Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moeilijk zwanger worden topic

<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 30 Nov 2013 07:35

Re: Moeilijk zwanger worden topic

@taeda: balen zeg dat ie negatief is. Ik zou zeggen, ga lekker die sauna in maar misschien heb ik het wel verkeerd.

@olijfje: Wat fijn dat er vervolgstappen staan te gebeuren bij jullie. Veel plezier dit weekend met je neefjes!

@Sabje: hoe gaat het met je? Nog veel pijn?

Ik kom langzaam aan ook weer wat mee meekletsen hier. Het gaat weer een stuk beter met me. De miskraam is nog zeker niet vergeten maar kan er wel wat beter mee omgaan.
Afgelopen maandag ben ik voor controle bij de gyn geweest. Mijn cyclus was zelf begonnen maar niet sterk genoeg dus moest aan de provera. Vandaag mijn laatste tabletten en dan vermoed ik dinsdag of woensdag ongesteld te worden en dan op de 3e dag weer beginnen met prikken. Ik hoop natuurlijk dat het snel weer raak is maar ik ben me er van bewust dat zomaar wel eens lang kan duren en dat het niet gelijk na de 1e keer weer raak is. En dat is moeilijk dat je daar geen invloed op hebt. Geduld en positief blijven..ik hoop dat dat me een beetje goed afgaat.
<<

Anoniem328

Bericht 01 Dec 2013 08:41

Re: Moeilijk zwanger worden topic

He wat balen taeda. Al nieuwe ontwikkelingen intussen?
Ik zou gewoon in die sauna gaan hoor.
Ik lette het eerste jaar ook op alles, eten, drinken, dingen zoals de sauna.
Intussen ben ik daar wel op terug gekomen. Ik heb geen zin om me almaar in te houden terwijl ik geen idee heb hoe lang dat nog gaat duren. Sowieso probeer ik me er niet te veel mee bezig gehouden dus ik eet gewoon waar ik zin in heb, drink gewoon alcohol als ik daar zin in heb en doe verder ook alles. Pas als ik een positieve test heb dan wordt het natuurlijk anders.

Shally fijn dat je je weer wat beter voelt. Hopelijk word je snel ongesteld en kunnen jullie er weer voor gaan. Heb je er wel weer vertrouwen in?
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 01 Dec 2013 09:27

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ja heb er gelukkig wel weer vertrouwen in!
<<

Anoniem219

Bericht 01 Dec 2013 11:23

Re: Moeilijk zwanger worden topic

@taeda, Ik zou gewoon de sauna in gaan hoor. Balen van je witte test. Heb je inmiddels al meer nieuws? Fijn weekendje nog :)
En groot gelijk dat je een doorverwijzing gaat vragen hoor! Succes!

@shally. Ik hoop dat je snel weer zwanger mag worden. En wel goed dat je er wel vertrouwen in hebt. Dat is moeilijk denk, maar positief blijven is wel goed denk. Moet je dan vanaf dag 3 elke dag prikken tot je eisprong?

@vlinder: hoe is het met jou?

@sabje: He bah dat is inderdaad geen leuke uitslag. Je kan inderdaad nog goed zwanger worden met 1 eileider, maar dat neemt niet weg dat het rot is en blijft. Sterkte!

@all: hier zit ik een week voor mijn eisprong. Alle clomid zit er weer in met alle stemmingswisselingen erbij....
Met afvallen gaat het goed, ik ben inmiddels al 4,9 kilo kwijt! Het knopje lijkt om te zijn. Woensdag afspraak gyn. Best een beetje zenuwachtig :s...
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 01 Dec 2013 15:52

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Goed bezig Aagje!! Volg je een dieet?

Bij mij moeten er ook nog wat kilo's af. Ben ruim 8 kilo afgevallen maar blijf nu een beetje hangen. Maar wil er weer tegenaan..

Ik moet inderdaad vanaf dag 3 beginnen met spuiten tot er een follikel groot genoeg is en dan moet ik pregnyl spuiten voor de eisprong.
<<

Anoniem328

Bericht 02 Dec 2013 09:08

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Hallo hier even een update/vraag.
Ik had zojuist op dag 18 een meting. Ik had gisteravond al totaal onverwacht een bijna positieve test. Wij waren helemaal gesloopt na een weekend met onze neefjes dus totaal geen zin in sex. Ook vrijdag en zaterdag geen sex gehad :silent: Normaal gesproken na een positieve test heb ik pas 2 a 3 dagen later m'n eisprong dus ik dacht, maandagavond voor het eerst vrijen en dan dinsdag of woensdag nog een keer en dan kan het nog makkelijk.
Hoor ik dus net bij m'n meting dat m'n eisprong al is geweest aaaargh. Waarschijnlijk onderweg naar de kliniek rond half 8 want ik had opeens even behoorlijke buikpijn. Als wij nou vandaag vroeg in de middag nog vrijen zo rond 1 uur, dan zijn we nog niet te laat toch???
Ik ga dus vanmiddag vrij nemen en m'n vriend komt ook even langs :redface: Heel erg maar ik kan echt geen kans laten liggen in deze fase. Het zou de laatste natuurlijke keer voor IUI zijn. Wat voel ik me stom!!
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 02 Dec 2013 12:43

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Logisch Shally dat je hoopt dat het snel weer raak is! Dat hoop ik ook voor je! :hug:

Aagje, wat fijn dat het afvallen goed gaat. Hopelijk doet de Clomid zijn werk. Het was toch even zoeken naar de juiste dosering of zijn jullie daar nu achter?

Olijfje, herkenbaar! Wij willen ook niks laten liggen, maar ik ben bang dat afgelopen maand wel een beetje kritiek was. Ik heb geen testen meer gedaan, dus ik weet het niet precies. Rond die tijd zijn we allebei ziek geweest, waardoor we om 19u in bed lagen om te slapen... Maar volgende ronde IUI, wat spannend!

Hier nog niks te bekennen. Ik ga vanmiddag nieuwe testen halen en dat even kijken wanneer ik weer test. Nu zit ik op dag 32, maar dat zegt nog niks. Afgelopen jaar wel vaker gebeurd, langste was een keer op dag 35 ongesteld. Nu op het werk, maar gatsie, dat vind ik altijd wel vervelend. Alles wat ik voel daaronder en elk wcbezoek is zenuwslopend.
Sauna ben ik uiteindelijk niet in geweest, wel lekker in het bubbelbad gezeten. Gisteren met de high tea wel wat prosecco op.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 02 Dec 2013 13:01

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Kan nog hoor Olijfje! Veel plezier!! Haha
<<

Anoniem328

Bericht 02 Dec 2013 15:58

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Taeda jeetje wat spannend zeg. Ja bij elk wc bezoek ben je bang om iets te zien, en elk pijntje ga je analyseren. Zo, vermoeiend. Ik ben heel benieuwd wanneer je weer gaat testen! M'n duimen draaien voor je!

Shally dank je haha we hebben de middagpauze goed benut. Ik vind het eigenlijk zo stom dat ik vrij heb genomen, maar ik was helemaal van slag vanochtend bij de echo toen ik hoorde dat ik al een eisprong had gehad in de wetenschap geen sex te hebben gehad. Een kans weggooien is echt geen optie. M'n vriend was het gelukkig helemaal met me eens om even naar huis te komen haha. Nu maar hopen dat het niet voor niets is geweest. 18 december hebben we een gesprek en uitleg over de iui maar hopelijk kan ik het afzeggen over 2 weekjes.
Jij intussen al ongesteld geworden?

aagje wat knap dat je al bijna 5 kilo bent afgevallen zeg! Wat voor afspraak heb je precies bij de gyn? Ook een evaluatie voor eventueel iui net als ik?
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 02 Dec 2013 16:58

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Haha Olijfje, wat grappig dat jullie dan letterlijk een booty call hebben gehad. Enerzijds komt het een beetje 'gedwongen' over, maar in de juiste context kan het ook wat spannends hebben! Hoop dat het ook effect heeft!

Taeda, spannend hoor! Wanneer ga je nu testen? Wacht je je langste cyclus af?
L2014 & H2017
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 02 Dec 2013 17:05

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Dacht dat ik het vandaag zou worden maar verlies alleen wat oud bloed dus denk dat het morgen wel doirzet. Ben ik wel blijvom want woensdagavond naar de kapper die bij mn schoonouders komt en anders zou het zo'n gedoe zij wbt spuiten.
<<

Anoniem328

Bericht 02 Dec 2013 18:49

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ik heb net nog weer een ovutest gedaan omdat ik mn eisprong zo snel vond maar nu is de test nog even donker als gisteravond. Terwijl ik volgens de gyn al wel vanmorgen mn eisprong heb gehad? Kan dat dan wel? Ik vond het al zo raar maar nu helemaal. Na je eisprong moet je ovutest toch allang weer lichter zijn?
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 02 Dec 2013 19:00

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ik ben ongesteld geworden :thumbdown:

Olijfje, kan het niet van de medicijnen zijn, dat je een wat langere LHpiek hebt?

Shally, spannend!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 02 Dec 2013 19:02

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Oooh, boe! Wat jammer Taeda.
L2014 & H2017
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 02 Dec 2013 19:28

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Taeda: Balen zeg.

Olijfje: Ik dacht eigenlijk ook dat het streepje lichter moest zijn na de eisprong. Jullie hebben in ieder geval je best gedaan vandaag, dus daar zal het niet meer aan liggen.
Hopelijk heb je geen IUI meer nodig en is het deze ronde raak! Ik gun het je zo van harte!!
Iedereen trouwens hoor!!

Wel fijn trouwens dat jullie over gaan op IUI. Jij hebt ook geen eigen eisprong toch?
Mijn zus zit in het zelfde schuitje als ik, is ook bezig met spuiten. Bij haar slaat het de ene keer wel aan en de andere keer niet. Ze mag nog wel verder met spuiten maar als het niet aanslaat hebben ze gezegd dat IVF het laatste is wat ze kunnen proberen. Toen ik vroeg waarom ze geen IUI doen, zei ze dat de arts gezegd heeft dat ze dat alleen maar doen bij stellen waar het probleem bij de man ligt.
Maar volgens mij hoeft dat niet toch?
Want als het bij ons niet gaat lukken ga ik ook IUI doen. Zo zie je maar dat het in elk ziekenhuis anders is.
<<

Anoniem328

Bericht 02 Dec 2013 20:29

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Taeda wat rot meid. Ik had het zo gehoopt voor jullie. Hoe voel je je nu? En ga je nu afspraak maken bij het ziekenhuis?
Ik denk niet dat het bij mij door de medicijnen komt. Die slik ik elke maand en normaal heb ik altijd netjes een lh piek en twee dagen latedr mn eisprong. Ik vind het erg raar dus maar wacht maar gewoon af. Misschien toch voor de zekerheid nog maar een keer vrijen morgen. Misschien heeft de gyn het niet goed gezien, je weet maar nooit.

Shally ja ik heb ook pco en zonder medicatie geen eisprong. Ik reageerde vorig jaar niet op clomid en moest toen ook een paar maanden spuiten. Net als je zus reageerde ik daar heel erg wisselend op en toen raadde de gyn mij aan om een leo ingreep te ondergaan. Dat heeft mij enorm geholpen en sindsdien heb ik zelf een cyclus en met een lage dosis clomid heb ik nu zelfs een vrij regelmatige cyclus. Is dat ook niet wat voor je zus? Wat ontzettend vreemd dat zij meteen al ivf moet als het zo niet lukt. Ik zou daar niet mee instemmen als ik haar was en anders zelfs overwegen om naar een ander ziekenhuis te gaan. Zonde anders van de kansen die je zus zo mist!
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 02 Dec 2013 20:51

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Olijfje: Ik zal het eens aankaarten bij d'r. Ze heeft al overwogen om naar een ander ziekenhuis te gaan maar nu kijkt ze het toch nog even aan.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 02 Dec 2013 22:17

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Thanks meiden! Jullie zijn lief. Ik heb even goed uitgehuild bij mijn moeder (mijn man was pas laat thuis), dat lucht flink op. Nu op naar de volgende ronde. Deze willen we nog aankijken, we willen met de feestdagen in december gewoon lekker genieten. Voor ons voelt dit ook nog als een maand wachten, daarna de HA bellen. De vorige keer hadden we een HA in opleiding, nu willen we gewoon onze eigen huisarts.

Shally, vervelend dat je zus ook in hetzelfde schuitje zitten. Kunnen jullie het goed delen met elkaar? Dan kan het misschien ook wel een steun zijn.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 02 Dec 2013 22:26

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Taeda: Af en toe lucht dat heel erg op hé, een potje huilen?! Ik heb al zoveel gehuild, denk dat 1 emmer al vol zal zitten.

Mijn zus heeft al een kindje, en is door clomid zwanger geraakt. En is nu alweer 1,5 jaar bezig voor de 2e. Soms kan ik mijn verhaal kwijt maar soms ook niet. Zij vertelt ook niet veel en soms weer wel, heel wisselend is het. Gelukkig is zij wel één van de weinige die me ook echt begrijpt. En als ik iets niet snap of iets wil weten hoe dat bij haar ging, kan ik het haar wel vragen.
Ik merk wel dat ik er opener over praat dan zij maar ieder zijn ding natuurlijk.

Jullie kregen toch het advies om nog een maand of wat te wachten om daarna pas een doorverwijzing te krijgen naar het ziekenhuis? Op je strepen staan hoor. De huisarts kan je soms zo lang 'aan het lijntje houden hiermee'. En zijn ze toch nog niet over je leeftijd begonnen? Want je bent nog best jong toch? (dat ik ergens gelezen heb). Dat is dus vette onzin,alsof je wens minder is als je jonger bent ofzo. Ja, de kansen zijn wat groter als bij iemand van eind 30 maar dat wil niet direct zeggen dat er garantie is dat jij zonder medische hulp zwanger wordt.

Hopelijk worden jullie snel onderzocht, als het zover is dat jullie doorgestuurd worden.

Gelijk heb je trouwens hoor, dat je nu even wil genieten van de feestdagen!! Dat kunnen wij hopelijk ook, want als het een beetje mee zit ben ik dan klaar met spuiten en zit ik in de wachtweken.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 03 Dec 2013 10:37

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ik heb net het ziekenhuis gebeld voor een echo volgende week. Normaliter moet dat op dag 10 maar dat zou op een donderdag zijn maar dan is het heel druk op m'n werk dus had gevraagd of het vrijdags kon. Mocht wel maar liever niet aangezien ze in het weekend geen echo's doen en er dan een kans is dat er al een follikel groot genoeg is. Dus nu is de afspraak op woensdag maar dat is wel mijn werkdag. Mijn bazin vind het echt niet tof als ik tijdens werkdagen naar het ziekenhuis gaat. Dat snap ik wel maar dat is gewoon niet altijd te plannen. Ik moet dan ook gelijk de rest van de middag vrij nemen omdat ik nog 40 min moet rijden van het werk naar het ziekenhuis.

Dus ja, nu voel ik me schuldig dat ik toch die afspraak gemaakt heb maar het kon niet anders. Was het allemaal maar te plannen..dan had ik dit misschien ook niet nodig gehad.

Een geluk dat ik deze maand nog 20 compensatie uren moet opmaken.
<<

Anoniem219

Bericht 04 Dec 2013 08:29

Re: Moeilijk zwanger worden topic

@shally: nee ik ben bij een dietiste geweest en eet nu dagelijks 1500 cal. Hierbij beweeg ik meer. Dat is alles eigenlijk. Nu gooit mijn voet even roet in het eten, ik heb last van mijn hiel als ik loop. mijn vriendin is fysiotherapeut en denk dat ik een ontsteking heb aan mijn peesweefsel daar. :s.... Baal behoorlijk, want wil heel graag meer afvallen. Even een weekje rust houden en dan kijken of het minder word anders ga ik langs de ha.

Ik zou me daar niet schuldig over voelen hoor Shally! Want zoals je al zegt kan je het nou eenmaal niet altijd plannen. Jammer dat je baas dat niet begrijpt. :(
ik was ook bang dat ze er moeilijk over gingen doen, maar ik heb tijdje terug mijn hele verhaal gedaan bij P&O en heb groen licht gekregen dat ik weg mag wanneer nodig is. ook als is het last minute. Fijn idee nu misschien IUI eraan komt.

@olijfje! heel begrijpelijk dat je geen kansen wil laten liggen. En wat fijn dat je vriend ook even naar huis kwam. Je maakt nog wel een kans hoor als je het mij vraagt. Volgende ronde dus IUI? Spannend hoor!
Ik heb nu 7 rondes clomid erop zitten en ik vind het tijd voor de volgende stap, ga dus inderdaad IUI aankaarten.

@taeda: ik heb altijd alleen maar 50mg geslikt en daar krijg ik een duidelijke eisprong van en cyclus van 29 dagen ongeveer. Dus we hoefde niet te zoeken, een klein zetje was genoeg :)
balen dat je ongesteld bent geworden :(


@all: over 2 uur moet ik naar de gyn en ben best zenuwachtig. Geen idee waarom maar heb er buikpijn van. Ik hoop dat hij het met me eens is dat 7 maanden clomid wel voldoende is om naar de volgende stap te gaan. Gelukkig kan ik mijn dochter bij een vriendin brengen zodat ik mijn volle aandacht bij de gyn en zijn verhaal kan houden. Ik zal vanavond laten weten hoe het is gegaan.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 05 Dec 2013 07:05

Re: Moeilijk zwanger worden topic

@Aagje, hoe was het bij de gyn?

Vanavond is het zover,de eerste spuit gaat erin. Ik weet hoe t allrmaal gaat maar vind t ontzettend spannend.
<<

Anoniem219

Bericht 05 Dec 2013 18:34

Re: Moeilijk zwanger worden topic

@shally: spannend vanavond de eerste spuit. Doe je het zelf? of doet je man het?


@all: Het gesprek ging niet helemaal zoals ik had gehoopt maar het was uiteindelijk wel een positief gesprek.

Hij zei eigenlijk gelijk al dat hij niet te snel door wilde naar de volgende stap. Maar hij wilde wel samen met mij een plan maken waar ik ook achter stond, omdat hij me niet wilde dwingen zijn plan te trekken, dus dat is wel fijn.

Hij stelde voor om een berekening te maken met hoeveel % kans ik heb per maand op een spontane zwangerschap. En aan de hand daarvan gingen we verder kijken. Hier bleek 53,6% uit te komen. Hartstikke hoog dus. Hij zei al dat IUI daar geen grotere kans aan zou geven.

Hij wilde nog 6 maanden clomid voorschrijven, maar ik heb dat terug onderhandeld naar 3 maanden. Dus als ik uiterlijk maart niet zwanger word dan gaan we vanaf april kijken naar IUI of zelfs IVF (maar net waar de meeste kansen in liggen voor ons) Hier hebben we het dan nu ook verder nog niet over gehad. Ik hoop natuurlijk gewoon dat ik voor die tijd zwanger ben.

Hij geeft het gewoon echt een hele goede kans dat ik met clomid gewoon zwanger ga worden maar snapt ook wel dat ik het vertrouwen een beetje kwijt ben.

Heb even lekker zitten huilen zegt hij: Tissues, waar zijn die tissues. Ja alle vrouwen beginnen bij mij altijd spontaan te huilen, weet niet wat dat is :lol: . Wel een fijne man, die lekker weet hoe je je op je gemak moet voelen.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 05 Dec 2013 20:23

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Aagje: wel een goede percentage op een kans op zwangerschap. Toch wel fijn om te weten. Hopelijk is het snel raak!

Ik heb zelf gespoten, mijn vriend heeft wel even meegekeken om te kijken of ik het allemaal nog wist. Ik ben maandagavond ongesteld geworden maar omdat het al laat was ben ik van dinsdag gaan rekenen, ik ben alleen heel weinig ongesteld, zo raar. Sinds de miskraam heb ik vaak steken aan de linkerkant bij m'n eierstok. Laatst toen ik op controle was had ik er al een paar dagen geen last van dus heb niks gezegd maar ga het woensdag toch even aankaarten, ga me toch wel een beetje zorgen maken.
<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:50

Bericht 05 Dec 2013 20:56

Re: Moeilijk zwanger worden topic

shally: de eerste menstruatie na mijn miskraam was ook heel minimaal. Eigenlijk alleen maar bruin bloed. Ik heb het zelf geweten aan dat bij de miskraam mijn baarmoeder helemaal leeg is gemaakt en er daarna maar weinig slijmvlies is opgebouwd. Misschien is dat bij jou ook het geval..Ook was mijn cyclus ineens van 27 dagen naar 24 dagen gegaan..
Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers