Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat geven jullie aan meesters & juffen?

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 09 Jul 2021 20:33

Re: Wat geven jullie aan meesters & juffen?

Nee klopt, maar zoals een fooi gebruikelijk is, is dat het in het onderwijs ook steeds meer.

Ik verwacht inderdaad geen cadeaus, natuurlijk is het leuk, maar ik heb jaren gehad dat ik naar huis ging met 12 repen/dozen chocola en tig liter douchegel ;)
Een tekening, of gewoon een woord van dank is net zo leuk.
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 10 Jul 2021 09:55

Re: Wat geven jullie aan meesters & juffen?

Ik moet zeggen, toen ik van 2011 tot 2019 voor de klas stond, dat ik al die jaren geen douchegel heb hoeven kopen. En zelfs nu, gebruik ik nog douchegel van toen 🤣. Verder eens met Lejow
<<

Anoniem319

Bericht 10 Jul 2021 10:41

Re: Wat geven jullie aan meesters & juffen?

Ik begrijp geloof ik de discussie niet zo goed. Als je, naast het groepscadeau, nog de sociale druk voelt om nog iets extra's te moeten geven, dan laat je je kind toch een tekening of knutsel maken? Kost niks, eventueel nog een mooie foto van je kind uit de printer laten rollen, en/of een paar theezakjes uit je eigen theedoos erbij en klaar.
Dat aftroeven hoeft helemaal niet, geheel aan jezelf of je daaraan mee wilt doen of niet. Die grotere cadeaus zijn toch zo persoonlijk. Van wijn zou ik bijvoorbeeld niet per sé blij worden, drink ik te weinig. Bier drink ik helemaal niet. Douchefris en chocola heb ik inmiddels wel genoeg (ik probeer af te vallen dus neem de chocola niet eens mee naar huis en gooi het in de algemene snoeppot), en met de grotere cadeaus voel ik me ontzettend opgelaten, officieel zouden we het niet eens aan mogen nemen.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2826

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 10 Jul 2021 12:02

Re: Wat geven jullie aan meesters & juffen?

Waar het om gaat is dat er niet voor niets afspraken gemaakt worden.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2514

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 10 Jul 2021 12:06

Re: Wat geven jullie aan meesters & juffen?

Wij geven, voor het 3e jaar geloof ik haha, een yahtzee blok met 5 dobbelstenen en een pen erbij. Daarbij een reep Toblerone en een kaartje met een bedankje eraan vast.
<<

Anoniem319

Bericht 10 Jul 2021 12:09

Re: Wat geven jullie aan meesters & juffen?

Luisa schreef:Waar het om gaat is dat er niet voor niets afspraken gemaakt worden.

Haha oh nou, ik vind het een beetje zuur. Zijn er dan ook echt afspraken gemaakt dat een individueel cadeau daarna niet meer mag/niet gewenst is?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 10 Jul 2021 12:10

Re: Wat geven jullie aan meesters & juffen?

Hier was het bericht dus juist: we doen op juffendag wat gezamenlijks en mocht je willen kan het op de laatste schooldag zelf. Vond ik wel redelijk dubbelop omdat het zo kort op elkaar was maar vond 't wel fijn dat t iig gecommuniceerd werd.
Let's discover the world together.
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 10 Jul 2021 12:33

Re: Wat geven jullie aan meesters & juffen?

Hier doen ze niks gezamenlijk met juffendag.
Ik heb met m’n zoontje een cadeau uitgezocht: een vers thee pakket, leuk verpakt in een doosje met tekst erop.
En op de laatste schooldag geeft hij een doos Merci met persoonlijke foto en tekst erop.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 10 Jul 2021 12:34

Re: Wat geven jullie aan meesters & juffen?

Hier hebben Luuk en Nora aan de juffen een klein envelopdoosje gegeven waarin 2 zakjes zaten met bloemzaadjes (waaronder de vergeet mij nietjes :wink: ). Daaraan zat een kaartjes met een tekst bedankt voor het schooljaar en op de achterkant had ik een uitgeprinte foto van ze geplakt.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 10 Jul 2021 13:25

Re: Wat geven jullie aan meesters & juffen?

Luisa schreef:Waar het om gaat is dat er niet voor niets afspraken gemaakt worden.


Bij ons op school zijn hierover echt geen afspraken hoor. Een ieder die de juf of meester op persoonlijke noot nog iets wil geven is daarin vrij. Gezamenlijke klassencadeaus worden uit een potje betaald of wordt via een tikkie betaald.

En als je niks wilt geven of alleen een dankjewel aan het eind van het jaar, dan is dat ook helemaal oké.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 10 Jul 2021 20:01

Re: Wat geven jullie aan meesters & juffen?

3 weken terug was het juffendag en toen heeft m’n zoontje ze een smoothiebeker (zo 1 met rietje erin) gevuld met kleine Tony Chocolony gegeven.

En voor het einde van het schooljaar over 2 weken heb ik een complimenten blocknote (staat er ook op) en een pen ‘liefste juf’.
<<

Anoniem328

Bericht 10 Jul 2021 20:32

Re: Wat geven jullie aan meesters & juffen?

Hier ook een gezamenlijk cadeau waar knutsels van de kinderen in zijn verwerkt. Iedereen die mee wou doen moest 2 euro betalen en een knutsel/tekening van bepaald formaat aanleveren. Het komt echt niet in me op om dan ook nog wat zelf mee te geven. Ik heb echt geen idee of anderen dat wel doen want de laatste schooldag werd zoon door de vso/bso gebracht. Maar ik vind alleen een gezamenlijk iets helemaal fijn.
<<

Donut

Noob

Berichten: 204

Geregistreerd: 02 Dec 2018 19:58

Bericht 10 Jul 2021 20:48

Re: Wat geven jullie aan meesters & juffen?

Toen ik als pmer op de groep werkte werd ik toch altijd het meest blij van een kaartje, dat voelde echt als waardering. En sowieso was ik altijd blij met alles, want het gaat om het gebaar. En dat een ouder aan je gedacht heeft.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2860

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 10 Jul 2021 21:50

Re: Wat geven jullie aan meesters & juffen?

Ik heb voor de laatste dag voor de vakantie niet gedacht aan presentjes.. maar de verjaardagen dag bij m’n middelste was dan ook afgelopen week (en nu vakantie) dus toen heeft de juf een klein presentje gehad; zoon had een strijkkralen hartje gemaakt met juf erin en daarbij had ik een mini handcreme gekocht.

M’n oudste heb ik aan de juf op de reguliere school, waar hij maar 1 dag per week naartoe gaat, wél een klein bloemetje laten geven. Maar dat is ook omdat zij zonder dat het nodig was (want hij heeft maar gewoon een gastplaats daar op school) zich enorm heeft ingezet voor hem en dat waarderen wij echt enorm.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 10 Jul 2021 22:25

Re: Wat geven jullie aan meesters & juffen?

Maple schreef:
Luisa schreef:Waar het om gaat is dat er niet voor niets afspraken gemaakt worden.

Haha oh nou, ik vind het een beetje zuur. Zijn er dan ook echt afspraken gemaakt dat een individueel cadeau daarna niet meer mag/niet gewenst is?


Ja dat vraag ik me ook af. Hier deden ze ook een gezamenlijk cadeau maar ik had daarvoor al een kleinigheid je voor de juffen gekocht. Dat hebben m'n kinderen ook gewoon nog gegeven. Er waren ook meer kinderen die nog zelf een cadeautje hadden.
Maar ik snap niet dat je je daartoe verplicht zou voelen. Ze gaan hier echt niet uitgebreid alles uit zitten pakken ofzo. De een geeft het de laatste dag, de andere ergens anders in de week ervoor, voor schooltijd of na schooltijd. Die kinderen weten echt niet precies wie wat gegeven heeft en wie niet.
2010 2012
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6681

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 10 Jul 2021 23:04

Re: Wat geven jullie aan meesters & juffen?

Ik snap gewoon oprecht niet dat hier leerkrachten in dit topic zijn die zeer duidelijk aangeven dat een tekening of gezamenlijk cadeau het fijnst is en het compleet genegeerd wordt door de ouders hier. ‘Ja maar, wij hebben..’. Ik lees trouwens allemaal lieve cadeautjes hoor, vind de gedachte ook lief. Maar de bedoeling is toch dat het voor de leerkracht ook goed voelt, het is toch VOOR de leerkracht? Waarom dan toch zo je eigen redenering inbrengen, daarom voelt het voor mij als aftroeven, is het écht vóór de leerkracht of is het iets van jezelf en dus van je kind.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem319

Bericht 10 Jul 2021 23:33

Re: Wat geven jullie aan meesters & juffen?

Zou het niet zo kunnen zijn dat die mensen gewoon op de originele vraag van het topic reageren, Marsy?
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6681

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 10 Jul 2021 23:38

Re: Wat geven jullie aan meesters & juffen?

Dat zou kunnen. Hoop ik dan maar anders ga je je doel behoorlijk voorbij met je uitgebreide cadeaus haha.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 11 Jul 2021 12:18

Re: Wat geven jullie aan meesters & juffen?

Sowieso posten er helemaal niet zó veel juffen mee, ik zie Exo zeggen dat ze alles lief vindtm alleen echt grote cadeaus ongemakkelijk vindt, en Lejow dat ze vaak veel chocola en douchegel krijgt maar met een tekening of dankwoord net zo blij is. En het lijkt me ook wat overdreven om te verwachten dat mensen die wel de gewoonte hebben om een cadeautje te kopen dat acuut helemaal anders gaan doen op basis van een topic op Yes.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 08 Jul 2023 09:07

Re: Wat geven jullie aan meesters & juffen?

Even dit topic omhoog halen want nog maar twee schoolweken hier en ik bedenk me dat ik als klassenouder vast met een voorstel voor een gezamenlijk cadeau moet komen. Maar wat? Ik ben volledig inspiratieloos.

Hebben jullie gezamenlijke cadeautjes namens de klas voorbij zien komen die je een aanrader vindt?
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Klaproos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 880

Geregistreerd: 30 Dec 2021 21:50

Bericht 08 Jul 2023 10:36

Re: Wat geven jullie aan meesters & juffen?

Wij doen dus helemaal geen gezamelijke cadeaus (beide scholen niet), maar eigenlijk vind ik dat echt een goed idee. Een mooi voorleesboek vind ik zelf altijd leuk om te geven. Anders iets wat aansluit bij de hobby's of interesses van de leerkracht.

Zelf ga ik een stapel goede bonbons halen en per twee met een kaartje meegeven voor alle juffen en meesters waar de kinderen mee te maken hebben. Dat lijken er elk jaar wel meer te worden dus hele originele grote cadeaus is niet te doen (en sowieso niet nodig weet ik).
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11573

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 08 Jul 2023 11:23

Re: Wat geven jullie aan meesters & juffen?

Normaal is het met juffendag een groter cadeau. Dit jaar hebben ze bonnen van de goede ijssalon hier in de stad gekocht.

Aan het einde van het schooljaar doe ik meestal niets. Dit jaar heb ik voor beide juffen en de Ib’er zo’n doosje gemixte Tony’s gekocht en krijgen ze een boek. Ik heb er 1 op het oog maar moet nog even horen hoe die is. Het boek is namelijk pas net uit dus de kans dat ze het hebben is klein. J gaat van school dus de situatie is even wat anders.
2015 💙
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 08 Jul 2023 11:59

Re: Wat geven jullie aan meesters & juffen?

Ik zie het eigenlijk niet zo zeer als ouders die elkaar aftroeven. Ik denk juist dat de berichten van juffen en meesters dat ze niets willen en al genoeg douchespul/ chocola/ mokken en notitieblokken hebben dit veroorzaakt. Mensen willen toch iets geven (kaart is niet genoeg denken ze dan) en gaan dus op zoek naar "iets origineels". Maar ik denk dat alle originele ideeën inmiddels ook allang niet meer origineel zijn.

Wij hebben geen klassenouder dit jaar dus een gezamenlijk kado heeft ook niemand opgepakt (voorgaande jaren wel gedaan en dan geeft niemand eigenlijk nog een los kadootje, dat zou ik wel raar vinden ook als dat wel zou gebeuren). Daarom heb ik met juffen-en meesterdag kadootjes (ze heeft een juf en een meester) meegegeven. Dat was dan een mooie zelfgemaakte kaart met daarin een kadobon voor het tuincentrum. Valt niet op, steek je andere kinderen de ogen niet mee uit, persoonlijk tintje en ze kunnen zelf iets kopen waar ze iets aan hebben. Twee weken later is nu de schoolvakantie begonnen en heeft ze nog zelfgemaakte kaarten aan haar juf, meester en een andere juf die weg gaat gegeven.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 08 Jul 2023 12:35

Re: Wat geven jullie aan meesters & juffen?

Een tasje met een kaartje erin, een handcreme, een marseille zeepje en een potje met vergeetmenietjes.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1949

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 08 Jul 2023 12:45

Re: Wat geven jullie aan meesters & juffen?

Vorig jaar hebben we niets gegeven. Dit jaar gaan ze allemaal naar een andere klas en leerkrachten. De oudste gaat naar het VO en we sluiten de kleuterperiode af bij twee geweldige juffen. Ik wil ze daarom dit jaar wel iets geven. Ik heb voor de twee kleuterjuffen een juffenhangerpakketje bij Doll van Joyce besteld. De andere twee kinderen hebben beide een meester. Deze meesters zijn beide gek op frikandelbroodjes, dus daar krijgen ze een mok van 😁. Hier trouwens geen gezamenlijk cadeau, alleen een afscheidscadeau van groep 8.
2011 2012 2017
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Char