Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Alle muren verven of 1

<<

Saar

Noob

Berichten: 87

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:42

Bericht 10 Jul 2021 20:55

Alle muren verven of 1

We zijn het huis aan het verbouwen en nu twijfel ik wat ik met de muren wil. Alle muren zijn nu spierwit gestuct. Kozijnen zijn ook wit. Keuken is strak en wit. Vloer wordt wel wat warmer en iets donkerder.
Nu zei een vriendin dat het echt ouderwets is om maar 1 muur te verven en dat de meeste mensen nu alle muren verven. Dat lijkt me an sich ook mooi, maar ik kan nog geen lichte neutrale mooie kleur vinden.
Hebben jullie 1 if alle muren geverfd? En in welke kleur?
<<

Anoniem331

Bericht 10 Jul 2021 21:04

Re: Alle muren verven of 1

Maar net waar je van houdt toch. Dat een ander het ouderwets vind wil niet zeggen dat jij het anders moet doen.

Ik heb geen witte muur in huis, ik vind wit niet bij me passen, en dus daarom deze keuze gemaakt.
<<

Anoniem319

Bericht 10 Jul 2021 21:17

Re: Alle muren verven of 1

In de huiskamer twee geverfde muren, een lange en een kortere. De andere muren zijn wit.

Over de keuken twijfelen we nog een beetje, we willen sowieso een diepgroene kleur, maar twijfelen of we dat op één, twee of alle drie de muren willen. Scheelt wel dat de keuken zelf wit is en er een wit betegelde achterwand komt, en het donkere op die manier wel gebroken wordt.

Dus hier een beetje hetzelfde dilemma 😊
<<

Véda

Noob

Berichten: 59

Geregistreerd: 28 Jul 2020 22:33

Bericht 10 Jul 2021 21:31

Re: Alle muren verven of 1

Ik vind een geverfde lambrisering ook mooi en dat zou ik persoonlijk eerder doen dan alle muren helemaal schilderen in één kleur. Of het moet echt een hele lichte beige/grijs achtige kleur zijn. Maar dat is ook echt de enige kleur die ik ervoor zou kiezen. Een vriendin van mij heeft dat en dat staat heel warm. Maar haar landelijke interieur past er ook bij. Zelf hebben wij de langste muur een kleur gegeven. Het staat zeker niet ouderwets en ik ben er nog steeds erg blij mee.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 10 Jul 2021 21:49

Re: Alle muren verven of 1

Eens. Ik vind dat het je meer ‘omarmt’ als alles dezelfde kleur is. Ik heb de kleur Damp in mijn huis.

Wat ook mooi is is Urban Taupe van Flexa. Dead Salmon van F&B of Mushroom van Vestingh.

Maar je moet vooral doen wat jij mooi vind. Welke kleuren vind jij mooi?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11587

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 10 Jul 2021 22:16

Re: Alle muren verven of 1

Lekker boeiend wat wij er van vinden, jij moet er wonen vooral doen waar jij je goed bij voelt.

Ik vind 1 accentmuur prima kunnen, alles in 1 kleur ook, alles in het wit ook.
2015 💙
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9785

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 10 Jul 2021 22:22

Re: Alle muren verven of 1

Ik heb hier ook in elke ruimte wel 1 accentmuur. Vind het juist mooi.
<<

Anoniem332

Bericht 10 Jul 2021 22:35

Re: Alle muren verven of 1

Alle muren! Ik vind een kleur op de muren zoveel meer doen met de overige materialen in huis.

Geen muur in mijn woonkamer die wit is.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 11 Jul 2021 08:17

Re: Alle muren verven of 1

Ik heb juist bewust gecombineerd met deels witte muren, vind ik juist weer rust geven. Dus kies gewoon wat je mooi vind :D

In de woonkamer heb ik 2 muren Flexa early dew en een laag muurtje (we wonen split level) in flexa seafoam. De lange tegenoverliggende wand waar onze eettafel staat heb ik dan wit (9010, dus niet spierwit). In de keuken heb ik de lange wand in flexa pink nudity, die muur loopt door in de eetkamermuur van hierboven. Rest benedenverdieping heb ik gewerkt met combinatie wit 9010 en flexa seafoam op de muren. Oh en op twee plekken heb ik nog een stuk accentbehang (in de woonkamer bij speelruimte en in werkkamer achter mijn bureau), dat vind ik zelf ook nog
Leuk om wat variatie aan te brengen.

Wij hebben alle geverfde muren tot aan plafond. Maar ik vind een hoge lambrisering en/of een kleur vlak op de muur ook wel heel tof!
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2836

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 11 Jul 2021 08:43

Re: Alle muren verven of 1

Wij hebben 2 hoeken in urban taupe en de rest van de muren sandy beach.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 11 Jul 2021 09:00

Re: Alle muren verven of 1

Ik vind 1 accent kleur ook echt van een paar jaar geleden.
Wij hebben in de slaapkamer alles in 1 kleur, beetje blauw/groen. De woonkamer en slaapkamer van zoon hebben een geverfde hoge lamberisering. Krijgen we heel veel complimenten over.
Ik vind het veel rust geven, maar ik had toen 1 accentkleur in was ook alles al in 1 kleur.
Verder moet je natuurlijk vooral doen wat je zelf mooi vindt. Op pinterest kun je ook veel inspirstie op doen.
Mijn vriendin heeft haar slaapkamer nu zelfs helemaal in 1 kleur geverfd, inclusief plafond, kozijnen en deuren, super gaaf!
Insta: je_ei_kwijt
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3199

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 11 Jul 2021 09:02

Re: Alle muren verven of 1

Wij hebben in de woonkamer een muur (in een nis) aarderood. Een accentmuur is. Over een paar maanden gaan we de slaapkamer schilderen. Daar is een accentmuur blauw. De hele kamer wordt donkergroen.
Alle anderen muren zijn gebroken wit.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Banana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 489

Geregistreerd: 05 Jul 2021 18:23

Bericht 13 Jul 2021 07:36

Re: Alle muren verven of 1

Nooit geweten dat 1 accentmuur 'ouderwets' is! Ik houd van felle / opvallende kleuren in huis dus ik denk sowieso dat ons huis niet helemaal ieders smaak is, maar ik vind het nog altijd prachtig haha. Dus ik zou zeggen gewoon doen wat je zelf mooi vindt; jij moet er tegenaan kijken!

Ik vind overigens alle muren verven of zoals Bisq zegt die lamberisering of een hele kamer verven ook leuk.
<<

Archie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 364

Geregistreerd: 28 Sep 2020 11:49

Bericht 13 Jul 2021 07:53

Re: Alle muren verven of 1

Ik heb alle muren een basiskleur gegeven (licht beige grijs). Dit gecombineerd met Ral 9016 plafonds, hoge plinten en deuren/kozijnen.

In de kamers heb ik vervolgens op 2 muren weer net een andere tint (woonkamer gecombineerd met pink nudity van Flexa, slaapkamer sombrero Tan van Histor en pink nudity van Flexa. In de hal een lambrisering van alpine firs van Histor. In de keuken alleen boven het blad weer sombrero Tan.

Voor de babykamer nu alles in de basiskleur maar twijfel nog een beetje wat ik daar wil of dat ik het zo laat.
11.21
10.23
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 13 Jul 2021 09:30

Re: Alle muren verven of 1

Wij gaan één muur in het donkerblauw verven in de woonkamer. Daar wel bewust één muur omdat het zo'n donkere kleur is.

In de slaapkamer komt een lichtere kleur op alle muren.


Ik hou dus niet perse rekening met wat hip is of niet, maar wel met wat passend is in de ruimte.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1064

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 13 Jul 2021 12:01

Re: Alle muren verven of 1

Wij hebben 2 muren op de begane grond in een kleur (werd hierboven ook genoemd: flexa early dew).
Dat is 1 muur in de woonkamer en 1 in de keuken. De overige muren zijn wit en het plafond ook :).
Toevallig hebben we 2 weken geleden de witte muren geverfd en kwamen we er achter dat de vorige bewoners geen echt wit hadden, maar net wat geliger. Ik ben eigenlijk wel blij met het echte witte nu. Ziet er weer fris uit.
Afbeelding

Afbeelding
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 13 Jul 2021 12:26

Re: Alle muren verven of 1

Wij hebben in de zitkamer alle muren licht grijs geverfd, ik vind dat heel mooi in combinatie met de hoge plinten, de hoogglans witte ensuite kast en kozijnen ed dat steekt heel mooi af en het is een kleine ruimte, dit maakt het heel knus.

In de eetkamer ( is dus feitelijk dezelfde ruimte, wordt alleen gescheiden door ensuite deuren die meestal open staan) hebben we een lambrisering in dezelfde kleur grijs geschilderd.
Ik vind die lamberisering in ons geval beter passen bij de functie van de ruimte maar het is wel een eenheid doordat het dezelfde kleur is in beide ruimtes.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 08:54

Bericht 14 Jul 2021 09:47

Re: Alle muren verven of 1

T maakt toch niet uit if iets ouderwetsch gevonden wordt..doe wat je mooi vindt.
Ik herinner me nog dat mijn moeder uitslag verwekkend paars op 2 muren had geverfd.
<<

Tauriel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 466

Geregistreerd: 17 Jun 2021 13:23

Bericht 14 Jul 2021 10:33

Re: Alle muren verven of 1

Wij hebben de muren, op 1 muur na, en de kozijnen wit geverfd. Die ene muur hebben we in een lichte beige, zandkleur geverfd (was iets met licht walnoot). En het staat erg leuk, vinden wij. En wat is ouderwets, als jij het mooi vindt is het toch prima.
“Smile and wave, boys. Smile and wave…"

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers