Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Oh ik heb hier zo'n hekel aan

<<

Anoniem185

Bericht 02 Dec 2013 17:32

Oh ik heb hier zo'n hekel aan

Ik voel me er zo rot door. Ik moet het er even uit gooien.

Vanmiddag had ik een EMDR behandeling op de planning staan, om 14:00. Omdat ik nadien altijd heel moe, prikkelbaar en ongeconcentreerd ben had ik besloten voor die tijd naar school te gaan. Was logistiek ook makkelijker omdat mijn vriend 's ochtends de auto zou pakken naar de hogeschool en die ligt op één uur rijden en de EMDR ligt precies tussen school en thuis in (anders had hij eerst terug moeten rijden en me dan weer mee moeten nemen de helft terug).

Afijn, we kwamen op tijd terug, om 12:30 waren we in die stad waar EMDR was, en daar hebben we een broodje gegeten. Kom ik er om 14:00 en ik zit te wachten, blijkt dat ik kennelijk om 16:00 pas een afspraak heb. Zou prima zijn, als mijn vriend niet om 16:00 in hometown moet zijn om naar de tandarts te gaan. Dus ik heb gezegd dat ik had begrepen dat het om 14:00 was en dat ik helaas niet kan wachten in verband met andere afspraken. Receptioniste belt dus iemand op, komt er een of andere grijze duif naar me toe die me op een of andere kinderlijke toon aanspreekt met 'ja, jij had om 16:00 een afspraak, hè ;)'. Dus ik heb gezegd dat ik had begrepen dat die afspraak op 14:00 stond en dat er mogelijk ergens een misverstand heeft plaatsgevonden maar dat ik nu naar huis ging.

Belt nu net om 16:15 mijn EMDR therapeute me op waar ik blijf. Ja... eh... heeft niemand het doorgegeven ofzo? Kennelijk niet dus, die verwachtte me nog steeds. Heb duidelijk gezegd dat ik om 14:00 had ingepland en dat er iets is fout gegaan. En ze klonk echt super geërgerd, alsof ze nu pissig is op mij dat ik er niet ben.

Maar nou maken ze mij zo aan het twijfelen, alsof ik zelf die tijd verkeerd heb opgeschreven of het zelf heb ingevuld... Terwijl - mijn vriend zei het zelf al - ik heel gefocust ben op mijn agenda, alles moet daar in staan met de goede tijd en er staan ook nooit fouten in. Ik kan er niet tegen als iets niet goed georganiseerd is en daarom probeer ik alles voor mezelf zo duidelijk mogelijk op te schrijven. En toch maken hun me nu aan het twijfelen dat ik een fout heb gemaakt, terwijl ik echt zéker weet dat we ook echt 14:00 hebben afgesproken. Ik zei namelijk toen al gelijk van goh dan kan ik die ochtend nog even aan school werken voordat ik weer van de kaart ben. Ik weet het echt zeker, maar ik word nu behandeld als een klein kind (vooral door mevrouw grijze duif) alsof ik zelf nog geen tijd in mijn agenda kan schrijven.

Serieus, ik kon wel janken, de tranen stonden ook in mijn ogen (gelukkig niet daar binnen, daar heb ik voet bij stuk gehouden dat ik zeker wist dat er 14:00 met mij was afgesproken). Mijn vriend heeft me ook buiten even rustig moeten maken omdat ik zo kwaad en gefrustreerd was. Maar goed, positieve kant, ik heb in ieder geval weer een helder weekje nu omdat ik niet die therapie heb moeten doen.

:nopompom:
<<

Sushi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 449

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:15

Bericht 02 Dec 2013 19:30

Re: Oh ik heb hier zo'n hekel aan

Ik kan me je irritatie goed voorstellen hoor, zeker omdat je zelf vrijwel zeker weet dat je de juiste tijd hebt opgeschreven. Stom trouwens dat ze daar dan niet even doorgeven dat je dus toch niet komt om vier uur. Daar zou ik ook van balen.

Maar probeer het je niet zo dwars te laten zitten. Is makkelijker gezegd dan gedaan hoor, maar het is maar één afspraak en is verder nooit gebeurd toch? Iedereen maakt wel eens een foutje. Voel je in ieder geval niet schuldig, is nergens voor nodig!

EMDR is trouwens toch een therapie waarbij je beelden uit het verleden terughaalt of ben ik in de war met iets anders?
<<

Anoniem185

Bericht 02 Dec 2013 19:33

Re: Oh ik heb hier zo'n hekel aan

Ja klopt, je werkt met een beeld om de traumatische ervaring beter te kunnen verwerken en je emoties af te kunnen vlakken. Het is redelijk intensief dus ik houd er altijd rekening mee dat ik iemand mee laat komen die terug kan rijden en plan vervolgens twee dagen vrij. Het is dus echt heel kut als die afspraak niet door gaat, omdat je er wel veel rekening mee moet houden.

Maar ik probeer het nu naast me neer te leggen. Het kan iedereen gebeuren en heeft verder geen gevolgen, alleen dat ik nu twee dagen voor niets vrij heb. Komt eigenlijk ook heel goed uit met mijn scriptie deadline voor theoretisch kader.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 02 Dec 2013 20:01

Re: Oh ik heb hier zo'n hekel aan

Wat irritant! Het missen van de afspraak is dan nog niet eens zo erg, maar dat je aan jezelf gaat twijfelen...
L2014 & H2017
<<

Anoniem 48

Bericht 02 Dec 2013 20:08

Re: Oh ik heb hier zo'n hekel aan

Heel irritant, dit is trouwens wel de reden dat ik zelf altijd de afspraken op het kaartje schrijf. Dan ben ik iig de schuldige als er wat fout gaat. In de gevallen zoals hierboven beschreven blijf je touwtrekken en word je er beiden niet happy van. Snap echt zo goed dat dit vervelend is.
<<

Anoniem185

Bericht 02 Dec 2013 21:28

Re: Oh ik heb hier zo'n hekel aan

Het is al een beetje gezakt. Wat ben ik toch een miepert af en toe :laughcry:

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers