Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Meest vervelende situatie werk / baas?

<<

Anoniem332

Bericht 09 Jul 2021 05:49

Re: Meest vervelende situatie werk / baas?

Wat een rot streek HG, ik kan mij voorstellen dat je daar zo snel mogelijk weg wou. Wat een onveilige sfeer.


Ooit in een winkel gewerkt, wat echt verschrikkelijk was. Allemaal shop in shops. Ik moest de hele dag nee verkopen. De TL vond mij maar niks, want ik probeerde wel klanten te helpen en ik vond er niks aan. Het was een beetje een straf, we mochten niet met elkaar praten, om de minuut pauze, de hele dag vegen en opruimen. Ik had een hekel aan de TL hij aan mij, want ik was door iemand anders aangenomen en die twee lagen elkaar niet. Na een paar maanden een gesprek, dat ze over mij twijfelde en dat ik wel echt verbetering moest laten zien de komende dagen anders werd mijn contract niet verlengd. Hij zat altijd zo dicht op mijn huid, je moet dit doen, je moet dat doen. Heel wantrouwend. Dus ik zei, ik hoef geen nieuw contract, ik vind het hier helemaal niet fijn om te werken. Owwwwww fuck dacht hij toen.

Anyway, later bleek hij (iets van in de 40) het hoofd van de kassa stiekem te doen (begin 20) en samen hadden ze veel geld achterover gedrukt.
<<

Banana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 489

Geregistreerd: 05 Jul 2021 17:23

Bericht 09 Jul 2021 07:58

Re: Meest vervelende situatie werk / baas?

Raven, wat super goed dat je die bitch hebt aangegeven bij de arbeidsinspectie!! En dat ze ook lekker een boete heeft gekregen, net goed! Sorry voor wat je daar hebt moeten meemaken, in zo'n moeilijke tijd in je leven.

Fred, dat bedoel ik dus precies, inderdaad! Je legt je hart en ziel in je baan en krijgt vervolgens stank voor dank van zo'n leidinggevende.

HollyG, wat erg en ongevoelig. Knuffel voor jou!

Mijn meest verschrikkelijke baan ooit, en ik heb heel veel vreemde bijbaantjes gehad, maar de blauwe maandag bij zo'n telefoonbedrijf waarbij je mensen moest bellen en ze een andere energieleverancier moest aansmeren vond ik het allerergst. Ik wist al meteen dat het niets voor mij was maar ik wilde toch mijn best doen en geld verdienen. Haalde wel de targets maar echt niet above & beyond of zo, vond de collega's die daar graag werkten ook zo'n vreemde types. Na drie weken riep de leidinggevende me bij zich, alles was wel ok, maar ik moest wel beter mijn best doen, want "ze had niet het idee dat ik echt geloofde in wat ik verkocht". Ja duh, wie gaat zich ook via de telefoon laten overhalen om een andere energieleverancier te nemen, dat is toch ook dom? Ik ben maar vertrokken :D
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 13:19

Bericht 09 Jul 2021 10:30

Re: Meest vervelende situatie werk / baas?

Wat Fred zegt herken ik ook wel. Een goede werkgever heeft door als een werknemer niet op zijn/haar plek zit, iets niet goed gaat of een werknemer tegen de rand van zijn/haar kunnen zit. Een goede werkgever zoekt samen naar een oplossing ipv een dossier op te bouwen of een wegpest beleid te voeren.

Dat laatste speelt op het moment een beetje tussen mij en mijn werkgever heb ik het idee. Ik heb naast mijn werk voor nog een 2 volle dagen ook nog een bedrijf met mijn man. Daar is nooit een probleem van gemaakt tot het daar nu dus drukker wordt en we een nieuwe directeur hebben gekregen die de basis waarop ik ben aangenomen niet begrijpt.

Ook nog een mooie uit het assortiment… Ik ben lid van HartslagNu en kreeg een reanimatie melding tijdens het werk. Ik pak m’n sleutels en telefoon en meld snel dat ik weg ben voor een reanimatie. Bij de auto kwam ik er achter dat het een dorp verder was en ik door wegwerkzaamheden niet snel genoeg bij de AED en slachtoffer kon zijn en de ambulance en politie al in de buurt reed. Ik ben dus terug naar kantoor gegaan om verder te werken waar ik te horen kreeg ‘Dat het niet de bedoeling is dat ik van mijn werk weg ga om iemand te reanimeren’. Heb m’n leidinggevende verteld dat het goed is dat hij het aangeeft hoe hij over het redden van een mensenleven denkt en dat ik, als BHV’er, dus gewoon verder kan gaan met m’n werk als hij onverhoopt gereanimeerd moet worden onder werktijd. Hij heeft natuurlijk helemaal gelijk dat je je hartaanval maar buiten werktijd moet plannen.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 13:32

Bericht 09 Jul 2021 15:52

Re: Meest vervelende situatie werk / baas?

Ik heb niet een specifiek vervelend moment of gebeurtenissen zoals ik boven me lees, maar heb wel bij m’n vorige werkgever veel rot momenten gehad. Ik durfde op een gegeven moment amper nog iets te zeggen of te mailen want heel regelmatig kreeg ik echt een rottige reactie terug die ik ook totaal niet kon plaatsen (op hele doodnormale vragen of opmerkingen). Merk dat ik daar nu nog een knauw van heb en over alles wat ik wil zeggen/vragen tig keer nadenk of over in de stress zit in afwachting van reactie, vooral als het om schriftelijke communicatie gaat.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 09 Jul 2021 15:59

Re: Meest vervelende situatie werk / baas?

Wow, ik val echt bijna van mijn stoel als ik de verhalen hier lees. Hoe bizar dat het zo kan gaan. Ik mag blijkbaar in mijn handen knijpen want er is echt niks wat in me opkomt.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 09 Jul 2021 16:24

Re: Meest vervelende situatie werk / baas?

Wow... zit het echt met open mond te lezen. Hoe kunnen mensen soms zo zijn?

Ik had een bijbaantje bij de Poelier, waar ik elke zaterdag, samen met een vriendin werkte. Denk al een jaar of 2. Ik was er altijd, deed netjes wat er gevraagd werd, ze waren tevreden, was beleefd tegen de klanten etc etc.
Op een zaterdag, had mijn vriendin zich ziek gemeld, ik wist dit vrijdagavond al, maar werd zaterdagochtend vervolgens zelf ook ziek wakker. Omdat ik ze niet wilde opschepen met een probleem (beide verkoopsters ziek) ben ik zo goed en zo kwaad als het ging, toch gegaan. De winkel was gevestigd in een koelcel en als er geen klanten waren mochten we in de kantine wachten. Daar hing ik half over de tafel heen, want ik voelde me echt niet top, maar liet verder aan de klanten niets merken.
Mijn baas vond het kennelijk allemaal grappig en bleef maar roepen: Jaaaaa, je hebt gewoon teveel gezopen gisteravond! Geef nou maar toe, je hebt gewoon een kater! Je hebt teveel gezopen! Enz enz.
In mijn hele leven ben ik echter, serieus, nog nooit dronken geweest, laat staan dus dat ik een kater had.
Uiteindelijk, nadat ik meerdere keren had aangegeven dat het niet zo was, was ik het zat en heb ik mijn middelvinger naar hem opgestoken.
Ik heb die werkdag afgemaakt en ook de zaterdag erna was ik er weer. Heb de hele dag gewerkt, samen met mijn vriendin, lol gehad met collega's, tot ongeveer een kwartier voor het einde van de werkdag. We waren ook al bezig met opruimen.
Toen moest ik ineens met hem meelopen en wist hij me te vertellen dat ik de week erna niet meer terug hoefde te komen, want ze waren niet tevreden over me en ik deed het allemaal niet goed. En of ik even een contractje wilde tekenen dat ik het daar mee eens was.
Ik heb helemaal niks getekend en ben overrompeld naar huis gegaan (Ik was volgens mij 16 ofzo..), daar het hele verhaal aan mijn vader verteld, die ook zei: Niets tekenen!
Vervolgens heb ik nog een paar dreigende telefoontjes gekregen (toen ik niet opnam omdat ik stond te douchen kreeg ik een hele preek op mijn voicemail, waarom ik niet bereikbaar was), dat ik dat contract echt moest tekenen.
Toen ben ik terug gaan dreigen en heb ik gezegd dat ik contact op zou nemen met rechtsbijstand/ juridisch loket.
Vervolgens moest ik de zaterdag erna weer op kantoor komen (samen met mijn vader), hadden ze het contract aangepast en kreeg ik 2 maanden aan salaris mee (voor een zaterdagbaantje natuurlijk niet de hoofdprijs, maar goed, beter dan niets.
Dat heb ik ondertekend en toen was ik eindelijk van al het gezeur af, als ik het hoger op had gespeeld, had ik nog veel meer voor elkaar kunnen krijgen, maar had echt geen zin om nog meer energie in hen te steken.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 10 Jul 2021 07:01

Re: Meest vervelende situatie werk / baas?

Ik ben ook echt in shock door bepaalde gebeurtenissen, wow wow wow.

Het is zeker niet te vergelijken maar ik heb 3 kleine dingen meegemaakt:

1) baantje in de supermarkt vanaf mijn 14e al. Echt geweldig leuk team, ik ging stiekem met een collega en nou ja, we wisten precies waar de camera's niet hingen zeg maar (dat was vanzelfsprekend later, niet mijn 14e haha). Maar mijn scharrel's beste vriend was de manager en allebei waren ze nogal populair onder de vrouwen. En mijn manager kon het ECHT niet hebben dat ik de scharrel van zijn beste vriend was. Buiten het feit dat hij me echt zo'n beetje elke shift voor lul zette ('ze is toch volledig plat man, geen tiet te bekennen, wat moet je er nou mee'? was een wekelijkse uitspraak). Ik werkte er al minstens 6 jaar en niet 1 keer te laat gekomen, toen ik een shift moest overnemen van een vriendin en dat glad was vergeten. Zij werkte op de brood afdeling en moest 6.30 uur beginnen. Dus de manager belde me om 6.35 met geblokkeerd nummer (in de tijd van de Nokia telefoons). Dus ik druk weg, wie belt me nou in godsnaam wakker? 10 minuten later maakte mijn vader me wakker, dat de manager had gebeld en dat ik moest werken. Ik was om 7 uur op het werk (5 min fietsen). Kon direct mijn spullen pakken en nooit meer terugkomen. Had hij eindelijk zijn wraak. Hij kwam trouwens zelf altijd uren te laat op zaterdag na het vrijdagavond drinken, ik was echt woest. Deze zelfde eikel heeft ook verspreid dat ik Chlamydia had. Ik werkte toen ook in de discotheek en daar deden mensen toen net alsof ik besmettelijk was, niet bij mij willen bestellen etc. God, wat haatte ik die kerel. Later wel mijn wraak gehad trouwens, maar dat is ander verhaal.

2) ik heb, naast de supermarkt en voor mijn discotheek werk, precies 1 week gewerkt in een MacDonalds. Daar ben ik opgestapt omdat de manager zei dat ik niet op de balie mocht leunen (als in: hand op de balie) als er geen klanten waren. Daaaaag.

3) Was vorig jaar. Ik deed mijn PhD, deed daar een fellowship en werkte op nul uren contract als lecturer. Student dus nog. Ik kreeg echt de meest belachelijke workload ever, voor een hongerloontje. Alle vakken hebben coordinators en daar werken dan mensen onder. 1 vak was ongelooflijk groot en behalve de coordinator werkte er niemand anders aan. Ik had het helemaal opgezet; het was een online preschool activiteiten stage voor studenten. Het heeft zelfs een award gekregen. Ik deed al het voorwerk, alle lessen, al het nakijkwerk. Maar mijn coordinator kreeg de award, ik werd zelf niet genoemd. In de tweede helft van het jaar werd hetzelfde vak nog eens gegeven: deze keer heb ik geeist dat ik mijn naam op de award wilde en de workload wilde delen, anders ging ik het vak niet geven (dat was nogal risicovol). Ze hadden niemand anders die het kon, dus toegezegd. Na 2 weken stuurde coordinator mij een email: ze was ziek geworden en kon niks meer. Let wel: zij zat op een doorbetaalde fulltime baan, ik op nul uren. Ik nam dus AL haar uren over, inclusief de verantwoordelijkheid. Na 3 weken kreeg ik een miskraam, heb dagen in het ziekenhuis gelegen, maar ik dacht: A. is ziek, ik wil haar nu niet lastigvallen. Ik heb dus gewerkt vanaf mijn ziekenhuisbed. Ik wilde de studenten niet laten zitten. Na 10 weken zat ik in een meeting half te luisteren, toen ik opeens mijn tweede supervisor hoorde zeggen: ennnn gefeliciteerd A.!! Ze heeft eindelijk haar PhD afgemaakt en het is goedgekeurd. A. had dus, terwijl ze ziek gemeld was, haar PhD afgeschreven, terwijl ik in het ziekenhuis lag, mijn eigen Phd aan het schrijven was en haar hele vak had gered. Oh, wat voelde ik me gebruikt. Ik was ook woest op mijn tweede supervisor, want die wist ervan. Ik heb geen cent extra gekregen voor alles wat ik heb gedaan. En toen ben ik ontploft. Ik heb de inspectie gebeld en zowel mijn supervisor als die coordinator zijn op de vingers getikt. Ik heb overal geklikt waar ik maar kon.
Mijn supervisor is toen per direct gestopt als mijn supervisor, wat ook een klotestreek was, want ze had gewoon sorry moeten zeggen. Hierdoor heb ik bijna mijn PhD niet gehaald want ik had geen vervanger (uiteindelijk is hoofd van de school mijn supervisor op papier geworden). En A. heeft mijn huilend gebeld met excuses. Overigens heb ik toen later nog wel een eigen award gewonnen want de kat was uit de zak.
En nu komt het bizarre: ik ben vorige maand benaderd of ik dat zelfde vak weer wil geven want ze kennen niemand anders die het kan. Nu ben ik geen student meer en ik heb een bizar eisenpakket op tafel gelegd, inclusief een belachelijk salaris. En dat is nu toegezegd. Dus ik ga het nu voor de derde keer geven, maar deze keer krijg ik waar ik recht op heb. Met mijn supervisor praat ik niet meer, maar A. en ik moeten nu wel weer samenwerken. Maar ze is een mak lammetje nu. Aangezien ik dat vak toch al volledig gedragen heb is het nu een makkie. Maar ik ben wel verbaasd dat ze me nog willen hebben nadat ik zo'n beetje het halve team aangegeven heb bij de inspectie. Ga ook nog een ander vak geven die niemand anders kan daar. Maar dat ben ik ook de coordinator. Ze moeten wel heel wanhopig zijn ;)
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem332

Bericht 10 Jul 2021 08:54

Re: Meest vervelende situatie werk / baas?

Woow Marsy je laatste voorbeeld. Wat ongelofelijk onbeschoft van je collega’s. Ik kan mij dat echt niet voorstellen dat je geen successen kan delen!
Goed terug gepakt, krijg je wel een beetje energie van het werk, of ben je je aan het opvreten daar?

Ik hoor wel eens om mij heen verhalen van vrouwen die hoge functies hebben bij een bank of bij een ‘big four’ werken.
Dat ze zich uit de naad werken en hun manager er vandoor gaat met de successen.
Bizarre verhalen gehoord van vrouwen die bij banken in Aziatische landen werken die dan offers moeten brengen bij hun manager. Geknield eten aanbieden en dat ze dan vernederd kunnen worden als de manager het niet accepteert.
<<

Anoniem332

Bericht 10 Jul 2021 08:56

Re: Meest vervelende situatie werk / baas?

@ pluis, mooi verwoord het laatste stuk over reanimatie.
Zo werkte ik eens ergens waar om 16:56 uur het brand alarm ging. Allen BHV-ers komen naar beneden. 1 van die bhv-ers levert haar telefoon in en gaat naar huis. ‘Ja het is bijna 5 uur ik ga naar huis’ 🤭
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 10 Jul 2021 09:04

Re: Meest vervelende situatie werk / baas?

Ja housebird, ik ben wel vaak boos geweest in mijn leven maar dit maakte me echt woest. Ik kan er pas sinds een paar weken rustig over praten zonder half te schreeuwen van boosheid. Ik heb dus het halve team erbij gelapt, want ik heb echt alle vuile was die ik wist van mensen die hierbij betrokken buiten gehangen. Hierdoor vallen er aan het eind van het jaar ontslagen. Door de anderen word ik nogal bewonderd omdat niemand bepaalde dingen durfde te zeggen (ik heb ook een collega die een paper had geschreven met data van een oud-student zonder toestemming erbij gelapt). Ik loop echt met opgeheven hoofd daar rond. Dit is logopedie trouwens. Ik geef daar straks 2.5 vak, helemaal prima. Ga ander vak geven bij Social Work, bij de masters. Daar ben ik met hele schone lei begonnen. Ik ben zo schandalig behandeld tijdens mijn PhD en ik ga nog liever achter de kassa zitten dan werken met oneerlijke mensen.
Afbeelding
Afbeelding
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers