Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Jonge mensen

<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 07:54

Bericht 13 Jul 2021 08:45

Jonge mensen

Ik moest ergens zijn voor info en werd geholpen door een vriendelijk meiske dat mn kleindochter had kunnen zijn.
Ga tanken en reken af met een kind(in mijn ogen)...
Met andere helft naar de neuroloog en die was net van school af ,leek t.(goeie vent trouwens)
Hebben jullie dat nou ook..ik ben nu 65 en t lijkt wel of iedereen net de schoolbanken verlaten heeft....:)
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 13 Jul 2021 09:06

Re: Jonge mensen

Ik heb dat ook. Ik zag laatst mijn oude oppas kindje in een auto rijden ja die is inmiddels natuurlijk ook 18.

Of als ik geboorte jaar 2000 hoor denk ik vaak die zijn nog jong. Maar die zijn ook al volwassen inmiddels
Afbeelding
<<

Anoniem313

Bericht 13 Jul 2021 09:11

Re: Jonge mensen

Danny schreef:Ik moest ergens zijn voor info en werd geholpen door een vriendelijk meiske dat mn kleindochter had kunnen zijn.
Ga tanken en reken af met een kind(in mijn ogen)...
Met andere helft naar de neuroloog en die was net van school af ,leek t.(goeie vent trouwens)
Hebben jullie dat nou ook..ik ben nu 65 en t lijkt wel of iedereen net de schoolbanken verlaten heeft....:)


Jij bent flink ouder dan de meesten hier dus jij zult dat sterker ervaren dan de rest.
Ik herken het in zoverre dat ik nu begin mee te maken dat bijvoorbeeld een arts jonger is dan ikzelf, dat vond ik de eerste keer wel bijzonder, of nou ja, ik merkte het op. Mensen achter de kassa et cetera zijn al jarenlang jonger dan ik.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 13 Jul 2021 09:36

Re: Jonge mensen

Ik denk dat ze meeste forummers hier in hun 30er jaren zijn.

Maar ik herken het wel een beetje hoor. Zeker inderdaad met oude oppaskindjes enzo. En m'n zusje die 16 wordt.
En ik merk dat er echt een duidelijke generatie onder me zit, die een een eigen identiteit heeft ontwikkeld. Ik ben een wat oudere millennial volgens mij en waar ik vroeger echt wel het idee had bij te blijven met bijv de laatste apps en ontwikkelingen is dat nu echt niet meer zo. Maakt me niet zo uit maar 't valt me wel op.
Let's discover the world together.
<<

Tauriel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 466

Geregistreerd: 17 Jun 2021 12:23

Bericht 13 Jul 2021 09:48

Re: Jonge mensen

Ik heb dat op mijn werk vooral. Stagiairs die eind jaren 90 zijn geboren en soms zelfs al begin 2000. Dan denk ook wel ff van hu, die zijn ook al volwassen. Of leeftijd van patiënten die zwanger zijn. Moet soms ff schakelen dat er idd een hele volwassen generatie onder mij zit.
“Smile and wave, boys. Smile and wave…"
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 13 Jul 2021 10:01

Re: Jonge mensen

Heel herkenbaar!
Ik krijg nu in de vakantie extra collega’s erbij en dat hadden mijn kinderen kunnen zijn.
Net als dat ik nu meer dan mijn halve leven al mijn rijbewijs heb, dan voel ik me soms (in getal) zo oud.
Op mijn huidige werkplek behoor ik met mijn bijna 38 ook echt wel tot de oudere collega’s (er zijn er maar 5 die ouder zijn) en dat terwijl ik tot 2 jaar terug nog op een andere werkplek bij de jongere garde hoorde
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem325

Bericht 13 Jul 2021 10:13

Re: Jonge mensen

Ik heb dat met mijn neefje. Hij wilde zijn auto komen laten zien. Ik dacht echt ‘auto?! Je kan net fietsen!’ 😄

En waar ik gewerkt heb had ik een collega die toen ze kleuter was in de klas zat waar ik toen stage liep, ook heel apart.
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1687

Geregistreerd: 01 Jan 2019 10:13

Bericht 13 Jul 2021 10:40

Re: Jonge mensen

Ik had het vooral toen mijn neefje vader werd. Ik ben nu dus oudtante, dat klinkt wel heel bejaard.

Dat ik volgende maand 40 wordt helpt niet echt moet ik zeggen.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 13 Jul 2021 11:18

Re: Jonge mensen

Haha ja zo'n term oudtante.

Ik was van 't weekend bij familie en zag m'n achterneefjes en - nichtjes die bijna naar de middelbare school gaan. Ik hoorde eentje echt zeggen dat ze niet bij die saaie volwassenen wilde zitten. Toen dacht ik ook oh ja vroeger waren wij dan ook bij dat soort bijeenkomsten met allemaal 'oude mensen' waarvan je dan niet precies wist wat de relatie was. Nu was ik dat zelf.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem321

Bericht 13 Jul 2021 11:18

Re: Jonge mensen

Ik werkte afgelopen weekend met een paar vakantiekrachten. Meiden van 17 en 19 jaar.. Ik had hun moeder kunnen zijn!
Terwijl ik me helemaal nog niet dubbel zo oud voel als die meiden (ik ben 42). Dat te beseffen vond ik een beetje gek.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5350

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 13 Jul 2021 11:22

Re: Jonge mensen

Gisteren na werktijd zat ik op het terras met wat andere collega's een sluitdrankje te drinken en ik was met mijn 31 jaar ruim de oudste. Sowieso ben ik een van de oudste werknemers en mijn werkgeefster zelf is 10 jaar jonger dan dat ik ben. Gek idee, ik voel me zelf nog helemaal niet oud.
Een van mijn collega's is een meisje van 15 en haar ouders wonen bij mijn ouders in de straat. Vroeger zat ik daar met mijn beste vriend nog stiekem sigaretje te roken, toen was ze nog niet eens geboren 😬
10.04.17
<<

Anoniem319

Bericht 13 Jul 2021 11:40

Re: Jonge mensen

Theoretisch gezien zou ik nu kinderen op mijn werk op kunnen vangen van de allereerste kinderen die ik ooit opgevangen heb 🙊 Gelukkig is dat nog niet gebeurd. Wel dat af en toe een kind wat ik ooit, lang geleden, als baby of peuter op de groep had, ineens terugkomt als stagiaire.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 13 Jul 2021 13:57

Re: Jonge mensen

Ik vind dat ook zo gek soms. Heb het idee dat mensen die jonger zijn dan ik 'net komen kijken', maar dat is natuurlijk allang niet meer zo. Laatst was ik bij een bijeenkomst van m'n werk en zat ik naast een meisje dat ook dit jaar is begonnen. Ze is 19, (ongeveer) de helft van mijn leeftijd! Toen voelde ik me ook wel even oud.
❤ 7 juni 2018
<<

Véda

Noob

Berichten: 59

Geregistreerd: 28 Jul 2020 21:33

Bericht 13 Jul 2021 14:02

Re: Jonge mensen

Ik heb gisteren onze nieuwe stagiaire begeleid en dat meisje is 15. Ze zou m’n dochter kunnen zijn. Ik voelde me ineens heel oud totdat ze vroeg hoe oud ik was. Ze mocht gokken en ze dacht 27. Ik ben midden 30. Toen voelde ik me weer even jong :smile:
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1638

Geregistreerd: 11 Jul 2018 17:09

Bericht 13 Jul 2021 15:49

Re: Jonge mensen

Ik ben 'pas' een 30-er, maar ik herken het ook wel. Ik word er soms wat ongemakkelijk van als ze me 'mevrouw' noemen haha.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 13 Jul 2021 17:57

Re: Jonge mensen

Mijn collega’s zijn allemaal 21 en jonger, die van 18 vinden het altijd heel leuk om me eraan te herinneren dat ik twee keer zo oud ben als zij en dat ik hun moeder had kunnen zijn 😅

Pas zag ik dat een meisje uit onze kerk in verwachting is, ik dacht ‘jeetje ze zijn ook steeds jonger zwanger’ maar zij is inmiddels 23 en zo oud was ik ook toen ik zwanger was haha.
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 17:55

Bericht 13 Jul 2021 18:35

Re: Jonge mensen

Alleen als ik een klant aan de lijn heb met een oude stem en zie dat ze pas uit 1995 komt. Maar ja zij is of wordt ook al 26 jaar. Of als iemand klant als mijn vader klinkt en dan zie dat hij geboren is in 2000. Dus is of wordt 21 jaar. Verder heb ik er geen last van. Ook niet aan de kassa als ik mijn boodschappen afreken.
<<

Brooke

Bericht 13 Jul 2021 20:32

Re: Jonge mensen

Ja dat heb ik ook met de hulpverleners zoals ergotherapeut, fysio etc. van mijn dochter. Zij komen vaak net van de opleiding en zijn echt heel jong nog. Het voelt dan soms ''onwennig' om daar advies van aan te nemen, al doet dat natuurlijk niks af aan hun kennis en vermogen.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 14 Jul 2021 06:50

Re: Jonge mensen

Ik had dat vooral op m’n oude werk. Daar hadden we ieder half jaar 2/3 stagiaire die dan een jaar of 19 waren.
Een van die jongens vroeg me ooit ‘hoe oud ik dan wel niet was’ omdat ik vertelde dat ik 2 kinderen heb. Ik was toen 33. De knul was helemaal van de leg haha.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 07:54

Bericht 14 Jul 2021 08:26

Re: Jonge mensen

Ha,wat grappig dat dit ook ervaren wordt door mensen die 30 jaar jonger zijn dan ik.
En ik voel me helemaal geen 65....ik heb nog altijd iets van:'wat zal ik gaan doen als ik groot ben'..
In mijn ogen blijven je kleinkinderen ook klein en was ik compleet in shock toen de oudste kleindochter vroeg of ze kon blijven slapen....met haar vriend.
Ze heeft er de leeftijd voor,maar ik was toch even van de leg.
<<

Banana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 489

Geregistreerd: 05 Jul 2021 17:23

Bericht 14 Jul 2021 14:00

Re: Jonge mensen

Ja, ik ben ook echt pas dit jaar tot de conclusie gekomen dat ik toch echt geen 'meisje' meer ben. :D

Had het op het werk bijvoorbeeld, dat ik nieuwe collega's van begin 20 zag, en dat deed me eraan denken dat ik 10 jaar geleden ook zo was - maar dat er dus heel veel gebeurd is in die 10 jaar.

Je leeftijd verandert maar je persoonlijkheid niet :-) Misschien dat we ons daarom altijd jong blijven voelen?
<<

Anoniem313

Bericht 14 Jul 2021 14:20

Re: Jonge mensen

Ik voel me gewoon wat ik ben, 40. Niet 'oud', maar ook niet jong. Ik heb kinderen, een baan, een hypotheek, en ben dus geen spring chicken meer. Maar heb (hopelijk) ook nog veel voor me, ga vast nog weleens een keer studeren, mijn kinderen gaan zich ontwikkelen naar volwassenen, in mijn werk ga ik nog stappen zetten, dus ben zeker ook niet richting het einde.

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers