Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vragentopic - Wonen

<<

Plum

Kwebbel

Berichten: 451

Geregistreerd: 09 Sep 2013 11:33

Bericht 04 Jul 2021 10:44

Re: Vragentopic - Wonen

Ik zou het ook echt niet oke vinden. Zomaar eten pakken zonder te vragen. Krijg dan toch een beetje het gevoel dat ze ook aan andere spullen zitten, al hoeft dat natuurlijk niet zo te zijn.
Als ze inderdaad zoals spencer zegt wat langere uren bij jullie zijn, rond lunchtijd, zou ik eventueel een boterham en koekje aanbieden. Maar dan klaarzetten met briefje erbij als ik niet thuis ben of zelf aanbieden als ik wel thuis ben.
Lastig hoor als je daar zo achter komt.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 04 Jul 2021 10:50

Re: Vragentopic - Wonen

Spencer schreef:Wij hadden ooit een gastouder aan huis die een heel pak stroopwafels had opgegeten. Heb ik ook wat van gezegd, want ik vind dat niet normaal. Staat los van of je alles mag pakken, een heel pak koek doe je toch niet.


Dit vind ik dan gek genoeg wel weer ok. Als babysitter vond ik ook heerlijk om wat te snoepen en dat was ook altijd ok. Mijn babysitters (hoe weinig ook) mogen van mij ook alles opeten. Maar dat is een andere rol, dan zijn ze in mijn huis als lid van de familie, ze zorgen voor mijn kind. Daar hoort eten en drinken bij. Bij schoonmaker niet.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem319

Bericht 04 Jul 2021 11:13

Re: Vragentopic - Wonen

Ikzelf heb jarenlang bij mijn ex-schoonzusje thuis opgepast, mocht toe alles pakken wat ik wilde maar zelfs toen vond ik het lastig, en pakte ik hooguit één of twee koekjes, en water uit de kraan, of maakte ik 2-3 kopjes thee met één zakje.

Ik zou er wel een opmerking over maken Marin. Misschien was het wel een enorm misverstand en dachten zij dat die bereide kadetjes voor juist hen waren klaargezet. Verder zou ik er persoonlijk helemaal geen probleem van maken als ze af en toe wat eten voor zichzelf zouden pakken. Iets kleins, geen volwaardige maaltijd, maar een koekje bij de koffie, een stuk fruit of iets voor de kleine trek zou ik meer dan oké vinden. Maar dat zou ik dan ook wel met hen afspreken, zodat zij van mij ook zouden weten wat ik wel en niet vind kunnen.
<<

Anoniem319

Bericht 04 Jul 2021 11:27

Re: Vragentopic - Wonen

Overigens vind ik de toespelingen richting diefstal vooralsnog wat ver gaan. Ik zou er in eerste instantie vanuit gaan dat het berust op een misverstand, misschien dachten ze oprecht dat het voor hen was neergezet. Met die insteek zou ik ook het gesprek aan gaan. Ik weet ook niet of het kant en klaar op het aanrecht stond, belegd en wel? Of begrijp ik zat zelf verkeerd uit jouw verhaal?
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 04 Jul 2021 11:49

Re: Vragentopic - Wonen

Maar het gaat niet enkel om deze broodjes dit keer. Ik kan me voorstellen dat dat een misverstand zou kunnen zijn. Maar alsnog: als het niet is afgesproken, vraag je het toch?

Mhet structureel merken dat er dingen gegeten worden vind ik niet passend. Vooral als er dus niet over gesproken wordt of gezegd wordt dat ze iets gepakt hebben. Dan zitten ze dus in je kasten en pakken ze iets van jou zonder overleg of het te zeggen. Ik zou daar niet van gediend zijn.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Jul 2021 11:51

Re: Vragentopic - Wonen

Nee het was niet belegd, gewoon zo'n zak kadetjes.

Ik vind het ook niet als stelen voelen. Ik vind het irritant maar bovenal zielig. Dat iemand dus stiekem broodkorsten moet gaan eten. Breekt m'n hart. Het zijn lieve goede jongens. Dus ik zou zeker niet nieuwe schoonmakers gaan zoeken hierom. Maar ik heb liever niet dat ze stiekem dingen gaan zitten eten en ik vind het onhandig als ze iets eten wat dus voor iets anders bedoelt was (zoals nu of toen O z'n laatste koekje niet had). Is geen wereld ramp, ik vind het erger dat zij zich genoodzaakt voelen dit zo te doen dan dat m'n man met z'n brakke kop geen kadetjes heeft, zeg maar. Maar 't is gewoon niet netjes.

Ik heb 't ook even met m'n zus besproken en die gaf net als sommigen hier de suggestie om een dienblaadje klaar te zetten met wat lekkers erop. Dus een koekje of een broodje ofzo. Dat ga ik denk ik doen. Dan zeg ik er wat van, dus dat ik niet wil dat ze zomaar wat pakken maar dat ze gerust mogen eten wat ik klaar zet. Dan lijkt het me ook beter afgebakend en hoeven zij niet stiekem iets te eten. Want bovenal vind ik dat gewoon rot.

Ze zijn trouwens twee uur bij ons. Tijdstip wisselt elke keer.
Laatst gewijzigd door Marin op 04 Jul 2021 12:11, in totaal 2 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem319

Bericht 04 Jul 2021 11:52

Re: Vragentopic - Wonen

Ik weet eigenlijk ook niet zo goed of ik dat af zou willen doen als diefstal, Tabbie. Misschien is ook dat gewoon een misverstand/kwestie van onduidelijke afspraken.
<<

Anoniem319

Bericht 04 Jul 2021 11:57

Re: Vragentopic - Wonen

Lijkt me een prima oplossing, Marin!
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 04 Jul 2021 12:12

Re: Vragentopic - Wonen

Denk dat dat een goede oplossing is. Zo geef je ook je grenzen aan en kom je hen toch tegemoet.
Wij hebben onlangs ook zoiets gehad met een soort (vrijwillige) oppas. Die gaven we dan geld mee om een ijsje te halen met de kinderen, maar er kwam nooit geld terug. Dat realiseerde we ons na een keer of vijf pas. Mijn man en ik dachten van elkaar dat ze de ander wisselgeld gegeven zou hebben. In eerste instantie dacht ik nog dat de ijsjes gewoon duur waren die ze haalden. Maar nadat ik daar zelf eens een ijsje ging halen met de kinderen en bleek dat ze toch minstens 4 euro over houden moest vonden we dat ook minder fijn worden.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Jul 2021 12:21

Re: Vragentopic - Wonen

Oh ja dat is ook wel een lastig iets Pure. Hoe heb je dat opgelost?
Let's discover the world together.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 04 Jul 2021 12:37

Re: Vragentopic - Wonen

We hebben haar geen geld meer meegegeven daarna, al was dat na die tijd nog maar een paar keer. Ze komt inmiddels niet meer bij ons, haar stage (als oppas dus) is afgelopen. En we zijn blij ook, want ze kwam bij ons ter 'ontlasting/ondersteuning', maar we hadden meer werk met alles opruimen nadat ze geweest met was als dat we plezier van haar hadden. Ze was wel super lief voor de kinderen hoor, maar met feedback deed ze weinig.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 04 Jul 2021 14:49

Re: Vragentopic - Wonen

Maple schreef:Ik weet eigenlijk ook niet zo goed of ik dat af zou willen doen als diefstal, Tabbie. Misschien is ook dat gewoon een misverstand/kwestie van onduidelijke afspraken.


Maar als ze nu je een vork meenemen en daarna een mes.. omdat ze het niet hebben. Dat is ook zielig, maar waar ligt bij jullie de grens?

Ook al gaat het om een koekje, ik wil niet dat de schoonmaker in mijn kast eten gaat zoeken. Er ligt namelijk meer in mijn kasten dat ik niet kwijt wil.

Overigens ben ik vaak thuis als de schoonmaker er is, en ik blijf ervan overtuigd: vraag het gewoon. Maar ik vind iets stiekems doen, niet gepast van domweg gezegd personeel.

Een pen meenemen van je werk wordt soms ook gezien als stelen, dus waarom een boterham in iemands lade bij iemand thuis dan niet?
<<

Anoniem319

Bericht 04 Jul 2021 15:51

Re: Vragentopic - Wonen

Oh Tabbie ik wil hier helemaal niet om discussiëren eigenlijk. Persoonlijk vind ik het gewoon een nogal zware beschuldiging om het pakken van iets te eten 'stelen' te noemen. Feitelijk gezien is dan misschien zo maar ik zou daar echt helemaal niet zo zwaar aan tillen. Het wordt zo weg gezet als iets crimineels, terwijl het wel gewoon mensen zijn die het -als ik op Marin haar berichten af ga- financieel echt heel zwaar hebben. In het geval van de broodjes zou ik het wel vervelend vinden als het opgegeten zou zijn, maar af en toe een korst brood, boterham, stuk fruit, cracker of een koekje...
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 04 Jul 2021 22:06

Re: Vragentopic - Wonen

Ik vind het absoluut geen diefstal, maar vind het wel echt van de zotte dat je voor de twee uurtjes dat ze er zijn een dienblad met broodjes en alles klaar zou moeten zetten? 2 uurtjes!
Ze een koekje en wat drinken aanbieden is nog tot daar aan toe, maar broodjes? Ik snap dat je het uit goedheid wil doen hoor, maar vind het persoonlijk heel erg ver gaan.🤷🏼‍♀️
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 04 Jul 2021 22:40

Re: Vragentopic - Wonen

En hebben ze het zo slecht dat ze echt geen brood kunnen kopen denk je? Of is het meer gewoonte/denken zij dat dat normaal is? Ik zou me er niet prettig bij voelen als dat bij mij thuis zou gebeuren. En dat je dan misschien een keer een boterham pakt (als je gezegd is dat dat mag) maar een hele zak kadetjes lijkt me niet dat dat daar voor jou ligt. Ik zou me al schamen om er ongevraagd één te pakken. Dat zie je toch ook meteen als er 10 inzitten en er mist er één. En voor twee uur werk kunnen ze idd zelf toch iets meenemen. Zei jij ook niet ooit dat ze dan eerst heel lang gingen koffie leuten al vorens ze aan het werk gingen?

Ik zou het moeilijk vinden maar wel zeggen dat je het niet fijn vindt als ze zomaar eten pakken. Of in ieder geval de broodjes kwestie bespreken. Misschien hebben ze het anders geïnterpreteerd maar dan weet weer iedereen wat ze van elkaar verwachten.
<<

Anoniem331

Bericht 05 Jul 2021 06:36

Re: Vragentopic - Wonen

Maar als ze het echt zo slecht hebben dat ze stiekem broodkorsten moeten eten, gaat er toch sowieso iets niet goed?
Dan moet je of beter behaald werk zoeken, meer werken, of bedenk maar iets.
Klinkt als een zielig verhaal, maar vraag me af of dat wel klopt.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 05 Jul 2021 06:53

Re: Vragentopic - Wonen

Ja hun precieze financiële situatie weet ik natuurlijk niet. Dat is ook niet aan mij om te weten. Ik weet dat ze door corona een aantal klanten kwijt zijn geraakt en dat ze t financieel niet fantastisch hebben. Vragen en krijgen wel eens een voorschot (geen lening), van zowel ons als van goede vrienden van ons via wie we heb hebben. Daar eten ze ook wel eens wat. Dat was hen ook opgevallen maar delen beetje dezelfde mening, dat als je echt droge broodkorsten gaat zitten eten dat dat eerder verdrietig is dan vervelend. Alleen vind ik echt brood gaan eten wél vervelend dus. Dat wat Lot zegt over je schamen zou ik ook hebben ja. Zo'n pak kadetjes valt toch op... (ja dus).
Ik ga dat toch maar gewoon zeggen dus en ze wat afgekaderds aanbieden. Ik vind dat niet erg hoor en ook niet ondanks dat ze er maar 2 uur zijn. Ik ga geen hele schalen vol eten klaar zetten, we zijn geen restaurant, maar een koekje of broodje ofzo moet kunnen. Heb liever dat ze dat eten dan in de kastjes zoeken naar iets. Dat vind ik niet prettig namelijk.

Lot, nee zij zijn geen uitgebreide koffiedrinkers. Dat was iemand anders denk ik (Bliss denk ik?). We zijn verder echt super tevreden met ze. Ze maken echt schoon als een malle.
Laatst gewijzigd door Marin op 05 Jul 2021 07:00, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem319

Bericht 05 Jul 2021 06:56

Re: Vragentopic - Wonen

Popcorn, ik kan je, helaas uit eigen ervaring, vertellen dat het ook in Nederland mogelijk is om in een situatie te belanden waarin het moeilijk is om drie maaltijden per dag op tafel te krijgen. En dat beter betaald werk zoeken niet altijd een oplossing is.
Ik moet wel zegen dat jullie gedachten, van jou en Lot, ook steeds door mijn hoofd schieten hoor. Maar het kán.
<<

Anoniem319

Bericht 05 Jul 2021 07:00

Re: Vragentopic - Wonen

Daarbij denk ik dat er bij Marin (of eigenlijk bij de meeste mensen) in huis wel wat beters te halen valt dan droge broodkorsten dus daarin vind ik ze (tot die zak broodjes dan) vrij bescheiden. Als het ze echt geen zak kon schelen dan waren ze wel de wijnkelder in gedoken.
<<

Anoniem331

Bericht 05 Jul 2021 07:01

Re: Vragentopic - Wonen

Oh ja dat weet ik ook wel, maar vind dit gewoon een bijzonder verhaal en kan me er weinig bij voorstellen dat dit zo echt klopt.
Ik bedoel, broodkorsten. Ben je dan echt zo arm? Is het echt zo armoedig? Ik weet niet, vind het een vreemd verhaald.
Ik zou minstens een stroopwafel zoeken en delen zeg maar.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 05 Jul 2021 07:06

Re: Vragentopic - Wonen

Ben benieuwd wat ze zeggen eigenlijk.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 05 Jul 2021 07:07

Re: Vragentopic - Wonen

Ja ik zie er dus gewoon enorm tegenop om ze erover aan te spreken omdat ik in een luxere positie zit dan zij. Ik vind het echt een delicaat iets en zit er mee in m'n maag. Als ze echt zo'n honger hebben dat ze droge broodkorsten eten, hoe ontzettend verheven is het dan dat ik ze er op aanspreek. Vandaar dat ik een dienblaadje met iets erop geen gek idee vind. Beetje conflict vermijdend misschien maar ik weet gewoon niet goed of ik er een conflict van moet maken of niet.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem319

Bericht 05 Jul 2021 07:11

Re: Vragentopic - Wonen

Maar Popcorn, wat wil je nu zeggen dan? Dat Marin het uit haar duim zuigt? Zij heeft de afgelopen tijd geconstateerd dat er broodkorsten missen, dus dat verhaal klopt in elk geval. Of het verhaal vanuit de kant van de schoonmakers klopt weet ik niet, maar zelfs al hebben ze het financieel breder dan Marin denkt, vind ik het nog relatief netjes dat ze het bij broodkorsten houden. Wat ik hierboven zeg, als er vervelende intenties zijn dan hadden ze het wel anders aangepakt.

Ben ik alleen nog even benieuwd naar jouw definitie van broodkorsten Marin: Bedoel je daarmee het kapje van het brood (wat ik vermoed), of echt de korsten rondom het brood en dat ze de rest laten liggen ofzo, of de korsten opeten die nog op het aanrecht liggen, overgebleven van bijv. het ontbijt van O?
<<

Anoniem319

Bericht 05 Jul 2021 07:15

Re: Vragentopic - Wonen

Marin schreef:Ja ik zie er dus gewoon enorm tegenop om ze erover aan te spreken omdat ik in een luxere positie zit dan zij. Ik vind het echt een delicaat iets en zit er mee in m'n maag. Als ze echt zo'n honger hebben dat ze droge broodkorsten eten, hoe ontzettend verheven is het dan dat ik ze er op aanspreek. Vandaar dat ik een dienblaadje met iets erop geen gek idee vind. Beetje conflict vermijdend misschien maar ik weet gewoon niet goed of ik er een conflict van moet maken of niet.

Ik zou niet eens over de financiën beginnen, meer dat het je laatst is opgevallen dat ze een zak broodjes hebben opgegeten en dat je dat vervelend vind, omdat die voor je man waren. Dat ze absoluut iets te eten mogen pakken bij jullie en dat je vanaf nu op het aanrecht een dienblad zult neerzetten voor hen, zodat je niet voor vervelende verrassingen komt te staan en er niet weer een keertje iets mist waarvan je erop had gerekend dat het nog in de kast lag.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 05 Jul 2021 07:16

Re: Vragentopic - Wonen

Nee kapjes en stukken gescheurd brood waar dan nog een stuk van in de zak ligt en van die Lu crackers.

En ja heel goed verwoord. Dat had ik in m'n hoofd. Zo ga ik het doen, dank je.
Was ook zeker niet van plan over die financiën te beginnen hoor. Wat ik zeg, dat is niet aan mij.
Let's discover the world together.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers