Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Jouw realistische droomhuis!

<<

Anoniem30

Bericht 06 Sep 2013 12:22

Re: Jouw realistische droomhuis!

Denk dat geen een Nederlander dat nu bijna kan, zonder schuld zijn huis verkopen, dat komt gewoon door de hypotheken die verstrekt zijn vroeger, wij hebben precies hetzelfde. Maar ik bedoelde meer dat je het gewoon mee kunt financieren bij een nieuwe hypotheek, en dat kan voor iemand met een laag salaris een enorm verschil maken met een nieuw huis kopen, maar als je 6 ton kan lenen, wat heel erg hoog is natuurlijk, maakt die paar duizend euro schuld niet zo enorm veel uit, zo bedoelde ik het met het boeit niet. Wij doen het nu niet omdat mijn vriend net een nieuwe baan heeft, maar zetten het daarna ook gewoon te koop en zoeken iets nieuws, met dan gewoon de schuld meefinancieren, anders komen we hier waarschijnlijk nooit weg.
<<

Anoniem124

Bericht 06 Sep 2013 12:23

Re: Jouw realistische droomhuis!

Mijn god Marin wat een kastelen! Euhm, waarom werk jij eigenlijk? :lol: :king:
<<

Anoniem5

Bericht 06 Sep 2013 12:24

Re: Jouw realistische droomhuis!

Kunnen jullie het appartement niet verhuren Marin?
Wij hebben in A'veen iets soortgelijks gehuurd voor een belachelijk hoge prijs en er zat alweer iemand anders in, twee weken voordat wij de sleutel hebben ingeleverd. :laughcry:
<<

Anoniem5

Bericht 06 Sep 2013 12:26

Re: Jouw realistische droomhuis!

Hoe wil je een schuld meefinancieren? Je mag nu nog maar 105% aan hypotheek opnemen en vanaf januari 104 % waardoor je al zelf moet inleggen bij het kopen van een huis.
<<

Anoniem30

Bericht 06 Sep 2013 12:29

Re: Jouw realistische droomhuis!

Coco schreef:Hoe wil je een schuld meefinancieren? Je mag nu nog maar 105% aan hypotheek opnemen en vanaf januari 104 % waardoor je al zelf moet inleggen bij het kopen van een huis.


Stel dat je 300.000 kan lenen, en 30.000 schuld hebt, kun je dus bv. een huis van 250.000 zoeken en die 30.000 meefinancieren en dus een hypotheek 280.000. De schuld blijft, maar kun je wel meenemen naar een nieuwe hypotheek.
<<

Anoniem17

Bericht 06 Sep 2013 12:31

Re: Jouw realistische droomhuis!

Maar Pippa, als je op basis van je salaris 250.000 euro kunt lenen, en je koopt een huis van 200.000 euro, dan mag je dus maar 105% van de aankoopsom van je huis lenen, dus 210.000. Ook al zou je op basis van je salaris meer kunnen lenen, de bank wil het risico niet lopen dat ze het geld niet terugkrijgen bij de verkoop van je huis. Je huis is namelijk het onderpand van de lening, en als dat minder waard is dan de lening krijg je die lening dus niet. Dus schuld meefinancieren is geen optie meer.
<<

Anoniem30

Bericht 06 Sep 2013 12:33

Re: Jouw realistische droomhuis!

Dit is ons wel vertelt toen we het nagevraagd hebben.
<<

Anoniem17

Bericht 06 Sep 2013 12:36

Re: Jouw realistische droomhuis!

Volgens mij kan het alleen als de schuld binnen de 105% van de marktwaarde van het nieuw aan te kopen huis valt.
<<

Anoniem87

Bericht 06 Sep 2013 12:40

Re: Jouw realistische droomhuis!

Je kunt die restschuld bij veel banken meefinancieren. Gaan wij ook krijgen helaas, maar het is niet anders. Kunnen wel nog jaren hier blijven wonen en hopen dat de markt aantrekt, maar ik denk niet dat het nog wordt wat het geweest is. Daarnaast vinden wij inderdaad dat €20.000 op een nieuw huis van €250.000 niet heel veel uitmaakt. Wij kunnen gelukkig ook een aardig deel van de restschuld zelf aflossen, dat scheelt ook. Bij het nieuwe huis gaan we 100% aflossen en de bedoeling is om daar heeeel lang te gaan wonen, dus voorziet de bank ook geen probleem verder. Sterker nog: bij de bank waren ze heel coulant "we hebben deze hypotheek jou zelf verstrekt dus vinden we dat we jou niet met de gevolgen van de woningmarkt kunnen opzadelen".
<<

Anoniem5

Bericht 06 Sep 2013 12:45

Re: Jouw realistische droomhuis!

Elliot schreef:Volgens mij kan het alleen als de schuld binnen de 105% van de marktwaarde van het nieuw aan te kopen huis valt.


Dat is ons afgelopen maandag inderdaad wel verteld toen we voor een hypotheek gesprek zijn geweest. En vanaf januari zal dat 104% zijn en 2015 nog maar 103%. Hij had het dan ook nog over de aankoopprijs en niet de marktwaarde.
<<

Anoniem87

Bericht 06 Sep 2013 12:51

Re: Jouw realistische droomhuis!

Ging dat wel over restschuld Coco? Of was je bij de Rabobank geweest? Want bij de ING kon ik het wel gewoon meefinancieren (loopt mn hypotheek nu ook) maar ze zei dat het bij de Rabo niet kon. ABN wel weer geloof ik..
<<

Anoniem119

Bericht 06 Sep 2013 12:52

Re: Jouw realistische droomhuis!

Pippa, omdat het voor ons toch niet acuut nodig is om te verhuizen. We zouden best willen maar toch nog niet het meest perfecte huis gevonden, dus waarom nu al verkopen dan? Snap je? Misschien hebben we tzt wel schuld hoor, zal idd wel vrij onvermijdelijk zijn, maar liefst zo min mogelijk idd.
<<

Anoniem5

Bericht 06 Sep 2013 12:54

Re: Jouw realistische droomhuis!

Ons droomhuis hebben wij eigenlijk al wel.
Ik dacht altijd dat ik heel groot wilde wonen, maar uiteindelijk vond ik het helemaal niet zo prettig tussen de elite en vind ik het in onze huidige wijk heel prettig wonen. Mijn zus heeft eigenlijk precies hetzelfde, die is ook van een vrijstaande villa naar een gezinswoning gegaan.
Na wat aanpassingen in huis zou ik hier niet weg willen, zolang de kinderen nog thuis wonen, ondanks dat wij echt wel, in vele ogen, beter/mooier kunnen wonen.
Als de kinderen het huis uit zijn, zou ik wel graag overgaan naar een grachtenpand of als zij dat als thuiswonende pubers/jongvolwassenen ook mee zouden willen.
<<

Anoniem5

Bericht 06 Sep 2013 12:59

Re: Jouw realistische droomhuis!

Elin_ schreef:Ging dat wel over restschuld Coco? Of was je bij de Rabobank geweest? Want bij de ING kon ik het wel gewoon meefinancieren (loopt mn hypotheek nu ook) maar ze zei dat het bij de Rabo niet kon. ABN wel weer geloof ik..


Nee wij zijn bij de hypotheker geweest, dus die kijkt gewoon naar wat het beste eruit komt voor je. Maar wij hebben geen hypotheek op t andere huis. Ik vroeg het meer voor over een jaar of 15/20, maar hij kon uiteraard alleen over de huidige situatie informeren.
<<

Anoniem9

Bericht 06 Sep 2013 13:03

Re: Jouw realistische droomhuis!

Met ons inkomen nu zouden wij kunnen kopen tussen de € 170.000,00 en € 20.000,00.

Ik vind dit zo'n lief huisje.. Zo stom dat wij toch geen hypotheek los kunnen krijgen! Goedkoper dan dit kan niet.
http://www.funda.nl/koop/zuidhorn/huis- ... os/#foto-1

Dit vind ik ook wel een leuk huis, alleen staat hij echt in een k*tbuurt..
http://www.funda.nl/koop/zuidhorn/huis- ... os/#foto-4

Echt leuke, leuke huizen vind ik er niet tussen zitten. Ik zou eerlijk gezegd ook nog niet weten waar ik zou willen wonen ;)
<<

Anoniem17

Bericht 06 Sep 2013 13:41

Re: Jouw realistische droomhuis!

Ik zit nog even weg de dromen bij de foto's van de huizen die ik gepost heb, maar DAMN wat hebben die mensen bij dat tweede huis van onder een hoop kasten in hun woonkamer staan. Niet normaal! Wat moet je nou allemaal opbergen in je woonkamer?
<<

Anoniem119

Bericht 06 Sep 2013 14:20

Re: Jouw realistische droomhuis!

Forti, ik was laatst in dat dorpje voor een fotoshoot en man wat een hoop mooie huizen daar! Echt zo mooi!
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 06 Sep 2013 16:09

Re: Jouw realistische droomhuis!

Volgens mij kun je je oude hypotheek meenemen naar je nieuwe hypotheek en dan neem je automatisch de restschuld mee. Maar ik weet niet precies hoe dat nu zit hoor, alles veranderd zo snel!
<<

Nyx

Bericht 06 Sep 2013 16:23

Re: Jouw realistische droomhuis!

Ik heb wel een 'droomhuis', maar of ik daar ooit zal gaan wonen? Ik heb nooit iets met een huis gehad uit het verleden, verhuisd is nu eenmaal verhuisd, maar met deze woning heb ik iets dat mij niet loslaat. En zo mooi is hij nu ook weer niet.
Laatst gewijzigd door Nyx op 06 Sep 2013 18:49, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem9

Bericht 06 Sep 2013 18:42

Re: Jouw realistische droomhuis!

Marin schreef:Forti, ik was laatst in dat dorpje voor een fotoshoot en man wat een hoop mooie huizen daar! Echt zo mooi!


Klopt, je hebt er sowieso één straat met grote, karakteristieke huizen. Een daarvan is Ar.nic.hem. Blijft een sprookjeshuis!
Afbeelding

Wel leuk trouwens dat mensen jou hier ook weten te vinden!
<<

Anoniem119

Bericht 06 Sep 2013 18:48

Re: Jouw realistische droomhuis!

Whoa wat een huis! En ja m'n moeder woont daar in de buurt he dus die maakt nog wel eens mond tot mond reclame ;-)
T was geen bruiloft hoor, maar wel zo'n heerlijk huis met tuin!
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 06 Sep 2013 20:17

Re: Jouw realistische droomhuis!

Ik ben echt heel blij met ons huidige huis, is in heel veel opzichten gewoon een heel fijn huis. Maar vriend wil ooit wel graag buiten de stad wonen, of in elk geval een ruim huis met grotere tuin, en als ik dan toch ooit moet verhuizen wil ik wel een grotere (leef-)keuken :)

Dit huis vind ik echt mooi om de grote tuin, mooie moderne keuken en de hoeveelheid ruimte op de benedenverdieping!
Ondanks mooi uitzicht wel wat jammer van de locatie. Ik weet niet of ik ooit nog in een klein dorpje wil wonen.
http://www.funda.nl/koop/sibrandabuorren/huis-48792509-s-korfmakerstrjitte-27/fotos/#foto-1

Ik weet niet of ons budget over een X aantal jaren genoeg zou zijn voor huis twee en drie, maar beide huizen vind ik echte droomplaatjes. Heel gek, want nu wonen we in nieuwbouw en dat vind ik heel erg fijn, maar die hoekjes e.d. in een huis als dit vind ik zó sfeervol! http://www.funda.nl/koop/oldekerk/huis-48880239-langewolderweg-9/fotos/#foto-1 En vooral de tuin van huis drie vind ik heel gezellig http://www.funda.nl/koop/woudsend/huis-47021843-midstrjitte-47/fotos/#foto-1

Toch jammer dat er maar weinig betaalbare nieuwbouw gebouwd wordt waarbij je nog zo'n lekkere leefkeuken, ruime woonkamer en niet-vierkant-of-rechthoekige tuin hebt met leuke ommetjes, oude bomen en hoekjes :laughcry:
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 06 Sep 2013 20:32

Re: Jouw realistische droomhuis!

ik heb gekeken wat hier in het buurt te koop is

http://www.funda.nl/koop/burgum/huis-84 ... singel-13/

dit type huis vind ik ook erg mooi
http://www.funda.nl/koop/burgum/huis-4536190-einekroas/

Ik vind een huis met een erker ervoor erg mooi
Afbeelding
<<

Anoniem162

Bericht 08 Sep 2013 06:28

Re: Jouw realistische droomhuis!

http://www.funda.nl/koop/den-dungen/hui ... os/#foto-1

dit komt aardig in de buurt van ons droomhuis. Al is het dak wat te laag (dat begint te laag en dus te veel schuine wanden boven). Over een aantal jaren gaan we zoiets bouwen.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 08 Sep 2013 07:50

Re: Jouw realistische droomhuis!

Forti schreef:Met ons inkomen nu zouden wij kunnen kopen tussen de € 170.000,00 en € 20.000,00.

Ik vind dit zo'n lief huisje.. Zo stom dat wij toch geen hypotheek los kunnen krijgen! Goedkoper dan dit kan niet.
http://www.funda.nl/koop/zuidhorn/huis- ... os/#foto-1

Dit vind ik ook wel een leuk huis, alleen staat hij echt in een k*tbuurt..
http://www.funda.nl/koop/zuidhorn/huis- ... os/#foto-4

Echt leuke, leuke huizen vind ik er niet tussen zitten. Ik zou eerlijk gezegd ook nog niet weten waar ik zou willen wonen ;)



Wow! Zulke huizen staan hier makkelijk voor €250.000 te koop!

Wij gaan woensdag voor de tweede keer bij dit huis kijken:
http://m.funda.nl/koop/nieuwpoort/huis- ... straat-15/
Nog wel het één en ander te klussen ;)
Maar we gaan dinsdag ook bij de gemeente praten over een eigen op te zetten nieuwbouwproject (met andere stellen). Spannend weekje dus!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers