Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wasbaar Aankleedkussen (en hoeveel?)

<<

Archie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 28 Sep 2020 11:49

Bericht 09 Jul 2021 08:24

Wasbaar Aankleedkussen (en hoeveel?)

Je kunt je dag maar ergens mee beginnen :p

Hebben jullie ervaring met zo’n harder wasbaar aankleedkussen. Ik heb ze nu een aantal keer voorbij zien komen en het lijkt me ideaal. Geen hoes, afspoelbaar.

Maar is dit ook echt zo? Is het niet te hard of te koud?

Verder zag ik bij van die babyroomtours op YouTube (ja het gaat ver hier whaha) dat er mensen zijn die ongeveer in elke kamer een aankleedkussen en mandjes hebben staan met luiers/verzorging. Of bijv. Naast het bed voor s nachts (bij rooming in).

Ben eigenlijk gewoon benieuwd naar meningen. Wat is handig en wat is broodnodig? En wat vind je klinkklare onzin?
11.21
10.23
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 09 Jul 2021 08:36

Re: Wasbaar Aankleedkussen (en hoeveel?)

Ik heb een normale met hoezen. Ik hoef ze niet heel vaak te wassen. Ik leg vaak een hydrofiele doek onder zijn hoofd ivm spugen.

Overal baby spullen zou ik gek van worden haha. Wij hebben totdat hij alle slaapjes op zijn eigen kamer ging doen ook beneden een aankleedkussen gehad. Ik was blij toen deze was opgeruimd. Nu staat alles op zijn kamertje. Hij heeft denk ik 2,5 a 3 maand bij ons geslapen.

Ik vind de babyfoon een onding. Die hadden we achteraf gezien niet hoeven kopen. We hebben hem maar 1x gebruikt.

We hebben een box mobiel van Tiny love met klassieke muziek op batterijen. Hele goede aankoop ons zoontje is er gek op en hij stopt uit zichzelf na 20 minuten. Heel veel andere moet je zelf opwinden, dan blijf je bezig.
Laatst gewijzigd door Fantine op 09 Jul 2021 08:38, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5486

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 09 Jul 2021 08:38

Re: Wasbaar Aankleedkussen (en hoeveel?)

Ik heb er ook een maar leg er wel een hydrofiel op voor de warmte.

Voor beneden gebruik ik het verschoonmatje uit de luiertas; die leg ik dan op de bank.

Als ik baby op de slaapkamer wil verschonen (op ons bed) gebruik ik daar weleens een celstofmatje voor (uit kraampakket). Mocht het dan misgaan gooi ik die weg.
<<

Toetie

Kletskop

Berichten: 695

Geregistreerd: 11 Feb 2021 20:06

Bericht 09 Jul 2021 08:43

Re: Wasbaar Aankleedkussen (en hoeveel?)

Ik liep altijd naar boven, gewoon op de commode.
Het werd hier afgeraden om dat beneden te doen.

Als je boven verschoont, ben je eerder geneigd om je kind in zijn bed te laten slapen ipv in de box. In bed krijgen ze meer rust dan beneden met alle leefgeluiden.
Daarnaast komt het voor dat kraamvrouwen dan amper beweging hebben als alles beneden werd gedaan en het was goed voor de moeder (als alles normaal verloopt) om regelmatig de trap op en af te gaan. Dat zorgt voor een beter herstel en genezing.

Aldus de kraamhulp organisatie. Vond het wel logisch klinken.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43706

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 09 Jul 2021 08:48

Re: Wasbaar Aankleedkussen (en hoeveel?)

Archie schreef:
Verder zag ik bij van die babyroomtours op YouTube (ja het gaat ver hier whaha) dat er mensen zijn die ongeveer in elke kamer een aankleedkussen en mandjes hebben staan met luiers/verzorging. Of bijv. Naast het bed voor s nachts (bij rooming in).


Ik heb dat nooit gedaan. Ook niet beneden op de eettafel bijvoorbeeld. Ik vind dat een beetje een vies idee en hoeveel moeite is het nou om naar boven te lopen. Alleen als je door de bevalling bijvoorbeeld niet goed kan traplopen vind ik het wel logisch natuurlijk.
Op onze slaapkamer ook nooit gedaan. Baby sliep wel de eerste maanden bij ons maar ik moet er zelf dan toch uit om te plassen dus even verschonen in zijn/haar kamer vond ik ook niet zo'n werk.

Met die wasbare aankleedkussens geen ervaring. Het lijkt mij vies en onhandig, want als het vies is, dan ben je je hele kussen 'kwijt' aan wassen/schoonmaken ipv alleen de hoes die je kan vervangen. Maar ik weet dat er een paar dames zijn die het recentelijk hebben gekocht en juist heel enthousiast zijn. Dat zijn de daadwerkelijke ervaringsdeskundigen natuurlijk.
Let's discover the world together.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 09 Jul 2021 08:51

Re: Wasbaar Aankleedkussen (en hoeveel?)

Bij ons beneden lag het aankleedkussen trouwens niet op tafel maar op ons extra keukenblad. Daar bereiden we geen eten.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 09 Jul 2021 08:53

Re: Wasbaar Aankleedkussen (en hoeveel?)

Wij hebben er een en ik ben er inderdaad heel enthousiast over! Als hij ondergeplast wordt haal ik er eerst een billendoekje of hydrofiel over en daarna doe ik hem af met een sopje en dan is het klaar.
Bloom is er ook fan van weet ik 😇

Ik heb er alleen 1 in de babykamer, loop even naar boven als ik moet verschonen.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3177

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 09 Jul 2021 08:56

Re: Wasbaar Aankleedkussen (en hoeveel?)

Jaaa, ik ben fan! Ik heb net als Emma een Leander Matty. Vanwege de prijs maar 1. Wij lopen altijd naar boven.
Ik heb er geen hydrofiel op. Ik vind het warm en zacht genoeg aanvoelen. Zeker de Matty is niet echt plastic maar meer rubber.
Oh en ze zijn antislip 👍🏻☺️
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3177

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 09 Jul 2021 09:05

Re: Wasbaar Aankleedkussen (en hoeveel?)

In het do’s en dont ‘s topic had ik laatst trouwens een kleine review gegeven
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Archie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 28 Sep 2020 11:49

Bericht 09 Jul 2021 09:12

Re: Wasbaar Aankleedkussen (en hoeveel?)

Ohh bedankt voor de antwoorden. Ik ga ook even teruglezen in het do's and don't topic.

Over in alle kamers wat prullaria, dat zijn ook antwoorden waar ik wat aan heb. Ik woon ook nog eens in een appartement, dus het leek me al een beetje onzinnig haha. Alleen naast het bed leek me wel wat. Maar als ik dan Marin lees over ook nog even plassen, dan denk ik ook weer. Tja, als je er dan toch uit bent, wat is dan de moeite om even naar het aankleedkussen te lopen in het kamertje.

Het lijkt me alleen zo lekker om in decdember te kunnen blijven liggen whaha. Hoop dat ik na de zwangerschap niet meer 's nachts hoef te plassen (zoals vroeger, die goede oude tijd :P )
11.21
10.23
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3177

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 09 Jul 2021 09:16

Re: Wasbaar Aankleedkussen (en hoeveel?)

Hier doet man in de nacht de luier. Ik hoef alleen te voeden. Dus ik pak de baby uit de co-sleeper, voed een borst. Maak vervolgens man wakker, die doet de luier. En dan krijgt de baby nog een toetje en leg ik hem weer terug.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5875

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 09 Jul 2021 09:23

Re: Wasbaar Aankleedkussen (en hoeveel?)

Bij de oudste woonde we in een appartement en lag de babykamer tussen de woonkamer en onze slaapkamer in, toen verschoonde ik gewoon in de babykamer en had ik 1 aankleedkussen.

Maar toen de jongste klein was had ik een peuter van twee en woonde we in een huis waarbij ik dus de trap op moest naar de babykamer. De oudste alleen beneden laten was echt niet altijd een goed idee ( en elke keer de peuter ook mee naar boven nemen ook zo’n gedoe) dus een extra aankleedkussen en emmertje met luiers ed, wat allemaal gewoon in de kast lag vond ik toen echt ideaal!

Ik had 6.5 jaar geleden al een aankleedkussen die zonder hoes kon, ( nu zijn er weer veel leukere hippe modellen), ik vond het echt wel ideaal hoor, scheelt was en als het echt koud was of na het douchen pakte ik een hydrofiel.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 09 Jul 2021 10:12

Re: Wasbaar Aankleedkussen (en hoeveel?)

Oh klinkt wel ideaal zo’n afwasbare. Ik heb gewone met hoezen, ook prima. En alleen boven, vind het niet erg om even naar boven te lopen, en het is ook vaak voor of na een slaapje dus dan ben ik er toch.

Ik las net bij fantine over geen babyfoon. Maar die vind ik wel handig hoor. ‘S nachts staat hij uit, dan hoor ik het wel, maar overdag als ze in bed liggen boven en beneden staat de radio aan, of als ik in de tuin ben, dan is het wel nodig. Maar met een appartement is het misschien minder nodig, maar ik gebruik hem ook wel als ik bij m’n ouders ofzo ben en de kinderen slapen daar. Ik heb een goedkope kleine Alecto, topding.
Smile, it's free!
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 09 Jul 2021 10:20

Re: Wasbaar Aankleedkussen (en hoeveel?)

Lavendel schreef:Oh klinkt wel ideaal zo’n afwasbare. Ik heb gewone met hoezen, ook prima. En alleen boven, vind het niet erg om even naar boven te lopen, en het is ook vaak voor of na een slaapje dus dan ben ik er toch.

Ik las net bij fantine over geen babyfoon. Maar die vind ik wel handig hoor. ‘S nachts staat hij uit, dan hoor ik het wel, maar overdag als ze in bed liggen boven en beneden staat de radio aan, of als ik in de tuin ben, dan is het wel nodig. Maar met een appartement is het misschien minder nodig, maar ik gebruik hem ook wel als ik bij m’n ouders ofzo ben en de kinderen slapen daar. Ik heb een goedkope kleine Alecto, topding.


Ja iedereen is daar anders in. Wij gebruiken hem ook niet in de tuin of bij onze ouders. We horen hem altijd wel. Ik loop regelmatig ff om te kijken. Ik werd mega onrustig van de babyfoon.
<<

Anoniem325

Bericht 09 Jul 2021 10:23

Re: Wasbaar Aankleedkussen (en hoeveel?)

Oh een babyfoon, ik word daar ook zo onrustig van. Als we in de tuin zitten en de deur open hebben horen we haar sowieso wel. Als het mooi weer wordt met mooie zomeravonden onder de overkapping achter wordt hij misschien weer gebruikt, dat is verder weg. Maar verder; geen babyfoon hier.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 09 Jul 2021 10:54

Re: Wasbaar Aankleedkussen (en hoeveel?)

Wij hebben een gewoon aankleedkussen met hoes maar achteraf had zo een zonder me best handig gekeken!

Verder alleen in het begin luiers etc in de slaapkamer maar vrij snel al niet meer want hij poepte al snel niet meer ‘s nachts. Dan is het helemaal chill, kind aan je tiet om te voeden en weer terug de cosleeper in. Merk je bijna niks van.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3177

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 09 Jul 2021 11:49

Re: Wasbaar Aankleedkussen (en hoeveel?)

Harrison schreef:Wij hebben een gewoon aankleedkussen met hoes maar achteraf had zo een zonder me best handig gekeken!

Verder alleen in het begin luiers etc in de slaapkamer maar vrij snel al niet meer want hij poepte al snel niet meer ‘s nachts. Dan is het helemaal chill, kind aan je tiet om te voeden en weer terug de cosleeper in. Merk je bijna niks van.


Gisteren geprobeerd op niet te verschonen na het drinken. Bij de volgende voeding zat die luier zooo vol en rook ook niet fris. Voor ons werkt dat helaas dus niet.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12143

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 09 Jul 2021 12:21

Re: Wasbaar Aankleedkussen (en hoeveel?)

Wij hebben een gewone aankleedkussen. Volgens mij heb ik 6 hoezen beetje afwisselen. Wij hebben beneden ook 1, meer voor het begin omdat ik niet veel trap mocht lopen. Ik gebruik hem nu beneden nu soms nog. Man gebruikt hem beneden meer.
Afbeelding
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6196

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 09 Jul 2021 12:29

Re: Wasbaar Aankleedkussen (en hoeveel?)

Wij hebben 2 verschoningskussens. Of nee eigenlijk 3 (1 gekregen), maar gebruiken er 2. We hebben wat dikkere van bebejou. Die vind ik een stuk fijner dan de reguliere dunnere. Bij de eerste verschoonden we na een paar weken alleen boven op haar kamer of anders beneden gewoon op de bank. Nu bij de tweede verschonen we juist bijna altijd nog beneden op het verschoningskussen.
De oudste van 2 verschoon ik overigens ook vrijwel altijd beneden. Gewoon op de grond meestal, die kiest zelf een plek uit🤷🏻‍♀️.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 09 Jul 2021 13:13

Re: Wasbaar Aankleedkussen (en hoeveel?)

Hier ook gewoon 1 verschoonkussen (of nou ja, eigenlijk 2, 1 op de kamer van zoontje en 1 bij de baby). Verschonen doe ik altijd boven. In het begin toen ik nog niet zo mobiel was/het traplopen zoveel mogelijk probeerde te beperken nam ik gewoon 's morgens het aankleedkussen, de billendoekjes en een stapel pampers mee naar beneden, en 's avonds weer mee naar boven. Ik vond het een beetje onzin om daar een extra voor te kopen. Ik heb er 3 hoezen bij die ik afwissel.

Babyfoon is hier echt onmisbaar, maar ik kan me voorstellen dat het misschien in een appartement anders is. Maar wij gebruiken hem bij zoontje dagelijks nog steeds. En bij dochter alleen als ze overdag in haar bedje slaapt. Dat is nu nog niet altijd, maar zal dus nog wel meer worden. Wij hebben gewoon een simpele zonder camera, maar wel een terugpraat functie.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43706

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 09 Jul 2021 13:18

Re: Wasbaar Aankleedkussen (en hoeveel?)

Ik gebruik nog steeds twee babyfoons, ook bij ons bed. Vind 't heel fijn juist, anders heb ik een overstuur kind als ik 't dan pas hoor. Maar dat is idd persoonlijk, een ander wordt juist onrustig ervan.
Let's discover the world together.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3177

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 09 Jul 2021 14:22

Re: Wasbaar Aankleedkussen (en hoeveel?)

Wij hebben geen babyfoon maar een losse camera. Die konden we in een gesloten netwerk plaatsen en kan ik toch met de hond gauw een blokje om en de baby via de camera in de gaten houden zonder vieze mannetjes. Zolang er internet is, kan ik de camera bekijken, dus niet afhankelijk van bereik. Tevens kunnen we ook de iPad gebruiken als camera in dit geheel.

Al met al voor mij heel geavanceerd en niet duur in vergelijking met camera babyfoons… maar ik gebruik het eigenlijk nooit. Baby slaapt altijd beneden of boven naast mij in de co-sleeper
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers