ik gelukkig niemand die er aan is overleden.

Ik merk(te) vooral dat ik het echt heel erg moeilijk had (soms nog wel eens) met de mindere sociale momenten en ook dat het aantal klanten gewoon in 1x wegviel door de lockdown was echt verschrikkelijk en daar werd ik ook echt een beetje depri van.
<<

Banana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 489

Geregistreerd: 05 Jul 2021 17:23

Bericht 16 Jul 2021 16:03

Re: Op welke manier heeft de pandemie jouw leven beïnvloed?

Marsy31 schreef:

Maar het rotste is toch wel dat we hier vastzitten. Binnengrenzen en buitengrenzen zitten op slot. Ik kan niet naar mijn familie, zij kunnen niet naar mij. En de onzekerheid vind ik ook ontzettend vervelend, ik weet niet wanneer het allemaal weer mag helaas. Maar goed, daar staat wel veel vrijheid en zonder virus leven tegenover.


Zo is het voor ons ook precies. Er is nu uitzicht op verbetering dus ik hoop mijn familie begin volgend jaar hier te kunnen verwelkomen. Ik ben trouwens via vrienden ook goed op de hoogte van de situatie in Australië dus ik snap het helemaal. Hang in there, en inderdaad focussen op de mooie kanten! :-)
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 17 Jul 2021 02:56

Re: Op welke manier heeft de pandemie jouw leven beïnvloed?

Ja, het voelt zo langzamerhand echt beetje gevangen. Banana, weet ik in welk land je woont? 12 uur vliegen.. welke kant op? ;)
Afbeelding
Afbeelding
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3159

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 17 Jul 2021 06:59

Re: Op welke manier heeft de pandemie jouw leven beïnvloed?

Bovenal ben ik blij dat we niemand heel dichtbij zijn verloren aan Corona.

Maar voor de rest….
Ik werk sinds maart vorig jaar thuis. Dat vond ik heel heftig, vooral omdat mijn werk bestond uit het bezoeken van zorginstellingen, ziekenhuizen, gemeenten en rechtbanken. Mijn collega’s en ik hebben een hele nieuwe invulling aan onze functie moeten geven. Inmiddels start ik na mijn verlof met een andere functie, maar ik heb er een hard hoofd in dat we weer naar kantoor mogen. Ik ben het afgelopen jaar dus met name eenzaam geweest. Geen vrienden kunnen zien, geen collega’s (alleen digitaal). Man wel altijd werken, dus de muren kwamen echt op mij af.

Man heeft een eigen zaak. Die heeft goed door kunnen draaien. Dat is dus heel fijn!

Daarnaast zaten wij vorig jaar in een medisch traject voor een kindje. Een keer is de behandeling uitgesteld. Dat had zoveel invloed, dat wij daarna continu door mochten gaan. Eigenlijk ten koste van anderen. Het protocol was namelijk een behandeling in de drie maanden, zodat iedereen aan de beurt kon komen. Maar die impact op ons traject was enorm. Dus wij mochten iedere maand.

Uiteindelijk vorig jaar zwanger geraakt. In november nog heel even “onbezorgd” kunnen babyshoppen. Maar dat was daarna gauw over. Dat vind ik oprecht jammer. Ook mocht man niet mee naar de controles van de verloskundige, alleen echo’s. Ik heb niet echt kunnen pronken met mijn buik. Vier jaar naar iets toe geleefd, en er niet volop van kunnen genieten maakt mij nog wel het meest droevig.
Gelukkig draait het om het eindresultaat! En in de kraamtijd werden alle maatregelen versoepeld. Die is dus redelijk normaal, maar wel rustig, verlopen.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Banana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 489

Geregistreerd: 05 Jul 2021 17:23

Bericht 17 Jul 2021 07:45

Re: Op welke manier heeft de pandemie jouw leven beïnvloed?

Marsy31 schreef:Ja, het voelt zo langzamerhand echt beetje gevangen. Banana, weet ik in welk land je woont? 12 uur vliegen.. welke kant op? ;)


Ik heb je een privé bericht gestuurd :-)
<<

Banana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 489

Geregistreerd: 05 Jul 2021 17:23

Bericht 17 Jul 2021 07:48

Re: Op welke manier heeft de pandemie jouw leven beïnvloed?

Bloom schreef:Daarnaast zaten wij vorig jaar in een medisch traject voor een kindje. Een keer is de behandeling uitgesteld. Dat had zoveel invloed, dat wij daarna continu door mochten gaan. Eigenlijk ten koste van anderen. Het protocol was namelijk een behandeling in de drie maanden, zodat iedereen aan de beurt kon komen. Maar die impact op ons traject was enorm. Dus wij mochten iedere maand.

Uiteindelijk vorig jaar zwanger geraakt. In november nog heel even “onbezorgd” kunnen babyshoppen. Maar dat was daarna gauw over. Dat vind ik oprecht jammer. Ook mocht man niet mee naar de controles van de verloskundige, alleen echo’s. Ik heb niet echt kunnen pronken met mijn buik. Vier jaar naar iets toe geleefd, en er niet volop van kunnen genieten maakt mij nog wel het meest droevig.
Gelukkig draait het om het eindresultaat! En in de kraamtijd werden alle maatregelen versoepeld. Die is dus redelijk normaal, maar wel rustig, verlopen.


Oh dat snap ik, dat dat vervelend is dat het niet helemaal is gegaan zoals je het voor ogen had, en je kunt niet terug in de tijd natuurlijk. Niet leuk! Gelukkig is het eindresultaat er, en kun je nu genieten van een normalere tijd.
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers