Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe maak jij je fotoboeken?

<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 01 Mei 2020 12:05

Hoe maak jij je fotoboeken?

Zomaar benieuwd naar hoe jullie je fotoboeken maken?

Gaat iedereen voor digitale fotoboeken of zijn er ook nog dames die ze af laten drukken en dit in een boek plakken?
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1430

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 01 Mei 2020 12:22

Re: Hoe maak jij je fotoboeken?

Vast formaat, vaste opmaak. Dit omdat ik per dag een verslag schrijf.

En dus alles digitaal.
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Anoniem276

Bericht 01 Mei 2020 12:43

Re: Hoe maak jij je fotoboeken?

Ik maak elk jaar twee fotoboeken van mijn dochters. Begint na hun verjaardag en eindigt met hun volgende verjaardag en dan een verloop van wat we het hele jaar gedaan hebben op volgorde.

Zo leuk! Heb net weer twee boeken besteld via albelli (doe het dus digitaal) en straks heb ik 10 boeken voor de oudste en 4 voor de jongste.

Ik heb wel altijd hetzelfde formaat, en ook hetzelfde aantal bladzijden maar verder zijn ze anders ingedeeld
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 01 Mei 2020 12:54

Re: Hoe maak jij je fotoboeken?

Via Albelli, inplakken vind ik echt teveel gedoe. Ik heb een aantal fotoboeken van onze reizen gemaakt, 3 groot formaat en 1 kleiner. Groot formaat vind ik wel het mooist. De laatste heb met de app op mijn telefoon gedaan, werkte prima.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 01 Mei 2020 13:12

Re: Hoe maak jij je fotoboeken?

Aagje schreef:Ik maak elk jaar twee fotoboeken van mijn dochters. Begint na hun verjaardag en eindigt met hun volgende verjaardag en dan een verloop van wat we het hele jaar gedaan hebben op volgorde.

Zo leuk! Heb net weer twee boeken besteld via albelli (doe het dus digitaal) en straks heb ik 10 boeken voor de oudste en 4 voor de jongste.

Ik heb wel altijd hetzelfde formaat, en ook hetzelfde aantal bladzijden maar verder zijn ze anders ingedeeld


Dit doe ik ook voor mijn dochter! Ben nu bezig met het tweede album, ook al moet ze nog 2 worden. Hoef ik straks nog maar de laatste foto's toe te voegen en klaar ben ik. Ik doe ook hetzelfde formaat en dezelfde opzet, maar het aantal bladzijdes kan wel verschillen.

Verder heb ik van een aantal vakanties ook een mooi album gemaakt bij Albelli.
❤ 7 juni 2018
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 01 Mei 2020 13:13

Re: Hoe maak jij je fotoboeken?

Via Pixum (CEWE, gebruikt dezelfde software dus je kunt eventueel prijzen vergelijken), eigenlijk alleen van de vakanties.
Ik zet naast de naam ook het bouwjaar van de oude gebouwen etc. bij de foto's. Dat is soms echt flink zoeken op google. Met name bij de rondreis van Italië en dan voornamelijk in Rome. Daar is zoveel gebouwd in verschillende periodes.
<<

Anoniem309

Bericht 01 Mei 2020 15:30

Re: Hoe maak jij je fotoboeken?

Ik heb zowel een echt inplak album als fotoboeken die ik digitaal heb laten maken. Het inplak album wat ik heb is echt van mijn geboorte tot nu, en iedere paar jaar werk ik dat met enkele foto’s weer een beetje bij. De digitale foto boeken zijn uitgebreider en echt voornamelijk van de laatste 10 jaar dat ik met mijn man samen ben. Meestal deed ik dat bij Albelli met een kortingscode van de ING rentepuntenwinkel. Maar de laatste 3 jaar maak ik eigenlijk nog nauwelijks foto’s, dus sinds onze emigratie is het er niet meer van gekomen omdat ik te weinig foto’s heb.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 01 Mei 2020 15:32

Re: Hoe maak jij je fotoboeken?

Ik maak een jaarboek. Formaat vierkant 30 bij 30.
Ik wacht met bestellen totdat er een actie is dat je gratis extra pagina’s krijgt.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 01 Mei 2020 15:45

Re: Hoe maak jij je fotoboeken?

Ik ben nog steeds van het foto's plakken. Net als de meesten wacht ik gewoon op een leuke actie en laat dan foto's afdrukken. Ik heb vooral foto's van vakanties en van belangrijke gebeurtenissen (30ste verjaardag, afstuderen, dat soort gebeurtenissen). Ik heb ook 1 of 2 digitale fotoboeken af laten drukken en ik vind dat ouderwetse toch leuker.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 01 Mei 2020 15:48

Re: Hoe maak jij je fotoboeken?

Van alle overige foto's die ik maak laat ik trouwens eens per jaar een selectie afdrukken. Die doe ik in een paar lijstjes in de woonkamer en de rest in zo'n insteekalbum. Leuk om af en toe eens doorheen te bladeren en zo kan ik nog eens afwisselen wat ik in de lijstjes heb zitten.
❤ 7 juni 2018
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 01 Mei 2020 15:54

Re: Hoe maak jij je fotoboeken?

Ik heb van 3 verre reizen inmiddels fotoboeken gemaakt via Albelli, waarvan 1 cadeau. De andere twee zijn gelijke formaten en qua indeling chronologisch van de reis, met wat informatie erbij.
Voor J wil ik boeken per jaar gaan maken. Zelfde formaat maar evt wisselend aantal bladen.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 01 Mei 2020 16:44

Re: Hoe maak jij je fotoboeken?

Altijd zelfde formaat en bij albelli. Altijd een jaarboek, en vaak van vakantie nog een apart boek of van iets anders leuks waar ik veel foto's van heb


Voor jaarboeken heb ik altijd zelfde voorkant maar dan met nieuwe foto's natuurlijk, en voor vakanties ook zelfde opmaak staat wel mooi in de kast
Afbeelding
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 01 Mei 2020 16:56

Re: Hoe maak jij je fotoboeken?

Silly-One schreef:Ik maak een jaarboek. Formaat vierkant 30 bij 30.
Ik wacht met bestellen totdat er een actie is dat je gratis extra pagina’s krijgt.


Die is er nu he t/m 14 mei ten minste ik kreeg een mail. Nog snel ff 3 boeken in elkaar zetten denk ik in ieder geval al 1 klaar.

Kinderopvangboek en verhuizing moeten ook nog.

Voor j loop ik hopeloos achter ben tot april 2017 nu.
2015 💙
<<

Anoniem276

Bericht 01 Mei 2020 16:57

Re: Hoe maak jij je fotoboeken?

Silly-One schreef:Ik maak een jaarboek. Formaat vierkant 30 bij 30.
Ik wacht met bestellen totdat er een actie is dat je gratis extra pagina’s krijgt.


Die is er nu :)
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 01 Mei 2020 18:23

Re: Hoe maak jij je fotoboeken?

Ik heb zo’n 15 ingeplakte fotoboeken van 0 (1987) tot 2012. Nu wil ik nog dat laatste boek vol maken met foto’s en ik ga een fotoboek via albelli maken met disney erin (van 2013 tot nu, ben nog alles aan het sorteren)
<<

Anoniem332

Bericht 01 Mei 2020 18:33

Re: Hoe maak jij je fotoboeken?

Ik heb het in de loop der jaren anders gedaan.

Omdat ik veel losse foto’s had, heb ik een aantal jaar geleden alle leuke digitale foto’s afgedrukt en in steekhoezen bij elkaar gedaan.

Van grote reizen of gebeurtenissen heb ik een apart boek.

Dan maak ik met de extra pagina gratis actie van albelli (wie weet wanneer deze er weer is) een dik boek van eens in de 2 jaar. Chronologisch wat hoogte (en diepte) punten van die jaren. Van start tot eind kalender jaar.

Voor ons kind hebben we via once upon al 2 x een boek gemaakt. Omdat het knetter makkelijk werkt en er mooi uit ziet. Met een verhaaltje erin hoe haar jaar was en wat ze allemaal puntsgewijze beleeft heeft.
<<

Anoniem332

Bericht 01 Mei 2020 18:33

Re: Hoe maak jij je fotoboeken?

Aagje schreef:
Silly-One schreef:Ik maak een jaarboek. Formaat vierkant 30 bij 30.
Ik wacht met bestellen totdat er een actie is dat je gratis extra pagina’s krijgt.


Die is er nu :)


??? weet je tot wanneer die duurt en wat de code is?
<<

Anoniem276

Bericht 01 Mei 2020 18:40

Re: Hoe maak jij je fotoboeken?

Housebird schreef:
Aagje schreef:
Die is er nu :)


??? weet je tot wanneer die duurt en wat de code is?


Bij albelli tot 14 mei. Code is: FREEPAGES20
<<

Anoniem332

Bericht 01 Mei 2020 18:49

Re: Hoe maak jij je fotoboeken?

Aagje schreef:
Housebird schreef:
??? weet je tot wanneer die duurt en wat de code is?


Bij albelli tot 14 mei. Code is: FREEPAGES20


Super fijn, dank je wel!
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 01 Mei 2020 21:19

Re: Hoe maak jij je fotoboeken?

Niet..
Elke keer denk ik weer dat ik dit zou moeten doen, maar met mijn brakke laptop heb ik zo geen zin om alles uit te zoeken. En dan vergeet ik het weer ?
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem312

Bericht 02 Jul 2021 13:39

Re: Hoe maak jij je fotoboeken?

Ik heb bij albelli 1500 foto's bestelt en af laten drukken variërend in 10x15 en 10x10 echt enorm veel!!!
Mijn kind is bijna 7 jaar en het is van zijn geboorte tot nu.

Heb 3 grote multimappen bestelt + allerlei plastic insteek mapjes + foto bladen om te op te plakken bij de hema.
En wil nu echt alles voor hem in die 3 mappen stoppen/ steken/ plakken. Alles met losse ringbladen zodat alles gewoon te wisselen is zo nodig. Dan wissel ik de bladen af met insteken en plakken ofzo.

Een online foto boek is heel mooi ik maar dat mislukt echt ALTIJD bij mij of wil er dan nog van alles tussen of het past niet met de blz enz enz enz. Zo vaak aan begonnen en zo vaan maar weer mee gestopt dat het nu na 7 jaar nog moet gebeuren.of de laptop slaat vast of alles is ineens weg en toch ook wel super duur uiteindelijk.
Ik haat boeken online maken.

Had het er net mijn zus over en die vind het zo ongelooflijk ouderwets en zou het gewoon op een harde schijf op slaan en alles netjes ordenen.
Maar wij kijken er dan nooit meer na en ik vind het dood zonde. Het is dan ook van klik klik klik klik en niet echt bij stil staan.

Wat vinden jullie overdreven dit ? En zou mijn kind dit later nog leuk vinden?

( Ik weet ook niet of het gaat lukken in 3 mappen maar ik wil ze echt vol stoppen zodat alles bij elkaar zit en ook een beetje op volgorde van klein na groot) en liever ook niet meer dan 3 mappen. En dan elke 3 jaar bijhouden en een map erbij ofzo het liefst dezelfde :-)

Weet ook niet hoeveel er in 1 multi map kan verder. Dacht 500 per map ongeveer maar echt geen idee of dit gaat passen allemaal.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 02 Jul 2021 13:48

Re: Hoe maak jij je fotoboeken?

Ik heb zulke fotoboeken van mijn jeugd en ik vind die echt geweldig, Ylime.

Helemaal niet ouderwets en vol met waarde.
<<

Anoniem312

Bericht 02 Jul 2021 13:52

Re: Hoe maak jij je fotoboeken?

Tabbie schreef:Ik heb zulke fotoboeken van mijn jeugd en ik vind die echt geweldig, Ylime.

Helemaal niet ouderwets en vol met waarde.


Heb je er veel? Ook tekstjes erbij? Ik ben benieuwd.
Heb je ze ook in multimappen of alleen in een plakboek? Een plakboek durf ik niet omdat bij mij vaak dingen mislukken dus dacht een ringmap :smile:

Het is wel voor een jongetje die hecht er misschien minder waarde aan dan een meisje op oudere leeftijd maar nu gaan ze ook maar verloren op de pc.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 02 Jul 2021 13:59

Re: Hoe maak jij je fotoboeken?

Heb 3 multimappen, maar toen werden er ook minder foto’s gemaakt. Staan geen teksten bij overigens.

Mijn vriend hecht ook waarde aan zijn oude Kinderfoto’s. Beide pakken we er regelmatig een boek bij.
<<

Brooke

Bericht 02 Jul 2021 14:00

Re: Hoe maak jij je fotoboeken?

Ylime, ik heb voor de kinderen ook gewoon op de ouderwetse manier foto's geplakt in een album en doe dat nog steeds zo. Vind dat helemaal niet duf. Vind het juist gezellig staan om lekker op de bank door zo'n album te bladeren.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers