Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het hardlooptopic #2

<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 26 Mei 2021 19:44

Re: Het hardlooptopic #2

Hier gaat het opbouwen oké.. kom deze week niet zo goed uit met m’n schema, want vorige week een dag overgeslagen waardoor m’n lange duurloop midden in de week valt. Dus plan deze week wat korte loopjes in de week zodat ik zondag m’n lange duurloop kan doen(80min ‘moet’ ik).
Vandaag had ik niet veel zin om de deur uit te gaan, maar het ging toch onverwacht lekker en liep zelfs m’n snelste 5km in 27:43 !
<<

Anoniem313

Bericht 26 Mei 2021 21:14

Re: Het hardlooptopic #2

Lekker Kajaka! En heel herkenbaar dat het soms niet uitkomt, er zijn nog andere dingen in het leven dan hardlopen. Goed bezig!
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 30 Mei 2021 11:52

Re: Het hardlooptopic #2

Nou inderdaad meestal lukt het wel de trainingen ergens in te plannen. Vaak denkt man ook goed mee door even iets eerder thuis te zijn van werk zodat ik nog net even voor het eten kan gaan enz. Maar soms lukt het dus gewoon even niet.

Vandaag stond er 80minuten op de planning, maar ik liep zo lekker dat ik doorgelopen ben. Uiteindelijk had ik 18km in 1u en bijna 52 minuten.
<<

Anoniem310

Bericht 30 Mei 2021 13:32

Re: Het hardlooptopic #2

Wat zijn jullie goed bezig! Heerlijk is het nu he, met dit zonnige weer?

Ik ben aan het trainen voor de halve marathon. Vanochtend om 7h al lekker de deur uitgegaan. 15k in 1h40. Toen ik thuiskwam lag de hele familie nog in pyjama op de bank, half in slaap XD

Zijn jullie ergens voor aan het trainen? Mij lijkt het leuk om mee te doen aan een halve marathon, zodra deze weer worden georganiseerd in het najaar.
<<

Anoniem313

Bericht 30 Mei 2021 14:13

Re: Het hardlooptopic #2

Lekker Eloise, ik deed hetzelfde vandaag. Ben niet specifiek ergens voor aan het trainen, maar ben wel voornemens de Damloop te gaan doen in september. En heel misschien de CPC in diezelfde maand.
Eigenlijk houd ik niet zo van loopevenementen. Ik heb laatst een halve marathon schema gevolgd en toen gewoon de 21.1 voor mezelf gelopen.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 30 Mei 2021 16:15

Re: Het hardlooptopic #2

Ik ben ook bezig met een halve marathon schema. Zal hem eerst gewoon voor mezelf lopen, maar plan was ook om hem tijdens een loopevenement te lopen samen met m’n man en zijn loopmaatje. Alleen nog geen idee welke en wanneer het weer mogelijk is natuurlijk.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 31 Mei 2021 09:01

Re: Het hardlooptopic #2

Wat is iedereen lekker bezig hier!

Hier gaat het ook goed. Ik loop inmiddels weer blessurevrij 5 tot 6 km. Voorlopig stel ik mijn loopdoel ook niet hoger, ik wil het risico op een nieuwe blessure zoveel mogelijk beperken. Ik heb nieuwe schoenen gekocht, geschikt voor mensen met overpronatie. Die bevallen tot nu toe er goed. Ik loop zo’n 3 keer per week momenteel, naast mijn andere sportactiviteiten. Het is een beetje gewoonte geworden om voor mijn 24-uur diensten te lopen, dus ‘s ochtends rond een uur of 6. Dat vind ik een hele fijne start van de dag!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem310

Bericht 31 Mei 2021 20:12

Re: Het hardlooptopic #2

Caulfield schreef:Lekker Eloise, ik deed hetzelfde vandaag. Ben niet specifiek ergens voor aan het trainen, maar ben wel voornemens de Damloop te gaan doen in september. En heel misschien de CPC in diezelfde maand.
Eigenlijk houd ik niet zo van loopevenementen. Ik heb laatst een halve marathon schema gevolgd en toen gewoon de 21.1 voor mezelf gelopen.

Dat heb ik afgelopen zomer ook gedaan. Ik heb toen een halve marathon gelopen op een stuk dat ik goed ken met haast geen verkeer.

Ideaal dat je direct kunt gaan lopen 's ochtends, heerlijk rustig op je eigen tempo, ipv dat gedoe op zo'n grootschalig evenement met duizenden lopers en dan pas ergens in de middag starten na vaak al een tijd rond te lopen en te reizen.

Toch mis is de evenementen een beetje. Ik denk dat ik na de pandemie de kleinere evenementen ga opzoeken in de buurt.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 31 Mei 2021 20:39

Re: Het hardlooptopic #2

Ik vind die grote evenementen ook helemaal niks. Ik heb wel een paar keer de dam tot dam loop gedaan (één van de eerste startvakken, zo fijn!), een keer de halve marathon van Egmond (mocht in het wedstrijdvak, dat scheelt enorm!) En de marathon van Amsterdam gelopen; daar moest ik alleen maar inhalen...

Ik ben nu nergens voor aan het trainen. Mijn trainer organiseert wel heel kleinschalige loopjes. Dat is nu wel leuk. Ik heb pas geleden een keer meegedaan.

Mij lukt het niet om voor het werk te trainen. Nuchter trainen is niet voor mij weggelegd. En ik moet te veel doen en daardoor zou ik heel vroeg weg moeten gaan..maar wellicht als het weer 35 graden wordt in de zomer ik het wel eens ga doen. Ik loop zelf het lekkerste rond 15:30. Maarja dat kan alleen in het weekend.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 04 Jul 2021 19:37

Re: Het hardlooptopic #2

Wordt er nog gelopen?

Ik heb vandaag voor mezelf de halve marathon uitgelopen. Blij dat het gelukt is! Onderweg een behoorlijke bui regen gehad, maar dat was niet eens vervelend, verfrissend wel, haha! Ik liep hem in 2uur en bijna 15minuten. Ik denk wel dat dit m’n max qua afstand gaat zijn 😬.
<<

Anoniem315

Bericht 04 Jul 2021 19:44

Re: Het hardlooptopic #2

Jemig, wat stoer!
Ik loop nog steeds 2x per week een vijfje. Vind ik prima.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 04 Jul 2021 19:51

Re: Het hardlooptopic #2

Wow, knap van je zeg! Was dat voor het eerst?

Exo, lekker bezig!

Ik loop niet heel veel momenteel. Ben weer wat meer gericht op krachttraining. Vorige week zondag voor het laatst gelopen. Ga van de week sowieso wel weer even een keertje.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 15:08

Bericht 04 Jul 2021 19:56

Re: Het hardlooptopic #2

Wat goed Kajaka!

Ik heb nieuwe hardloopschoenen besteld, dus ik ben erg benieuwd.
Ik heb een analyse laten doen, maar in de winkel hadden ze mijn maat niet meer van de schoenen die zij aanraadde, dus die zijn besteld.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 04 Jul 2021 19:59

Re: Het hardlooptopic #2

Ja was inderdaad voor het eerst. Het verst voor dit was de 18km die ik een dikke maand geleden liep.

Over 10 dagen is het precies een jaar geleden dat ik begon met hardlopen. Trots wel dat ik dit heb opgebouwd binnen een jaar😁.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 04 Jul 2021 20:24

Re: Het hardlooptopic #2

Daar mag je zeker trots op zijn!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem313

Bericht 04 Jul 2021 21:11

Re: Het hardlooptopic #2

Wow Kajaka, wat super!! Daar mag je inderdaad heel trots op zijn. Well done!
Ik heb zelf eerder dit jaar veel gelopen en ook getraind met een HM schema en uiteindelijk ook de 21.1 gelopen. De laatste tijd loop ik wat minder. Ik ben begonnen met kickboksen en daar besteed ik nu wat meer tijd aan. Loop nog wel, maar minder en niet doelgericht.
<<

Anoniem328

Bericht 04 Jul 2021 21:12

Re: Het hardlooptopic #2

Wow superknap Kajaka!!

Ruim 1,5 jaar geleden liep ik een wedstrijd van 10 kilometer. Wel met pijn en moeite maar het is gelukt. Daarna was ik er klaar mee en mijn conditie nu is drama. Over 3,5 maand is hier de diepe hel holterbergloop. 10 kilometer over dus de holterberg. Is dit haalbaar in ruim 3,5 maand tijd? Ik heb echt een stok achter de deur nodig namelijk.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 04 Jul 2021 21:28

Re: Het hardlooptopic #2

Ik loop ook nog. Even een dipweekje gehad. Maar weer opgepakt! Goed gedaan Kajaka!

Olijfje: hoe lang heb je niet gelopen? Wel gesport of begin je vanaf 0?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem328

Bericht 05 Jul 2021 07:39

Re: Het hardlooptopic #2

Tussendoor wel eens een keer gelopen maar niet veel. Soms met maanden ertussen. Start zeker niet op 0. Denk dat ik met een maand wel 5 km kan rennen.

Maar 10 km is natuurlijk wel andere koek en het is ook nog continu heuvel op heuvel af.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 05 Jul 2021 08:11

Re: Het hardlooptopic #2

Volgens mij moet het wel haalbaar zijn. Als je maar goed waakt voor blessures. Wel echt een hele mooie loop denk ik!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem313

Bericht 05 Jul 2021 08:35

Re: Het hardlooptopic #2

Lady schreef:Volgens mij moet het wel haalbaar zijn. Als je maar goed waakt voor blessures. Wel echt een hele mooie loop denk ik!


Dit. Vooral met het hoogteverschil. Goed schema hanteren, goed rusten, stretchen, et cetera.
<<

Anoniem328

Bericht 05 Jul 2021 08:42

Re: Het hardlooptopic #2

Ja is echt een fantastisch parcours. Ik meld me gewoon aan. Dan heb ik een doel. Mocht het echt niet lukken dan houdt het op maar dan doe ik er in ieder geval wel alles aan nu.
<<

Anoniem328

Bericht 05 Jul 2021 08:43

Re: Het hardlooptopic #2

Caulfield schreef:
Lady schreef:Volgens mij moet het wel haalbaar zijn. Als je maar goed waakt voor blessures. Wel echt een hele mooie loop denk ik!


Dit. Vooral met het hoogteverschil. Goed schema hanteren, goed rusten, stretchen, et cetera.


Gebruiken jullie een site voor schema's? Ik doe altijd maar wat en overbelasting is mij idd wel bekend :palm:
<<

Anoniem313

Bericht 05 Jul 2021 08:54

Re: Het hardlooptopic #2

Je zou ook kunnen kijken naar een training bij jou in de buurt? Met een trainer lopen bevalt mij het beste, met aandacht voor loopscholing en een persoonlijk schema. Maar anders zijn er zat online schema’s te vinden. Jip heeft dacht ik een online trainer die een schema voor haar maakt.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 05 Jul 2021 12:25

Re: Het hardlooptopic #2

Klopt! Hij is online, maar ik ken hem ook persoonlijk. Proschema, kost maar 15 euro per maand. Werkt heel fijn!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers