Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Elektrische bakfiets

<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 12 Mrt 2021 11:11

Re: Elektrische bakfiets

Wat heerlijk dit topic. Als wij in ons nieuwe huis wonen, komt er bij ons waarschijnlijk ook weer één. Waarschijnlijk een driewieler, dit omdat ik persé 4 kinderen in de bak wil kunnen vervoeren.
Ik mis mijn bakfiets echt. Zo lekker, rondjes speeltuinen, naar de stad..
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 12 Mrt 2021 11:17

Re: Elektrische bakfiets

JaneDoe schreef:
Elliot schreef:Die van ons is ook besteld en komt eind deze maand! 🥳


Wat fijn Elliot! Lekker op tijd voor het mooie voorjaarsweer!
Welke is het geworden?

De urban arrow performance in het wit 🥰

♥♥
<<

Anoniem304

Bericht 12 Mrt 2021 11:20

Re: Elektrische bakfiets

Nu wil ik ook een Urban Arrow
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 02 Apr 2021 18:38

Re: Elektrische bakfiets

We hebben onze bakfiets vandaag opgehaald en wat een topding is het! Echt zo leuk, heb helemaal zin om te touren. Echt balen dat het volgende week prutweer wordt 🤓

♥♥
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 02 Apr 2021 18:46

Re: Elektrische bakfiets

Wat fijn dat de fiets zo goed bevalt Elliot!
Ik ging vanmiddag ook even ik de fiets zoontje van het kdv halen, maar jeetje wat stond er een wind! Met zoveel wind vind ik t wel eng fietsen, door de regenhuif vangt hij dan veel wind en heb ik soms bij een harde windvlaag moeite om rechtop te blijven. Maar los van dat is het echt zooooo’n fijne fiets!
<<

Anoniem308

Bericht 02 Apr 2021 19:42

Re: Elektrische bakfiets

Wat leuk dat jullie er zoveel plezier van hebben. Ik gebruik die van ons ook alweer zoveel. Helemaal nu zoon ook vooruit zit vind hij het prachtig.
<<

Anoniem316

Bericht 03 Apr 2021 07:42

Re: Elektrische bakfiets

Ik ben ook aan het kijken naar een bakfiets. Maar die urban arrow ga ik er hier echt niet door krijgen haha. Ben dus maar aan het kijken naar een tweedehands bakfiets. Weet iemand in welke bakfiets 2 babyschalen naast elkaar kunnen?
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 03 Apr 2021 14:09

Re: Elektrische bakfiets

Dat zou ik zelf niet zo snel weten, ik denk in een Babboe wel? Maar er zijn zo enorm veel merken en veel prijsklassen. Op de facebookgroep ‘bakfietservaringen’ kun je de vraag stellen, daar weten ze zeker antwoord. Sowieso een fijne groep als je je aan t verdiepen bent in een bakfiets, ik heb er veel nuttige tips en info vandaan
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 04 Apr 2021 06:38

Re: Elektrische bakfiets

Volgens mij passen twee babyschalen eigenlijk in elk model wel naast elkaar.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem316

Bericht 05 Apr 2021 17:19

Re: Elektrische bakfiets

Er staat hier in de buurt een gazelle cabby te koop. Iemand ervaring met babyschalen van Melia daarin?
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 01 Mei 2021 13:43

Re: Elektrische bakfiets

https://www.want.nl/elektrische-fiets-bakfies-lidl/

Ik snel het bericht gescrold, maar misschien voor de dames die nog opzoek zijn
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 02 Mei 2021 06:54

Re: Elektrische bakfiets

Wij hebben sinds kort ook een Urban Arrow, oude niet elektrische bakfiets verkocht want dat was echt niet meer te doen met die twee jongens er in.
Zo blij met de nieuwe! Laatst fietste ik er alleen op, ik had al wel door dat een wielrenner een tijdje achter me bleef hangen, toen hij me inhaalde zei hij: “ Jezus, wat gaat dat ding hard”. 😄 ik haal er ook met gemak snelheden van 27/28 per uur mee.
Om hem achter het huis te zetten moet ik over een smal grindpad, met twee kinderen er in heel zwaar maar met de walkassist echt geen enkel probleem meer. Zo fijn allemaal, smak geld maar het zeker waard.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 02 Mei 2021 16:42

Re: Elektrische bakfiets

Zou ook echt graag een bakfiets willen nu met de kleine maar hij past echt niet in de schuur :( En buiten neerzetten vind mijn man maar niks...
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 02 Mei 2021 19:36

Re: Elektrische bakfiets

Beachgirl schreef:Zou ook echt graag een bakfiets willen nu met de kleine maar hij past echt niet in de schuur :( En buiten neerzetten vind mijn man maar niks...


Ook niet in een andere vorm? Bij ons past een tweewieler namelijk ook niet qua lengte, maar een driewieler (wij hebben een Babboe ECurve) weer wel namelijk.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 02 Mei 2021 19:51

Re: Elektrische bakfiets

Bij ons past hij ook niet in de schuur maar we kunnen hem wel in de achtertuin uit het zicht zetten. We hebben een bakfietspyjama er bij die volledig over de fiets past, hadden we bij de vorige fiets ( met houten bak) ook en die bleef echt goed op die manier.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 04 Mei 2021 12:52

Re: Elektrische bakfiets

Helaas maar een kleine tuin hier, dus het zou wel kunnen maar dan staat ie giga in de weg. De schuur is vol, daar staan al 2 motoren in gepropt, en nog 2 normale fietsen. Zon lange bakfiets is idd te lang, en zon brede met echt zon grote bak kan niet door de deur.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Mei 2021 12:57

Re: Elektrische bakfiets

En iets van een overkapping maken ervoor? En dan met een groot slot in de voortuin?
Let's discover the world together.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 02 Jul 2021 12:37

Re: Elektrische bakfiets

Wij hebben begin juni onze bakfiets opgehaald(Gazelle Makki). Helemaal blij mee, echt super fantastisch ding. Maar na 2 weken werden we gebeld dat we er niet meer op mochten fietsen. Er was er bij 1 iets afgebroken en uit voorzorg mochten ze allemaal niet meer gebruikt worden. Er zou snel een oplossing komen. Maar helaas pindakaas gaan ze die oplossing dus niet binnen een redelijke termijn kunnen realiseren en nu zijn alle bakfietsen teruggeroepen. Onze oude hadden we ingeruild en nu hebben we dus geen bakfiets meer, zo jammer!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 26 Aug 2021 23:34

Re: Elektrische bakfiets

Dat is jammer Kajaka. Al een oplossing inmiddels?

Zijn jullie nog blij mee de fietsen? Gebruik je ze veel?
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 27 Aug 2021 06:23

Re: Elektrische bakfiets

Wij hebben nu ongeveer 1.5 maand een bakfiets en doen er geregeld boodschappen mee (supermarkt, statafels) of gaan stuk verder fietsen met dochter.

Komende week gaat zoon voor het eerst mee in de cosi (3 maanden oud). Ik verwacht hem vanaf dat moment ook vaker te gebruiken. Met fiets ben je zoveel flexibeler dan met auto.
08/2018
05/2021
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 27 Aug 2021 08:14

Re: Elektrische bakfiets

Ik wel! Ik ben er zo blij mee!

Ik heb door de week geen auto tot mijn beschikking en het geeft me zoveel vrijheid. De kinderen zijn inmiddels 6 en 4 en op mijn gewone fiets ( en de niet elektrische bakfiets) was het niet meer te doen met ruim 30 kg aan kinderen en tassen ed. ( de oudste kan fietsen hoor, maar geen hele grote afstanden of nog helemaal naar huis na een vermoeiende zwemles bijvoorbeeld).

Ik gebruik de fiets ook als de kinderen niet mee gaan, even de stad in (8km), even 14 km verderop schoenen voor de kinderen kopen, in de vakantie even naar een museum met de jongens 17 km enkele reis ( 40minuten) enz.
Maar ook gewoon wekelijks naar zwemles met twee kinderen en een zwemtas, dan ga ik met de jongste tijdens de zwemles even boodschappen doen en fiets ik terug met twee kinderen, zwemtas en een lading boodschappen, past allemaal prima! Wij hebben nu ook een extra bankje er in zodat ik ook nog vriendjes van de kinderen mee kan nemen.

De kinderen vinden het heerlijk, de jongste ( van vier) valt vaak nog in slaap in de bakfiets ( normaal slaapt hij nooit meer overdag). Ik gooi de fiets van de oudste er ook weleens bij, niet ideaal maar lukt wel, dus als hij dan moe is van zelf fietsen kan hij zo de bakfiets in.

Samengevat, super goede aankoop dus! Ik heb een Urban Arrow.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 14 Sep 2021 22:20

Re: Elektrische bakfiets

Wij hebben een heleboel fietsen getest de afgelopen dagen; en die van bakfiets.nl is het fijnste vinden we, met de short kunnen er 2 kindjes in dus dat zou ideaal zijn. Maar, nu twijfelen we nog of we écht elektrisch willen of misschien een normale gewoon.

Ik heb ook een urban arrow getest omdat iedereen echt ontzettend lyrisch is erover, maar wat fiets die verschrikkelijk zeg haha, vond hem heel lomp en echt niet fijn 😅

Iemand ook een elektrische van bakfiets.nl en daar ervaringen mee??
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 15 Sep 2021 10:29

Re: Elektrische bakfiets

Ik kan me er niks bij voorstellen dat je de urban arrow niet soepel vindt fietsen 😅 vraag me bijna af of er met testmodel dan iets mis was ofzo

Geen ervaring met bakfiets.nl, maar als je de keuze hebt zou ik toch wel voor elektrisch gaan.’met kids en bagage wordt t op gegeven moment sowieso wel zwaar, bakfiets zelf ook al zwaarder dan normale fiets meestal. Dus dan is beetje ondersteuning wel fijn/ pak je m makkelijker.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 16 Sep 2021 11:46

Re: Elektrische bakfiets

Wij hebben ook een elektrische bakfiets.

Onze kinderen zijn 5 en 7. Maar gebruik de fiets nog veel. Ook wel zonder de kinderen erin. Maar ook om dingen te vervoeren. Had er laatst nog een struik in vervoerd 😅
2014 2016
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 16 Sep 2021 12:16

Re: Elektrische bakfiets

Wow nee daar kan ik me ook niks bij voorstellen! Ik zou ook denken dat die Urban Arrow dan niet goed afgesteld was.

Wij hadden een shorty van een ander merk maar precies hetzelfde als van Bakfiets.nl.
Gekocht toen we in Amsterdam woonde met 1 baby en daarvoor ideaal aangezien hij altijd overdag op het museumplein geparkeerd stond en we dus geen hele dure bakfiets wilde. We hadden heel bewust een kleine genomen zodat die in onze berging paste.
In het begin met maar 1 kindje was het echt prima. Wat ik wel een uitdaging vond was dat een buggy mee nemen lastig is. Ook is de bagageruimte heel beperkt met twee kindjes in de bak. Daarnaast passen er geen twee kindjes in de bak als je gebruik wil maken van de maxicosi (tenminste bij ons niet in de shorty destijds), dus dan kan je pas later met beide kinderen gaan fietsen, of je moet nog een extra stoeltje voor achterop aanschaffen. En het grootste nadeel, het ging dus prima toen de kinderen klein waren maar nu ze wat ouder zijn (4 en 6) was het voor mij echt niet meer te doen zo zwaar met twee kinderen er in.

Als je de fiets dus ergens kan parkeren waar de kans dat hij gestolen wordt niet heel erg groot is zou ik absoluut voor een electrische fiets gaan, zeker omdat jou oudste al bijna vier is. Dan heb je er het langst plezier van.
25-11-2014 & 09-06-2017
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers