Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


(Peuter)bed

<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5488

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 07 Jul 2021 16:43

(Peuter)bed

Ik zoek een nieuw bed voor mijn 2 jarige.

Ik ben al niet goed in keuzes maken maar nu zo net bevallen is het helemaal een ramp. Het moet ook eigenlijk snel beschikbaar zijn want zijn bed is nu kapot.

Ik twijfel tussen een peuterbed en een eenpersoonsbed. Peuterbed is zo knus, eenpersoonsbed is handig want maar 1x aanschaffen en je kunt erbij gaan liggen. Al heb ik wel een peuterdekbed aangeschaft laatst (met twee overtreksets) dus dat is ook wel jammer als we dat niet meer kunnen gebruiken.

Daarnaast wil ik toch nog iets van een uitval beveiliging erbij en moet hij niet te duur zijn en ook nog een beetje mooi (of liever heel mooi). Ik vind hout look wel mooi. Welk bed hebben jullie? Of nog tips?

https://www.petiteamelie.nl/peuterbed-c ... gIZbfD_BwE

Deze vind ik leuk en mooi.

https://www.karwei.nl/assortiment/bed-d ... /p/B139246

Deze ook wel mooi strak maar ik wil geen zwart en geen uitval beveiliging.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 07 Jul 2021 17:10

Re: (Peuter)bed

Ik zou voor m’n eigen dochter dat bed van petit amelie niet geschikt vinden omdat ik het zie gebeuren dat ze bij de middenstuk eruit gaat vallen. Ze heeft nu wel een peuterbed van petit amelie, maar dan met het hekje anders zoals hier https://www.petiteamelie.nl/junior-peut ... gLmj_D_BwE

Haar voeten liggen bij het open stuk. Ik heb wel altijd nog haar ledikantmatras naast het bed liggen (schuif ik ‘s avonds onder het bed uit) mocht ze vallen. Maar is in de afgelopen maanden dat ze het bed heeft gelukkig maar 1x gebeurd.

Haar bed kan ik online niet vinden. Ook van petit amelie maar al een ouder model. Moet wel zeggen dat ik bij dit bed niet heel tevreden ben over de stevigheid. Het voelt allemaal licht en niet heel stevig. Maar mogelijk is dat bij de andere modellen niet hoor.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 07 Jul 2021 17:20

Re: (Peuter)bed

Gympie schreef:Ik zou voor m’n eigen dochter dat bed van petit amelie niet geschikt vinden omdat ik het zie gebeuren dat ze bij de middenstuk eruit gaat vallen. Ze heeft nu wel een peuterbed van petit amelie, maar dan met het hekje anders zoals hier https://www.petiteamelie.nl/junior-peut ... gLmj_D_BwE.


Maar je kan het bed toch omdraaien en met de open kant tegen een muur zetten?

Verder zou ik wel gelijk een grote doen maar dat was omdat ik een peuterbed idd onhandig vind.
2015 💙
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 07 Jul 2021 17:21

Re: (Peuter)bed

Minx schreef:
Gympie schreef:Ik zou voor m’n eigen dochter dat bed van petit amelie niet geschikt vinden omdat ik het zie gebeuren dat ze bij de middenstuk eruit gaat vallen. Ze heeft nu wel een peuterbed van petit amelie, maar dan met het hekje anders zoals hier https://www.petiteamelie.nl/junior-peut ... gLmj_D_BwE.


Maar je kan het bed toch omdraaien en met de open kant tegen een muur zetten?

Verder zou ik wel gelijk een grote doen maar dat was omdat ik een peuterbed idd onhandig vind.


Ja dat kan, maar dan zou ze er niet makkelijk zelf in en uit kunnen stappen.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 07 Jul 2021 18:19

Re: (Peuter)bed

Wij hebben een meegroeibed van de Ikea. Is voor hier heel fijn, omdat het kamertje van de jongste niet groot genoeg is voor een eenpersoonsbed, kast en commode. Nou is die commode nu niet meer nodig, maar dat was die wel toen ze uit haar ledikant ging.
En hij kan naar eenpersoons wanneer nodig, dus dan hoef je niet gelijk een nieuw bed te kopen.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Jul 2021 18:26

Re: (Peuter)bed

Wij hebben een peuterbed gehad voor zoon maar die moest weer omgebouwd tot ledikant voor dochter. Dus nu heeft hij een grote mensen bed (het oude van m'n halfzusje dus dat vind ik wel leuk). Dat is wel van Bopita (degelijk merk) en heeft drie hoge zijkanten en we hebben een uitvalrekje geplaatst. Het is dus nog steeds redelijk beschermd en een soort 'cocoon'.
Hij slaapt overigens nog steeds onder z'n peuterdekbed en ledikantdeken. Die zijn nog altijd groot genoeg. Raken de onderkant van het bed niet, maar dat doet hij zelf ook niet. Dus gaat prima. Het is dan wel misschien niet perfect opgemaakt maar goed het is een kinderkamer dus dat vind ik niet zo erg.
Let's discover the world together.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4410

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 07 Jul 2021 19:48

Re: (Peuter)bed

Wij zijn meteen voor een eenpersoonsbed gegaan. Van flexa geloof ik, die je kan ombouwen tot een halfhoogslaper. Dochter ging met 2 jaar en 3 maanden over en dat ging meteen goed. Eerst laag dus en nu hebben we er een halfhoogslaper van gemaakt. Het is deze: https://www.flexaworld.com/nl-nl/produc ... hoogslaper

We hebben em trouwens tweedehands gekocht, want de nieuwprijs vonden we veel te hoog.
december 2016
juli 2019
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 07 Jul 2021 20:14

Re: (Peuter)bed

Ik wilde eerst ook een eenpersoonsbed, leek me wel zo efficiënt. Maar de commode staat er ook nog en de kamer wordt dan meteen zo vol. Dus toch maar voor een peuterbed gegaan en dat bevalt prima. Heeft ze nu al een jaar en kan ze vast nog wel twee jaar mee doen, dus daarna kopen we gewoon een eenpersoons. Ik wilde juist wel zwart en kon er precies één vinden toen, al vind ik die van Karwei die je post eigenlijk mooier! Maar die hadden ze toen nog niet.
❤ 7 juni 2018
<<

Neno

Kletskop

Berichten: 503

Geregistreerd: 09 Feb 2020 09:45

Bericht 07 Jul 2021 20:32

Re: (Peuter)bed

Onze kids hebben beide in een peuterbed geslapen. Vind ze nog zo klein gelijk vanuit een ledikant in een 1 persoonsbed. Wij hadden deze https://happybaby.nl/shop/slapen/slapen ... kiske-wit/

2 kinderen in geslapen en daarna nog goed kunnen verkopen op marktplaats.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 07 Jul 2021 20:54

Re: (Peuter)bed

Wij hebben een meegroeibed van IKEA. Ik vind ‘m fijn liggen, stevig, en ook leuk om te zien!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5488

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 07 Jul 2021 22:06

Re: (Peuter)bed

Welke heb je Zora?
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 07 Jul 2021 22:10

Re: (Peuter)bed

Wij hebben meteen een eenpersoonsbed gedaan. Maar ze was ook al ruim 3 toen ze over ging. De middelste (2,5) ligt nu ook nog in een ledikant en zal tzt ook een eenpersoonsbed krijgen. Ik vind het nog zo heerlijk knus🥰
⁠♡♡♡
<<

Ster

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 568

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:19

Bericht 07 Jul 2021 22:34

Re: (Peuter)bed

Wij hebben deze:
https://www.beddentotaalshop.nl/product ... berglades/

Ons zoontje sliep erin van 1 jaar en 8 maanden, omdat zijn broertje toen naar het ledikantje ging. Vanaf het begin is het prima gegaan, de opening zat bij zijn voeten. Nu slaap zijn broertje erin, hij is nu 3 en we hebben laatst de zijkant eraf gehaald. Kinderen kunnen er makkelijk tot 4 jaar en misschien ook wel langer in slapen. Bij ons een goede aankoop, zeker met 3 kids die er allemaal in (zullen gaan) slapen. Ik vind het wel een voordeel dat het bed ook lager is dan een eenpersoons bed.
R: oktober 2016
M: april 2018
S: juni 2020
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 08 Jul 2021 06:50

Re: (Peuter)bed

Lot schreef:Welke heb je Zora?


Deze!

https://www.ikea.com/nl/nl/p/sundvik-me ... s49046068/
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 08 Jul 2021 08:55

Re: (Peuter)bed

Hier ook beide een meegroeibed van Ikea. Toen de jongste over ging hebben we bij de oudste het bed op de grootste stand gezet en een nieuw matras gekocht (maar het was echt zijn bed dus die heeft hij gewoon gehouden en zijn broertje heeft een nieuwe gekregen in een andere kleur), nu heeft zijn broertje het "oude"matras wat uit drie delen bestaat.
De oudste was toen ruim 5, de jongste is nu net vier ( maar klein voor zijn leeftijd) en het bed staat nog op de kleinste stand, ik vind het er heel knus uit zien en op vakantie en bij opa en oma valt hij regelmatig uit bed ( zorgen uiteraard dat hij zich geen pijn kan doen) en dat gebeurd bij dit bedje niet door de zijkant, dat vind ik wel heel prettig.

https://www.ikea.com/nl/nl/p/minnen-mee ... s29123958/ (de oudste heeft een zwarte, de jongste een witte). Tijdens onze verhuizing heb ik er zelf ook weleens in geslapen en het ligt echt prima.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 08 Jul 2021 09:06

Re: (Peuter)bed

Wij hebben voor mijn dochter een meegroeibed van Ikea, deze. Die had de oudste eerst. Edit: dezelfde als Minoes dus :)

https://www.ikea.com/nl/nl/p/minnen-meegroeibed-wit-s29123958/


Mijn zoontje heeft deze in het grijs van Wehkamp. Mooi en stevig en met fijne uitvalbeveiliging. We hebben ‘m wel op de grootste stand gezet omdat matrassen voor de kleine stand bijna niet te vinden waren 🤣.

https://www.wehkamp.nl/wehkamp-home-meegroeibed-lotte-90x200-cm-939159/
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 08 Jul 2021 10:20

Re: (Peuter)bed

Die hebben wij in t wit voor onze dochter!
Hebben hem ook gelijk op de grootste stand gezet want vind het zonde om eerst weer peuter matras en dekbed te kopen en dan 2 jaar later weer opnieuw.
Ze slaapt overigens wel pas sinds ze 3 is daarin want daarvoor ging t nog steeds prima in haar ledikant!😊
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6681

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 08 Jul 2021 11:58

Re: (Peuter)bed

Wij hebben dit bed gekocht. Heb je niet zoveel aan omdat het hier is, maar we wilden graag een eenpersoonsbed met een boekenkastje eraan vast en laden eronder. Dat kastje vind ik echt ZO handig. Staat lampje, zijn waterfles, de boeken die hij zelf leest voor het slapen gaan en zijn slaapklok.
https://sleepdoctordeewhy.com.au/collec ... kshelf-bed
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Jul 2021 12:07

Re: (Peuter)bed

Wat leuk knus Marsy! Zou ik zelf ook leuk vinden.
Al volstaat een nachtkastje natuurlijk ook prima haha. Maar snap de charme hiervan!
Let's discover the world together.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6681

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 08 Jul 2021 12:10

Re: (Peuter)bed

Marin schreef:Wat leuk knus Marsy! Zou ik zelf ook leuk vinden.
Al volstaat een nachtkastje natuurlijk ook prima haha. Maar snap de charme hiervan!


Ik had vroeger zelf een nachtkastje en in de nacht stootte ik dan 'vaak' mijn boek eraf of scheen mijn nachtlamp teveel in mijn ogen, had ik niet genoeg plek. Toen maakte mijn vader soort van boekenkast boven mijn hoofd aan mijn bed vast en was te gek. Dus ws heb ik gewoon geprojecteerd ;)
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Jul 2021 12:38

Re: (Peuter)bed

Ik zou waarschijnlijk in m'n slaap een beker water omgooien hahaha. Maar ik vind 't wel enorm leuk eruit zien. Ik houd van dat soort knusse kastjes.
Let's discover the world together.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5488

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 08 Jul 2021 12:58

Re: (Peuter)bed

Leuk allemaal! Ik heb toch het eerste bedje besteld. Hopen dat die een beetje stevig is ☺️.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 08 Jul 2021 20:31

Re: (Peuter)bed

Leuk!
Wij hebben ook een peuterbed, doordat zijn kamer 185cm breed is. Wel met een eenpersoons dekbed, omdat we die al hadden. Hij vindt het heerlijk, zo lang hij maar zijn eigen hoekje heeft waar hij lekker kan wegkruipen. Nu heeft hij een uitvalhekje (ikea bed) en is hij gewend tegen een hoek aan te kruipen. Wanneer we ergens anders slapen, moeten we beiden kanten van het bed inbouwen, waardoor hij er niet uit kan vallen. Dat is misschien wel wat minder handig.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers